آشنایی با سیستم حمل و نقل آلمان پیش از مهاجرت تحصیلی

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند همواره سوال هایی در ذهن دارند که به دنبال پاسخی برای آن ها هستند. یکی از این سوالات رایج آشنایی با سیستم حمل و نقل کشور مقصدشان است. آلمان یکی از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی ست  که امروزه بدلیل شرایط ایده آل کاری و تحصیلی که دارد بسیار مورد استقبال دانشجویان ایرانی قرار رفته است. در صورت داشتن تصمیم مهاجرت تحصیلی به آلمان، آشنایی با سیستم حمل و نقل آلمان پیش از مهاجرت تحصیلی یکی از اصلی ترین مواردی است که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید. ما در این مطلب شما را با انواع سیستم حمل و نقل آلمان و همچنین شرایط ویژه­ی سیستم حمل و نقل آلمان برای دانشجویان آشنا می کنیم .

آلمان با داشتن چندین نوع سیستم حمل و نقل، جابجایی و خدمت دهی به همه نقاط شهر را پوشش می­دهد و سیستمی فوق العاده و کارآمد دارد. از شهرهای بزرگ گرفته تا شهرک های کوچک. حمل و نقل آلمان بدلیل سرعت بالا و، قابل اعتماد بودن و آسایشی که برای مسافران رقم می زند در دنیا بسیار معروف است. مردم آلمان با داشتن صنعت خودروسازی بسیار پیشرفته اما از سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی استقبال می کنند و این قضیه برای یک نفر خارجی نظیر دانشجویان ایرانی، حمل و نقل عمومی، راهی مقرون به صرفه و مناسب برای تردد در سطح شهر است.

آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی آلمان پیش از مهاجرت
آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی آلمان پیش از مهاجرت

انواع سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان

برای استفاده از شبکه حمل و نقل در آلمان باید از کارت های مختلفی که به این منظور وجود داره رو تهیه کنید. خرید بلیط ها با استفاده از ماشین های مخصوصی انجام میشه که در ایستگاه های قطار های سریع و سیر وجود داره و زبان های مشخصی داره و می تونید با انتخاب زبان انگلیسی خیلی راحت بلیطتون رو خریداری کنید. در مورد بلیط های اتوبوس و تراموا می تونید اون رو از طریق راننده ها تهیه کنید. برای استفاده از این بلیط ها باید اون رو مهر کنید و این کار از طریق باکس های زرد و قرمز انجام میشه و در اتوبوس ها و تراوا ها هم فردی بلیط هارو شخصا مهر می کنه. بلیطی که مهر نخورده باشه اعتباری نداره. اگه سگتون هم همراهتونه می تونید در شرایط خاصی در شبکه حمل و نقل عمومی امکان پذیره. فقط استفاده از ماسک دهان برای سگ ضروریه. اگه سگتون اونقدر کوچیک باشه که بتونید مثل یک گربه بغلش کنید می تونید بدون بلیط سگتون رو هم همراهتون بیارید و برای سگ های بزرگ تر حدود ۱٫۵ یورو میشه.

انواع سیستم حمل و نقل و رفت و آمد عمومی در آلمان

در سیستم حمل و نقل عمومی آلمان، پنج روش مختلف متداول حمل و نقل وجود دارد برای خدمت دهی به شهروندان وجود دارد:

سیستم حمل و نقل S-Bahn در آلمان
سیستم حمل و نقل S-Bahn در آلمان
  • سیستم حمل و نقل S-Bahn در آلمان

سیستم  S-Bahn نوعی سیستم حمل و نقل برون شهری در آلمان است و جز سریع‌ترین شکل حمل و نقل عمومی است. این سیستم یک نوع راه آهن شهری­حومه است و به کلان شهرهای وسیع‌تر خدمت‌‌رسانی می‌کند و حومه و مناطق شهری را با مرکز شهر و ایستگاه اصلی راه آهن پیوند می‌دهد. اس بان ها هر 20 تا 30 دقیقه یکبار با زمانبندی مشخص حرکت می کنند.

S-Bahn سریع ترین سیستم حمل و نقل عمومی آلمان است که فاصله­ی ایستگاه های آن بیشتر است و برای سفر به محل تحصیل در زمان بدو ورود به آلمان بسیار مفید است.

سیستم U-Bahn در آلمان
  • سیستم U-Bahn در آلمان

نوع دیگر سیستم حمل و نقل در آلمان سیستم U-Bahn است. یو بان در واقع همان مترو زیرزمینی می باشد که به دلیل خطوط گسترده ای که در سطح شهر دارد، هزینه ی پایین و مرقون بصرفه و سرعت بالا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و جز سریعترین و پیشرفته­ترین سیستم های حمل و نقل عمومی آلمان می باشد.

یوبان ها در تمام نقاط مهم شهر ایستگاه دارند و نام خطور با حرف U همراه با یک عدد مشخص شده است و قطارهای آن هر 5 تا 15 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

سیستم حمل و نقل تراموا در آلمان
  • سیستم حمل و نقل تراموا در آلمان

تراموا یک شکل دیگر از سیستم حمل و نقل در آلمان است که در واقع نوعی اتوبوس برقی می باشد و بر روی زمین حرکت می کنند و  در جایی بین U-Bahn و اتوبوس قرار دارد. ترامواها در کنار جاده‌های معمولی روی ریل حرکت می‌کنند و چندین توقف در مناطق مرکزی شهر دارند.

حمل و نقل عمومی در آلمان با اتوبوس
  • حمل و نقل عمومی در آلمان با اتوبوس

اتوبوس‌ها به‌عنوان شکلی دیگر از سیستم حمل و نقل در آلمان، به دلیل امنیت بالا، سرویس دهی منظم، در دسترس بودن و هزینه ی بصرفه پایه اصلی بسیاری از شهرهای آلمان هستند و جز پرطرفدارترین سیستم حمل و نقل آلمان قرار گرفته اند که مکان‌های بسیار دور را به هم متصل می‌کنند.

اتوبوس ها معمولا برای جابجایی در شب مناسب تر هستند در واقع هزینه آنها نسبت به تاکسی ها در شب ارزان تر است، فقط سرعت پایین تری دارند و به راحتی تاکسی هم نیستند.

رفت و آمد با تاکسی در آلمان
  • رفت و آمد با تاکسی در آلمان

به طور کلی، تاکسیها در آلمان گران هستند و بیشتر مردم از سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار، مترو و دوچرخه استفاده میکنند. اگر شما میخواهید با تاکسی سفر کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • نحوه دسترسی به تاکسی: شما میتوانید تاکسی را از ایستگاه های تاکسی که در فرودگاهها، ایستگاههای قطار و مترو و نقاط پر رفت و آمد شهر وجود دارند، سوار شوید یا با تلفن یا اپلیکیشن تاکسی سفارش دهید.
  • انواع تاکسی: تاکسی های رایج در آلمان رنگ زرد یا بژ هستند و علامت تاکسی روی سقف دارند. بعضی از شرکتهای تاکسی نظیر MyTaxi، Free Now و Taxi Deutschland اپلیکیشن های خود را برای سفارش تاکسی از طریق موبایل ارائه میدهند. همچنین بعضی از شرکتهای حمل و نقل اشتراکی مانند Uber، CleverShuttle و Moia خدمات خود را در برخی شهرهای آلمان ارائه میدهند.
  • کرایه تاکسی: کرایه تاکسی در آلمان بستگی به فاصله، زمان، تعداد مسافران و بار دارد. به طور متوسط، هزینه پایه تاکسی در آلمان حدود ۳.۵ یورو است و هزینه هر کیلومتر حدود ۲ یورو. شما میتوانید قبل از سفر با راننده توافق کنید یا از محاسبه گر قیمت استفاده کنید. شما همچنین باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
  • بعضی از تاکسیرانها پذیرش کارت اعتباری را قبول نمیکنند یا هزینه اضافه میگیرند. بهتر است پول نقد داشته باشید.
  • بعضی از تاکسیرانها حق پوربوی را انتظار دارند. معمولاً ۵ تا ۱۰ درصد از کرایه کافی است.
  • بعضی از تاکسیرانها ممکن است مسیر طولانیتر را برای افزایش کرایه انتخاب کنند. بهتر است از نقشه یا ناوبری موبایل خود استفاده کنید.

آیا حمل و نقل در آلمان رایگان است؟

از‌آنجاکه آلمان امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان فراهم می‌کند، بسیاری از افراد می‌پندارند که حمل و نقل نیز در این کشور رایگان است. بااین‌حال، هنوز قانونی مبنی‌بر رایگان‌بودن حمل‌ونقل عمومی برای همۀ افراد در آلمان تصویب نشده است؛ البته مسافران قانونی و کودکان هزینۀ بسیار اندکی برای استفاده از این سیستم باید بپردازند.

دانشجویان دانشگاههای دولتی با پرداخت هزینه ای به عنوان Semester Fee یا Administration Fee میتوانند از حمل و نقل عمومی رایگان استفاده کنند. به عبارت دیگر، حمل و نقل عمومی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است.

حمل و نقل شهری مناسب و ارزان برای دانشجویان در آلمان چیست؟ اگر عجله نداشته باشید اتوبوس به دلیل امنیت بالا، سرویس دهی منظم، در دسترس بودن و هزینه ی بصرفه مناسب ترین و ارزان ترین سیستم حمل و نقل برای دانشجویان است.

آیا حمل و نقل رایگان برای دانشجویان در آلمان وجود دارد؟ بصورت کلی حمل و نقل در آلمان رایگان نیست اما برای دانشجویان دانشگاههای دولتی حمل و نقل رایگان در آلمان وجود دارد.

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx