چرا باید دوره پادفک را بگذرانیم؟

چرا باید دوره پادفک را بگذرانیم؟ آیا شرکت در دوره پادفک ضروری است؟ آیا برای اینکه بتوانیم وارد دانشگاه های روسیه یا بلاروس شویم باید مدرک پادفک داشته باشیم؟ اگر قصد ادامه تحصیل در روسیه یا بلاروس را دارید، به احتمال زیاد این سوالات را از خودتان پرسیده اید. در این مقاله قصد داریم به سوالات مختلفی که ممکن است در باره تحصیل دوره های مقدماتی (پادفک) در کشورهای روسی زبان برایتان پیش آمده باشد پاسخ دهیم؛ پس با ماه همراه باشید.

دوره پادفک در روسیه

در دوره های مقدماتی یا پادفک، دانشجویان شانس این را دارند که در یک محیط بین المللی، علاوه بر یادگیری زبان روسی یا انگلیسی، دروس مقدماتی برای ورود به دانشگاه را نیز یاد بگیرند و برای شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های روسیه و یا بلاروس آماده شوند. یکی از برترین مزیت های شرکت در دوره پادفک، این است که به شما این شانس را می دهد که بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی، بتوانید در رشته های خاص و پر طرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی یا داروسازی موفق به اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و یا اپلای بلاروس شوید. بدون شک یکی از دلایل اصلی تقاضای زیاد برای ورود به دوره پادفک، همین موضوع است.

با شرکت در دوره های مقدماتی این فرصت را خواهید داشت تا در مورد رشته های تحصیلی بیشتر اطلاعات کسب کنید، با اساتید صحبت کنید، از دانشجویانی که در روسیه یا بلاروس هستند در مورد رشته های تحصیلی مختلف اطلاعات کسب کنید، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برای ورود به دانشگاه در این کشورها به بهترین شکل ممکن آماده شوید. اما آیا شرکت در دوره پادفک ضروری است؟

 

 

الزام تحصیل در دوره پادفک

بسیاری از شما دوستان عزیز، تحصیل با زبان انگلیسی در کشور روسیه یا بلاروس را انتخاب میکنید و در ذهن این تصور را دارید که دیگر احتیاجی به یادگیری زبان روسی نیست؛ اما تجربه نشان داده در هر کشوری که قصد ادامه تحصیل داشته باشید، یادگیری زبان آن کشور بسیار مهم است. به همین دلیل حتی در صورت تمایل به تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه یا بلاروس، بهتر است در دوره های پادفک شرکت کنید تا علاوه بر افزایش سطح علمی خود و ورود آسان تر به دانشگاه، بتوانید با فرهنگ و شرایط اجتماعی این کشورها آشنا شوید و در برقراری ارتباطات اجتماعی بهتر عمل کنید.

دلیل دیگری که ما شرکت در دوره های مقدماتی یا پادفک را پیشنهاد می کنیم، مزایای زیاد شرکت در این دوره ها است که در ادامه برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای شرکت در دوره پادفک

در صورتی که بخواهید در روسیه یا بلاروس به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید و بتوانید در حین تحصیل، شغل پاره وقت داشته باشید و کسب درآمد کنید، باید به زبان اصلی این کشورها مسلط باشید. بهترین روش برای رسیدن به این سطح از تسلط، شرکت در دوره های پادفک روسیه یا بلاروس است.

این دوره باعــث میشود متقــاضی با شــرایط دانشگــاه، خوابگاه، فرهنــگ و چگونگــی برخورد اساتید با دانشجویان خارجی آشنا شود. زبان روسی دارای پیچیدگی های مخصوص به خود است و اگر میخواهید به عنوان یک خارجی به خوبی این زبان را صحبت کنید، حتما باید در یک محیط آکادمیک آموزش ببینید تا علاوه بر یادگیری سریع تر زبان، با روابط اجتماعی و شرایط و قوانین زندگی در این کشورها نیز آشنا شوید.

پادفک

آیا ارائه مدرک پادفک در دانشگاه های روسیه و بلاروس الزامی است؟

دوره پادفک روسیه

در دانشگاه های روسیه، ارائه مدرک پادفک به دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. در اکثر دانشگاه های روسیه، اگر بتوانید مهارت زبان خود را نشان دهید و در آزمون ورودی شرکت کنید، دیگر نیازی به ارائه مدرک دوره پادفک یا زبان ندارید، فرقی هم ندارد که زبان مورد نظر شما برای تحصیل چه باشد. اما برخی از دانشگاه های روسیه، مانند دانشگاه رودن، مدرک پادفک را ضروری می دانند و برای ورود و تحصیل در آنها (چه به زبان انگلیسی و چه به زبان روسی)، باید مدرک دوره پادفک را ارائه دهید. 

با این حال اگر قصد دارید در روسیه به زبان روسی تحصیل کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما در دوره پادفک شرکت کنید.

دوره پادفک بلاروس

در بلاروس شرایط از روسیه کمی آسان تر و بهتر است. اگر قصد دارید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید، شرکت در پادفک به انتخاب شما بستگی دارد و قبول شدن در آزمون ورودی کافی است. اما برای تحصیل به زبان روسی، باید حتما مدرک پادفک را ارائه دهید.

مراکز برگزاری دوره پادفک در روسیه و بلاروس

لیست برترین مراکز برگزار کننده دوره های مقدماتی یا پادفک در روسیه:

دانشگاه های برگزاری پادفک روسیه

  • دانشگاه فدرال کازان؛
  • دانشگاه رودن؛
  • دانشگاه پزشکی دولتی مسکو (I.M. Sechenov)؛
  • دانشگاه پیراگوا روسیه؛
  • کالج پزشکی دولتی مسکو
  • دانشگاه پزشکی لومونوسوف؛
  • دانشگاه دولتی پزشکی سن پترزبورگ؛
  • دانشگاه ایالتی ماری؛
  • دانشگاه پزشکی دولتی پرم؛
  • دانشگاه پزشکی دولتی اورنبورگ.

لیست برترین مراکز برگزار کننده دوره های مقدماتی یا پادفک در بلاروس:

دانشگاه های برگزاری پادفک بلاروس

  • دانشگاه دولتی بلاروس؛
  • دانشگاه دولتی مینسک ؛
  • دانشگاه فنی دولتی برست؛
  • دانشگاه فنی دولتی بلاروس؛
  • دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس؛
  • دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس؛
  • دانشگاه پزشکی ویتبسک؛
  • دانشگاه پزشکی گرودنو؛
  • دانشگاه پزشکی دولتی گومل.

 

مهاجرت به روسیه و بلاروس با موسسه فرداد دانش پاسارگاد

اگر قصد تحصیل در روسیه یا بلاروس را دارید، کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، به شما پیشنهاد خواهند کرد که در دوره پادفک شرکت کنید. موسسه فرداد دانش نماینده رسمی دانشگاه های روسیه در ایران است و تجربه طولانی ما در زمینه امور مهاجرت تحصیلی به بلاروس و روسیه، نشان داده که تحصیل در دوره پادفک بهترین روش برای ورود به این دو کشور است؛ حتی اگر قصد دارید به زبان انگلیسی تحصیل کنید.  این امر بخصوص در رشته های علوم پزشکی که نیاز به برقراری ارتباط مستقیم با بیماران دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این مقاله ما فقط نگاهی کلی به دوره مقدماتی یا پادفک داشتیم و برای آشنایی با جزئیات بیشتر تحصیل این دوره ها، می توانید به صفحه مخصوص دوره پادفک مراجعه کنید. اگر همچنان در زمینه تحصیل در کشورهای روسیه و بلاروس یا شرکت در دوره های پادفک سوالی دارید، کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد آماده پاسخ گویی به شما عزیزان هستند.

این محتوا توسط تیم تولید محتوا و با همکاری و نظارت کارشناسان مهاجرت به بلاروس و روسیه مؤسسه فرداد دانش پاسارگاد تهیه و منتشر شده است و امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. فراموش نکنید که در مؤسسه فرداد دانش پاسارگاد، امور اجرایی شما برای مهاجرت به بلاروس و روسیه، توسط کارشناسانی انجام می شود که خود تحصیل کرده این کشورها هستند و می توانند بهترین راهنمای شما برای مهاجرت باشند.

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx