راهنمای صفر تا صد تحصیل پزشکی در کانادا 2023 – 2024

اگر مشتاق و علاقه مند به تحصیل پزشکی هستید اما گذشتن از سد کنکور در ایران برایتان سخت است، پیشنهاد اول ما به شما تحصیل پزشکی در کاناداست. جهت اقدام و اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی در کانادا دانستن نکاتی پیرامون هزینه تحصیل پزشکی در کانادا، مدارک و شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در کانادا، نحوه پذیرش و اخذ اقامت تحصیلی کانادا و آشنایی با لیست بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا برای داشتن پذیرش تحصیلی مطمئن، بسیار لازم و ضروری است.

کانادا یکی از ۱۰ کشور مطرح در تمامی رشته های تحصیلی و مهاجرت تحصیلی
کانادا یکی از ۱۰ کشور مطرح در تمامی رشته های تحصیلی و مهاجرت تحصیلی

چرا تحصیل در کانادا و مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار مورد استقبال دانشجویان است؟

یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشد که اینروزها تحصیل در کانادا به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. سیستم و نظام آموزشی کانادا جز بهترین سیستم های آموزشی دنیا می باشد و همین موضوع انگیزه ی افراد برای مهاجرت تحصیلی و ادامه­ی تحصیل در کانادا را افزایش می شود.

مزایا و معایب تحصیل در کانادا

یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی، کانادا می باشد. کانادا بدلیل داشتن 5 دانشگاه از بهترین دانشگاه های جهان، سالانه افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشور هستند. در سطح بین المللی، کانادا به دلیل سطح بالای استانداردهای زندگی یکی از بهترین کشورها برای زندگی و تحصیل محصوب می شود.

چنانچه مایل به تحصیل در کانادا می باشید باید شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشید که کمی جلوتر به شرایط و مدارک لازم برای اخد اقامت تحصیلی کانادا پرداخته ایم. در زیر به برخی از بارزترین مزایای تحصیل در کانادا می پردازیم تا شما بتوانید با اطمینان و شناخت بهتر مراحل اخذ پذیرش تحصیلی خود را طی کنید.

  • دارا بودن کیفیت بالای سیستم و نظام آموزشی در سطح جهان
  • ارائه مدرک معتبر جهانی و امکان کار در سراسر جهان با مدرک تحصیلی دانشگاه های کانادا
  • زندگی در کانادا شرایط اجتماعی پایدار و امنی را داراست
  • دارا بودن طبیعت و مناظر طبیعی متنوع
  • رنکینگ و رتبه بالای جهانی دانشگاه ها
  • امکان اشتغال پس از تحصیل
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  • امکان اخذ ویزای همراه برای پدر و مادر دانش آموزان
  • اجازه کار تمام وقت برای همسر دانشجو

اصلی ترین معایب تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی

در این مطلب قرار است به اصلی ترین معایب تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی بپردازیم، زیرا همیشه آگاهی داشتن در مورد مزایا و معایب یک موضوع تصمیم گیری در مورد آن موضوع را دقیق تر و عاقلانه تر خواهد کرد. کانادا همچون تمامی کشورها همان گونه که مزایای بیشماری برای تحصیل دارد، می توان برخی از معایب تحصیل در کانادا را هم نام برد. در زیر به برخی از معایب تحصیل در کانادا اشاره خواهیم کرد.

معایب تحصیل در کانادا

  • آب و هوای سرد کانادا

یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان خارجی که مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته اند آبو هوای سرد کانادا می باشد. در مقابل کانادا، مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که دارای آب و هوای معتدلی هستند.

  • شهریه بالای دانشگاه ها و هزینه ی بالای تحصیل در کانادا

کانادا یکی از کشورهایی ست که تحصیل در آن کمی پرهزینه ست و جز کشورهای ارزان برای مهاجرت تحصیلی بشمار نمی آید و در مقابل، کشور روسیه بخصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه بسیار ارزان و مرقون بصرفه می باشد.

  • هزینه بالای زندگی و مسکن در کانادا

هزینه بالای مسکن و زندگی در شهرهای اصلی و بزرگ کانادا از جمله معایب مهاجرت به کانادا می باشد.

چرا تحصیل پزشکی در کانادا پرطرفدار است؟
چرا تحصیل پزشکی در کانادا پرطرفدار است؟

تحصیل رشته پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا در رشته ها و مقاطع مختلف پزشکی از پرطرفدارترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشد. رشته ی پزشکی بدلیل محبوبیت بالا و سطح درآمد بالایی که در سراسر دنیا دارد یکی از رشته های محبوب در بین دانشجویان می باشد که بر سر آن رقابت تنگاتنگی دارند. کانادا به دلیل مزایای بیشمارش یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل پزشکی می باشد. سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل پزشکی در کانادا، تحصیل دندانپزشکی در کانادا و دیگر رشته های علوم پزشکی و حتی مهندسی در بهترین دانشگاه های کانادا درخواست اقامت تحصیلی و اخذ ویزا تحصیلی می دهند.

مزایای تحصیل رشته پزشکی در کانادا

اگر بخواهیم از مزایای تحصیل پزشکی درکانادا صحبت کنیم موارد زیادی را باید نام ببریم. از جمله مهمترین مزیت تحصیل پزشکی در کانادا اعتبار، جایگاه و سطح بالای علمی دانشگاه های پزشکی کاناداست. 5 دانشگاه برتر کانادا، تورنتو، مونترال، مگ گیل، بریتیش کلمبیا و آلبرتا از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا هستند که رتبه جهانی بسیار بالایی دارند. امکان تحصیل رایگان و اخذ بورسیه تحصیلی یکی دیگر از مزیت های تحصیل پزشکی در کاناداست که چالش هزینه های تحصیل و شهریه دانشگاه های کانادا در رشته پزشکی را برای شما مرتفع می کند. تحصیل در رشته پزشکی در کانادا به زبان انگلیسی یکی از شاخص ترین مزیت های تحصیل پزشکی در کانادا می باشد.

معایب تحصیل پزشکی در کانادا

به عنوان کسی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید آشنایی با معایب تحصیل پزشکی در کانادا یکی از فاکتورهای مهم در اتخاذ تصمیم درست می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در رشته پزشکی در کانادا بسته به شهر و ایالت شما متغییر است اما بصورت میانگین هزینه های تحصیل، زندگی و مسکن در کانادا به نسبت روسیه، اسپانیا و ایتالیا بالاتر است.

یکی دیگر از معایل تحصیل پزشکی در کانادا ضعف خدمات درمانی کانادا برای دانشجویان خارجی است. خدمات درمانی این کشور به نسبت آلمان، سوئد و اتریش ضعیف تر می باشد و از کیفیت پایینی برخوردار است.

مدارک و شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در کانادا و اخذ ویزا تحصیلی پزشکی در کانادا

جهت تحصیل پزشکی در کانادا مدارک و شرایطی نیاز می باشد که در زیر به آنها می پردازیم.

  • حداقل معدل 15
  • نمره زبان آیلتس حداقل 6.5
  • نمرات بالا در درس های ریاضی، زیست و شیمی
  • نمره قبولی در آزمون ورودی MCAT
  • نامه پذیرش در دانشگاه نورد نظر در کانادا
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مدرک دیپلم با ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت با اعتبار کافی

تحصیل رایگان پزشکی در کانادا

یکی از راه های داشتن تحصیل رایگان و یا ارزان و کم هزینه ی پزشکی در کانادا دریافت بورسیه های تحصیلی رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا می باشد. به طور کلی تحصیل رایگان پزشکی در کانادا وجود ندارد مگر اینکه دانشجو موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شده باشد. بورسیه های تحصیلی دانشگاه های پزشکی کانادا دارای شرایطی هستند که به عنوان جایزه به دانشجویان نمونه و با سوابق علمی و پژوهشی غنی داده می شود.

انواع بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کانادا برای رشته پزشکی

دو نوع بورسیه تحصیلی برای رشته پزشکی در کانادا وجود دارد. بورسیه های اسکالرشیپ و فاند دو بورسیه ای هستند که در کشور کانادا به دانشجویان واجد شرایط در رشته پزشکی داده می شود.

دانشگاه ها و موسسه های خصوصی آموزشی کانادا بورسیه های اسکالرشیپ را به متقاضیان اعطا می کنند.

متقاضیان با اخذ بورسیه های فاند می توانند همه هزینه های تحصیل پزشکی و زندگی در کانادا را تامین کنند.

متقاضیان برای اخذ اسکالرشیپ ها باید دارای معدل تحصیلی بالا، مدرک مهارت زبان انگلیسی با نمره بالا و مقاله های تحقیقی و پژوهشی باشند.

شرط مهم برخورداری از اسکالرشیپ های تحصیلی دارا بودن صلاحیت های علمی و تحصیلی می باشد.

کمک هزینه های مالی از جمله اسکالرشیپ ها می باشند.

فاندهای تحصیلی مختص متقاضیانی است که فاقد تمکن مالی کافی برای تحصیل در کانادا می باشند.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی پزشکی کانادا عبارتند از:

مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل با نمره بالا

اسکن مدارک تحصیلی و ریزنمره های تحصیلی ترجمه شده

پایان نامه تحقیقی پژوهشی و رزومه قوی

پاسپورت معتبر

انگیزه نامه تحصیلی و توصیه نامه از اساتید مقطع قبل

مقاله های چاپ شده در مجله های علمی جهان و ISI

سوابق کاری

فعالیت های خارج برنامه و عضویت در گروه های متفرقه

آزمون های ورودی رشته پزشکی برای پذیرش دانشگاه های کانادا 2023(آزمون های پذیرش دانشگاه های پزشکی کانادا)

آزمون MCAT یکی از آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی کانادا در 2023 می باشد. یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی کانادا کسب نمره قبولی در این آزمون می باشد. آزمون MCAT شامل دروس اصلی، زیست شناسی، بیوشیمی، شیمی، فیزیک، اصول روانی-اجتماعی و بیولوژی رفتار، تحلیل انتقادی و مهارت های استدلال می باشد.

آزمون دیگری در زمینه پزشکی برگزار می شود، آزمون MCCQE می باشد. آزمون MCCQE برای معادل سازی مدرک پزشکی کانادا کاربرد دارد. اگر شما مدرک پزشکی دارید و قصد کار در کانادا به عنوان پزشک را دارید می بایست مدرک خود را معادل سازی کنید که با استفاده از این آزمون و کسب نمره قبولی مجاز به کار پزشکی در کانادا خواهید بود. آزمون معدلسازی مدرک پزشکی در کانادا در کشورهای مختلف برگزار می شود.

لیست برترین دانشگاه های پزشکی در کانادا

بیشتر دانشگاه های برتر کانادا که دارای رتبه و رنکینگ علمی بالایی هستند جز برترین و بهترین دانشگاه های پزشکی در کانادا هستند. اگر شما قصد ورود و اخذ پذیرش در بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا را دارید باید با لیست این دانشگاه ها آشنایی پیدا کنید.

  • دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو کانادا
  • دانشگاه مک گیل کانادا در رشته پزشکی
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه دالاهو
  • دانشگاه کویین
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه اوتاوا

سخن آخر

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی رشته علوم پزشکی می باشند. امیدواریم که در این عنوان توانسته باشیم اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل در رشته پزشکی کانادا را در اختیارتان قرار داده باشیم . در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر و یا هرگونه جزئیات حتما با مشاورین موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس بگیرید.

سوالات متداول

  • آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در کانادا وجود دارد؟

درصورت دریافت بورسیه تحصیلی می توانید از مزایای تحصیل رایگان در رشته پزشکی در کانادا بهره مند شوید.

  • آیا امکان تحصیل حین کار برای دانشجویان رشته پزشکی کانادا وجود دارد؟

دانشجویان می‌تواند به مدت ۲۰ ساعت در هفته مشغول به کار پاره وقت شوند.

  • ارزانترین دانشگاه های کانادا در رشته پزشکی

دانشگاه یادبود نیوفاندلند، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه وسترن، دانشگاه کلگری، دانشگاه لاوال، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه مونترال، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه شربروک و …

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سهیلا
سهیلا
9 ماه قبل

سوالی که داشتم این هست که اگر من برای رشته شنوایی شنجی در کانادا اقدام کنم و بعد از یکی دو ترم پشیمان شوم می توانم تغییر رشته دهم ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  سهیلا

درود بر شما، بله امکان پذیر هست البته با رعایت کردن قوانین مربوطه مثلا اگر میخواین دانشگاهی هم که درس میخونید تغییر بدید باید دقت کنید برای ویزاتون مشکلی پیش نیاد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx