مناسب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و زندگی ایرانیان

در سال های اخیر نرخ مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور بسیار بالا بوده که هر یک از افراد با اهداف خاصی به کشور های دیگر مهاجرت می‌کنند و تمایل به زندگی کردن در کشورهای پیشرفته تر و امکانات رفاهی بالایی را دارند. انتخاب مقصد، همواره یک چالش مهم در زندگی دانشجویان است. درواقع تحصیل در خارج از کشور یکی از راه های فوق العاده برای دستیابی به موفقیت و آینده شغلی خوب است.

به طور کلی اهداف مهاجرت را می‌توانیم به سه دسته تقسیم کنیم: مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت برای سرمایه گذاری است که افراد مهاجر می‌توانند انتخاب کنند.

معیارهای انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی
معیارهای انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی

معیار بهترین کشورها برای مهاجرت 2023 – 2024

یکی از مهمترین مسائل که هر فرد برای مهاجرت به آن فکر می‌کند، هدف آن از مهاجرت است. بسیاری از کشورهای جهان می‌توانند جای خوبی برای مهاجرت کردن باشند و در لیست کشورهای انتخابی قرار بگیرند. هر فرد مهاجر باید هدف خود را از ترک کشور مبدا بداند.

بسیاری از افراد برای زندگی در کشور های خارجی به دنبال بهترین کشور از نظر کیفیت هستند. هر فرد باید معیارهای خود را تعیین کند که در نهایت حس رضایت از تصمیم را برای او به همراه داشته باشد. علاقه مندان برای مهاجرت باید زمان کافی را برای بررسی کشور مقصد داشته باشند تا ببینند این کشور با علایق شان سازگاز است یا خیر؟

معیارهای انتخابی هر فرد می‌‌تواند متفاوت از دیگری باشد اما معیارهای بسیاری از افراد برای مهاجرت یکسان است. در ادامه به پارامترهای مهم انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت تحصیلی اشاره کرده ایم:

  • وضعیت آب و هوایی
  • امنیت اجتماعی
  • امید به زندگی
  • دشواری اخذ ویزا
  • دشواری اخذ اقامت و تابعیت
  • حقوق شهروندی
  • هزینه های زندگی

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

استرالیا

کشور استرالیا یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت است. دانشگاه های کشور استرالیا از کیفیت و سطح آموزشی بالایی برخوردار هستند. کشور استرالیا فرصت های زندگی را برای دانشجویان می‌دهد. یکی دیگر از مزایای ایده ال برای مهاجرت از طریق تحصیل، فرصت گرفتن اقامت دائم این کشور است. اخذ اقامت دائم استرالیا پس از اتمام تحصیلات نیز امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی بعد از تمام شدن تحصیلات می‌توانند استخدام شوند و درخواست اقامت دائم به این کشور را بدهند.

آب و هوای کشور استرالیا چگونه است؟

آب و هوای کشور استرالیا به دلیل قرار گرفتن در نیم کره جنوبی، بر خلاف اکثر کشورهای دنیا دارای فصل های متفاوت است.

برای مثال کریسمس در اوج تابستان گرما اتفاق می افتد و یا تعطیلات مدارس و دانشگاه های این کشور مصادف با فصل زمستان است.

فرهنگ مردمان کشور استرالیا چگونه است؟

مردمان کشور استرالیا ویژگی های بسیاری دارند، به عنوان مثال مردمان این کشور بسیار مهاجرپذیر، مهمان نواز، عشق به طبیعت، فرهنگ غنی و متنوع، فرهنگ ورزشی پرشور، جشن گرفتن و علاقه زیادی به سفر دارند که بسیاری از دانشجویان بین المللی را به خود جذب می‌کند.

هزینه های زندگی در استرالیا چقدر است؟

هزینه زندگی بدون حساب کردن هزینه مسکن 1340 دلار و 3470 دلار برای خانواده 4 نفره است. هزینه اجاره آپارتمان تک خوابه به طور میانگین 1500 در ماه و 2500 دلار برای 3 خوابه است.

کانادا

کشور کانادا به دلیل فرصت ها و امکانات رفاهی مقصدی محبوب برای دانشجویان است. فرصت اخذ اقامت در کانادا و زندگی در این کشور، پس از تمام شدن تحصیلات موجب جذب دانشجویان بین المللی به خصوص ایرانی ها شده است. کشور کانادا یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان را دارد.

آب و هوای کشور کانادا چگونه است؟

کشور کانادا در زمستان بسیار سرد که دمای آب و هوای این فصل در برخی از مناطق به صفر درجه می‌رسد. در طول تابستان شهرهای مختلف در کانادا مثل بریتیش و کلمبیا هوا گرم و معتدل است. کانادا یکی از پهناورترین کشورهای دنیا است.

فرهنگ مردمان کشور کانادا چگونه است؟

کشور کانادا کشوری است که با جامعه عادلانه شناخته می‌شود. در واقع این کشور، فرهنگی مبتنی بر احترام و جامعه گرایی دارد. کشور کانادا مانند ایالات متحده دارای آزادی بیان، روحیه پیشگامی و ایده پردازی دارد. وجود چند فرهنگی در این کشور نه تنها باعث ایجاد چند دستگی نشده، بلکه وحدت خاصی را در بین مردمان این کشور به وجود آورده است.

هزینه زندگی در کشور کانادا چقدر است؟

هزینه زندگی در کشور کانادا که شامل هزینه های مسکن، پوشاک، مواد غذایی، حمل و نقل، قبوض و… می‌شود، که به طور کلی هزینه های زندگی در کانادا برای یک خانواده 4 نفره حدود 5.887 دلار و برای یک شخص مجرد حدود 2.262 دلار است.

آلمان

کشور آلمان به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی سطح بالا شناخته می‌شود. یکی از مزایای کشور آلمان، تحصیل رایگان در این کشور است که تعداد زیادی از ایرانیان مقیم آلمان هستند. شما برای زندگی در این کشور احساس غریبگی نخواهید داشت و به آسانی می‌توانید دوستای ایرانی داشته باشید.

کشور آلمان، رستوران ها و فروشگاه های گسترده ای دارد که زندگی را برای دانشجویان بین المللی راحت خواهد کرد.

آب و هوای کشور آلمان چگونه است؟

کشور آلمان یکی از کشورهای واقع در اروپای مرکزی است. آب و هوای این کشور نسبتا معتدل است اما درواقع آب و هوای بخش های شمالی و غربی نزدیک به دریای آن به آب و هوای اقیانوسی و نیز در بخش مرکزی و شرقی آن به آب و هوای قاره ای معتدل نزدیک تر است.

فرهنگ مردمان کشور آلمان چگونه است؟

مردمان آلمان بسیار به حریم شخصی دیگران احترام میگذارند. در واقع مردمان این کشور بسیار وقت شناس هستند که در بیشتر قسمت های جامعه آلمان مشاهده می‌کنید. آلمانی ها بسیار به مفهوم خانواده و اجتماع اهمیت می‌دهند.

هزینه های کشور آلمان چقدر است؟

قیمت حمل و نقل عمومی در این کشور از نظر هزینه های دیگر نسبتا پایین تر بوده. هزینه بلیط اتوبوس یک طرفه 2.8 یورو، تاکسی که هر یک کیلومتر با تعرفه معمولی 2 یورو و هر لیتر بنزین 2.20 یورو است.

بهترین کشورها برای مسلمانان

ترکیه

به دلیل نزدیکی کشور ترکیه به ایران، شباهت فرهنگی زیادی داشته که مقصدی محبوب برای ایرانیانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند راحت کرده است.

یکی از مزایای کشور ترکیه، رفت و آمد بدون نیاز به ویزا است، همین امر موجب شده که بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را به کشور ترکیه برای ادامه تحصیل بفرستند. هزینه های زندگی در کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه است.

فرهنگ مردمان کشور ترکیه چگونه است؟

مردمان ترکیه بسیار مودب و مهربان هستند. اما امکان دارد در برخی از محله ها، اگر لباس استانداردی را نپوشند باعث نگاه های مردم محلی شود. آداب و رسوم ترکیه درباره هدیه دادن و هدیه گرفتن از قوانین خاصی برخوردار است.

آب و هوای کشور ترکیه چگونه است؟

به طور کلی کشور ترکیه دارای چهار منطقه آب و هوایی است. در بخش های مرکزی آب و هوا نسبتا خشک، شرق و شمال شرقی آب و هوا کوهستانی، سواحل غرب و جنوب آب و هوای مدیترانه ای که در ساحل دریای سیاه، تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب را دارد.

هزینه های زندگی در کشور ترکیه چقدر است؟

هزینه زندگی در کشور روسیه بدون در نظر گرفتن اجاره ماهیانه که حدود 588 دلار برای فرد مورد نیاز است. یک خانواده 4 نفر بدون حساب کردن هزینه اجاره حدود 2100 دلار در ماه برای تامین هزینه های باید پرداخت کنند.

سوالات پرتکرار کاربران

بهترین کشور برای کار کدام است؟

نمی‌توان تنها یک کشور را بهترین کشور برای کار معرفی کرد. با این حال، برخی از بهترین کشورها برای کار و سرمایه‌گذاری از این قرارند: کانادا، آلمان، امارات، عمان و…

بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان؟

همان‌طور که در مقاله هم به آن اشاره کردیم، جدا از ترکیه و دیگر کشورهایی که دین رسمی‌شان اسلام است، انگلیس با جمعیت 1.5 میلیون نفری مسلمانان خود، می‌تواند بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان باشد.

سخن آخر

بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشورهای همسایه و دور مهاجرت می‌کنند، که می‌توانند در همان کشور مشغول به کار شوند.

اگر شما هم کشوری را می‌شناسید که فکر می‌کنید کشوری خوب و مناسب برای مهاجرت است حتما با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx