صفر تا صد تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا

تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا در بین دانشجویان طرفداران بسیار زیادی دارد. به دلیل وجود کالج ها و دانشگاه های معتبر در این کشور، تحصیل در اسپانیا محبوبیت زیادی دارد. کالج های اسپانیا نه تنها در مهندسی عمران رتبه خوبی را کسب کرده اند، بلکه گزینه مرقون به صرفه ای برای تحصیل با کیفیت به حساب می‌آیند. کشور اسپانیا بیشترین تعداد کافه ها را دارد که مکان های خوبی برای تجمع دوستانه و دانشجویی می‌باشد.

اسپانیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی عمران
اسپانیا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رشته مهندسی عمران

مزایای تحصیل در اسپانیا

مردم آرام کشور اسپانیا

کشور اسپانیا مردم بسیار آرام و خونگرمی داشته و مردمان اسپانیا بسیار مهمان دوست بوده اند و اگر شما خودتان را با محیط آنجا وفق دهید مردمانشان با آغوش باز و مهربانی از شما استقبال می‌کنند.

پایین بودن شهریه دانشگاه های کشور اسپانیا

پایین بودن شهریه دانشگاه های اسپانیا بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است و اگر رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید کشور اسپانیا شمارا بورسیه می‌کند.

پایین بودن هزینه زندگی در کشور اسپانیا

هزینه های زندگی در کشور اسپانیا در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین است از جمله هزینه خدمات عمومی، مراقبت های پزشکی، حمل و نقل و…

در بسیاری از شهرهای اسپانیا هزینه ماهانه زندگی حدود 600 الی 700 یورو بوده و امکان دارد هزینه های زندگی در شهرهایی مانند بارسلونا به حدود 800 یورو هم در ماه افزایش پیدا کند.

آموزش عالی در کشورهای اسپانیا

جدا از تمامی رشته ها و کالج هایی که برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید تحصیل در کشور اسپانیا یک فرصت عالی برای دانشجویان می‌باشد. آموزش عالی در کشور اسپانیا به گونه ای طراحی شده است که تمامی دانشجویان بتوانند از آموزش عالی این کشور استفاده کنند. کشور اسپانیا در سال 2018 نزدیک به 110,000 دانشجویان بین المللی جذب کرده که اکثر آنها اهل آمریکا، ایتالیا و فرانسه بودند.

زندگی دانشجویی در کشور اسپانیا

زندگی دانشجویی در اسپانیا بسیار شیرین و لذت بخش می‌باشد. اساتید کالج ها در اسپانیا رابطه بسیار دوستانه و صمیمی را با دانشجویان خود دارند و سعی می‌کنند که کلاس های خود را بر اساس تبادل نظر پیش ببرند. کشور اسپانیا به دانشجویان خود این اجازه را می‌دهند که در حین تحصیل به انجام کار بیرون نیز بپردازند.

آب و هوای خوب مدیترانه ای

کشور اسپانیا به یک کشور چهار فصل معروف است و آب و هوای فوق العاده عالی را به همراه دارد. در اکثر روزهای سال کشور اسپانیا آفتابی بوده و به ندرت شاهد سرما در اکثر نقاط این کشور هستیم. البته ناگفته نماند که این کشور در فصل تابستان هم کمی بارانی است.

معایب تحصیل و زندگی در کشور اسپانیا

هشدار به افرادی که دنبال محیط ساکت هستند. همانطور که در بالا هم نیز اشاره کردیم. اگر شما فرد آرامی هستید و زندگی در محیط آرام را ترجیح می‌دهید، امکان دارد که شما در کنار مردمان اسپانیا دچار چالش شوید؛ زیرا مردمان اسپانیا، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند را دوست دارند.

پیدا کردن کار در کشور اسپانیا

اگر شما بعد از اتمام تحصیل خود قصد کار کردن را دارید باید بگوییم کار پیدا کردن در این کشور آسان نیست، زیرا اقتصاد کشور اسپانیا رو به رشد است و در سال 2014 یک بحران مالی 6 ساله را پشت سر گذاشته است.

تعطیلات طولانی در کشور اسپانیا

مردمان اسپانیا بسیار اهل خوشگذرانی و تفریح هستند. در ماه آگوست به مدت یک ماه سرتاسر اسپانیا تعطیل رسمی است و مردمان این کشور یک ماه را اختصاص به خودشان می‌دهند و به تفریح و خوشگذرانی می‌پردازند.

زبان مورد نیاز برای تحصیل رشته مهندسی عمران در کشور اسپانیا

اکثر دانشگاه های کشور اسپانیا تحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی را برای دانشجویان فراهم کرده اند. ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل به زبان انگلیسی در رشته مهندسی عمران در اسپانیا، لازم است.

هزینه تحصیل مهندسی عمران در کشور اسپانیا

هزینه تحصیل در مهندسی عمران بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی بوده که از 3,000  الی 20,000 یورو است که در سال تغییر می‌کند. در ادامه به دانشگاه های برتر اسپانیا اشاره شده است:

  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (Polytechnic University of Catalonia) کمک هزینه مقطع کارشناسی (۳,۰۰۰ دلار درسال)، کمک هزینه مقطع کارشناسی ارشد (۵,۰۰۰ سال در سال)
  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا (Polytechnic University of Valencia) کمک هزینه مقطع کارشناسی (۳,۰۰۰ دلار درسال)، کمک هزینه مقطع کارشناسی (۳,۰۰۰ دلار درسال)
  • دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona) کمک هزینه مقطع کارشناسی (1,000) کمک هزینه مقطع کارشناسی (۳,۰۰۰ دلار درسال)

مدارک لازم برای تحصیل رشته مهندسی عمران در اسپانیا

مدارک لازم برای تحصیل در رشته مهندسی عمران به شرح زیر است. البته امکان دارد دانشگاه های مختلف از شما مدارک دیگری نیز درخواست کنند:

  • کپی گذرنامه
  • ریزنمرات تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نمره قبولی در آزمون آیلتس، تافل یا PTE
  • سوابق کاری (در صورت وجود)

بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته مهندسی عمران

  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا
  • دانشگاه پلی تکنیک سِویه
  • دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  • دانشگاه ساراگوسا
  • دانشگاه خودگردان بارسلونا
  • دانشگاه کارلوس سوم در مادرید
  • دانشگاه گراندا

اعتبار دانشگاه های اسپانیا در ایران

هرساله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم به روز رسانی می‌شود.

وزارت علوم، مدرک 70 دانشگاه و وزارت بهداشت، مدرک 42 دانشگاه این کشور را به عنوان دانشگاه های مورد تایید اعلام کرده است.

آیا دانشگاه های اسپانیا دارای اعتبار جهانی هستند؟

طبق آخرین آمار، نزدیک به هزار دانشجوی بین المللی در اسپانیا مشغول به تحصیل بوده، که بیشتر آنها اهل آمریکا، ایتالیا و فرانسه هستند. در ادامه لیست دانشگاه های برتر اسپانیا با رتبه جهانی QS  مشاهده می‌شود:

دانشگاه بارسلونا (183)

Universidad Autónoma de Madrid (200)

دانشگاه خودگردان بارسلونا(206)

دانشگاه ناوارا (213)

دانشگاه پمپئو فابرا (252)

دانشگاه چارلز سوم مادرید (283)

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا (311)

سوالات متداول

در حین تحصیل در رشته مهندسی عمران در اسپانیا می‌توانم کار کنم؟

بله، دانشجویان رشته عمران در اسپانیا می‌توانند ۲۰ ساعت در هفته در حین تحصیل مشغول به کار شوند.

آیا امکان تحصیل رایگان در رشته مهندسی عمران در اسپانیا وجود دارد؟

بله، دولت اسپانیا بورسیه‌های قابل قبولی، خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی، به دانشجویان ارائه می‌دهد که هزینه‌های تحصیلی شمارا به صفر یا حداقل می‌رساند.

سخن آخر

در سطح جهانی با توجه به افزایش پروژه های عمرانی تقاضا برای مهندسان عمران رو به افزایش است. بنابراین اگر به دنبال تحصیل رشته ی عمران در خارج از کشور هستید، پیشنهاد ما به شما مهاجرت تحصیلی در رشته عمران به دو کشور برتر اسپانیا و آلمان است. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات کافی برای تحصیل رشته عمران در کشور اسپانیا را کسب کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تحصیل در رشته عمران در کشور اسپانیا و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی با موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس بگیرید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx