به رسمیت شناختن مدارک دانشگاهی پزشکی روسیه

پزشکی یک از محبوب‌ ترین حوزه‌های مطالعاتی است و دانشجویان زیادی آن را انتخاب می‌کنند. مدارک دانشگاهی پزشکی نه تنها حضور در کلاس‌ها را گواهی می‌کند، بلکه دریافت مهارت‌های پزشکی توسط دانشجو را نیز تایید می‌کند. تحصیل در روسیه بر اساس پژوهش و توسعه و شبکه کلینیک‌های فعال است، جایی که همه دانشجویان تمرین‌هایی اجباری دریافت کرده و تجربه مورد نیاز برای تخصص پزشکی را به دست خواهند آورد.

فارغ التحصیلان خارجی پس از بازگشت به کشور خود به همراه مدرک دیپلم یا برنامه ریزی جهت رفتن به هر کشور دیگری با مراحل اداری به رسمیت شناختن مدرک خود روبرو می‌شوند. اگرچه دیپلم در کشور دیگری به آنها اعطاء شده است، باز هم می‌توان اعتبار آن را تایید کرد، اما فرآیند تایید آن به کشور مورد نظر بستگی دارد.

 

مراحل به رسمیت شناختن مدرک پزشکی دانشگاه‌های روسیه

برای استفاده از مدرک در کشور خودتان، باید چندین مرحله را کامل کنید. اولین مرحله قانونی کردن آن در دولت فدرال روسیه است که به شما اجازه می‌دهد آن را به کشوری دیگر ارائه کنید. پس از آن باید فرآیند به رسمیت شناختن مدرک را در کشور تحت سکونت خود انجام دهید. اگر در بین دولت روسیه و کشور مورد نظر توافق برقرار باشد یا موسسه مورد نظر آن را ملزوم نکند، به چنین فرآیندی احتیاجی نخواهید داشت.

 

انواع قانونی سازی دیپلم‌های دانشگاهی روسیه

قانونی کردن سازمانی مدارک اصلی شامل دو مرحله است: اول از هر چیز باید به کنسولگری وزارت امور داخلی در مسکو بروید و سپس به کنسولگری کشور مورد نظر خود سری بزنید. برای ثبت مدارک، باید اول از هر چیز فرم درخواست، دیپلم، مدرک متقاضی و رسید پرداخت شهریه را ارائه دهید. تمامی این مدارک را می‌توانید خودتان تحویل دهید یا اینکه آنها را توسط دوستان و اقوام خود ارائه کنید، و فرآیند قانونی سازی 5 روز کاری طول خواهد کشید.

حاشیه نویسی کپی اصلی مدرک را می‌توان در اداره آموزشی هر منطقه انجام داد؛ چنین مدرکی توسط اعضاء کنوانسیون لاهه به رسمیت شناخته می‌شود. باید تقاضای خود را ثبت کنید و مدارک خود را به صورت حضوری یا از طریق وکیل خود ارائه دهید، در چنین حالتی باید از وکالت‌نامه استفاده کنید.

مدرک اصلی در 45 روز حاشیه نویسی خواهد شد. حاشیه نویسی کپی رسمی شده در اداره‌های محلی وزارت دادگستری به انجام می‌رسد و در کشورهای عضو کنوانسیون لاهه معتبر است. برای تکمیل این فرآیند، به تقاضانامه و کپی رسمی مدرک احتیاج خواهید داشت، که می‌توانید به صورت حضوری یا توسط آشنایان ارائه دهید یا اینکه از طریق ایمیل ارسال کنید. کپی مدرک در 3 روز کاری حاشیه نویسی می‌شود.

علی رغم توافق دوطرفه و شرکت در کنوانسیون لاهه، بعضی از کشورها به مدارکی اضافی برای به رسمیت شناختن مدارک پزشکی روسیه نیاز دارند. بنابراین بهتر است قبل از شروع هر کاری نوع رسمی سازی مورد نیاز خود را در کشور مورد نظر مشخص کنید.

 

مدرک دکتری در روسیه

تحصیل دوره دکتری در روسیه برای دانشجویان بین المللی کاملا در دسترس است و در پایان مدرک دکتری خود را دریافت خواهند کرد. سیستم آموزشی روسیه بر اساس توافقنامه بولونیا بوده، اما هنوز هم نسبت به آن تفاوت‌هایی دارد. یکی از مهمترین این تفاوت‌ها مربوط به سیستم مدارک علمی و سطح مطالعه است. کشورهای اتحادیه اروپا دارای سه مدرک هستند: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. روسیه 4 مدرک دارد: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دکترای علوم. هدف از دوره دکتری انجام دادن تحقیقات به همراه اثبات آن، آماده سازی رساله و دفاع از آن است.

 

چگونگی دریافت مدرک دکتری و پذیرفته شدن در آن

به دست آوردن مدرک دکتری در روسیه شامل چندین شرط است:

  • در دسترس بودن مدرک دکتری یا معادل آن که در کشوری دیگر به دست آمده است و به رسمیت شناختن آنها در دولت فدرال روسیه؛
  • داشتن پژوهش و توسعه کاری در حوزه مطالعاتی مورد نظر؛
  • تجربه علمی یا تدریس برای بیش از 5 سال؛
  • حداقل یک سال خدمت رسانی در موسسه متقاضی کارآموزی در مطالعات دکتری؛
  • دفاع از پایان نامه و منتقل کردن محتوای آن به هیات نظارت دانشگاهی؛
  • تایید کردن مدرک دکتری توسط هیات نظارت به همراه صدور مدرک.

 

مطالعه دکتری در روسیه برای دانشجویان بین المللی

دوره دکتری به صورت مطالعات کامل و برای مدت 3 سال است. کار کردن بر روی پایان نامه تحت هدایت یک استاد راهنما صورت خواهد گرفت. قبل از قبول کردن متقاضی در هیات تحصیلات عالی، سخنرانی وی شنیده خواهد شد، شرایط و برنامه ریزی کار علمی مرور خواهد شد و ارتباط و بدیع بودن تحقیق تعیین خواهد شد.

فهرست مدارک مورد نیاز برای ثبت نام:

  • اعلام رضایت خود برای شرکت در امتحان رقابتی؛
  • کپی مدرک رسمی صلاحیت؛
  • دیپلم به همراه مدرک کاندیدای علمی یا معادل آن (به صورت کپی)؛
  • فهرست کتاب‌ها و کارهای علمی چاپ شده؛
  • گواهی شهروندی (پاسپورت یا کارت شناسایی)؛
  • عکس، پرسشنامه و اتوبیوگرافی.

این فهرست ممکن است بسته به نوع دانشگاه تغییر کند. تمامی دانشگاه‌های عمده روسیه دارای دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند. بعضی از دانشگاه‌های روسیه که در پروژه بین المللی سازی دکتری حضور دارند برنامه‌هایی را به صورت نسبی یا کاملا به انگلیسی فراهم می‌کنند و در آنها می‌توان از پژوهش علمی خود دفاع کرد و مدرک دکتری را بر اساس مدل بین المللی به دست آورد.

وب سایت رسمی وزارت آموزش دولت فدرال روسیه دارای اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های دکتری و نام دوره‌های تحصیلی در بهترین موسسات آموزشی روسیه برای متقاضیان خارجی است.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Kian
Kian
3 سال قبل

سلام و درود
مدرک دندانپزشکی دانشگاه روسیه مورد تایید وزارت روسیه
در اروپا مورد تایید میباشد ؟
در اروپا نیاز به معادل سازی دارد؟ اگر دارد فرایند سخته
ایا روند معادل سازی مانند مدارک پزشکی اخذ شده از ایران است یا خیر؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx