آشنایی با شهر روستوف روسیه

شهر روستوف در یک نگاه (پایتخت جنوبی روسیه)

روستوف یک شهر بندری و مرکز استان روستوف ابلاست و منطقه فدرال جنوبی روسیه است. این شهر در جنوب شرقی دشت شرقی اروپا واقع شده است، در کنار رودخانه دان، و 32 کیلومتر از دریای آزوف فاصله دارد. حومه جنوب غربی این شهر در نزدیکی رودخانه دان را دلتاها تشکیل داده اند. این شهر از نظر زیبایی چشمگیری خاص خود را داراست، علاقمندان به تحصیل در روسیه با انتخاب دانشگاه های این شهر می توانند علاوه بر تحصیل از تجربه وصف ناپذیر زندگی در این شهر لذت ببرند.

 

مناطق شهری:

روستوف به هشت منطقه شهری تقسیم شده است: Kirovsky, Leninsky, Oktyabrsky, Pervomaysky, Proletarsky, Sovetsky, Voroshilovsky

 

نمادها:

در دسامبر 1996، شهر روستوف یک نشان ملی، پرچم و دکوراسیون شهرداری به عنوان نماد این شهر دریافت کرد. اولین نشان ملی شهر روستوف در سال 1811 طراحی و توسط تزار تایید شد. در سال 1904، برخی از تغییرات اعمال شد. یکی از نقاشی‌های رنگ روغن پایدار در موزه تاریخ محلی نگهداری می‌شود اما دقت و اعتبار آن دقیقا مشخص نیست. در ماه ژوئن سال 1996، روستوف یک نماد شهری دیگر دریافت کرد که در آن یک برج در انتهای خیابان منتهی به قلعه دیمیتری روستوفسکی قرار داشت. سلاح‌های باستانی روسی ساخته شده در شهر روستوف در دفاع از مرزهای روسیه نقش مهمی داشتند.

 

پرچم:

پرچم روستوف توسط دوما در 20 سپتامبر 1864 تصویب شد. در پایان قرن 19 و اوایل قرن 20، هنگ گارد، که از مرزهای جنوبی روسیه دفاع می‌کردند، در زیر این پرچم سوگند یاد کردند. “پرچم روستوف” در ساختمان شهرداری و در زیر شیشه نگهداری می‌شود. طول آن 137 سانتی متر (54 اینچ) و عرض آن 85 سانتی متر (33 اینچ) است. این پرچم فقط در روز پیروزی و روز رستوف توسط گارد افتخار بیرون آورده می‌شود.

 

آموزش:

روستوف دارای موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها، مدارس متوسطه دوره‌های حرفه‌ای از جمله کالج، مدارس فنی، مدارس تخصصی و مدارس ابتدایی دوره‌های کالج حرفه‌ای و به طور کلی مدارس تحت نظر آموزش و پرورش است. به همین دلیل موسسات اعزام دانشجو به روسیه این شهر را برای دانش آموزان و دانشجویان پیشنهاد می کنند.

 

کتابخانه‌ها:

کتابخانه عمومی دولتی دون، کتابخانه مرکزی به نام ماکسیم گورکی، کتابخانه کودکان محلی به نام V.M. Velichkina، کتابخانه ویژه روستوف برای افراد نابینا، کتابخانه علمی دانشگاه علوم پزشکی، كتابخانه دولتی كودكان به نام لنين، کتابخانه کودکان به نام A.S. پوشکین، کتابخانه کودکان به نام مایاکوفسکی، کتابخانه عمومی دولتی جنوب روسیه.

 

سالن‌های تئاتر شهر روستوف:

آکادمی تئاتر دراماتیک ماکسیم گورکی، تئاتر عروسکی دولتی روستوف، آکادمی محلی تئاتر جوانان روستوف، تئاتر موزیکال رستوف، مرکز فیلارمونیک، مرکز موسیقی جاز کیم نازارتوف. در آکادمی تئاتر درامیک به نام ماکسیم گورکی، میخائیل بوشنوف کار می‌کند، که هنرمند ملی اتحاد شوروی و شهروند افتخاری شهر روستوف می‌باشد.

 

موزه‌ها:

روستوف دارای چندین موزه می‌باشد. موزه محلی، موزه هنرهای زیبای منطقه روستوف، موزه هنرهای زیبا در دیمیترسفایا، موزه دوستی روسیه و ارمنستان، موزه پیشرو و راه آهن و راه آهن کودکان. مجموعه کوچکی از گالری هنر و موزه هنری شامل برخی آثار رپین، سوریکوف، پروف، لویتان، آیوازوفسکی و همچنین دیگر هنرمندان معاصر روستوف می‌باشد.

 

امکانات دیگر:

امکانات دیگر شامل هفت استادیوم، قصر ورزش، سیرک و باغ وحش، باغ گیاه شناسی و پارک‌ها است. شهر روستوف میزبان مرکز علوم قفقاز شمالی و موسسات تحقیقاتی است.

 

ورزش:

روستوف یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 بود. پیشرفت و توسعه عظیمی در سمت چپ رودخانه دان در حال انجام است که شامل یک استادیوم فوتبال برای میزبانی بازی‌ها در طول مسابقات جام جهانی بود. باشگاه فوتبال FC روستوف (1930) مقام اول، باشگاه فوتبال SKA روستوف (1937) مقام سوم، باشگاه بسکتبال روستوف 2006 مقام دوم، باشگاه هندبال روستوف 1965مقام اول، هاکی روی یخ HC روستوف 2004 مقام سوم.

 

 

4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx