Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) روسیه

طی دو دهه گذشته، جذابیت تحصیل در روسیه در میان دانشجویان بین المللی افزایش زیادی پیدا کرده است. یکی از برترین دانشگاه های پزشکی روسیه برای مهاجرت تحصیلی، دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو (یودوکیموا) (MSUMD) است. این دانشگاه در ایران با نام دانشگاه سماشکو نیز شناخته می شود. دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) روسیه همواره یکی از رهبران آموزش پزشکی و دندانپزشکی در روسیه بوده و توانسته تا به امروز جایگاه برتر خود را در میان بهترین دانشگاه های پزشکی جهان حفظ کند. با توجه به کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه، هر سال دانشجویان ایرانی و بین المللی زیادی سعی می کنند برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی وارد این دانشگاه شوند. به منظور آشنایی بیشتر شما با این دانشگاه و مقوله تحصیل پزشکی در روسیه، این مقاله توسط تیم تولید محتوای موسسه فرداد دانش پاسارگاد برای شما عزیزان آماده شده که امیدواریم مطالعه آن برای شما مفید واقع شود.

زمان مطالعه: 6 تا 8 دقیقه

محوطه دانشگاه سماشکو (یودوکیموا)
محوطه دانشگاه سماشکو (یودوکیموا)

ساختار دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) روسیه

نام رسمی دانشگاه به انگلیسی: Moscow State University of Medicine and Dentistry A.I. Yevdokimov

نام رسمی دانشگاه به روسی: ФГБУ ВО «Московский государственный медико-стоматологический университет имени А.И. Евдокимова»

نام جدید دانشگاه در سال 2024: Russian University of Medicine (RUM)

نام جدید دانشگاه در سال 2024: Российский университет медицины

مراحل درخواست پذیرش دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) مسکو
مراحل درخواست پذیرش دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) مسکو

MSUMD دارای جدیدترین امکانات آموزشی، کلینیک ها، آزمایشگاه های مدرن، کتابخانه مجهز و 11 دانشکده است. مهم ترین دانشکده های دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) عبارت اند از: دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، اقتصاد، روان شناسی بالینی، پزشکی کیفری، دانشکده دوره های تخصص، دانشکده آموزش اساتید گروه پزشکی و دانشکده آموزش دوره مقدماتی (پادفک).

ظرفیت آموزشی و پرسنلی دانشگاه یودوکیموا خارق العاده است. در 114 دپارتمان این دانشگاه، بیش از 1500 استاد دارای مدرک دکترای علوم پزشکی، 66 پزشک ممتاز فدراسیون روسیه، 24 عضو آکادمی علوم روسیه و اساتیدی با سابقه کسب جوایز دولتی و بین المللی مشغول به فعالیت هستند. تجربه طولانی و پتانسیل علمی کارکنان دانشگاه MSUMG باعث می شود تا اساتید و دانشجویان این دانشگاه به طور فعال در پروژه های مهم ملی و بین المللی دولت روسیه فعالیت داشته باشند.

در کتابخانه عظیم دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو (دانشگاه یودوکیموا) بیش از 10000 عنوان از کتاب های درسی و دستورالعمل های آموزشی مدرن وجود دارد. در این دانشگاه از پیشرفته ترین روش های آموزشی و مدرن ترین تجهیزات آموزشی استفاده می شود و به همین دلیل فارغ التحصیلان این دانشگاه از سطح بالایی از مهارت های علمی و عملی برخوردار هستند. 

تحصیل آسان پزشکی در روسیه
تحصیل آسان پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در دانشگاه سماشکور (یودوکیموا) روسیه

دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) رشته پزشکی را به صورت یک دوره 6 ساله ارائه می دهد. برای اخذ پذیرش و اپلای دانشگاه های روسیه، از جمله دانشگاه یودوکیموا، شرکت در یک آزمون ورودی الزامی است. این آزمون از دروس شیمی و زبان روسی گرفته می شود.

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه دولتی سماشکو (یودوکیموا):

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو برای شهروندان خارجی کمی بیشتر از شهریه شهروندان روسی است. شهریه رشته پزشکی برای دانشجویان بین المللی 660 هزار روبل یا 7380 دلار در سال است.

دانشجویانی که نتوانند در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوند یا تسلط کافی به زبان روسی ندارند، می توانند یک سال در دوره مقدماتی یا پادفک دانشگاه شرکت کنند و پس از آن وارد دانشگاه شوند. شهریه دوره پادفک دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) 250000 روبل یا 2795 دلار برای یک سال تحصیلی است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه
مزایای تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه یودوکیموا (سماشکو) روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه فرصتی فوق العاده برای دانشجویانی است که می خواهند بدون ارائه مدرک زبان، در سریع ترین زمان ممکن وارد دانشگاه شوند. یکی از بهترین مقصد های ممکن برای تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه، دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی مسکو است. سطح آموزش رشته دندانپزشکی در دانشگاه یودوکیموا بسیار بالا است و این دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت برای تحصیل دندانپزشکی قرار دارد. دانشجویان ایرانی می توانند پس از تحصیل در این دانشگاه مدارک خود را در ایران معادل سازی کنند و به کار یا ادامه تحصیل در کشورمان مشغول شوند. 

طول دوره رشته دندانپزشکی در دانشگاه یودوکیموا (سماشکو) 5 سال و شهریه آن 850 هزار روبل یا 9504 دلار در سال است.

برای ورود به رشته دندانپزشکی نیز شرکت در آزمون ورودی از دروس شیمی و زبان روسی الزامی است. برای تحصیل در این دانشگاه، شهریه سال اول تحصیلی در تمامی رشته ها باید در ابتدای سال و در زمان ثبت نام به طور کامل پرداخت شود.

تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی روسیه
تحصیل دندانپزشکی در یکی از دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه های برتر دنیا در رشته پزشکی

بهترین دانشگاه پزشکی جهان، دانشگاه هاروارد آمریکا است که در سال 1636 تاسیس شد. این دانشگاه از نظر نفوذ، شهرت و تاریخچه علمی، به عنوان یک دانشگاه پیشرو نه تنها در ایالات متحده بلکه در جهان شناخته می شود. پردیس عظیم 209 هکتاری دانشگاه هاروارد، در شهر کمبریج و در سه مایلی شمال غرب بوستون واقع شده است. در پردیس این دانشگاه، 10دانشکده، یک موسسه مطالعات پیشرفته، دو سالن تئاتر و پنج موزه قرار دارد. همچنین بزرگترین سیستم کتابخانه دانشگاهی در جهان با بیش از 18 میلیون جلد کتاب، حدود 400 میلیون نسخه خطی و 10 میلیون عکس در آن قرار دارد.

در حال حاضر نزدیک به 21000 دانشجو در دانشگاه هاروارد حضور دارند و فقط نخبگان می توانند مدعی کسب جایگاه در این دانشگاه شوند. لیست مشهورترین فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد، شامل هشت رئیس جمهور ایالات متحده، چندین عضو دولت های خارجی، 62 میلیاردر زنده و 359 محقق رودز می شود. دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه در همه عرصه ها درخشیده اند و جوایز مختلفی را در زمینه های مختلف کسب کرده اند. از مهم ترین دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه، می توانیم به کسب چندین جایزه پولیتزر، نوبل و اسکار اشاره کنیم. دانش آموختگان این دانشگاه تا کنون توانسته اند 108 مدال المپیک در رشته های مختلف ورزشی نیز کسب کنند. دانشگاه های برتر دنیا در رشته پزشکی، فقط بر آموزش تاکید ندارند و دانشجویان خود را برای برتری در تمام جنبه های زندگی آموزش می دهند. 

پس از دانشگاه هاروارد، دانشگاه آکسفورد در انگلستان به عنوان دومین دانشگاه برتر جهان برای تحصیل رشته پزشکی شناخته می شود. در واقع 9 دانشگاه از 10 دانشگاه برتر دنیا در رشته پزشکی، در آمریکا و انگلیس قرار دارند و فقط موسسه کارولینسکا، با رتبه 7 جهان، در شهر استکهلم کشور سوئد قرار دارد. 

10 دانشگاه برتر پزشکی جهان در سال 2024

  1. دانشگاه هاروارد
  2. دانشگاه آکسفورد
  3. دانشگاه استنفورد
  4. دانشگاه جان هاپکینز
  5. دانشگاه کمبریج
  6. دانشگاه UCL
  7. موسسه کارولینسکا سوئد
  8. کالج سلطنتی لندن
  9. دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو
  10. دانشگاه ییل

دانشگاه های برتر پزشکی جهان (به غیر از آمریکا و انگلیس):

  • دانشگاه تورنتو، کانادا؛
  • دانشگاه McGill، کانادا؛
  • دانشگاه دولتی سنگاپور؛
  • دانشگاه ملبورن، استرالیا؛
  • دانشگاه سیدنی، استرالیا؛
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا، کانادا؛
  • دانشگاه چینی هنگ کنگ؛
  • دانشگاه آمستردام، هلند؛
  • دانشگاه KU Leuven، بلژیک؛
  • دانشگاه هنگ کنگ.
محوطه دانشگاه یودوکیموا
محوطه دانشگاه یودوکیموا

بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

روسیه یکی از قطب های اصلی جهان برای تحصیل رشته های گروه پزشکی است. علاوه بر دانشگاه یودوکیموا ، در این کشور دانشگاه های برتر زیادی برای تحصیل رشته پزشکی وجود دارد. بهترین دانشگاه پزشکی و بزرگترین دانشکده پزشکی تحقیقاتی روسیه، دانشگاه پزشکی سچینوا است که در رتبه 201 تا 250 جهان در رشته پزشکی قرار دارد. این دانشگاه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به زبان های انگلیسی و روسی ارائه می دهد. علاوه براین، دانشگاه سچینوا در مقطع کارشناسی ارشد تخصص های مختلفی را برای رشته های مختلف گروه پزشکی ارائه می دهد.

در تصویر زیر می توانید لیست بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه و رتبه جهانی کسب شده توسط آن ها در سال 2024 را مشاهده کنید.

سیستم QS رتبه جهانی در رشته پزشکی
دانشگاه پزشکی سچینوا 201-250
دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 251-300
دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیراگوا 351-400
دانشگاه پاولوف 351-400
دانشگاه RUDN 401-450
دانشگاه دولتی سن پترزبورگ 401-450
دانشگاه فدرال کازان (منطقه ولگا). 551-600
دانشگاه پزشکی مکنیکوف 551-600
دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 551-600
دانشگاه پزشکی کازان 601-650

برای آشنایی بیشتر با دانشگاه های برتر روسیه می توانید از مقاله لیست جامع بهترین دانشگاه های روسیه  بازدید کنید. اگر در مورد هزینه های تحصیل رشته های پزشکی در روسیه کنجکاو هستید، تیم تولید محتوای ما اطلاعات مفید زیادی را در مقاله “هزینه تحصیل رشته های علوم پزشکی در روسیه 2024” به شما عزیزان ارائه کرده که مطالعه آن می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

سوالات متداول

در دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) روسیه چه رشته های ارائه می شود؟
دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) در سال 2024، رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، اقتصاد، روان پزشکی و تخصص های مختلف این رشته ها را ارائه می دهد.

آیا دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) روسیه دانشگاه خوبی است؟

بله. این دانشگاه یکی از برترین موسسات آموزش عالی روسیه در زمینه پزشکی و دندانپزشکی است.

آیا دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) مورد تایید وزارت بهداشت است؟

بله، اما فقط برای تحصیل رشته دندانپزشکی.

آیا این دانشگاه آزمون ورودی دارد؟

بله. برای ورود به رشته های مختلف این دانشگاه یک آزمون ورودی وجود دارد.

آزمون ورودی دانشگاه سماشکو برای رشته دندانپزشکی از چه دروسی است؟

آزمون ورودی این دانشگاه برای رشته پزشکی و دندانپزشکی از درس شیمی و زبان روسی است.

بهترین دانشگاه پزشکی روسیه کدام دانشگاه است؟

دانشگاه پزشکی سچینوا بهترین دانشگاه پزشکی روسیه است.

سخن آخر

دانشگاه سماشکو (یودوکیموا) روسیه یکی از بهترین مقاصد ممکن برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه است. هزینه های مناسب تحصیل، دسترسی به امکانات آموزشی مدرن، شرایط مناسب اخذ پذیرش و داشتن تاییدیه وزارت بهداشت، همگی مواردی هستند که باعث می شود این دانشگاه مقصد خوبی برای دانشجویان ایرانی باشد. کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تا کنون پرونده های موفق زیادی در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه یودوکیموا داشته اند. پس اگر به فکر تحصیل در این دانشگاه هستید، کارشناسان ما می توانند بهترین مشاوره را به شما عزیزان ارائه دهند.

این محتوا توسط تیم تولید محتوا و با همکاری و نظارت کارشناسان مهاجرت به روسیه مؤسسه فرداد دانش پاسارگاد تهیه و منتشر شده است و می توانید از صحت مطالب ارائه شده اطمینان خاطر داشته باشید. فراموش نکنید که در مؤسسه فرداد دانش پاسارگاد، امور اجرایی شما برای مهاجرت به روسیه، توسط کارشناسانی انجام می شود که خود تحصیل کرده رشته های گروه پزشکی روسیه هستند. از آنجا که مشاوران ما قبلا این مسیر را شخصاً طی کرده اند، می توانند بهترین راهنمای شما برای رسیدن به مقصد باشند. 

 

Top headers: 

University of A.I. Yevdokimov

Studying Medicine in Russia: MSUMD University

Dentistry Education in Russia: MSUMD University

World’s Top-Ranked Universities for Medicine in 2024

Russia’s Top Universities for Medicine in 2024

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
فرشاد
فرشاد
11 روز قبل

سلام وقت بخیر شرایط تحصیل غیر حضوری هم برای دانشگاه سماشکو وجود داره ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  فرشاد

درود
خریر فرشاد عزیز، امکان تحصیل غیرحضوری در دانشگاه سماشکو فراهم نیست

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا