بهترین و پولسازترین رشته های تحصیلی در کانادا

در  حال حاضر کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و مهاجرت به حساب می‌آید. رشته های تحصیلی در دانشگاه به یک یا دوشاخه محدود نمی‌شود. رشته های تحصیلی بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که کم پیش می آید فردی رشته تحصیلی دلخواه خود را در این کشور پیدا نکند. در ادامه این مقاله تصمیم داریم درباره بهترین رشته ها برای تحصیل در کانادا ببپردازیم.

مزایای تحصیل در کانادا

کشور کانادا به دلیل کیفیت بالایی که دارد مورد توجه تمامی دانشجویان و افراد عادی در سراسر دنیا بوده است. یکی از روش های اخذ اقامت در کانادا تحصیل در این کشور می‌باشد.

  • این کشور از لحاظ ویژگی های آموزشی دارای رتبه کیفیتی بالایی است.
  • کشور کانادا مدارک تحصیلی بسیار معتبری را در سطح جهان دارد.
  • کشور کانادا جزو یکی از کشورهایی است که دانشگاه های بسیار برجسته ای دارد.

محیط امن

کشور کانادا جز 10 کشور با امنیت بالا می‌باشد. امنیت این کشور از جمله امنیت روانی، جسمی و مالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جامعه مهاجر پذیر

بیشتر جمعیت این کشور را مهاجرین تشکیل داده اند که کانادا برای بسیاری از افراد شرایط مناسبی را در نظر گرفته است.

امکان کار در حین تحصیل

یکی از مهمترین مسئله هایی که دانشجویان به آن اهمیت زیادی می‌دهند، کار کردن در حین تحصیل است. دانشجویان این کشور در مقطع کارشناسی 20-10 ساعت در هفته، 30-20 ساعت در هفته در مقطع کارشناسی ارشد، 40 ساعت در هفته در فصل تابستان به صورت تایم فول اجازه دارند که کار کنند.

اقامت بعد از پایان تحصیل

بسیاری از متقاضیان ایرانی مایل هستند اقامت کانادا را از راه های مختلف به دست آورند از جمله کار، تحصیل، سرمایه گذاری ، پناهندگی و … می‌تواند اقامت شما را تمدید کند.

اصلی ترین معایب مهاجرت به کانادا کدامند؟

دانستن معایب تحصیل در کانادا از جمله اطلاعاتی است که باید دانشجویان آنهارا بدانند و با ارزیابی از معایب و مزایا، خود را آماده مهاجرت تحصیلی در این کشور کنند.

آب و هوای سرد

بسیاری از افرادی که در شهر یا کشورهای گرمی زندگی کرده اند ممکن است آب و هوای سرد این کشور آنهارا اذیت می‌کند و کنار آمدن با شرایط اقلیمی آنها ممکن است هفته ها، ماه ها و چه بسا سال ها طول بکشد. به گفته افراد مقیم این کشور در بازه زمانی حدودی 1 تا نهایت 2 الی 3 سال مردم به آب و هوای این کشور عادت خواهند کرد.

محدوده سنی

باید گفته شود کسانی که بیشتر از 4-5 سال می‌گذرد و هنوز فارغ التحصیل نشده اند غالبا به این افراد ویزا تعلق نمی‌گیرد.

شهریه دانشگاه

کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای دیگر شهریه دانشگاه های بالایی را دارد و به این دلیل دانشجویان بسیار میل دارند تا بورسیه شوند.

فاصله تا ایران

یکی از مسئله های بسیار مهم که دانشجویان را اذیت می‌کند، مسافت طولانی آن می‌باشد. معمولا دانشجویانی که می‌خواهند تعطیلات به ایران سفر کنند باید چند بار لاین هواپیمایی را تغییر دهند.

لیست پرطرفدارترین رشته ها در کانادا
لیست پرطرفدارترین رشته ها در کانادا

رشته های تحصیلی پرطرفدار در کانادا

رشته تحصیلی MBA در کانادا

در واقع MBA یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در کانادا است که این رشته شما را با دنیای کسب و کار آشنا می‌کند. تحصیل در این رشته فرصت های شغلی بسیاری را برای شما دانشجویان فراهم می‌کند.

به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل در این رشته در معروفترین دانشگاه‌های کانادا مانندSeth Kadodiamal Business و  Rose Valley نسبت به بقیه دانشگاه های این کشور کمی گران است.

رشته تحصیلی کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار در کانادا

تحصیل در رشته مهندسی نرم افزار و کامپیوتر  یکی از رشته هایی است که می‌توان پس از فارغ التحصیلی در این رشته به طراحی و اجرای سیستم، طراحی وب، امنیت، مدیریت داده و… فعالیت کرد.

رشته تحصیلی مدیریت مالی در کانادا

تحصیل در رشته مدیریت مالی جسارت بالایی از درک مسائل مالی را به شما می‌دهد و شما می‌توانید برنامه ریزی های مالی درازمدتی را انجام دهید. شما پس از فارغ التحصیلی می‌توانید به شغل هایی مانند:  حسابداری، بانکداری، بورس، مدیریت دارایی، بیمه و… مشغول به کار شوید.

رشته تحصیلی پرستاری در کانادا

یکی از پرطرفدارترین رشته های موجود در کانادا پرستاری می‌باشد. دانشجویان می‌توانند پس از آنکه کارشناسی پرستاری خود را گرفتند مشغول به کار شوند. همانطور که می‌دانید پرستارها بسیار مسئولیت‌های کمتری را نسبت به پزشک ها دارند. البته دانشجویان رشته پرستاری می‌توانند در حوزه های شغلی متنوعی مشغول به کار شوند که در موارد زیر به آنها اشاره شده است:

تکنسین قلب و عروق

تکنسین آزمایشگاهی

پزشک طب سنتی

داروسازی

رشته تحصیلی مهندسی در کانادا

کانادا به نیروی کار مهندسی نیاز دارد و دانشجویانی که در رشته مهندسی در کانادا درس می‌خوانند بلافاصله بعد از فارغ التحصیل شدن می‌توانند وارد بازار کار شوند. متقضایان رشته مهندسی در کانادا می‌توانند شغل هایی همچون مکانیک، برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات، معدن و… انتخاب کنند.

رشته تحصیلی روزنامه نگاری و مطبوعات در کانادا

امروزه با پیشرفت فضای مجازی رشته ای پدید آمده است که افراد می‌توانند با تحصیل در این رشته در مشاغلی همچون روزنامه‌نگاری، تبلیغات، بازاریابی، طراحی UI/UX و… مشغول به فعالیت کنند.

رشته تحصیلی زمین شناسی در کانادا

یکی دیگر از رشته هایی که کانادا به آن نیاز دارد زمین شناسی است. دانشجویان با داشتن مدرک کارشناسی در مشاغلی همچون استخراج نفت، معدن، زیباسازی شهر، زیست محیطی و… می‌توانند مشغول به کار شوند.

رشته تحصیلی حقوق در کانادا

کانادا کشوری بزرگ از نظر مساحت است. این کشور یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در رشته وکالت است. این کشور به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، فرصت های زیادی را برای کسانی که قصد موفق شدن در شغل خود را دارند فراهم کرده است. دوره تحصیل حقوق در کانادا 4 ساله است و بعد از تمام شدن این دوره می‌توانید در بهترین جایگاه های شغلی مشغول به کار شوید.

رشته های پولساز در کانادا
رشته های پولساز در کانادا

رشته های پولساز در کانادا

یکی از فاکتور های مهم در انتخاب شغل میزان درآمد آن است. بنابراین در ادامه مقاله می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد رشته های پولساز در کانادا داشته باشیم. رشته های تحصیلی پولساز در کانادا را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه دهنده فول استک: درآمد تقریبی سالانه 85,000هزار دلار
  • تحلیل کننده مالی: بین 80,000 تا 120,000 دلار
  • مدیر منابع انسانی : 83,000دلار
  • مکانیک صنعتی: 50,000 تا 95,000 دلار
  • مدیر ارشد تولید: 65,000 تا 000 دلار
  • مهندس برق: 115,000 دلار
  • مدیر پروژه ساخت و ساز: 100,000 دلار
  • راننده لیفتراک: 40,000 تا 58,000 دلار
  • مهندس معماری: 84,000 تا 130,000 دلار

سوالات متداول

آیا کشور کانادا دانشگاه های معتبری دارد؟

بله، بسیاری از دانشگاه های با رتبه ی جهانی بالا در این کشور واقع شده اند از جمله آنها دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا می باشند.

آیا می‌توان در حین تحصیل در کانادا مشغول به کار شد؟

برای کار در حین تحصیل در کانادا ، دانشجویان مقطع لیسانس اجازه ی کار 10 – 20 ساعت در هفته و فوق لیسانس 20 – 30 ساعت در هفته و دکتری 40 ساعت در هفته خواهد بود.

آیا هزینه تحصیل در کانادا بالا می‌باشد؟

بله، بسیاری از دانشجویان با استعداد هنری، علمی و ورزشی می توانند درخواست بورسیه و تخفیف در شهریه را از دانشگاه بدهند.

سخن آخر

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است و سطح بالایی را برای تحصیل در این کشور فراهم می‌کند. کشور کانادا از چند فرهنگی حمایت می‌کند و این دلیل باعث می‌شود که مهاجران زیادی داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
بهنام
بهنام
9 ماه قبل

ممنون میشم در مورد شرایط بیمه درمانی در کانادا راهنمایی ام کنید

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  بهنام

بهنام عزیز
هزینه‌ های بیمه درمانی در استان‌های کانادا با هم تفاوت داره
سیاست‌های ارائه خدمات بهداشت و درمان کانادا، در هر استان و با توجه به شرایط افراد، متفاوته بیمه های درمانی هم میتونن دولتی یا خصوصی باشن.
که هر کدوم هزینه و خدمات خودشونو دارن

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx