کار حین تحصیل در روسیه

یکی از مسائلی که ممکن است تاثیر به سزایی در تصمیم گیری شما برای تحصیل در کشور دیگر داشته باشد،امکان کار کردن در حین تحصیل در آن کشور است. میزان درصد بیکاری در روسیه در سال ۲۰۲۱ تنها 3/4 درصد بوده است که با توجه به شرایط کرونا، درصد نسبتا مناسبی به حساب می‌آید و امید به دریافت شغل در این کشور را افزایش می‌دهد.

دانشجویان متقاضی کار در روسیه طبق قانون جدید کشور روسیه می بایست در مرحله اول طبق تخصصی که دارند یا شغلی که مدنظرشان میباشد، کار مربوطه را جستجو کنند و بعد از آن به کارفرما درخواست بدهند، پس از تایید کارفرما،دانشجویان فقط کافیست از محل تحصیل خود یک گواهی اشتغال به تحصیل اخذ نمایند. در این صورت دانشجویان به راحتی میتوانند مشغول به کار شوند. کار ضمن تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی میسر میباشد. شرایط کار ضمن تحصیل در روسیه متفاوت می باشد و با توجه به شرایط دانشجو می تواند به صورت پاره وقت و تمام وقت باشد. دانشجویان تا زمانی که ویزای معتبر دانشجویی داشته باشند میتوانند کار ضمن تحصیل داشته باشند.

 

مزیت های کار حین تحصیل در روسیه برای دانشجویان:

  • برای مخارج تحصیلی خود در آمد کسب می کنند.
  •  میتوانند با کار دانشجویی تجربه ومهارت کسب کنند.
  •  باعث قوی شدن رزومه کاری دانشجو میشود.
  • کار دانشجویی علاوه بر مزایای فوق باعث هدفمند شدن و استقلال دانشجو نیز میشود.

البته کار دانشجویی به صورت محدود و با حقوق اندک می باشد که برای گذراندن زندگی دانشجویی در کشور روسیه مناسب می باشد و تقریبا هزینه های زندگی آنان را پوشش میدهد.


برای کار در روسیه می‌توان در شرکت‌های روسی یا انگلیسی‌زبان مشغول به کار شد. چند مورد از شرکت‌های مطرح بین‌المللی و روسی که افراد خارجی امکان کار به زبان انگلیسی در آن را دارند در ادامه ارائه شده است:

  1. ژاپن اینترنشنال توباکو
  2. یوروچم (EuroChem)
  3. اینترنشنال فیلیپ موریس
  4. تویوتا
  5. ولکس واگن
  6. اپل
  7. گازپروم (Gazprom)
  8. لوک‌اویل
  9. اسبربانک روسیه
  10. راه‌آهن روسیه
  11. پائو روزتی

شما عزیزان می توانید سوالات بیشتر و به روز خود را در رابطه با کار ضمن تحصیل در روسیه از طریق برقراری تماس با کارشناسان موسسه علمی فرداد دانش پاسارگاد به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای تماس مستقیم با موسسه اینجا کلیک کنید.

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نیما هوشنگی
نیما هوشنگی
2 سال قبل

مقاله خیلی عالی و مفید بود.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx