لیست بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی 2023 – 2024

برای تحصیل پزشکی در روسیه به دنبال یک مقصد عالی هستید؟ آیا می‌خواهید تلفیقی از یک سبک زندگی پر جنب‌وجوش و آموزش عالی را در کنار هم تجربه کنید؟ ما در این مقاله به معرفی بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی در سال‌های 2023 – 2024 می‌پردازیم و مزایای آن، چشم‌انداز آموزشی و شغلی و سایر موارد را برای شما روشن می‌کنیم. از اینکه ما را به عنوان موسسه معتبر اعزام دانشجو انتخاب می‌کنید و همراهمان هستید به خود می‌بالیم.

آشنایی کلی با دوره‌های آموزشی پزشکی در روسیه

تعداد دانشجویان خارج از کشور که تحصیلات تکمیلی یا حداقل بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود را در روسیه دنبال می‌کنند در نیم قرن گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

بیش از 25000 دانشجو در حال حاضر در روسیه تحصیل می‌کنند، اضافه شدن سالانه 5000 تا 6000 دانشجو جدید به دانشگاه‌های پزشکی بر جذابیت این کشور به عنوان یک مرکز آموزشی تأکید می‌کند.

برنامه آموزشی پزشکی در روسیه به مدت 5 تا 6 سال طول می‌کشد. دوره برخی از تخصص‌ها مانند دندانپزشکی و داروسازی پنج ساله است. در حالی که تحصیل در رشته پرستاری به چهار سال زمان برای تحصیل نیاز دارد. تخصص‌هایی مانند چشم‌پزشکی یا نفرولوژی شامل دوره‌های کارآموزی و رزیدنتی اضافی به مدت 2 تا 4 سال نیز است. مدت زمان تحصیل یکی از مواردی است که شما باید در انتخاب دانشگاه و شهر برای سکونت به آن توجه داشته باشید.

در این دوره دانشجویان با پایه و اصول مهم مطالعات پزشکی آشنا خواهند شد. آموزش با کیفیت بالا و هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه از جذابیت‌های این دوره‌های آموزشی پزشکی در روسیه است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که مقرون‌به‌صرفه بودن آموزش عالی در روسیه نیز ناشی از یارانه‌های دولتی است. بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی روسیه ترکیبی منحصربه‌فرد از برتری علمی و تجربه فرهنگی را ارائه می‌دهند.

وقتی می‌گوییم آموزش با کیفیت بالا از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟

دانشگاه‌های پزشکی روسیه دارای استانداردهای آموزشی پیشرفته و برنامه درسی مطلوبی هستند. این مؤسسات به دلیل تأکید بر دانش عملی و درک عمیقی که از اصول پزشکی در ذهن دانشجویان به وجود می‌آورند، مشهور هستند. زیرساخت‌های قوی دانشگاه‌ها در کنار امکانات پیشرفته، فرصت یادگیری منحصربه‌فردی را فراهم می‌کنند.

مدارکی که از طریق تحصیل پزشکی در روسیه اخذ می‌کنید، دارای اعتباری جهانی است. بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی با کسب رتبه برتر توسط سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) و کمیسیون ملی پزشکی (NMC) تایید شده‌اند.  این امر تضمین می‌کنند که مدارک تحصیلی نه تنها در روسیه، بلکه در کشورهای سراسر جهان نیز پذیرفته می‌شوند. اکثر دانشگاه‌های روسیه دغدغه‌های دانشجویان ببین‌المللی را درک می‌کنند به همین خاطر شرایط مطلوبی برای تحصیل پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

در کدام شهر روسیه پزشکی بخوانم ؟!
در کدام شهر روسیه پزشکی بخوانم ؟!

معرفی بهترین شهرها برای تحصیل پزشکی در روسیه

کشور روسیه با چارچوب آکادمیک استثنایی، اساتید ماهر و آزمایشگاه‌های پزشکی پیشرفته، برنامه درسی جامع و منابع یادگیری برتر در میان سایر کشورها متمایز است. دانشگاه‌های روسیه، دانشجویان را در موقعیت تجربه یادگیری فراگیر و جامع قرار می‌دهند تا از آن‌ها پزشکان حاذق و با مهارتی بسازند.

برخی از شهرهای روسیه که مناسب دانشجویان بین‌المللی هستند، عبارت هستند از:

  • یکاترینبورگ
  • روستوف-نا-دونو
  • تاگانروگ
  • یاکوتسک
  • کراسنویارسک
  • استاوروپل
  • آرخانگلسک
  • کازان
  • سیمفروپل
  • ولادی وستوک
  • کالینینگراد

در ادامه مطلب شما با بهترین شهرها برای تحصیل پزشکی در روسیه آشنا خواهید شد.

مسکو

مسکو پایتخت روسیه به عنوان یک مقصد بسیار جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است. زندگی در این شهر برای دانشجویان خارجی که در حال آشنایی با زبان روسی هستند، مناسب است. مسکو و سن پترزبورگ شهرهای کلیدی روسیه محسوب می‌شوند. داشتن درک اولیه از زبان روسی برای زندگی و انتخاب این شهر به عنوان مکانی برای تحصیل و اسکان کافی است.

اگر مسکو را برای تحصیل پزشکی در روسیه انتخاب می‌کنید با فرصت کم نظیر دانشجویی در دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه و دانشگاه دوستی مردم روبرو خواهید شد.

دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه که در مسکو قرار دارد در سال 1906 تأسیس شد. این دانشگاه در لیست قدیمی‌ترین موسسه‌های روسیه قرار دارد و از سال 2013 به ارائه سخنرانی‌های انگلیسی در زمینه آموزش وتحصیل پزشکی پرداخته است.

شما می‌توانید با تحصیل در این دانشگاه‌ها در شهر مسکو با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه مسکن اجاره کنید و از کیفیت آموزشی برتر و امکانات تحقیقاتی جامع بهره‌مند شوید.

دانشگاه دوستی مردم مسکو نیز در سال 1960 تأسیس شد. این دانشگاه از آموزش پزشکی، تحقیقات و مشارکت اجتماعی حمایت می‌کند. اگر به دنبال انتخاب یک دانشگاه برتر برای تحصیل پزشکی در روسیه هستید، این دانشگاه را به شما توصیه می‌کنیم؛ زیرا دستاوردهای آن شامل فارغ التحصیلی 200000 دانشجو و رهبری طرح‌های تحقیقاتی گسترده است.

آیا هدف شما تحصیل در زمینه فیزیک پزشکی و پزشکی هسته‌ای است؟دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای MEPhI که در مسکو روسیه است؛ بر فیزیک پزشکی و پزشکی هسته‌ای با فناوری های تعاملی و همکاری‌های بین المللی تمرکز دارد.

سن پترزبورگ

سنت پترزبورگ به عنوان قطب غنی تاریخی و فرهنگی روسیه شناخته می‌شود. این کلان شهر که توسط پیتر کبیر ساخته شده است، تلفیقی از مسکو، پاریس و ونیز است که طرح‌های نئوکلاسیک خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد. در این شهر مجموعه‌ای از موزه‌ها و تئاترها را می‌توانید ببینید.

این شهر دارای محیطی متمایز با موزه‌های متعدد و معماری فریبنده است که پیوندی عمیق با هنر و تاریخ دارد.

دانشگاه پزشکی اطفال دولتی سن پترزبورگ در سال 1905 افتتاح شد. این دانشگاه به عنوان قدیمی‌ترین و پیشروترین دانشگاه اطفال جهان شناخته می‌شود. چرا انتخاب این دانشگاه در یکی از بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل پزشکی را توصیه می‌کنیم؟ دلیل آن تدریس رشته پزشکی به زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی آموزشی از سال 2018 است. این دانشگاه پزشکی در روسیه به آموزش عملی و یادگیری دانشجویان پزشکی در محیط بیمارستان تأکید دارد.

I.P.Pavlov  که یکی از دانشگاه پزشکی دولتی سن پترزبورگ است، در ابتدا به عنوان دانشگاه پزشکی پیشگام برای زنان شناخته شده بود. امروزه این دانشگاه دارای دانشکده‌های متنوعی شامل پزشکی ورزشی، پزشکی و دندانپزشکی است.

کازان

این شهر مورد توجه دانشجویان بین‌المللی است و به عنوان پایتخت سوم روسیه شناخته می‌شود.

کازان را به خاطر شهرتش در زمینه علوم طبیعی، ریاضیات و آموزش موسیقی می‌شناسند. به دلیل ارتباطات قوی بین‌المللی، ارائه برنامه‌های پزشکی بالینی، دندانپزشکی و غیره کازان شناخته شده است.

در این شهر شاهد تعدادی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها و همچنین مراکز تحقیقات علمی خصوصی  در زمینه فناوری، زمین شناسی و شیمی خواهید بود.

دانشگاه پزشکی دولتی کازان از زمان تاسیس خود در سال 1804 پذیرای دانشجویان بین‌المللی پزشکی بوده است. توجه داشته باشید برای تحصیل پزشکی در روسیه در برخی از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها تسلط به زبان روسی برای طی کردن دوره‌های کارآموزی و تعامل با بیماران ضروری است.

از آنجا که  دانشگاه پزشکی دولتی کازان توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده است از اعتبار مطلوبی برخوردار است.

آرخانگلسک

دانشگاه پزشکی دولتی شمالی آرخانگلسک در سال 1932 تأسیس شد. خوشبختانه این دانشگاه توانست جایگاهی در بین 100 دانشگاه برتر روسیه در سال 2019 توسط فوربس به دست آورد. این دانشگاه به آموزش، تحقیقات بالینی به ویژه در منطقه قطب شمال می‌پردازد به همین خاطر برای تحصیل پزشکی در روسیه یک گزینه عالی محسوب می‌شود.

ولادی وستوک

دانشگاه پزشکی دولتی اقیانوس آرام، ولادی وستوک که در سال 1958 تأسیس شد؛ مجهز به ده دانشکده و 67 بخش است. این مرکز علمی در روسیه همکاری گسترده‌ای در زمینه تحقیقات پزشکی بین‌المللی دارد. همچنین به عنوان یک انتخاب در دسترس برای دانشمندان بین‌المللی که به دنبال آموزش پزشکی هستند، شناخته می‌شود.

نووسیبیرسک

دانشگاه دولتی تحقیقات ملی نووسیبیرسک که در این شهر قرار دارد، برنامه پزشکی عمومی و تخصص‌های پیشرفته را با همکاری سازمان‌های تحقیقاتی ارائه می‌دهد. اگر قصد تحصیل پزشکی در روسیه را دارد، می‌توانید در شهر نووسیبیرسک ساکن شوید. این شهر را به خاطر توسعه سریع اقتصادی خود می‌شناسند.

نووسیبیرسک علاوه بر شرکت‌هایی که در تولید نرم‌افزار و تحقیقات شرکت دارند، دارای تعداد زیادی مؤسسه صنعتی و ده‌ها سازمان علمی و تحقیقاتی است. دانشگاه دولتی نووسیبیرسک یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در روسیه محسوب می‌شود.

کالینینگراد

دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک یکی از دانشگاه‌های فدرال روسیه در شهر کالینینگراد است. این دانشگاه بیش از 120 برنامه آموزشی اصلی به متقاضیان بین المللی ارائه می‌دهد که شامل تخصص، تحصیلات تکمیلی و دستیاری زنان و زایمان تا جراحی است.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید در رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنید. اولویت IKBFU همکاری با 150 دانشگاه از سراسر جهان است. این دانشگاه برنامه‌های زبان انگلیسی خود را توسعه می‌دهد و به طور منظم در برنامه‌های بین‌المللی در مقیاس بزرگ که عبارت هستند از STEM، DIREKT، Erasmus، ALLVET، ARTEST شرکت می‌کند.

ولادیووستوک

ولادی وستوک که یکی از شهرهای مطلوب برای تحصیل پزشکی در روسیه محسوب می‌شود؛ این شهر در جنوب شرقی‌ترین مکان در روسیه واقع شده است. ولادیووستوک در خلیج گلدن هرن قرار گرفته و از طرفی بندر اصلی روسیه در ساحل اقیانوس آرام به شمار می‌رود. ولادیووستوک فاصله چندانی با مرز روسیه و چین ندارد.

دانشگاه فدرال خاور دور که در شهر ولادیووستوک روسیه قرار دارد یک مرکز تحقیقاتی با پردیس مدرن و پایگاه تحقیقاتی نوآورانه است. در این دانشگاه متخصصان سطح بین‌المللی در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های انسانی آموزش می‌بینند. یکی از برنامه‌های پزشکی FEFU، طب عمومی است.

سخن پایانی

موسسه فرداد دانش پاسارگارد که جز موسسات معتبر درزمینه اخذ پذیرش تحصیلی است؛ در این مقاله اطلاعاتی در زمینه 8 شهر مهم برای تحصیل پزشکی در روسیه را جمع‌آوری و بیان کرد. شما می‌توانید از طریق کارشناسان پاسخگوی ما در زمینه بورسیه تحصیلی روسیه، پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی روسیه و حتی ادامه تحصیل در این کشور اطلاعات مفیدی کسب کنید.

توجه داشته باشید برای مهاجرت تحصیلی روسیه و ورود به قلمرو دانشگاه‌های پزشکی روسیه باید به طور دقیق شرایط هر موسسه آموزشی و مرکز علمی را در نظر بگیرید و با توجه به رتبه و اعتبار علمی دانشگاه، قدمت و سابقه فعالیت‌های علمی و پژوهشی و شرایط آب‌و هوا، اسکان، هزینه‌های زندگی و سایر موارد از میان بهترین شهرهای روسیه برای تحصیل، یک شهر را برگزینید.

پس از یافتن معتبرترین موسسه اعزام دانشجو و ثبت‌نام در دانشگاه مورد نظر با فداکاری تزلزل ناپذیر برای پیمایش پیروزمندانه در دوره پزشکی در روسیه گام بردارید تا به موفقیت در این زمینه دست یابید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx