تحصیل رشته‌های مهندسی در روسیه – بخش دو

همان طور که در مقاله قبل ذکر شد دانشجویان خارجی می‌توانند برای ادامه تحصیل خود دانشگاه‌های زیادی را در روسیه انتخاب کنند. در زیر تعداد دیگری از دانشگاه‌هایی که در روسیه دوره‌های آموزشی در رشته مهندسی ارائه می‌دهند را آورده‌ایم. می‌توانید برای مشاوره تحصیل در خارج از کشور با موسسه فرداد دانش تماس بگیرید تا ما شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

 

دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته‌های مهندسی در روسیه

  • دانشگاه تحقیقات ملی ITMO بر آموزش مهندسین فناوری اطلاعات متمرکز است. دانش آموزان ITMO بارها و بارها در مسابقات برنامه نویسی بین المللی برنده شده‌اند. این دانشگاه همچنین آموزش خوبی در زمینه فوتونیک و optoinformatics، مهندسی لیزر و زیست فناوری مواد غذایی را فراهم می‌کند.
  • دانشگاه دولتی تامسک یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی روسیه بوده که دارای مؤسسه پژوهشی ملی است. اتباع خارجی می‌توانند در برنامه‌های مهندسی مختلف از قبیل: فناوری اطلاعات، هواپیما و مهندسی موشک، بیوانفورماتیک، مکانیک، مهندسی مکانیک و غیره ثبت نام کنند.
  • دانشگاه دولتی اورال جنوبی یکی دیگر از ارائه دهنده‌های رشته‌های مهندسی است. دانشجویان بین المللی اغلب رشته‌های فناوری اطلاعات، مهندسی عمران و معماری را انتخاب می‌کنند؛ بسیاری از رشته‌های دیگر نیز در دسترس هستند مانند متالورژی، فن آوری مواد، مهندسی ایمنی، الکترونیک و غیره
  • دانشگاه تیومن یک دانشگاه روسی کلاسیک است که برنامه‌های مهندسی را ارائه می‌دهد. توسعه میدان‌های نفتی و گازی یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها در این دانشگاه است. به عنوان مثال، این دانشگاه دارای مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مفهومی برای صنعت نفت و گاز است؛ کلاس‌ها توسط استادان دانشگاه و نمایندگان بزرگترین شرکت‌های مهندسی روسیه اداره می‌شوند. در طول تحصیل، دانش آموزان بر روی پروژه‌های واقعی که توسط شرکت داخلی شناخته شده‌ای مانند شرکت نفتی گازپروم در حال انجام است، کار می‌کنند.

دانشجویان بین المللی می‌توانند برنامه‌های مهندسی را هم به زبان روسی و هم انگلیسی انتخاب کنند. از کمک کارشناسان ما برای یافتن برنامه مناسب خود با زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزش استفاده کنید. اگر متقاضی مایل به تحصیل به زبان روسی باشد، اما نمیتواند به اندازه کافی صحبت کند، می‌تواند به بخش آماده سازی که در وبسایت اکثر دانشگاه‌های روسیه در دسترس است، وارد شود.

آنها می‌توانند یک دوره یک ساله زبان روسی را در کنار رشته مهندسی مورد نظر خود (فیزیک، ریاضی، کامپیوتر و غیره) برای تحصیل بیشتر مورد نیاز انتخاب کنند. پس از اتمام آموزش پیش دانشگاهی، دانش آموز در امتحانات رسمی شرکت کرده و یک مدرک دریافت می‌کند. سپس آنها می‌توانند در یک برنامه آموزشی ابتدایی ثبت نام کنند.

 

چگونه برای یک رشته مهندسی در روسیه اقدام کنید؟

متقاضیان دانشگاه‌های روسیه باید از یک روش انتخاب دقیق عبور کنند. دانشجویانی که قصد تحصیل تحت قرارداد را دارند باید در امتحان ورودی که به طور مخصوص برای اتباع خارجی برگزار می‌شود، شرکت کنند. هزینه تحصیل در روسیه کمتر از اروپا و امریکا است.

به عنوان مثال هزینه تحصیل برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مکانیک، مدل سازی ریاضی، فن‌آوری اطلاعات، به ترتیب از 89000 روبل در سال آغاز می‌شود. هزینه تحصیل در رشته‌های رادیوفیزیک، شیمی، فیزیک، مکانیک مواد، مهندسی عمران، مهندسی نرم افزار، امنیت اطلاعات، الکترونیک، مهندسی تجهیزات، برق و گرما و انرژی، مکاترونیک، رباتیک و متالورژی از 102000 روبل در سال شروع می‌شود. هزینه شهریه سالانه برای برنامه‌هایی مانند فیزیک هسته‌ای و فیزیک حرارتی، تجهیزات هواپیما و موشک، کشتی سازی و مهندسی نانو از 153000 روبل شروع می‌شود.

یک متقاضی بین المللی می‌تواند در امتحان دولتی سراسری که در 14 موضوع در روسیه برگزار می‌شود، شرکت کند. به عنوان مثال، رشته‌های مهندسی نیازمند آزمون‌های ورودی در ریاضیات، فیزیک و رایانه و بعضی اوقات در زیست شناسی یا شیمی برای حرفه‌های مرتبط مانند مهندسی زیست شناسی هستند. وب سایت‌های دانشگاه‌ها اطلاعات دقیقی در مورد موضوعات مورد نیاز برای یک حرفه خاص ارائه می‌دهد.

دانش آموزان با استعداد بالقوه با نمرات خوب می‌توانند برای برنده شدن بورسیه تحصیلی روسیه یا شرکت در المپیاد بین المللی که توسط دانشگاه برگزار می‌شود، شانس خود را امتحان کنند.

دانشجویان بین المللی در تحقیقات تحت هدایت استادان با تجربه شرکت می‌کنند و در دوره‌های کارآموزی منظم که توسط شرکت‌های روسی برگزار می‌شود شرکت می‌کنند تا شانس خود را برای داشتن یک کار معتبر پس از فارغ التحصیلی بهبود بخشند.

به عنوان مثال، دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ با همکاری شرکت‌های ساخت و ساز روسی، شرکت‌های نفت و گاز و انرژی تجربه‌هایی عملی به دانشجویان ارائه می‌دهند. دانشجویان برق دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای MEPhI، دانشگاه فدرال سیبری و سایر مراکز آموزشی، کارکرد نیروگاه‌های هسته‌ای را بررسی می‌کنند. برنامه نویسان آینده از دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک در شرکت‌های نرم افزاری سیبری و موسسات آکادمیک سیبری در علوم مختلف شانس خود برای کاریابی را امتحان می‌کنند.

امروزه حرفه مهندسی یکی از محبوب‌ترین حرفه‌ها است زیرا هیچ شرکتی نمی تواند بدون متخصصین خود در هر یک از این زمینه‌ها کار کند. به همین دلیل اکثریت فارغ التحصیلان مهندسی به سرعت مشاغل با درآمدهای بالا پیدا می‌کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx