فرصت های شغلی برای کادر درمان در کشور آلمان 2023 – 2024

آلمان به دلیل مزیت های فراوانی که دارد، یکی از کشورهای پرتقاضا برای انواع مهاجرت های کاری، تحصیلی و … است که سالانه افراد زیادی برای سرمایه گذاری، تحصیل، کار و … به این کشور مهاجرت می کنند. مهاجرت کادر درمان به آلمان پس از بحران کرونا به دلیل کمبود نیروی متخصص بسیار زیاد شد و همچنین بدلیل مساعد بودن بازار کار و بطورکلی شرایط اقتصادی در آلمان، درخواست مهاجرت کاری کادر درمان و دیگر مشاغل به آلمان بسیار چشمگیر می باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم و ضروری برای مهاجرت کاری کادر درمان به آلمان و فرصت های شغلی برای کادر درمانی در آلمان با شما صحبت کنیم.

02_مزایای مهاجرت کادر درمان به آلمان
02_مزایای مهاجرت کادر درمان به آلمان

مزایای مهاجرت کادر درمان به آلمان

مزایای فراوان آلمان برای مهاجرت کادر درمان سبب جذب افراد بی شماری از سراسر دنیا به این کشور شده است. مزایای مهاجرت کادر درمان به آلمان به شرح زیر می باشند:

  • بالا بودن کیفیت زندگی
  • شرایط اقتصادی مطلوب آلمان و پیشرفته بودن این کشور
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی
  • داشتن امکانات رفاهی و اجتماعی مطلوب
  • هزینه های پایین معادل سازی
  • وجود موقعیت های شغلی مناسب و بازار کار مناسب
  • بالا بودن درآمد و حقوق کادر درمان در آلمان (دریافت بالا ترین حقوق در اتحادیه اروپا)
  • امکان اخذ اقامت دائم آلمان و دریافت پاسپورت این کشور
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان اخذ ویزای همراه و همراهی خانواده
  • خدمات درمانی رایگان
شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان
شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

اصلی ترین شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان 2023 – 2024

کشور آلمان به دلیل شرایط عالی برای تحصیل ، کار و زندگی جز اولین گزینه ها برای مهاجرت کاری به خارج از کشور می باشد. از این رو افرادی که به عنوان کادر درمان و پزشکی متقاضی مهاجرت به کشور آلمان هستند و میخواهند مجوز کار در آلمان دریافت کنند باید شرایط زیر را کسب کرده باشند.

  • تسلط به زبان آلمانی:

برای ارائه خدمات و ارتباط برقرار کردن با سایر افراد نیاز به مدرک زبان دارید و حداقل مدرک زبان آلمانی (B1)مورد نیاز است. البته مدرک زبان مورد نیاز براساس ایالت گاهی متفاوت می‌شود. برخی ایالت های آلمان مدرک C1 برای استخدام پرسنل مد نظر دارند.

  • داشتن سابقه کار

سابقه دوساله در این زمینه به شما کمک میکند تا بتوانید به آلمان مهاجرت کرده و به‌عنوان یک پزشک در آلمان استخدام شوید.

  • اخذ مجوز و داشتن مدارک مورد نیاز برای این مهاجرت

مدرک زبان برای زندگی در آلمان، رزومه کاری، مدارک تحصیلی و بیمه مسافرتی جز الزامات است. پیش از مهاجرت در پایگاه ZAb مربوط به دولت آلمان می‌توانید بررسی کنید که آیا مدرک شما در آلمان اعتبار دارد یا نه.

  • سن

برای اینکه بتوانید به‌عنوان کادر درمان به آلمان مهاجرت کنید، لازم است سن شما بیشتر از 43 سال نباشد. هر چقدر سن شما پایین‌تر باشد شانس شما برای استخدام و اقامت دائم در این کشور افزایش خواهد یافت.

  • سلامت جسمی و عدم داشتن سوء‌سابقه

داشتن وضعیت جسمانی سالم برای اینکه  توانایی لازم برای کار را داشته باشید و به بیماران خدمات ارائه دهید یک الزام است همچنین نباید هیچ‌گونه سابقه کیفری یا قضایی داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کادر درمان

جهت دریافت ویزای کار کادر درمان در آلمان متقاضیان می بایست مدارک زیر را به سفارت آلمان ارائه دهند:

  • ارائه اصل مدارک تحصیلی
  • ارائه رزومه کاری
  • بیمه مسافرتی
  • ارائه انگیزه نامه
  • مدارک مستند مبنی بر داشتن حداقل دو سال سابقه کار مرتبط در مراکز معتبر و سایر مدارک مربوط به سوابق کاری
  • داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2
  • ارائه پروفشنال لایسنس (Professional license)
  • ارائه قرارداد کاری و دعوتنامه از مرکز درمانی
  • ترجمه تمام مدارک ارائه‌ شده

 

معادل سازی مدارک کادر درمان (پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و …) در آلمان در سال 2023 و 2024

کشور آلمان از نظر کیفیت سطح آموزش پزشکی در جهان رتبه سوم را دارد که این موضوع همراه با هزینه تحصیل مقرون به صرفه و حتی رایگان سبب استقبال متقاضیان کار در رشته های پزشکی از این کشور شده است. معادل سازی مدرک پزشکی و دندانپزشکی در آلمان برای کار در این کشور اولین مرحله می باشد که متقاضیان محترم باید طی کنند و مورد توجه قرار دهند.

چنانچه قصد معادل سازی مدرک پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و داروسازی خود برای کار و یا ادامه تحصیل در آلمان را دارید دو راه پیش رو دارید . اولین گزینه که بسیار محبوب می باشد و بسیاری از پزشکان در این مورد معمولا تحقیق میکنند، ادامه‏  تحصیل در مقاطع تخصص بالینی یا کلینیکال در رشته‏ های مختلف میباشد و گزینه دوم  ادامه‏ تحصیل در مقطع دکترا یا (PhD) در رشته‏ های پایه‏ ی علوم پزشکی در دانشگاه‏های مختلف آلمان است که هرکدام از آن‏ها شرایط خاص خود را دارد و سیستم ورود به آن متفاوت است. (معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان)

بعد از اخذ پذیرش متقاضیان باید از بیمارستان های دولتی آلمان یا کلینیک های خصوصی برای خود دعوت نامه کار دریافت کنند. در قراردادی که با آن بیمارستان یا کلینیک خصوصی منعقد می کنید باید مدت زمان قرارداد محل خدمت میزان حقوق و زمان آزمایشی کار را ذکر کنید. پس از دریافت دعوت نامه و انعقاد قرارداد باید از اداره کار و مهاجرت آلمان در ایالت مورد نظرتان جواز کار در این کشور را دریافت کنید.

بازار کار کادر درمان در آلمان

آلمان یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان است که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین و در عین حال با موضوع کمبود نیروی کارمتخصص و ماهر مواجه است. از طرف دیگر در چند سال اخیر، حمایت ویژه آلمان از کادر درمان، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی برای پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان و دیگر اعضای کادر درمان تبدیل کرده است. نیاز به نیروی کار، به ویژه در حوزه بهداشت و درمان در سال های اخیر با افزایش جمعیت سالمند در کشور آلمان و وضعیت بیماری کووید خیلی بیشتر شده است و بر مهاجرت کادر درمان به آلمان موثر بوده است. همین موضوع سبب شده است که شرایط اخذ ویزا و ورود اعضای کادر درمان به این کشور ساده تر شود. افرادی که از طریق مهاجرت کادر درمان به آلمان سفر می کنند پس از معادل سازی مدارک خود می توانند در مراکز درمانی مختلفی مشغول کار شوند و موقعیت های شغلی فراوانی را داشته باشند. اعضای کادر درمان پس از دریافت ویزای کاری کادر درمان در آلمان و معادل سازی می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها، درمانگاه ها، مراکز درمانی، خانه سالمندان، مراکز نگهداری بیماران و… مشغول فعالیت شوند.

بهترین کشور برای مهاجرت کادر درمان چه کشوری ست ؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا آلمان برای مهاجرت کادر درمان مناسب است؟ در این بخش می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. اگر چه شرایط تحصیل رشته پزشکی در آلمان بسیار مطلوب است و همه ساله پزشکان بسیاری از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما بسیاری از شهرهای آلمان همچنان با کمبود نیروی کادر درمان دست و پنجه نرم می‌کند و تقاضای این کشور برای جذب پزشکان و پرستاران همچنان در حال افزایش است. یکی از دلایل این موضوع تعداد بالای بیمارستان‌های آلمان است. آلمان بیمارستان‌ها و درمان‌گاه‌های بسیاری دارد که برخی از آن‌ها در حومه شهرها و حتی روستاها قرار دارند و نیاز به پرستار، پزشک عمومی و پزشک متخصص در آن‌ها بسیار زیاد است. دلیل دیگری که تقاضای تخصص پزشکی در آلمان را بالا می‌برد، هرم سنی جمعیت این کشور است که تعداد افراد کهنسال نیازمند خدمات پزشکی در آن بالا است و به علاوه، استانداردهای این کشور ایجاب می‌کند که تعداد پزشکان نسبت به بیماران بیش از کشورهایی نظیر ایران باشد.

به تمام دلایلی که گفته شد، تخصص پزشکی در آلمان از نیازهای اصلی شغلی است و به همین خاطر می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت پزشکان ایرانی به آلمان باشد.

کشور آلمان به چه مشاغلی از کادر درمان نیاز دارد؟
کشور آلمان به چه مشاغلی از کادر درمان نیاز دارد؟

کشور آلمان به کدام مشاغل پزشکی نیاز دارد؟ ( کادر درمان مورد نیاز کشور آلمان )

آلمان کشوری است که با پیری جمعیت روبرو است و جمعیت افراد سالخورده در آن رو به افزایش است؛ از این رو کمبود کادر درمان در آن به شدت احساس می شود و در اکثر رشته های حوزه علوم پزشکی در آلمان نیازمند نیروی کار جوان و متخصص می باشد. در جدولی که در ادامه آمده است، موقعیت های شغلی مورد نیاز آلمان در حوزه کادر پزشکی آورده شده است:

لیست رشته های درمانی مورد نیاز در آلمان

چشم پزشکی

دندان پزشکی و دندان سازی

کالبد شکافی

متخصص بیهوشی

متخصص جراحی قلب

پزشکی صنایع و مهندسی پزشکی

جراح مغز و اعصاب

متخصص زنان و زایمان

متخصص پوستمتخصص ژنتیکگوش و حلق و بینیمتخصص اورولوژی

 

انواع ویزای کاری برای اقامت کادر درمان در آلمان ( انواع روش های اخذ ویزای کادر درمان آلمان)

با توجه به اینکه آلمان هم زیرساخت‌های نوین و جدید پزشکی و هم بازار کار گسترده‌ای دارد و هم در چند سال اخیر، حمایت ویژه آلمان از کادر درمان، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی برای پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان و دیگر اعضای کادر درمان تبدیل کرده است. برای مهاجرت کادر درمان به آلمان، راه‌های متنوعی پیش روی متقاضیان است که می‌توانند بر اساس شرایط خود، یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. به طور کلی روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان عبارت‌اند از:

دریافت پیشنهاد شغلی (job offer)

اخذ ویزای جستجوی کار (job seeker)

دریافت پیشنهاد شغلی (job offer) برای کادر درمان آلمان

دریافت اقامت از طریق پیشنهاد شغلی سریع‌ترین  و محبوب‌ترین راه مهاجرت کادر درمان به آلمان است. این نوع روش نیاز به پیشنهاد شغلی از جانب کارفرما را دارد. این راه از سریع‌ترین روش برای اخذ ویزای کشور آلمان است. برای این کار لازم است تا مدرک شما توسط وزارت بهداشت و دولت آلمان به تأیید برسد و تسلط کامل به زبان آلمانی از الزامات این امر است. این روش از بهترین راه‌ها برای مهاجرت افراد کادر درمان به کشور آلمان بوده و نیاز به هزینة بالایی ندارد؛ زیرا از همان ابتدای استخدام کادر درمان در وزارت بهداشت، حقوق کافی را دریافت می‌کنند.

این روش مهاجرت کادر درمان به آلمان، مزیت های بسیاری را دارد؛ برای مثال افرادی که موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از این کشور می شوند، هیچ نیازی به اثبات تمکن مالی خود نخواهند داشت.

اخذ ویزای جست‌و‌جوی کار(job seeker)

در این نوع مهاجرت خود شخص باید طی مدت شش ماه فرصت‌های شغلی مناسب را از طریق ارسال رزومه به کارفرمایان مختلف کسب کند. اگر متقاضی قادر نباشد طی شش ماه کار مناسب خود را بیابد باید به ایران باز گردید.

چه روشی برای مهاجرت کادر درمان به آلمان بهتر است؟

با توجه به مطالبی که در مورد انواع روش های اخذ ویزای کادر درمان آلمان به شما معرفی کردیم، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چه روشی برای مهاجرت کادر درمان به آلمان مناسب است؟ یا بهترین روش مهاجرت کادر درمان و پزشکان به آلمان 2023 چیست ؟

دریافت اقامت از طریق ویزای کاری کادر درمان در آلمان به روش جاب آفر بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از سایر روش‌ها است.

البته ممکن است که روش مناسب برای شما با توجه به شرایط و موقعیتی که دارید، متفاوت باشد. در صورتی که علاقه مند هستید، بهترین روش مهاجرت خودتان به آلمان را بدانید، پیشنهاد میکنیم با مشاورین ما در موسسه فرداددانش پاسارگاد تماس حاصل فرمایید.

اخذ مجوز کار برای کادر درمان آلمان

دریافت مجوز کار برای کادر درمان در آلمان یکی از شرایط اولیه و اصلی برای داشتن فعالیت کادر درمان در آلمان می باشد. برای اخذ مجوز کار برای کادر درمان آلمان باید ثابت کنید مدرکی که در کشورهای خارجی (خارج از اتحادیه اروپا) دریافت کرده‌اید با سطح دانش آلمان همخوانی داشته باشد.

ابتدا مدارک شما از لحاظ همخوانی داشتن با سطح دانش پزشکی آلمان توسط کارشناسان بررسی می‌شود. اگر مجوز لازم را دریافت نکنید باید یک آزمون ارزیابی و معادل‌سازی را پشت‌سر بگذارید. پس از شرکت در این آزمون شما می‌توانید مجوز کار دریافت کرده و به‌عنوان کادر درمان مشغول به کار شوید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات لازم جهت دریافت اقامت از طریق ویزای کاری کادر درمان در آلمان، فرصت های شغلی برای کادر درمان در کشور آلمان و … را در اختیار مخاطبین عزیز قرار دهیم. با توجه به افزایش مهاجرت کادر درمان به آلمان، سیستم درمان و بهداشت این کشور همچنان به افراد متخصص و اعضای کادر درمان احتیاج دارد. بنابراین اگر جزو کسانی هستید که شرایط لازم جهت مهاجرت به این روش را دارید فرصت زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی را از دست ندهید.

سوالات متداول

  • بهترین روش مهاجرتی کادر درمان به آلمان کدام است ؟

دریافت اقامت از طریق ویزای کاری کادر درمان در آلمان به روش جاب آفر بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از سایر روش‌ها است.

  • شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان چگونه است؟

برای مهاجرت به این کشور به‌عنوان کادر درمان لازم است مدرک تحصیلی، مدرک زبان آلمانی، سابقه کار، سلامت جسمی، عدم سوء پیشینه و حداکثر سن 43 سال باشید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علی رضایی
علی رضایی
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید بنده فارغ التحصیل رشته دندان پزشکی از خارج از کشور هستم اول اینکه شرایط بنده با همکارانی که در ایران تمام کردند یکی هست دوم اینکه در حال حاضر بنده ایران نیستم همون کشوری که فارغ التحصیل شدم دارم دوره میگذرونم از همون جا میتونم درخواست ویزا بدم؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  علی رضایی

درود بر شما دکتر عزیز، مدارکی که شما باید ارائه دهید با همکاران فارغ التحصیل در ایران یکی هست فقط باید بررسی شود دوره ای که شما بعد از فارغ التحصیلی میگذرونید به چه صورت است که بتونیم به شما جواب قطعی دهیم و درمورد سوال دوم بله از همون کشور میتونید درخواست ویزا بدید برای اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید. از همراهی شما سپاسگذاریم.

بردیا افشار
بردیا افشار
9 ماه قبل

سلام ، من رشته ام مکانیک هست و قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد در خارج از کشور دارم ، آیا کانادا با توجه به پیشرفته بودنش در تکنولوژی و … میتونه گزینه ی مناسبی برای من باشه ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  بردیا افشار

بردیا عزیز درود بر شما، بله امکان پذیر هست البته با رعایت کردن قوانین مربوطه مثلا اگر میخواین دانشگاهی هم که درس میخونید تغییر بدید باید دقت کنید برای ویزاتون مشکلی پیش نیاد. از همراهی شما سپاسگزاریم.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx