موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

هر آنچه در مورد تحصیل در کانادا و اخذ ویزا تحصیلی کانادا باید بدانید

چرا کانادا برای مهاجرت تحصیلی مناسب است؟ (آیا کانادا برای مهاجرت تحصیلی مناسب است؟ )

یکی از چالش های اصلی در مهاجرت تحصیلی انتخاب کشور و مقصد مناسب است. کانادا به دلیل مزایای بی شماری که دارد یکی از کشورهای پرتقاضا برای مهاجرت تحصیلی در رشته های مهندسی، پزشکی، هنر و … است. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا کانادا برای مهاجرت تحصیلی کشور مناسبی است.

تحصیل در کانادا و اخذ پذیرش تحصیلی کانادا رویای اکثر دانشجویان و داوطلبان بین المللی، بخصوص ایرانیان است. دلیل این محبوبیت اعتبار مدارک تحصیلی این کشور بصورت بین المللی می باشد. از سوی دیگر تدریس و آموزش رشته های بروز و مهم همچون پزشکی، دندانسازی، داروسازی و … از دیگر اعتبارات دانشگاه های کانادا به شمار می رود.

مزایا و فواید تحصیل در کانادا

مزایای بی شمار تحصیل و زندگی در کانادا، این کشور را به یکی از امن ترین و بهترین کشورها برای تحصیل و زندگی تبدیل کرده است و جز اولین گزینه های افراد برای مهاجرت های تحصیلی، کاری و … می باشد.

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کانادا کیفیت بالای آموزشی دانشگاه های این کشور می باشد. کانادا از نظر رتبه‌بندی کیفی در سراسر جهان دارای استاندارد آموزشی بالایی است و از این لحاظ شناخته شده است. امکان کار حین تحصیل و امکان دریافت اقامت دائمی کانادا و کار پس از تحصیل را می‌توان از مزایای تحصیل در کانادا برشمرد.

مهاجرت تحصیلی به کانادا در چه رشته هایی مناسب است؟ (بهترین رشته های تحصیلی کانادا)

مهاجرت به کانادا انواع و روش های مختلفی دارد که یکی از مهم ترین و مطمئن ترین روش ها مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشد. تنوع رشته های تحصیلی در کانادا، محبوبیت این کشور برای مهاجرت را دو چندان کرده است. بهترین رشته های تحصیلی کانادا به یک یا دو شاخه و رشته محدود نمی شود. اگر بخواهیم بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در این کشور را نام ببریم، رشته های داروسازی و پزشکی در صدر لیست بهترین رشته های تحصیلی در کانادا قرار می گیرند.

اگر علاقه به تحصیل در کانادا در شاخه مهندسی دارید باید به شما بگوییم که رشته‌های مهندسی جز بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا می باشند و این رشته ها دارای آینده و موقعیت های شغلی بسیار خوبی می باشند. ازجمله رشته های مهندسی پرطرفدار برای تحصیل در کانادا می توان به رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع و …. اشاره کرد.

رنکینگ و رتبه ی جهانی دانشگاه های کانادا و دانشگاه های برتر کانادا 2023

کانادا مقصد مهاجرت تحصیلی بسیاری از دانشجویان بین المللی است و دلیل محبوبیت سیستم آموزش عالی بسیار خوب، باکیفیت و سازمان یافته ی این کشور می باشد. رنکینگ دانشگاه های کانادا، سطح علمی بالا و امکانات متنوع دانشگاه هایی از قبیل دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه های مونترال و برخی دیگر از دانشگاه های رنکینگ بالای کانادا و همچنین امکان بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کانادا برای دانشجویانی که از شرایط معدل و مدرک زبان مورد نیاز این دانشگاه ها برخوردارند، افراد بسیاری را از سرتاسر جهان برای اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی کانادا تشویق نموده است.

رنکینگ دانشگاه های کانادا بر اساس معیارهای مشخصی سالیانه اعلام می‌شود. برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا به منظور ادامه تحصیل را دارند، رنکینگ دانشگاه های کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است.

معیارهای رنکینگ دانشگاه های کانادا

معیارهای رنکینگ دانشگاه های کانادا در پنج گروه تعریف شده‌اند که عبارتند از:

توجه به فضای آموزشی دانشگاه

میزان پژوهش و دستاوردهای علمی دانشگاه

میزان بازخورد و تاثیرات پژوهش‌ها

اعتبار بین‌المللی دانشگاه

ارتباط دانشگاه با صنعت

هر کدام از این فاکتورها از درصد مشخصی برای تعیین سطح دانشگاه برخوردار هستند. به عنوان مثال فضای آموزشی، میزان پژوهش‌ها و میزان بازخورد پژوهش‌ها هر کدام 30% را به خود اختصاص می‌دهند.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا

اولین سوالی که بعد از اخذ پذیرش تحصیلی کانادا برای اکثر دانشجویان پیش می آید این است که ” چطور می توان بورسیه تحصیلی کانادا را بگیریم؟ “. بورسیه‌های تحصیلی در کانادا بطور کلی به 3 دسته بورسیه‌های دولتی، بورسیه‌های غیر دولتی و بورسیه‌های ارائه شده توسط هر دانشگاه و از نظر مبلغ هم به 2 دسته بورسیه کامل و بورسیه کمک هزینه تقسیم‌بندی می‌شوند.

برخی از بورسیه های تحصیلی کانادا برای مقطع کارشناسی

بورسیه لستر بی پییرسون دانشگاه تورنتو

بورسیه دانشجویان خارجی دانشگاه یورک

بورسیه دانشجویان خارجی دانشگاه بریتیش کلمبیا

بورسیه پرستیژ دانشگاه کارلتون

بورسیه دانشجویان اینترنشنال ورودی دانشگاه کلگری

بورسیه وینیپگ

بورسیه کالج هامبر

بورسیه دانشگاه تورنتو برای ایرانیان

برخی از دوره های کارشناسی ارشد نیز ترکیبی بوده و شامل کورس و ریسرچ می‌شوند. دوره های مستر با ریسرچ در بسیاری از موارد توسط دانشگاه یا استاد راهنما فاند می‌شوند و نوعی از بورسیه تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنند.

یکی از موارد مهم در تحصیل دکترا در کانادا هزینه های تحصیل در این مقطع تحصیلی و امکان اخذ بورسیه های تحصیلی می باشد. متقاضیان با دارا بودن شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی می توانند شرایط تحصیل رایگان در مقطع دکتری در کانادا را فراهم کنند. در واقع چیزی به نام تحصیل رایگان در مقطع دکتری در کانادا وجود ندارد، بلکه با برخورداری از بورسیه های تحصیلی متقاضیان می توانند بخش زیادی از هزینه های تحصیل دکترا در کانادا را تامین کنند.

شرایط تحصیل در کانادا، شرایط ویزا تحصیلی کانادا (شرط معدل، مدرک زبان، شرط سنی)

کانادا از آن کشورهایی است که برای صدور ویزای تحصیلی فاکتور سن را هم مورد توجه قرار می‌دهد. بنابراین، تحصیل در این کشور جزو برنامه‌هایی محسوب می‌شود که برای انجام آن باید کمی عجله به خرج داد.

ویزای تحصیلی کانادا در دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی قرار می‌گیرد:

ویزای دانشجویی: این نوع ویزا برای متقاضیان بالای ۱۸ سال که قصد تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند، صادر می‌شود.

ویزای دانش آموزی: این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می‌شود.

نحوه اقدام برای هر دوی این ویزاها یکسان است ولی شرایط و مدارک لازم برای آنها تا حدودی متفاوت است

دارا بودن معدل دیپلم مناسب یکی از شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های کانادا است. به طور کلی متقاضیان برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید دارای معدل 15 از 20 باشند.

متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا باید دارای معدل تحصیلی مناسب در مقطع کارشناسی باشند. علاوه بر شرط معدل متقاضیان برای تحصیل در برخی رشته های مقطع کارشناسی ارشد کانادا باید دارای نتیجه آزمون بین المللی GRE نیز باشند.

متقاضیان برای اخذ پذیرش و تحصیل در مقطع دکتری کانادا باید دارای معدل مناسب در مقطع کارشناسی ارشد باشند. البته شرط معدل برای مقطع دکتری شامل معدل تحصیلی مقطع کارشناسی نیز می باشد. یکی از مشکلات متقاضیان ایرانی در اخذ پذیرش دکتری کانادا و شرط معدل این است که دارای معدل تحصیلی مناسب در مقطع کارشناسی ارشد اما معدل نامناسب در مقطع کارشناسی می باشند.

آیا می توان همزمان با تحصیل در کانادا کار کرد ؟ (کار همزمان با تحصیل در کانادا)

یکی از ویژگی‌های کانادا که در محبوبیت آن برای مهاجرت دانشجویی تاثیر بسیار زیادی گذاشته، امکان کار همزمان با تحصیل است. کلیه دانشجویان بین المللی کانادا با داشتن شرایط مطلوب می توانند برای یافتن شغل تلاش نموده و پس از بدست آوردن شغل مناسب و دلخواه خود با ورود به بازار کار کانادا، بر تجربیات و تخصص خود بیافزایند و از این رهگذر بستر مناسب برای ورود به بازار کار پس از تحصیل نیز فراهم آمده و به راحتی پس از اتمام تحصیل می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری برای اخذ اقامت دائمی تبدیل نمایند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت و پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا (ویزای تحصیلی کانادا)

دانشجو برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق اخذ ویزای تحصیلی، ابتدا باید از یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا نامه پذیرش داشته باشد. سپس مدارک مورد نیاز را به همراه نامه پذیرش برای سفارت کانادا ارسال می‌کند.

مدارک لازم برای سفارت کانادا که هنگام ثبت درخواست ویزای تحصیلی باید ارائه دهید به شرح زیر است:

  1. پکیج مدارک جهت دریافت پذیرش از کالج یا دانشگاه
  2. گواهی پایان تحصیلات در مقاطع متوسطه – پیش دانشگاهی – دانشگاه به همراه ریز نمرات آنها
  3. گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه یا دانشگاه
  4. پاسپورت
  5. رزومه به زبان انگلیسی
  6. مدرک زبان

آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا 2023

آزمون ورودی کانادا بر اساس نوع خود به عنوان آزمون زبان یا ارزیابی آکادمیک طبقه بندی می شود. امتحان زبان برای نشان دادن توانایی زبان انگلیسی ضروری است. از سوی دیگر، آزمون‌های آکادمیک، درک دانش‌آموز از موضوعات مختلف را ارزیابی می‌کند. دانش‌آموزان باید مهارت و توانایی زبانی خود را برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر نشان دهند، چه در حال تحصیل در کانادا باشند.

کدام آزمون برای تحصیل در دانشگاه های کانادا لازم است

برای تحصیل در کانادا باید نمرات آیلتس، تافل یا PTE داشته باشید. علاوه بر این، نمرات سایر آزمون‌ها مانند SAT، GRE، GMAT و غیره نیز ممکن است بسته به رشته و دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید مورد نیاز باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx