معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو روسیه

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما تحصیل در روسیه آن هم در شهر مسکو است؛ شاید بپرسید چرا مسکو؟ زیرا مسکو پایتخت روسیه است و می‌توانید از انواع امکانات در این شهر و همینطور در دانشگاه‌های برتر پزشکی مسکو بهره‌مند شوید.

ما در این مطلب از موسسه فرداد دانش پاسارگارد که جز معتبرترین موسسه اعزام دانشجو در ایران محسوب می‌شود به معرفی معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو روسیه می‌پردازیم.

ما با این هدف نگارش این مطلب را آغاز کردیم که بتوانیم به دغدغه‌های شما پاسخ دهیم و برای انتخاب دانشگاه خود در شهر زیبای مسکو تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

تحصیل پزشکی در روسیه به 4 دلیل مهم

1. اعتبار در سطح جهانی و آموزش با کیفیت

روسیه به دلیل آموزش پزشکی باکیفیت خود در جهان مشهور است. این کشور دارای 30 دانشگاه قابل توجه است که در بین 100 دانشگاه برتر سازمان بهداشت جهانی (WHO) رتبه‌بندی شده‌اند. از آنجا که این دانشگاه‌ها در سطح جهانی توسط شوراهای پزشکی پیشرو به رسمیت شناخته‌شده و معتبر هستند؛ به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهند که در سطح بین‌المللی به فعالیت‌های پزشکی بپردازند.

2. شهریه مقرون‌به‌صرفه دانشگاه های روسیه

روسیه ساختار شهریه مقرون‌به‌صرفه و استانداردی را ارائه می‌دهد؛ زیرا اکثر دانشگاه‌ها یارانه 70٪ از دولت روسیه دریافت می‌کنند.

3. امکانات پیشرفته و تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه های روسیه

دانشگاه‌های روسیه دارای زیرساخت‌های پیشرفته، فناوری‌های مدرن و اساتید مجرب هستند. بسیاری از دانشگاه‌ها رشته‌های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند و موانع زبانی را برای دانشجویان بین‌المللی از بین می‌برند.

4. توسعه مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی هیجان انگیز

دانشگاه‌های پزشکی روسیه بر آموزش هدف‌گرا با تاکید زیاد بر توسعه مهارت‌ها تمرکز می‌کنند و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پزشکی روسیه فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی را در سطح جهانی پیدا می‌کنند.

 

 

 

5 تا از معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو

عکس از دانشگاه دولتی پزشکی سچینوا روسیه

1. اولین دانشگاه دولتی پزشکی (سچنوف) مسکو، روسیه

این دانشگاه در سال 1758 تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه پزشکی روسیه است و به دلیل قدمت و مشارکت در زمینه پزشکی شناخته شده است. رتبه این دانشگاه در میان بهترین دانشگاه‌های جهانی 1321 است. برای تحصیل در اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو باید 11800 دلار در سال بپردازید.

عکس از دانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی روسیه پیروگوف
عکس از دانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی روسیه پیروگوف

2. دانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی روسیه پیروگوف

به دلیل پیشگامی در آموزش پزشکی زنان در روسیه شناخته شده است و تدریس رشته‌های پزشکی به دو زبان انگلیسی و روسی می‌پردازد. آزمون‌های ورودی این دانشگاه شامل شیمی، زیست‌شناسی و زبان روسی است.

عکس از دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو
عکس از دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

3. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو

این دانشگاه که یکی از دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو است در سال 1755 تاسیس شد. دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو آموزش پزشکی را به همراه فرصت‌های تحقیقاتی جامعی ارائه می‌دهد. شرایط درخواست برای پذیرش در این دانشگاه شامل سوابق تحصیلی، پاسپورت و نمره آزمون زبان انگلیسی است. برای تحصیل در دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو باید 8450 دلار در سال پرداخت کنید.

عکس از دانشگاه دوستی مردم روسیه
عکس از دانشگاه دوستی مردم روسیه

4. دانشگاه دوستی مردم روسیه

این دانشگاه که نام‌های دیگر آن دانشگاه پاتریس لومومبا و دانشگاه دوستی ملل روسیه و دانشگاه دوستی خلق روسیه است، امکانات مناسبی را به متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی به خصوص دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. زمان تاسیس این دانشگاه محبوب در روسیه به سال ۱۹۶۰ میلادی باز می‌گردد. دانشجویانی که در این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو تحصیل می‌کنند از امکانات اسکان مناسب و کتابخانه‌ای عالی نیز برخوردار هستند.

عکس از دانشگاه یوداکیموا یا سماشکو روسیه
عکس از دانشگاه یوداکیموا یا سماشکو روسیه

5. دانشگاه یوداکیموا یا سماشکو روسیه

این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی شهر مسکو می باشد که با نام های اودوکیموا، یوداکیموا یا سماشکو شناخته می شود. تاریخ ساخت این دانشگاه 1922  میلادی یعنی حدودا 100 سال پیش در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۲۲ می باشد.

دانشگاه سماشکو روسیه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته های پذیرشکی دانشجو پذیرفته می شود. زبان تحصیل در دانشگاه سماشکو روسی می باشد. چنانچه قصد تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه را دارید باید گفت متاسفانه امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه وجود ندارد.

آشنایی جامع‌تر با معروف‌ترین دانشگاه پزشکی روسیه

تا این قسمت از مقاله با 4 تا از معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو آشنا شدید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را به طور کامل با بهترین دانشگاه پزشکی روسیه یعنی دانشگاه دولتی پزشکی مسکو سچنوف آشنا کنیم.

این دانشگاه مشهور که در شهر پر جنب‌وجوش مسکو واقع شده است به عنوان بزرگترین مجموعه پزشکی، علمی و بالینی در روسیه شناخته می‌شود. در ادامه چند نکته کلیدی در مورد این دانشگاه وجود دارد که علاقه‌مندان را به این انتخاب بی‌نظیر برای تحصیل در رشته پزشکی در روسیه ترغیب می‌کند.

اعتبار دانشگاه دولتی پزشکی مسکو سچنوف

اولین دانشگاه دولتی پزشکی مسکو سچنوف با افتخار به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی روسیه در سطح جهانی شناخته می‌شود. قدمت این دانشگاه به سال 1758 باز می‌گردد که به عنوان دانشکده پزشکی در دانشگاه امپریال مسکو به پرورش دانشجویان این رشته می‌پرداخت. در طول قرن‌ها اعتبار این دانشگاه باعث شهرت آن در میان دانشجویان بین‌المللی شده است؛ به گونه‌ای که از این دانشگاه معتبر به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهانی در اروپا و روسیه یاد می‌کنند. در ادامه مطالبی را خواهید خواند که این ادعا را اثبات می‌کند.

شناخته شده در سطح بین‌المللی

اگر اخذ مدرک تحصیلی از برترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو برای شما مهم است، بهتر است این دانشگاه را برای ادامه تحصیل برگزینید. این دانشگاه در سطح جهانی توسط سازمان‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO)، شورای پزشکی هند (MCI)، آزمون صدور مجوز پزشکی ایالات متحده (USMLE) و هیئت ارزیابی حرفه ای و زبانی (PLAB) در انگلستان به رسمیت شناخته شده است. مرکز تحقیقات دانشگاه سچنوف بخش‌های مختلف علمی را با هم ترکیب می‌کند که منجر به نوآوری و تحقیقات پیشرفته در پزشکی می‌شود.

آموزش باکیفیت در دانشگاه دولتی پزشکی مسکو سچنوف

بیش از 90 درصد از کارکنان و اساتیدی که در این دانشگاه تدریس از استاندارد بالایی در امر آموزش برخوردار هستند.

تحصیل در روسیه بدون آزمون ورودی و آموزش به زبان انگلیسی

فرآیند پذیرش در این دانشگاه ساده و بدون نیاز به آزمون ورودی است. در تمام طول دوره تحصیلی، شما از مزیت تحصیل به زبان انگلیسی برخوردار خواهید بود که این گزینه طلایی برای دانشجویان بین‌المللی عالی خواهد بود.

امکانات مدرن؛ پردیس‌های مناسب و توجه به ورزش

در این دانشگاه به آزمایشگاه‌های پیشرفته، منابع فنی و مراکز تحقیقاتی دسترسی خواهید داشت؛ به این ترتیب تجربه یادگیری خود را می‌توانید افزایش دهید. با وجود پردیس‌ها و امکانات عالی، در حالی که تحصیلات خود را در یکی از بهترین رشته‌ها در این دانشگاه دنبال می‌کنید از زندگی اجتماعی کاملی نیز بهره‌مند خواهید شد. همچنین این دانشگاه به منظور ترویج مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه، امکانات ورزشی از جمله زمین‌های فوتبال، زمین‌های تنیس، سالن‌های ورزشی و غیره را فراهم می‌کند.

تاکید بر یادگیری عملی و داشتن کتابخانه‌ای جامع

از سال دوم به بعد، در این دانشگاه که جز بهترین دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو است، در کلاس‌های عملی در بیمارستان‌ها شرکت خواهید کرد و از تجربه روبرو شدن با بیماران و شنیدن شرح حال آن‌ها از نزدیک بهره‌مند خواهید شد.

با تحصیل در این دانشگاه به امکانات مدرن مراقبت‌های بهداشتی دسترسی خواهید داشت. بیمارستان‌های دانشگاه سچنوف فناوری و زیرساخت‌های پیشرفته، از جمله جراحی‌های با فناوری پیشرفته مانند جراحی های روباتیک داوینچی را ارائه می‌دهند. لازم است بدانید این دانشگاه دارای یکی از بزرگترین کتابخانه‌های پزشکی اروپا است که دسترسی دانشجویان را به مجموعه وسیعی از انتشارات علمی در پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی فراهم می‌کند.

آماده‌سازی دانشجویان برای اخذ مجوز بین‌المللی و فرصت‌های کارآموزی

از سال سوم، دانشگاه شرایطی را فراهم می‌کند تا دانشجویان برای آزمون‌های ملی و بین‌المللی مجوزهای لازم مانند MCI و USMLE در دریافت کنند. دانشگاه سچنوف دوره‌های کارآموزی را در برخی از بزرگترین بیمارستان‌های روسیه ارائه می‌دهد که قرار گرفتن در معرض چنین فرصت ارزشمندی بسیار عالی خواهد بود.

سوالات متداول در مورد دانشگاه‌های پزشکی شهر مسکو

چه دانشکده‌هایی در دانشگاه پزشکی دولتی مسکو وجود دارند؟

دانشگاه دولتی پزشکی مسکو دارای سه دانشکده اصلی است که شامل پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی می‌شود.

آیا طی کردن دوره کارآموزی در دانشگاه پزشکی دولتی مسکو اجباری است؟

بله، یک سال کارآموزی بخشی اجباری از تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه پزشکی دولتی مسکو است.

تحصیل در دانشگاه پزشکی دولتی مسکو چقدر طول می‌کشد؟

تحصیل در رشته پزشکی در دوره کارشناسی در روسیه شش سال طول می‌کشد که شامل یک سال کارآموزی و پنج سال یادگیری و آموزش در کلاس درس است. این مدت برای اکثر دانشگاه‌های پزشکی روسیه ثابت است.  اکثر دانشگاه‌های پزشکی روسیه به دانشجویان فرصتی ارزشمند برای یادگیری واقعی از طریق کار در این شش سال ارائه می‌دهند تا به طور عملی در این رشته تجربه کسب کنند.

آیا می‌توانم بعد از تحصیل در رشته پزشکی در روسیه بمانم؟

بله ولی پس از اتمام آزمون، باید به یک دوره کارآموزی اجباری یک ساله بروید. پس از فارغ‌التحصیلی با مجوز کار می‌توانید به عنوان دکتر در روسیه به فعالیت خود در این کشور ادامه دهید. توجه داشته باشید این مجوز به مدت 1 سال معتبر است.

چند مرحله برای ارسال درخواست تحصیل در رشته پزشکی در روسیه وجود دارد؟

شما باید در طی 6 مرحله درخواست تحصیل در رشته پزشکی در روسیه را ارسال کنید.

در مرحله اول لازم است دانشکده پزشکی را که می‌خواهید در آن ثبت نام کنید، تعیین کنید. در مرحله دوم فرم درخواست خود را تکمیل می‌کنید و باید آن را از طریق پست یا به صورت آنلاین به کمیته پذیرش دانشگاه ارسال کنید. سپس در مرحله سوم پس از پیوست کردن تمام مدارک مهم، آن را ارسال می‌کنید.

در مرحله چهارم موسسه منتخب پس از ارزیابی مدارک و شرایط شما، یک نامه پذیرش یا دعوت‌نامه برایتان صادر می‌کند. در مرحله پنجم دانشجویان پس از دریافت دعوت نامه از دانشگاه‌ها، برای تضمین ثبت‌نام خود، شهریه‌های سال اول را می‌پردازند. در مرحله ششم نیز برای ویزای دانشجویی همراه با دعوت‌نامه و تایید پرداخت اقدام می‌کنند. پس از اتمام تمامی مراحل و دریافت ویزای دانشجویی، آماده پرواز و شروع دوره تحصیل پزشکی در روسیه می‌شوید.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با 4 تا از معروف‌ترین دانشگاه‌های پزشکی در شهر مسکو آشنا کردیم. با تحصیل آسان پزشکی در روسیه به خصوص در مسکو از مزایای زیادی بهره‌مند خواهید شد. همچنین قرار گرفتن در مسیر آموزشی پزشکی در اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو سچنوف می‌تواند دانش، مهارت و تجربیات شما ارتقا دهد. این موسسه با قدمتی عالی در طول قرن‌ها و تعهد به پیشرفت دانشجویان، مسیری امیدوارکننده برای حرفه پزشکی ارائه می‌دهد.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx