جامع ترین راهنمای تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا 2023 – 2024

مدت زمان مطالعه: 5 تا 7 دقیقه

 

آیا رویای تحصیل در کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی را دارید؟ پس زمان آن رسیده است که موضوع مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را بهتر و جدی تر بررسی کنید. اسپانیا در حال تبدیل شدن به  یک مقصد محبوب در میان دانشجویان بین المللی است، به خصوص برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی و مهندسی.

جاذبه های توریستی فراوان، زبان زیبا، میراث غنی این کشور و کیفیت بالای سیستم آموزشی، تحصیل در اسپانیا را به یک ماجراجویی جذاب تبدیل کرده است.

هزینه تحصیل در اسپانیا بسیار مقرون به صرفه است و این یکی دیگر از دلایل اصلی جذب دانشجویان بین المللی به این کشور است. به عنوان مثال در دوره کارشناسی به زبان اسپانیایی، میانگین شهریه برای هر ترم بین 450 تا 1000 یورو است و این مقدار آنقدر کم است که گاهی تحصیل در اسپانیا را رایگان در نظر می گیرند. در مورد هزینه تحصیل در اسپانیا در مقاطع مختلف تحصیلی در ادامه مقاله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله قصد داریم یک راهنمای جامع در مورد شرایط، هزینه ها و مزایای تحصیل در اسپانیا به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

مزایای تحصیل در اسپانیا
مزایای تحصیل در اسپانیا

مزایای تحصیل در اسپانیا

  • دانشگاه هایی با رتبه های برتر جهانی؛
  • هزینه بسیار پایین تحصیل (به زبان اسپانیایی)؛
  • فرصت های تحقیقاتی فراوان؛
  • دسترسی به جدید ترین تکنولوژیهای جهان؛
  • فرصتی برای یادگیری یکی از رایج ترین زبان های دنیا؛
  • کیفیت بالای زندگی دانشجویی؛
  • موقعیت جغرافیایی عالی؛
  • عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن.

هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا 2023 – 2024

در مقاله هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا، به صورت کامل هزینه های زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف این کشور را بررسی کرده ایم و پیشنهاد میکنیم که حتما این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه نیز به صورت خلاصه مروری بر هزینه های زندگی در اسپانیا خواهیم داشت.

هزینه های زندگی دانشجویی را می توانیم به چند بخش اصلی تقسیم کنیم. هزینه مسکن؛ هزینه خورد و خوراک؛ هزینه حمل و نقل و هزینه قبوض خدماتی. که بخش عمده هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا به هزینه های اسکان و خورد و خوراک مربوط است. به طور متوسط، در اسپانیا هر دانشجو در هر ماه به 800 تا 1200 یورو نیاز خواهد داشت که این مبلغ برای پوشش تمام موارد گفته شده کافی است.

هزینه اسکان دانشجویی در اسپانیا

هزینه خوابگاه های دانشجویی در اسپانیا معمولا بین 350 تا 650 یورو در ماه است که در مقایسه با اجاره مسکن خصوصی پایین تر است. پس اگر قصد تحصیل در اسپانیا را دارید، پیشنهاد می کنیم وضعیت خوابگاه دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید چرا که همه دانشگاه ها خوابگاه ندارند.

هزینه ملک خصوصی نیز بستگی به شهری دارد که قصد دارید در آن زندگی کنید و می تواند بین 400 تا 1100 یورو در ماه باشد.

هزینه خورد و خوراک

در اسپانیا هزینه خورد و خوراک برای هر نفر می تواند بین 200 تا 300 یورو در ماه باشد.

هزینه قبوض خدماتی

در اسپانیا هزینه قبوض خدماتی برای دانشجویان بین 180 تا 200 یورو در ماه است. گرچه در صورت زندگی در خوابگاه، این هزینه ها در شهریه خوابگاه لحاظ خواهند شد.

عکس از یک دانشگاه اسپانیا
عکس از یک دانشگاه اسپانیا

شرایط سنی برای تحصیل در اسپانیا

در سیستم آموزش عالی اسپانیا بازه سنی خاصی برای تحصیل مشخص نشده و دانشگاه ها معمولا دانشجویان را با هر سنی می پذیرند. اما گپ تحصیلی بالا و سن زیاد، در صورتی که با یک رزومه کاری قوی پوشش داده نشود، می تواند در مرحله دریافت ویزا برای شما مشکل ایجاد کند. معمولا بهترین سن برای تحصیل در مقطع کارشناسی بین 18 تا 26، برای دوره کارشناسی ارشد 31 و برای دوره دکترا بین 35 تا 40 سال است.

گرچه رشته هایی نیز وجود دارند که هیچ گونه محدودیت سنی ندارند، مانند دوره های مدیریت یا MBA.

تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا
تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی ممکن است. گرچه در دانشگاه های دولتی تعداد رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی بسیار کم است و حتی در این رشته ها نیز ممکن است بعضی دروس به زبان اسپانیایی ارائه شوند. در نتیجه تسلط به زبان اسپانیایی یکی از نیازمندی های اصلی شما برای تحصیل در این کشور خواهد بود.

در اسپانیا مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل، کاملا به دانشگاه و رشته انتخابی بستگی دارد و گاهی ممکن است با یک مصاحبه و نشان دادن سطح مناسب تسلط به زبان، نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته باشید. به طور معمول، برای تحصیل به زبان اسپانیایی، مدرک زبان مورد نیاز، مدرک B2 است و مدرک زبان انگلیسی نیز معمولا IELTS با نمره حداقل 6 یا مدرک معادل آن است.

در اسپانیا امکان مهاجرت تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان نیز وجود دارد. در صورت علاقه به شرکت در دوره های زبان اسپانیایی، شما می توانید بدون ارائه مدرک زبان به اسپانیا مهاجرت کنید و پس از تکمیل دوره زبان در یکی از مراکز این کشور، برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام کنید.

فرایند و مراحل اپلای برای تحصیل در اسپانیا

موضوع مهم بعدی، اپلای برای دانشگاه های معروف اسپانیا است. فهرست کوتاه ارائه شده در پایین، می‌تواند راهنمای شما برای قدم گذاشتن در مسیر مهاجرت تحصیلی به اسپانیا باشد. فراموش نکنید که با کمک و راهنمایی کارشناسان موسسه فرداد دانش پاسارگاد، اکثر این مراحل توسط ما انجام خواهد شد و شما می توانید تمام تمرکزتان را روی تقویت سطح علمی خود بگذارید.

  1. با تحقیق و انتخاب چند دانشگاه هدف در اسپانیا شروع کنید.
  2. تاریخ شروع پذیرش و ددلاین اپلای برای هر دانشگاه را بررسی کنید. شما می توانید به صورت آنلاین برای دانشگاه های مختلف در اسپانیا درخواست دهید و حتی به صورت آنلاین هزینه اپلای را پرداخت کنید.
  3. فراموش نکنید که مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا مانند مدرک زبان، مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه یا دبیرستان، نمرات خوب یا معدل خاص و بسیاری مدارک دیگر را در هر دانشگاه به صورت جداگانه بررسی کنید چون ممکن است بین مدارک مورد نیاز در دانشگاه ها تفاوت وجود داشته باشد.
  4. پیش ثبت نام را انجام دهید و منتظر پاسخ دانشگاه بمانید.
  5. در صورت پذیرش اولیه، با توجه به دانشگاه، یا باید در آزمون ورودی و مصاحبه شرکت کنید یا بدون نیاز به آزمون باید مراحل بعدی پذیرش را طی کنید.
  6. مدارک مورد نیاز سفارت را آماده کنید و برای ویزا درخواست دهید. دریافت ویزای اسپانیا ممکن است تا 90 روز طول بکشد. به محض انتخاب شدن در هر یک از دانشگاه های انتخاب شده خود برای ویزا درخواست دهید زیرا بسیاری از دانشجویان به دلیل تاخیر در دریافت ویزا مجبور به تعویق تحصیل هستند.
  7. فراموش نکنید که قبل از مهاجرت به اسپانیا باید محل اقامت دانشجویی خود را در اسپانیا رزرو کنید. پس بلافاصله پس از کسب پذیرش امور مربوط به خوابگاه را نیز انجام دهید.

هزینه تحصیل در اسپانیا در سال 2023 – 2024

اسپانیا به دلیل سیستم آموزشی باکیفیت و هزینه های بسیار پایین تحصیل، به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. موارد مختلفی می توانند در میزان شهریه دانشگاه تاثیر گذار باشند، از جمله مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و زبان تحصیل. به طور معمول هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار پایین تر از دانشگاه های خصوصی است و تحصیل به زبان اسپانیایی نیز بسیار ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی است. در اسپانیا تحصیل به زبان اسپانیایی آنقدر ارزان است که گاهی آن را رایگان در نظر می گیرند؛ به عنوان مثال، در دانشگاه آلیکانته شهریه هر ترم در مقطع کارشناسی بین 500 تا 700 یورو است.

به طور متوسط هزینه تحصیلات عالیه در دانشگاه های دولتی، بین 900 تا 2500 یورو در سال است. هزینه تحصیل در مراکز خصوصی نیز از 4000 یورو شروع می شود و به 25000 یورو در سال نیز می رسد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که در برخی از دانشگاه های دولتی اسپانیا، شهریه تحصیل برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی، اغلب بیشتر از دانشجویان اروپایی است.

سوالات متداول

آیا می توان در اسپانیا به زبان انگلیسی درس خواند؟

بله، اما رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی محدود تر هستند و هزینه تحصیل به مراتب بیشتر خواهد بود.

آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به مدرک زبان آیلتس دارم؟

این موضوع بیشتر بستگی به دانشگاه دارد اما معمولا در اکثر دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل به زبان انگلیسی، مدرک آیلتس 6 به بالا یا معادل آن نیاز است.

نیازمندی های تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی چیست؟

ارائه مدارک تحصیلی مورد نیاز، قبولی در آزمون ورودی (در صورت وجود)، دریافت ویزای تحصیلی، ارائه تمکن مالی، بیمه درمانی و ارائه مدارک ثبت نام خوابگاه.

سخن آخر

زندگی دانشجویی در اسپانیا یک ماجراجویی جذاب و سرگرم کننده است. از رقص فلامنکو و تفریحات شبانه گرفته تا رستوران و غذاهای محلی خوشمزه، جاذبه های تاریخی منحصر به فرد و سواحل زیبای دریای مدیترانه. چه در مادرید، بارسلونا یا هر شهر دیگری تحصیل کنید، باید خود را برای یک زندگی دانشجویی غنی و هیجان انگیز آماده کنید.

در کنار کیفیت بالای زندگی، تحصیل در اسپانیا دنیایی از فرصت های شغلی و اکادمیک را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. توسط دانشگاه های معتبر اسپانیا و مدارک ارائه شده توسط آنها آنقدر با ارزش هستند، که تمام درهای دنیای آکادمیک و حرفه ای را بر روی فارغ التحصیلان خود باز می کنند. شما نیز می توانید یکی از افراد خوش شانسی باشید که فرصت تحصیل در این کشور خارق العاده را به دست می آورد، کافی است تلفن را بردارید و با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx