راهنمای جامع اخذ ویزای تحصیلی روسیه

Russia Visa
مدت زمان مطالعه: 4 تا 5 دقیقه

صفرتا صد اخذ ویزای تحصیلی روسیه

در این مقاله قصد داریم یک راهنمای گام به گام در زمینه اخذ ویزای تحصیلی روسیه را به شما ارائه دهیم. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارید، باید این حقیقت را بپذیرید که دریافت پذیرش از دانشگاه آخرین قدم نیست و تا زمانی که ویزای تحصیلی خود را دریافت نکرده اید فرایند پذیرش شما با موفقیت به اتمام نرسیده است. پس باید اطمینان خاطر کسب کنید که تمام نکات و الزامات این مرحله حیاتی را به خوبی می دانید و می توانید به بهترین شکل ممکن آن ها را انجام دهید. به شخصه پیشنهاد می کنیم که ماموریت انجام این مرحله را به تیمی با تجربه با کارنامه ای درخشان بسپارید تا بتوانید با آرامش تمام خود را برای مهاجرت آماده کنید.
 
ویزای تحصیلی روسیه فرداددانش
 
ویزای تحصیلی روسیه چیست؟
در مقاله آشنایی با انواع ویزای روسیه، یکی از ویزاهایی که به شما معرفی شد ویزای دانشجویی روسیه بود. ویزای دانشجویی یا تحصیلی روسیه برای کسانی صادر می شود که قصد دارند برای آموزش و تحصیل وارد فدراسیون روسیه شوند. سفارت روسیه بر اساس دعوت نامه های صادر شده توسط وزارت کشور، ویزای تحصیلی صادر می کند. این ویزا می توانند تک ورودی، دو ورودی یا چندبار ورود باشد.
اعتبار ویزای تحصیلی روسیه
ویزای تحصیلی روسیه در ابتدا دارای 90 روز اعتبار است. هر دانشجو می تواند پس از ورود به روسیه و دریافت مجوز اقامت، برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام کند. ویزای تحصیلی می تواند تا حداکثر یک سال تمدید شود و در پایان هر سال باید دوباره تمدید شود. درباره تمدید ویزای دانشجویی روسیه در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.
زمان پردازش ویزای تحصیلی روسیه
شما می توانید تا 45 روز قبل از زمان سفر به روسیه برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. ویزای تحصیلی روسیه معمولا در عرض یک تا دو هفته صادر می شود. در صورتی که برای ویزای تحصیلی فوری اقدام کنید، زمان پردازش مدارک تا 3 روز کاهش پیدا می کند.
پس از ورود به روسیه: ثبت نام اجباری
تمام شهروندان خارجی که وارد روسیه می شوند باید فرم مهاجرت را تکمیل کنند. فرم یا کارت مهاجرت از دو قسمت یکسان تشکیل شده که حاوی سوالاتی در مورد شما و سفرتان است. این فرم ها در هواپیما، قطار و همچنین قبل از کنترل پاسپورت در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار توزیع می شود. زمانی که از بخش کنترل پاسپورت مرزی عبور می کنید، یک بخش ار فرم نزد پلیس مرزی می ماند و بخش جداشدنی از فرم به شما تحویل داده می شود. این کارت مهاجرت شماست و باید آن را تا زمانی که روسیه را ترک کنید نگه دارید. این کارت برای مدت اقامت شما معتبر است و یکی از مدارکی است که برای تمدید ویزای تحصیلی روسیه باید ارائه دهید. اگر روسیه را ترک می کنید، باید فرم جدیدی را در هنگام بازگشت تکمیل کنید.
مانند همه شهروندان خارجی، دانشجویان ایرانی باید ظرف هفت روز پس از ورود، در سرویس مهاجرت فدرال روسیه ثبت نام کنند. با این حال، معمولا دانشگاه به طور کلی این کار را برای شما سازماندهی می کند. شما باید ظرف سه روز پس از ورود به روسیه به بخش امور دانشجویان بین المللی بروید. حتما کپی و اصل پاسپورت، ویزا، کارت مهاجرت و دیگر مدارکی که در قسمت بعدی به شما خواهیم گفت را با خود داشته باشید.
 
پس از آن دانشگاه کارت مهاجرت مهر شده توسط سرویس مهاجرت فدرال روسیه را به شما می دهد. این کارت به شما اجازه می دهد سه ماه و سپس یک سال در روسیه بمانید. دو هفته قبل از انقضای آن، برای تمدید مدرک باید با بخش امور دانشجویان بین المللی تماس بگیرید. هیچ هزینه ای برای ثبت یا تمدید سند ورود وجود ندارد. اگر کارت مهاجرت خود را گم کردید، در صورت درخواست ظرف سه روز، می توانید برای جایگزینی رایگان از خدمات مهاجرت فدرال درخواست دهید. دپارتمان امور دانشجویان بین المللی می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
 
تمدید ویزای تحصیلی روسیه
Russia Visa
مدت زمان مطالعه: 4 تا 5 دقیقه

صفرتا صد اخذ ویزای تحصیلی روسیه

 
تمدید ویزای دانشجویی روسیه
اگر مایل به ادامه تحصیل در روسیه هستید، باید ویزای خود را تمدید کنید. اگر با ویزای منقضی شده در روسیه بمانید، نه تنها جریمه نقدی می شوید، بلکه این احتمال وجود دارد که به مدت 5 سال از ورود به روسیه منع شوید. شما باید حداقل 30 تا 40 روز قبل از انقضای ویزای خود با دفتر بین المللی دانشگاه خود تماس بگیرید و فرایند تمدید ویزا را شروع کنید.
 
برای تمدید ویزای خود به موارد زیر نیاز دارید:
• پاسپورت
• فرم درخواست تکمیل شده
• یک عکس با ابعاد مناسب
• یک کپی از موافقت نامه ثبت نام شما یا یک ارجاع از وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه
• نامه ای که دلیل نیاز به تمدید ویزا را مشخص می کند
• کارت مهاجرت (اصل و کپی)
• پرداخت هزینه 1600 روبل
 
موسسه اخذ ویزای دانشجویی
موسسه اخذ ویزای دانشجویی

خدمات ویزای دانشجویی روسیه در موسسه فرداد دانش پاسارگاد

همانطور که می دانید موسسه فرداد دانش پاسارگاد تنها نماینده رسمی دانشگاه رودن در ایران است. همکاری ما با دانشگاه رودن و دیگر موسسات آموزش عالی روسیه در دو دهه گذشته تجارب زیادی را برای ما به همراه داشته. ما فرایند دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی روسیه را به صورت تضمینی ارائه می دهیم و شما در سریع ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت خواهید کرد.
 
 
در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های روسیه و ویزای دانشجویی روسیه از مراحل زیر تشکیل شده است:
1. تکمیل فرم اولیه که شامل مشخصات هویتی و تحصیلی شما می شود
2. برگزاری جلسه مشاوره و صحبت با متخصصان موسسه در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه
3. پیشنهاد بهترین گزینه های موجود با توجه به شرایط شما
4. دریافت اصل مدارک مورد نیاز برای اپلای و ترجمه رسمی آنها
5. کسب پذیرش از دانشگاه
6. دریافت دعوت نامه بدون نیاز به تمکن مالی
7. گرفتن وقت سفارت
8. درخواست برای ویزا
9. دریافت ویزا
 
خدمات ویزای دانشجویی روسیه
خدمات ویزای دانشجویی روسیه

سخن آخر

به کمک موسسه فرداد دانش پاسارگاد، کسب پذیرش از دانشگاه های روسیه می تواند به سادگی خواندن لیست بالا باشد، چرا که ما از صفر تا صد مسیر را مدیریت خواهیم کرد و در کنار شما خواهیم بود.
 
تمامی امور مربوط به مهاجرت تحصیلی شما به صورت تضمینی انجام خواهد شد و شما در سریع ترین زمان ممکن ویزای تحصیلی خود را دریافت خواهید کرد.
اگر رویای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در روسیه را دارید، در اولین زمان ممکن با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.
 
Russia Visa

پرسش های متداول درباره اخذ ویزای تحصیلی روسیه

آیا می توانم با داشتن ویزای دانشجویی در روسیه کار کنم؟

بله، دانشجویانی که ویزای تحصیلی روسیه را دارند، در طول تحصیل مجاز به کار پاره وقت هستند، به شرطی که مجوز کار لازم را کسب کنند و مقررات تعیین شده توسط مقامات روسیه را رعایت کنند.

آیا می توانم با ویزای دانشجویی به خارج از روسیه سفر کنم؟
بله، شما می توانید با ویزای تحصیلی معتبر روسیه به خارج از روسیه سفر کنید.
با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که ویزای شما برای ورود مجدد به روسیه معتبر است و ممکن است در موارد خاص به مدارک اضافی برای دریافت ویزای چندبار ورود نیاز داشته باشید.
آیا می توانم خانواده ام را با ویزای دانشجویی روسیه همراه خود بیاورم؟
 
به طور معمول اعضای خانواده شامل ویزای دانشجویی نمی شوند. با این حال، آن ها می توانند برای همراهی شما به روسیه، برای دریافت ویزای شخصی خود مانند ویزای وابسته یا ویزای توریستی  اقدام کنند.
آیا می توانم در زمانی که ویزای دانشجویی روسیه دارم، موسسه آموزشی خود را تغییر دهم؟

بله، امکان تغییر موسسه آموزشی در زمانی که ویزای دانشجویی روسیه دارید وجود دارد. با این حال، شما باید شرایط مناسب را داشته باشید و یک دعوت نامه جدید از موسسه جدید دریافت کنید.

اگر ویزای تحصیلی روسیه مفقود یا دزدیده شد، چه کاری باید انجام دهم؟
در صورت مفقود شدن یا دزدیده شدن ویزای دانشجویی روسیه، باید فورا آن را به مقامات محلی گزارش دهید و موسسه آموزشی خود را مطلع کنید.
در مرحله بعد باید برای دریافت ویزای جایگزین با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری تماس بگیرید.
آیا می توانم بدون ویزای دانشجویی در روسیه تحصیل کنم؟

خیر، تحصیل قانونی در روسیه بدون ویزای تحصیلی معتبر امکان پذیر نیست. ویزا یک شرط اجباری برای ثبت نام و اقامت در روسیه به منظور تحصیل است.

آیا می توانم برای ویزای دانشجویی روسیه به صورت آنلاین اقدام کنم؟

خیر، درخواست ویزای تحصیلی روسیه باید شخصا از طریق سفارت یا کنسولگری روسیه که در کشور محل اقامت شما قرار دارد ارسال شود.

اگر به زبان روسی صحبت نکنم، آیا می توانم برای ویزای دانشجویی روسیه اقدام کنم؟
بله، حتی اگر زبان روسی بلد نیستید، می توانید برای ویزای دانشجویی روسیه اقدام کنید.
با این حال، توصیه می شود که تا حدودی خود را با زبان روسی آشنا کنید، به خصوص اگر دوره تحصیلی شما به زبان روسی تدریس می شود.
 
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx