شرايط تحصيل در اسپانيا به زبان انگليسي در سال 2023 2024- ( + تحصیل اسپانیا بدون مدرك زبان )

در این مقاله می خواهیم شما را در مورد مهاجرت تحصیلی و تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی راهنمایی کنیم. اگر برای شما هم سوال است که چگونه می توانید بدون نیاز به مدرک زبان، در اسپانیا تحصیل کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان، یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین المللی است که علاقه مند به یادگیری زبان اسپانیایی و فرهنگ این کشور هستند. تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی، معمولا به دوره کالج یا پیش دانشگاهی نیاز دارد که یک سال طول می کشد و شما را برای شرکت در آزمون ورودی به نام سلکتیویداد آماده می کند. این آزمون به زبان اسپانیایی برگزار می شود و شما باید نمره قبولی را در آن کسب کنید.

اما اگر مایل به تحصیل به زبان انگلیسی هستید، می توانید از برخی دانشگاه های اسپانیایی که دوره را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، استفاده کنید. برای تحصیل به زبان انگلیسی، شما نیاز به مدرک زبان ندارید، فقط کافی است سطح B2 زبان انگلیسی را با گواهینامه های معتبر مثل تافل ٬ آيلتس   نشان دهید.

هزینه تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان

مقطع کارشناسی حدود 4 سال طول می‌کشد و باید حداقل 2000€ یورو به دانشگاه پرداخت کنید. تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد هم نیز برگزار می‌شود که دوره های این مقطع به صورت زبان انگلیسی و اسپانیایی می باشد. دانشجویان با توجه به علاقه شان می‌توانند یکی از این دو زبان را انتخاب کنند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه حداقل 4000€ (یورو) در سال و حداکثر 6000€ (یورو) برای رشته های غیر پزشکی است. مدت زمان تحصیل این دو مقطعی که گفته شد دو سال نیز طول می‌کشد.

پذیرش دکترا بدون داشتن مدرک زبان به چه صورت است؟

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در مقطع دکترا نیز امکان پذیر است. بیشتر دانشجویان ادامه تحصیل خود را به زبان انگلیسی انتخاب می کنند و به همین دلیل بیشتر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و اصلا نیازی نیست دانشجویان به زبان اسپانیایی تسلط کامل را داشته باشند. تحصیل در مقطع دکترا در کشور اسپانیا حداکثر 3 سال طول می‌کشد که دانشجویان می‌توانند تحصیل خود را تا 5 سال نیز تمدید کنند.

مقطع دکترا، از دو بخش پژوهش محور و دکتری همراه با تدریس واحدهای درسی تقسیم می‌شوند. در بخش پژوهش محور هیچ نیازی به گذراندن کلاس ها و واحد های درسی برای دانشجویان وجود ندارد، فقط باید در بخش همراه با تدریس در کلاس هایی که برگزار می‌شود شرکت کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزا جهت تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان 2023 – 2024

برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا اگر هیچ مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشید می‌توانید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنید و از یک دانشگاه پذیرش نامه نیز دریافت کنید.

مدارکی که برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان باید به دانشگاه مقصد ارسال کنید در لیست زیر آورده ایم:

  • ارائه گذرنامه معتبر همراه با چند دوره کپی
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات که به صورت اسپانیایی ترجمه شده باشد
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری HIV
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • ارائه یک گردرش حساب معتبر برای اثبات پشتوانه مالی

یکی از مزایای کشور اسپانیا این است که متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را برای مهاجرت به کشور مقصد بیاورند. دانشجویان می‌توانند در زمان تحصیل، برای پوشش هزینه های زندگی و استفاده از حمل و نقل کشورهای اروپایی کار کنند که یکی از مزایای تحصیل در اسپانیا و اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا محسوب می‌شود.

شرایط تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان چگونه است؟

اگرچه بسیاری از دانشگاه ها برای بررسی سطح زبان شما درخواست به مدرک آیلتس یا تافل را دارند. اما بدون داشتن مدرک زبان هم می‌توان در اسپانیا به ادامه تحصیل پرداخت. برخی از افراد می‌توانند با ارائه کردن گواهی نامه ای که بر مبنای گذراندن زبان انگلیسی باشد به تحصیل در اسپانیا بپردازند.

به عنوان مثال اگر شما چندین سال پیش در آموزشگاهی به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید می‌توانید مدرکی که برای مهارت زبان شما باشد را ارائه کنید.

عکسی از ۳ دانشگاه سالامانکا ، دانشگاه پابلو دِ اولوید ،دانشگاه آنتونیو
عکسی از ۳ دانشگاه سالامانکا ، دانشگاه پابلو دِ اولوید ،دانشگاه آنتونیو

بهترین دانشگاه های اسپانیا در 2023 – 2024

در اینجا چند نمونه از برتربن دانشگاه های اسپانیا که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند برای شما معرفی می کنیم:

  • دانشگاه سالامانکا: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های اسپانیا است و برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف به زبان اسپانیایی و انگلیسی شهرت دارد. شما نياز به آزمون سلكتيويداد نداريد، فقط كافي است سطح B2 زبان روسي يا انگليسي را با گواهي نامه هاي معتبر نشان دهيد. هزينه تحصيل در اين دانشگاه حدود ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ يورو در سال است. برای اطلاعات بيشتر مي توانيد به سایت این دانشگاه مراجعه كنيد.
  • دانشگاه پابلو دِ أولَویدِ: این دانشگاه یک دانشگاه عمومي است که برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف به زبان اسپانیایی و انگلیسی شهرت دارد. شما نياز به آزمون سلكتيويداد نداريد، فقط كافي است سطح B2 زبان روسي يا انگليسي را با گواهي نامه هاي معتبر نشان دهيد. هزينه تحصيل در اين دانشگاه حدود ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ يورو در سال است. برای اطلاعات بيشتر مي توانيد به سایت این دانشگاه مراجعه كنيد.
  • دانشگاه آنتونیو دِ نِبرِیخا: این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است که در شهر مادرید قرار دارد و برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مختلف به زبان اسپانیایی و انگلیسی شهرت دارد. شما نياز به آزمون سلكتيويداد نداريد، فقط كافي است سطح B2 زبان روسي يا انگليسي را با گواهي نامه هاي معتبر نشان دهيد. هزينه تحصيل در اين دانشگاه حدود ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ يورو در سال است. برای اطلاعات بيشتر مي توانيد به سایت این دانشگاه مراجعه كنيد.

هزینه تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان در 2023 – 2024

هزینه دانشگاه های دولتی و خصوصی در کشور اسپانیا متفاوت است و هر ساله این آمارها تغییر می کنند. معمولا شهریه های تحصیلی با توجه به رده دانشگاه و مکان متفاوت است. در ادامه جدولی برای شهریه تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان را آورده ایم:

انواع برنامه های تحصیلی شهریه تحصیل به یورو
لیسانس دانشگاه دولتی از 680 تا 7000 یورو
لیسانس دانشگاه خصوصی از 5500 تا 18000 یورو
فوق لیسانس دانشگاه های دولتی برای واحد درسی از 22 تا 36 یورو

علاوه بر دانشگاه، هزینه های دیگری بر عهده دانشجویان است که باید از پس هزینه ها بربیایند البته که قیمت شهر با شهر متفاوت است، اما به طور میانگین بین 800 تا 1000 یورو خرج دانشجو می‌شود.

بورسیه برای تحصیل به زبان انگیسی در اسپانیا
بورسیه برای تحصیل به زبان انگیسی در اسپانیا

بورسیه تحصیلی دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل به زبان انگلیسی

یکی از راه هایی که هزینه های تحصیلی در کشور اسپانیا را کم می‌کند، بورس تحصیلی است.

کشور اسپانیا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی محبوب است. چون شرایط بورس تحصیلی آسانی دارد. کشور اسپانیا دانشگاه های خصوصی و دولتی ارزانی را دارد تا بتوانند بدون آیلتس بورس تحصیلی را دریافت کنند.

در حال حاضر بسیاری از دوره های اسپانیا به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، که برخی از دانشگاه های کشور اسپانیا این امکان را می‌دهد تا بدون داشتن مدرک آیلتس در برنامه های آموزشی انگلیسی در اسپانیا مشغول به تحصیل شوند.

سوالات پرتکرار

آیا می‌توان بدون داشتن مدرک زبان در دانشگاه های اسپانیا مشغول به تحصیل شد؟

افرادی که دوره قبل تحصیلی خود را به زبان انگلیسی یا اسپانیایی پشت سر گذاشته باشند از این امکان بهره مند خواهند شد.

آیا می‌توان بدون مدرک زبان در اسپانیا تحصیل کرد؟

دانشجویان تا پیش از مقطع کارشناسی می توانند برای شرکت در دوره های زبان اسپانیایی شرکت کنند.

یادگیری به زبان اسپانیایی چقدر طول می‌کشد؟

در حالت کلی این کار بیشتر به خودتان بستگی دارد اما یادگیری اسپانیایی زبان سختی برای انگلیسی زبانان و کسانی که با زبان انگلیسی آشنایی دارند، نیست.

سخن آخر

در نگاه اول تحصیل در اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان و آیلتس، غیر ممکن به نظر می‌رسد. اما افراد می‌توانند با روش های مختلفی ویزای تحصیلی کشور اسپانیا را بدون داشتن مدرک زبان به دست بیاورند. شرکت در دوره های زبان اسپانیایی و تسلط به زبان یکی از روش های تحصیل در اسپانیا بدون داشتن مدرک زبان است.

ممنون تا انتهای مطلب کنار ما بوده اید.

اگر سوالی یا پیشنهادی داشتید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx