معرفی آزمون ورودی برای دانشگاه های ایتالیا 2023 (صفر تا صد)

تحصیل در ایتالیا به دلیل اعتبار بسیار بالای دانشگاه های آن، سطح بالای کیفیت زندگی و هزینه های تحصیلی بسیار معقول نسبت به سایر کشورهای اروپایی، بسیار پرطرفدار است. اما برخی از دانشگاه های پرطرفدار ایتالیا، مخصوصا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار می کنند که یکی از شرایط تحصیل در ایتالیا قبولی و کسب نمره قبولی در این آزمون های ورودی می باشد.

در این مقاله ما قصد داریم حاصل سالها تجربه ی همکارانمان در موسسه فردادانش پاسارگاد در زمینه ی آزمون های ورودی مورد نیاز برای دانشگاه های ایتالیا و رشته های مختلف در سال 2023 را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی آزمون ورودی برای دانشگاه های ایتالیا
معرفی آزمون ورودی برای دانشگاه های ایتالیا

مهمترین آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایتالیا

برای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، شما نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی و شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا دارید. برای هر آزمون، شما باید با ساختار، محتوا و نحوۀ ثبت نام در آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا آشنا شوید. همچنین بسته به دانشگاه و رشتۀ انتخابی، شما ممکن است نیاز به شرکت در چندین آزمون داشته باشید. لطفاً قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کشور ایتالیا، با شرایط و الزامات دانشگا های ایتالیا به خوبی آگاه شوید.

برای-تحصیل-در-اروپا-چه-آزمونی-ها-وجود-دارد
برای-تحصیل-در-اروپا-چه-آزمونی-ها-وجود-دارد

اگر قصد تحصیل در ایتالیا و دانشگاه های برتر ایتالیا را دارید باید با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی تان در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظرتان شرکت و نمره قبولی کسب کنید. در زیر به طور مختصر به معرفی مهمترین آزمون های ورودی دانشگاه های ایتالیا می پردازیم.

برخی از آزمون های ورودی شامل:

  • آزمون آیمت (IMAT)
  • آزمون تیل (TIL)
  • آزمون جی‌مت (GMAT)
  • آزمون تولک (TOLC)
  • آزمون آلفا تست (ALPHA TEST)
آزمون-IMAT-برای-پذیرش-در-رشته-های-پزشکی-دانشگاه-های-ایتالیا
آزمون-IMAT-برای-پذیرش-در-رشته-های-پزشکی-دانشگاه-های-ایتالیا

آزمون IMAT برای پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه های ایتالیا

آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته های مرتبط با علوم پزشکی آزمون IMAT یا International Medical Admission Test  می باشد. این آزمون جهت سنج سطح علمی دانشجویان در زمینه های ریاضی، علوم و اطلاعات عمومی متقاضیان رشته های علوم پزشکی می باشد.

شرایط و نحوه برگزاری آزمون ورودی IMAT ، آیمت

نتیجه این آزمون 1 سال اعتبار دارد و به زبان انگلیسی برگزار می شود. دقت کنید که این آزمون فقط یکبار در سال برگزار می شود. آزمون آیمت یا IMAT ایتالیا یک آزمون 60 سؤالی با 100 دقیقه زمان پاسخگویی است و هر سؤال 5 گزینه ای است که فقط یک گزینه درست است. بخش اول آزمون در رابطه با سؤالات دانش عمومی و استدلال منطقی است که 22 سؤال دارد. بخش دوم در رابطه با دانش علمی با 38 سؤال است. از این 38 سؤال، 18 سؤال در حوزه زیست شناسی، 12 سؤال در حوزه شیمی و 8 سؤال در حوزه فیزیک یا ریاضی است.

به طور کلی، شرایط آزمون IMAT بصورت زیر می باشد:

  • اعتبار : 1 سال
  • تعداد سوالات: 22 سوال 5 گزینه ای
  • حداقل نمره قبولی : 30 از 90
  • زبان برگذاری آزمون : انگلیسی

موسسه فرداد دانش پاسارگاد با داشتن سال‌ها سابقه در اخذ پذیرش تحصیلی توانسته است دانشجویان بسیاری را جهت تحصیل در ایتالیا، روسیه، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی راهنمایی کند. اگر قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارید، گذراندن آزمون آیمت یا IMAT برای شما الزامی است.

آزمون-ورودیTIL--دانشگاه-های-معماری-و-مهندسی-ایتالیا
آزمون-ورودیTIL–دانشگاه-های-معماری-و-مهندسی-ایتالیا

آزمون ورودیTIL دانشگاه های معماری و مهندسی ایتالیا

آزمون ورودی TIL برای رشته های مهندسی در دانشگاه پلی‌تکنیک تورین ایتالیا است. آزمون تیل مخفف Test In Laib است که مختصص متقاضیان رشته های معماری و مهندسی از جمله مهندسی الکترونیک، مهندسی ارتباطات،  مهندسی کامپیوتر، مهندسی خوردرو و مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی می باشد.

شرایط و نحوه برگزاری آزمون ورودی TIL ، تیل

آزمون TIL به عنوان آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا، در دانشگاه تورین برای شاخه های مهندسی شامل 42 سؤال است و 90 دقیقه طول می کشد. 18 سؤال ریاضی و 40 دقیقه فرصت پاسخگویی، 12 سؤال فیزیک و 26 دقیقه زمان پاسخ دهی، 6 سؤال درک مطلب و 12 دقیقه زمان و استدلال منطقی با 6 سؤال و 12 دقیقه می باشد.

آزمون GMAT، آزمون ورودی رشته های مدیریت، بازاریابی، حسابداری و اقتصاد دانشگاه های ایتالیا

آزمون جی مت، مخفف  Graduate Management Admission Test(GMAT) می باشد که آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا برای رشته های مدیریت، بازاریابی، حسابداری و سایر رشته های مرتبط با علوم اقتصادی است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل و یا مهاجرت تحصیلی به ایتالیا در رشته های مدیریت، MBA، اقتصاد، تجارت و بازرگانی را دارند باید در آزمون ورودی GMAT دانشگاه مربوطه شرکت و موفق به کسب نمره قبولی شوند.

به طور کلی، شرایط آزمون GMAT بصورت زیر می باشد:

اگر دفعه ی اول ، دوم، سوم و چهارم در آزمون ورودی GMAT قبول نشدید نگران نباشید! می توانید 5 بار در سال در این آزمون شرکت کنید، البته به شرط داشتن 16 روز فاصله با آزمون قبلی تان.

قبولی-در-آزمون-GMAT
قبولی-در-آزمون-GMAT

نمره قبولی آزمون GMAT در دانشگاه های مختلف متفاوت است و این نمره بین 200 تا 800 می باشد.

آزمون ورودی ALPHA TEST  در دانشگاه های برتر ایتالیا 2023

آزمون ورودی ” آلفا تست ” ، برای دانشجویان بومی و بین المللی ست که قصد تحصیل در ایتالیا و آموزش رشته های حقوق، روانشناسی، علوم سیاسی و سایر رشته های مرتبط با علوم اجتماعی، پزشکی، جراحی و غیره حتی معماری را داشته باشند. کسب نمره قبولی در آزمون ورودی آلفا تست علاوه بر اینکه در پذیرش دانشگاه های این کشور کاربرد دارد در پیدا کردن موقعیت های شغلی بهتر نیز بسیار تاثیرگذار است. نمره قبولی در این آزمون برای دانشجویانی که در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشند 20 از 90 است.

آزمون آلفا تست در برخی از سال‌ها دارای ۸۰ سوال و گاها هم ۶۰ سوال بوده و شما ۱۰۰ الی ۱۲۰ دقیقه فرصت دارید که به سوالات پاسخ دهید. سوالات به صورت چند گزینه‌ای هستند و شما باید از بین ۵ گزینه داده شده، جواب درست را مشخص کنید.

سوالات متداول

  • چگونه در آزمون IMAT شرکت کنم ؟
  • آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های ایتالیا چیست؟ برای اخذ پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا می توانید در آزمون های IMAT و ALPHA TEST شرکت کنید.
  • آیا امکان شرکت در آزمون ALPHA TEST در ایران وجود دارد؟ بله، تنها مرکز برگزار کننده آزمون آلفا تست ایران در تهران است.
  • برای شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های ایتالیا محدودیت سنی وجود دارد؟ حداقل شرایط سنی مورد نیاز برای شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های این کشور ۱۸ سال است.

 

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx