راهنمای کامل پذیرش دندانپزشکی در ایتالیا 2024 – 2023

دندانپزشکی، رشته تحصیلی بسیار محبوب و مورد تقاضا است و ایتالیا مکانی عالی برای ادامه تحصیل در این رشته است. تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های ایتالیا با کیفیتی بسیار بالا و مطابق استانداردهای جهانی ارائه می شود. از طرفی این کشور دارای تاریخ و فرهنگی بسیار غنی است و زندگی دانشجویی در این کشور تجربه‌ای فراموش نشدنی است. اگر علاقه به تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا دارید، در ادامه راهنمای کامل پذیرش تحصیلی رشته دندانپزشکی در ایتالیا را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

شرایط عمومی پذیرش رشته دندانپزشکی در ایتالیا

به طور عمومی دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا باید دارای، سن بالای 18 سال، مدرک دیپلم معتبر و مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه باشند.علاوه بر این در دانشگاه های ایتالیا پذیرش رشته دندانپزشکی توسط آزمون ورودی (مانند آزمون آیمت و آلفا تست) انجام می شود.

برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا نیازی به دیپلم تجربی نیست و امکان ورود به این رشته با دیپلم غیر مرتبط نیز وجود دارد. طول تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا 6 سال و طول دوره تخصص بین 3 تا 5 سال است.

دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل دندانپزشکی در سال 2024 – 2023

دانشگاه های ایتالیا از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و همواره در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. در ادامه لیست بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل دندانپزشکی آورده شده است. در میان این دانشگاه ها دانشگاه بولونیا را داریم که به عنوان قدیمی ترین و یکی از بهترین و مهم ترین دانشگاه جهان شناخته می شود.

در اکثر دانشگاه های ایتالیا، رشته دندانپزشکی به زبان ایتالیایی ارائه می شود ولی به صورت محدود امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه تورورگاتا رم
  • دانشگاه فدریکو دوم ناپل

فرایند اپلای برای رشته دندانپزشکی در ایتالیا در سال 2024 – 2023

اپلای برای رشته دندانپزشکی در ایتالیا معمولاً از ماه می و ژوئن آغاز می شود و با شروع ترم در سپتامبر به اتمام می رسد. پذیرش فوریه نیز در ماه های اکتبر و نوامبر آغاز می شود که معمولا در این زمان فقط تعداد محدودی از دانشگاه ها پذیرش دارند چرا که ظرفیت اکثر دانشکده های دندانپزشکی در پذیرش سپتامبر تکمیل می شود. پس از انتخاب دانشگاه، باید از طریق وب سایت دانشگاه لیست مدارک مورد نیاز برای پذیرش را استخراج کنید. علاوه بر شرایط عمومی که در بالا اشاره کردیم، برای اپلای به مدارک زیر نیز نیاز خواهید داشت.

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • رزومه تحصیلی
  • کاورلتر
  • توصیه نامه
  • رسید پرداخت هزینه اپلای

پس از ارسال مدارک باید منتظر اعلام نتایج بمانید. نتایج پذیرش مرحله اول از طریق سایت دانشگاه و ایمیل به متقاضیان اعلام می شود. پس از پذیرش مرحله اول، زمان شرکت در آزمون ورودی یا مصاحبه مشخص می شود. در صورت موفقیت در این مرحله ثبت نام شما در دانشگاه انجام می شود و باید فرایند دریافت ویزای تحصیلی را شروع کنید.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا
تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه میلان ایتالیا

تحصیل تخصص دندانپزشکی در ایتالیا

امکان تحصیل تخصص دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر ایتالیا برای تمامی دانشجویان بین المللی فراهم است. پذیرش دوره تخصص دندانپزشکی در هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. از طرفی گرایش انتخابی شما نیز مهم است و بهتر است برای ورود به هر گرایش سابقه کاری و تحصیلی مرتبط را داشته باشید.

معرفی برخی از محبوب ترین تخصص های دندانپزشکی در ایتالیا:

  • جراحی دهان، فک و صورت: در این گرایش روش تشخیص، درمان و انجام جراحی بیماری ها، آسیب ها و نقص های دهان و فک به دانشجویان آموزش داده می شود. طول این دوره 4 تا 5 سال است.
  • پریودنتولوژی (Periodontology): این تخصص به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های لثه می پردازد. طول دوره تخصص پریودنتولوژی 3 سال است.
  • اندودنتیکس (Endodontics): این تخصص به تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های پالپ (عصب) دندان و بافت های پری آپیکال می پردازد. طول دوره تخصص پریودنتولوژی 3 سال است.
  • پروتز دندان: این تخصص به جایگزینی دندان های از دست رفته با وسایل مصنوعی مانند تاج، بریج و پروتز می پردازد طول این دوره در ایتالیا 4 سال است.
  • ارتودنسی: این تخصص به تشخیص، درمان و پیشگیری از مال اکلوژن (malocclusion) یا کج شدن دندان ها می پردازد. طول دوره تخصص ارتودنسی در ایتالیا 4 سال است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بسته به دانشگاه متفاوت است. با این حال، هزینه تحصیل در ایتالیا کمی کمتر از هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی است. از طرفی در ایتالیا شهریه پرداختی بستگی به ملیت متقاضیان دارد و دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ایتالیا از تخفیفات مناسبی برخوردار هستند. میانگین شهریه رشته دندانپزشکی در ایتالیا برای دانشجویان ایرانی بین 3000 تا 6000 یورو در سال است. علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی را نیز باید در نظر بگیرید. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در ایتالیا بین 800 تا 1000 یورو در ماه است. این هزینه شامل هزینه اسکان، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه ها می شود.

سوالات متداول

آیا می توانم پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ایتالیا، در ایران به عنوان دندانپزشک کار کنم؟

بله، اکثر دانشگاه های ایتالیا مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و مدارک آنها به راحتی قابل انتقال به ایران است.

آیا می توانم در حین تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به صورت پاره وقت کار کنم؟

بله، دانشجویان بین المللی می توانند در طول تحصیل در ایتالیا به صورت پاره وقت کار کنند.

آیا بعد از اتمام دوره دندانپزشکی در ایتالیا، امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا یا کانادا برای مدرک تخصص وجود دارد؟

بله، مدارک تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های ایتالیا مطابق استانداردهای جهانی است و شما با داشتن مدارک تحصیلی این کشور می توانید برای دوره تخصص به هر یک از دیگر کشورهای جهان مهاجرت کنید.

اگر در حال تحصیل دندانپزشکی در یک کشور اروپایی دیگه باشم، می تونم به ایتالیا انتقالی بگیرم؟

شرط انجام انتقالی یا پذیرش مهمان این است که دانشگاه مبدا و مقصد با یکدیگر قرارداد همکاری داشته باشند. شما باید این موضوع رو از طریق بخش بین الملل دانشگاه خودتون پیگیری کنید.

سخن آخر

ایتالیا کشوری زیبا با میراث فرهنگی غنی است و مردم آن بسیار خوش برخورد و دوستانه هستند. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یک گزینه عالی برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل با کیفیت با هزینه مقرون به صرفه هستند. از طرفی اعتبار بالای مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور، دروازه های جهان برای ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار را بر روی شما باز می کند.

اگر انجام اپلای و  دریافت پذیرش از دانشگاه ها برای شما سخت و گیج کننده است، ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد با بیش از یک دهه تجربه در زمینه کسب پذیرش دندانپزشکی از دانشگاه های ایتالیا، می توانیم نامه پذیرش و ویزای تحصیلی ایتالیا را در سریع ترین زمان ممکن به شما تقدیم کنیم. پس برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، اولین قدم شما تماس با کارشناسان ما است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx