موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

صفر تا صد مهاجرت پزشکان و کادر درمان به آلمان  2023 2024

آلمان جز کشورهای مناسب برای مهاجرت کادر درمان در حوزه بهداشت و درمان است. اگر جز کادر درمان (پرستار، پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک و…) هستید و قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید پیشنهاد میکنیم تاآخر این مقاله با ما همراه باشید.

کشور آلمان جز محبوب ترین مقاصد برای افرادی است که در حیطه پزشکی مشغول به کار هستند. چنانچه در حیطه پزشکی مشغول به کار هستید می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید و شانس شغلی بالایی نیز داشته باشید. برای اینکه بتوانید به عنوان کادر درمان وارد این کشور شوید و اقامت این کشور را بگیرید باید یک سری شرایطی نیز داشته باشید. این شرایط در هر یک از حوزه های بهداشت متفاوت است.

مراحل مهاجرت کادر درمان به آلمان

باید توجه داشته باشید که کادر درمان شامل حوزه های مختلفی می‌شود. شرایط ویزای کار در آلمان نسبت به موقعیت شغلی شما متفاوت است. باید در نظر داشته باشید که نحوه مهاجرت به این کشور تاثیر بسزایی برای شما خواهد داشت.

در ادامه به برخی از حوزه های پزشکی، دندانپزشکی و پرستاری خواهیم پرداخت.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کشور آلمان
شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کشور آلمان

شرایط و مراحل مهاجرت پزشکان به آلمان

برای اینکه بتوانید به عنوان یک کادر درمان به این کشور مهاجرت کنید باید ویزای کار در آلمان را اخذ کنید. باید ابتدا مدارک تحصیلی و تخصصی خود را معادل ساز کنید.

بعد از تایید شدن مدارک شما در صورت داشتن مدارک زبان B2  آلمانی می‌توانید به مدت 6 ماه در کشور آلمان اقامت کنید. در این 6 ماه باید در آزمون های تئوری شرکت کنید.

آزمون های تئوری که برگزار می‌شود تخت نظارت موسسه ای به نام OL برگذار می‌شود. بعد از موفقیت در این مرحله، نوبت به مصاحبه حضوری با پزشکان وزارت بهداشت آلمان می‌رسد. بعد از اتمام رساندن این مرحله مدرک طبابت با اعتبار 2 سال به شما داده می‌شود. با داشتن این مدرک می‌توانید به عنوان یکی از اعضای کادر درمان در این کشور مشغول به کار شوید.

شرایط و مراحل مهاجرت دندانپزشکان به کشور آلمان

دندانپزشکان برای مهاجرت به کشور آلمان باید تحصیلات دندانپزشکی که 5 سال است را بگذرانند. شرکت در دو آزمون Fachsprachprüfung (FSP) و Kenntnisprüfung (KP) برای تایید مدارک تحصیلی افراد لازم است.

شرایط و مراحل مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستاران باید مدرک زبان آلمان B1  را داشته باشند. پرستاران برای گرفتن این مدرک باید در دوره 3 ساله آوسبیلدونگ شرکت کنند. (این دوره برای کارآموزی در مشاغل مختلف در کشور آلمان است. تمامی شهروندان این کشور دوره اوسبیلدونگ را شرکت کرده اند.)

مدارک مورد نیاز برای مهاجران کادر درمان به کشور آلمان

برای اینکه بتوانید به عنوان کادر درمان به کشور آلمان مهاجرت کنید باید برخی از مدارک را داشته باشید. درصورت تکمیل بودن مدارک تعیین شده شانس بیشری برای گرفتن ویزای این کشور خواهید داشت.

جمع آوری تمامی مدارکات تحصیلی و روزمه کاری

ترجمه تمامی مدارکات جمع آوری شده

داشتن پیشنهاد شغلی و ارائه نامه درخواست نیرو

شرایط ویژه برای کادر درمان در آلمان !!
شرایط ویژه برای کادر درمان در آلمان !!

شرایط مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان

اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان به عنوان کادر درمان را دارید باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید.

تسلط به زبان آلمانی

برا ارائه خدمات و برقرار کردن با سایر افراد باید مدرک زبان داشته باشید که حداقل مدرک زبان آلناتی B1  باشد. مدرک زبان در ایالت ها مختلف است. برخی از ایالت های آلمان مدرک C1  برای استخدام پرسنل مد نظر دارند.

داشتن سابقه کار

باید حداقل 2 سال در زمینه ای که مشغول به کار هستید داشته باشید و به عنوان کادر درمان در آلمان استخدام و مشغول به کار شوید.

اخذ محوز و داشتن مدارک مورد نیاز برای مهاجرت

مدارک تمکن مالی، رزومه کاری، مدارک تحصیلی و بیمه مسافرتی جز الزامات سفر است. قبل از مهاجرت به این کشور باید در پایگاه ZAB  مربوط به دولت آلمان بررسی کنید که آیا مدرک شما در آلمان اعتبار دارد یا نه.

سن

اگر می‌خواهید به عنوان کادر درمان به کشور آلمان مهاجرت کنی باید سن شما بیشتر از 43 سال نباشد. هر چقدر سن شما کمتر باشد شانس شما برای استخدام در این کشور افزایش خواهد یافت.

سلامت جسمی و عدم داشتن سو سابقه

داشتن وضعیت جسمانی سالم یکی از مهمترین شرایط مهاجرت به عنوان کادر درمان در کشور آلمان است. همچنین فرد نباید هیچ گونه سابقه کیفری یا قضایی نیز داشته باشد.

حقوق کادر درمان در آلمان

حقوق کادر درمان به عوامل مختلفی به عنوان مثال به سابقه کار، میزان مهارت، وظایف شغلی ومحل کار بستگی دارد. فردی که در بخش بهداشت و درمان کار می‌کند حدود 5690 یورو در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1190 یورو تا 17000 یورو متغیر است.

مشاغل درآمد مشاغل درآمد
رادیولوژیست 9790 یورو تکنسین بیهوشی 3.940 یورو
تکنسین رادیولوژی 4.330 یورو متخصص بیهوشی 11800 یورو
پرستار 2.840 تا 3700 یورو متخصص قلب و عروق 14700 یورو
متخصص مراقبت از پوست 5.610 یورو فیزیوتراپیست 5.880 یورو
سونوگرافی 4.270 یورو روانشناس بالینی 11400 یورو
جراح 15700-11000 تکنسین دندانپزشکی 2.360 یورو
دستیار جراحی 3690 یورو متخصص پوست 10600 یورو
بینایی سنجی 3.400 یورو متخصص تغذیه 7.210 یورو

 

معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

اولین مرحله ای برای کار کردن در این کشور دریافت مجوز لازم برای صلاحیت مدرک است. این کار توسط کارشناسان این کشور انجام می‌شود.. برای انجام این کار لازم است تمامی مدارکات تحصیلی، گواهینامه های سابقه کار، رزومه، گواهی پزشکی، گواهی عدم سو پیشینه و مدرک زبان آلمانی خود را به وزارت کار آلمان ارسال کنید. تمامی این مدارکات باید کامل بررسی شوند و اگر صلاحیت لازم را دریافت کردید مجوز کار به شما داده می‌شود.

شرایط مهاجرت پزشک عمومی به آلمان چگونه است؟

اگر فردی چند ترم عمومی در ایران خوانده باشد و بخواهد انتقالی بگیرد این کار شدنی نیست و بهتر است فرد پزشکی عمومی خود را به اتمام برساند و بعد به مهاجرت کردن اقدام کند.

شرایط افراد پزشک برای مهاجرت به این کشور مثل ایران بوده و به همین علت مهاجرت برای کسانی که در حوزه های کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند به شکل دیگر است.

ایرانی ها از کشورهای اروپایی اقدام به پذیرش می‌کنند و باید به این نکته توجه کنند که آیا شما را به عنوان یک شهروند غیر اروپایی قبول می‌کنند یا خیر همچین شرایطی برای شهروندان اروپایی نسبت به شهروندان غیر اروپایی راحت تر می‌باشد.

پرتکرارترین سوالات

مهاجرت پرستاران به کشور آلمان محدودیت سنی دارد؟

برای مهاجرت به این کشور هیچ محدوده سنی وجود ندارد پرستاران می‌توانند در هر سنی به این کشور مهاجرت کنند فقط توصیه می‌شود تا قبل از 40 سالگی برای مهاجرت اقدام کنید تا ریسک مهاجرت بالا نرود و از شرایط بازنشستگی در آلمان هم برخوردار شوید.

برای مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان داشتن پیشنهاد شغلی لازم است؟

یکی از اصلی‌ترین شرایط جهت مهاجرت کاری به آلمان، داشتن پیشنهاد شغلی است. شما باید job offer خود را نیز ضمیمه دیگر مدارک آماده شده کرده و برای تایید به مراجع معتبر ارسال کنید.

ویزای کادر درمان آلمان چه مزیتی به همراه دارد؟

با داشتن ویزای کار می‌توانید در این کشور اقامت دائم داشته باشید. از طرفی با داشتن ویزای

پزشکی در کشور آلمان اعبار بسیار بالایی را کسب خواهد کرد.

سخن آخر

کشور آلمان به علت سیستم فوق العاده ای که دارد بیشتر مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار می‌گیرد. این روزها به علت شرایط خوبی که این کشور برای اقامت پزشکان فراهم کرده است هرساله تعداد زیادی از افراد به  کشور آلمان مهاجرت می‌کنند.

کشور آلمان به جهت پیشرفت و شرایط خوبی که برای پذیرش کادر درمان به وجود آورده است تا بتوانند افراد به راحتی به این کشور مهاجرت کنند.

اگر سوالی پیشنهادی داشتید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx