معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا 2023

کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دنیا بستر‌های مناسبی در زمینه تحصیل پزشکی دانشجویان خارجی فراهم کرده است به طوری که در سال‌های اخیر تحصیل پزشکی در کانادا بسیار مورد توجه متقاضیان گردیده است .
دانشگاه های پزشکی کانادا هر ساله از متقاضیان بین المللی استقبال می کنند و سطح علمی دانشگاه های پزشکی کانادا بسیار بالا می باشد و مدرکی که ارائه می کنند بسیار معتبر است.
اگر شما نیز متقاضی تحصیل در کانادا در رشته پزشکی هستید باید بدانید که نیاز است ابتدا در کانادا در علوم پایه تحصیل کنید و سپس برای پذیرش در پزشکی در آزمون MCAT شرکت کنید.
دانشگاه های کشور کانادا شرایط مناسبی برای تحصیل دانشجویان بین المللی ایجاد کرده اند ، از جمله کیفیت تحصیل خوب و شرایط زندگی خوبی که فراهم شده است ، همچنین شرایط آموزشی به شکلی است که طبق آمار ، عموم دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی آمادگی مناسب برای بازار کار خواهند داشت .
شرایط مناسب دانشگاه های کانادا  باعث شده است که کانادا به عنوان اولین مقصد مهاجرت برای دانشجویان ایرانی مخصوصا علاقمندان به رشته های علوم پزشکی شناخته شود و دانشجویان علاقمند به مقایسه هرساله رتبه دانشگاه ها و یافتن بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا باشند .

تحصیل در رشته پزشکی کانادا (آنچه حتما باید بدانید)

تحصیل در رشته پزشکی کانادا
تحصیل در رشته پزشکی کانادا
تحصیل در رشته پزشکی کانادا یکی از گزینه های محبوب بسیاری از دانشجویان است که میخواهند در یک کشور پیشرفته و با کیفیت آموزش بالا تحصیل کنند. برای تحصیل در این رشته، شما باید شرایط زیر را داشته باشید:
•  دارای مدرک لیسانس در رشته های علوم پایه یا مرتبط با پزشکی باشید
•  دارای مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) یا فرانسوی باشید
•  در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) شرکت کنید و نمره مناسب را کسب کنید
•  مدارک خود را به همراه توصیه نامه و سوابق فعالیت های داوطلبانه به دانشگاه های مورد نظر ارسال کنید
دانشگاه های پزشکی کانادا آموزش هایی را در زمینه دکترای پزشکی (Medicine Doctorate) و دستیاران پزشکی ارائه می دهند. اکثر دانش جویانی (بین المللی و بومی) که اقدام به مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا نموده و وارد دوره های پزشکی این کشور می شوند باید پیش از ورود به این دوره، مقطع کارشناسی را در یکی از رشته های مرتبط گذرانده باشند. در حال حاضر 17 دانشکده پزشکی در کانادا وجود دارد. برخی از این دانشکده ها مانند دانشکده مانیتوبا، مک مستر و تورنتو علاوه بر دوره های MD، دوره های آموزش دستیاران پزشکی را نیز ارائه می دهند.
هزینه تحصیل پزشکی در کانادا بستگی به استان و دانشگاه انتخاب شده دارد. به طور متوسط، هزینه سالانه تحصیل پزشکی در کانادا برای دانشجویان خارجی حدود ۵۰ هزار دلار کانادایی است. بعضی از دانشگاه ها هم بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه میدهند.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه‌ های پزشکی کانادا

از مهم‌ترین مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دوره MD و سایر رشته‌های مرتبط با پزشکی دانشگاه‌های کانادا عبارت‌اند از:
  1. مدرک دیپلم با حداقل معدل ۱۵
  2. ریزنمرات تحصیلی دوران دبیرستان و لیسانس
  3. ترجمه کلیه مدارک تحصیلی که مورد تأیید WES باشد.
  4. مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه متناسب با زبان تدریس دانشگاه
  5. نمرات آزمون MCAT و NEET
  6. گواهی عدم سوءپیشینه
  7. انگیزه نامه و نامه هدف از تحصیل
  8. پاسپورت معتبر
  9. نامه پذیرش دانشگاه
بهترین دانشگاه های رشته پزشکی در کانادا 2023
بهترین دانشگاه های رشته پزشکی در کانادا 2023

 

مجموعه فرداد دانش پاسارگاد، جهت تسریع امور و اجرای صفر تا صد امور دانشجویان اعزامی اقدام به تاسیس نمایندگی فعال با کادری بین المللی و متخصص در کشور‌های مقصد نموده است.

بهترین دانشگاه های رشته پزشکی در کانادا 2023

دانشگاه‌ های پزشکی در کانادا به دلیل کیفیت آموزشی عالی و دارا بودن رتبه بندی های علمی برتر در بین سایر دانشگاه‌های جهان متقاضی بسیار زیادی از کشورهای مختلف برای تحصیل پزشکی در دانشگاه های این کشور دارند.

تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا

استان خوش آب و هوای بریتیش کلمبیا سبب می شود که دانشجویان زیادی را به سمت دانشگاه بریتیش کلمبیا جذب کند. این دانشگاه نیز از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا محسوب می شود و جایگاه خوبی در میان دانشگاه های کانادا و جهان دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC همواره به عنوان یک مرکز جهانی آموزش و تحقیق و پژوهش کانادا و از جمله 20 دانشگاه برتر جهان می باشد.  این دانشگاه نیز معیار های خاصی برای پذیرش دارد و برای اخذ پذیرش و قبولی در این دانشگاه بایستی معیار های آن را نیز برآورده کنید. دوره لیسانس علوم پایه را که گذراندید، معدلی که باید کسب کنید برای این دانشگاه حداقل 3.4 باشد ولی همان طور که می دانید چون این دانشگاه از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا محسوب می شود پس طبیعتا معدل هرچقدر بالاتر باشد شانس قبولی در این دانشگاه نیز بالاتر است. نمره آزمون MCAT نیز نباید کمتر 496 باشد.

دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا بزرگترین دانشگاه استان آلبرتا می باشد و با داشتن اساتید برجسته و منحصر به فرد، سبب شده تا دانشکده پزشکی آن نیز قوی باشد. این دانشگاه نیز از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا محسوب می شود و اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید بایستی الزامات اصلی را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم مورد توجه قرار دهید. برای این که بتوانید در این دانشگاه قبول شوید بایستی معدل دوره لیسانس علوم پایه شما حداقل 3.5 باشد تا بتوانید برای دانشگاه درخواست دهید. نمره مورد نیاز برای پذیرش در این دانشگاه از آزمون MCAT حداقل 512 می باشد. پس اگر به این دانشگاه و دانشگاه هایی که در بخش های قبلی در مورد آن ها صحبت شد بنگریم، در میابیم که این دانشگاه نمره بالاتری از آزمون MCAT می خواهد. این دانشگاه قبل از پذیرش نیز یک مصاحبه دارد و شرایط دانشجویان را بررسی می کند.
حیاط دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تورنتو
حیاط دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو

دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های پزشکی کانادا است که در سال ۱۸۴۳ میلادی تأسیس شد. این دانشکده به دلیل کشف انسولین و سلول‌های بنیادی، همچنین انجام اولین پیوند موفقیت‌آمیز ریه در جهان به شهرت رسیده است.
دوره‌های چهارساله پزشکی این دانشگاه، بزرگ‌ترین برنامه‌های آموزش پزشکی در مقطع کارشناسی کانادا به‌حساب می‌آید. در طول دو سال اول این دوره تحصیلی، دانشجویان پزشکی دانشگاه، در طیف متنوعی از کلاس‌های درسی، آزمایشگاه‌ها، محیط‌ها و مکان‌های بالینی قرار می‌گیرند؛ تا بتوانند استعدادهای خود را توسعه دهند. مهارت‌های بالینی دانشجویان نیز در دو سال آخر برنامه تحصیلی بهبود پیدا می‌کند که به‌عنوان دوره کارآموزی به دانشجویان ارائه می‌شود.
دوره‌های دکترای پزشکی دانشگاه تورنتو با همکاری بیش از ۳۰ سایت آموزش بالینی برگزار می‌شوند که دارای بیمارستان‌هایی کاملاً وابسته هستند. این بیمارستان‌ها و مؤسسات تحقیقاتی همراه با دانشکده پزشکی، شبکه علوم بهداشت آکادمیک تورنتو را تشکیل می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تحقیقاتی، آموزشی و مراقبت‌های بالینی زیست پزشکی در آمریکای شمالی است.

دانشکده پزشکی دانشگاه وسترن

از دیگر دانشگاه های استان اونتاریو به دانشگاه وسترن می توان اشاره داشت. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا به شمار می آید و همانند سایر دانشگاه های استان اونتاریو برای دانشجویان بسیار جذاب می باشد. حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا و  پذیرش در این دانشگاه 3.7 می باشد. آزمون MCAT برای این دانشگاه بجای این که مثل سایر دانشگاه ها 4 بخش داشته باشد، سه بخش دارد و حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش 380 می باشد. شهریه این دانشگاه برای رشته های پزشکی، 39,105 دلار در سال می باشد که با هزینه جانبی مثل بیمه، کتاب و …، 41,608.55 دلار در سال می باشد. این دانشگاه نیز بورسیه های زیادی اعطا می کند که بورسیه های بلاعوض نیز شامل این نوع بورسیه ها می شوند.

سخن پایانی

اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا می تواند کمی سخت باشد. در این مسیر لازم است یک کارشناس حرفه ای و مجرب راه را برای شما هموار کند. موسسه فرداد دانش با داشتن سابقه طولانی در عرصه اخذ انواع ویزای کانادا، شما را در مسیر اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر و در نهایت اخذ ویزای دانشجویی، کمک و حمایت می کند.
سوال های متداول در مورد دانشگاه های پزشکی کانادا
تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا چگونه است؟
با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کشور کانادا، تحصیلات و ورود به این دانشگاه ها در رشته پزشکی، رقابتی و دشوار است.
مدت زمان تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا چقدر است؟
بین ۳ الی ۵ سال است.
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهدی یاورزاده
مهدی یاورزاده
10 ماه قبل

می خواستم بپرسم کدام یک از شهرهای کانادا برای رشته پزشکی مناسب تر هست؟

ساناز
ساناز
9 ماه قبل

ببخشید شهریه های دانشگاه های کانادا برای تحصیل پزشکی چه قدر هست؟

نازنین مرادی
نازنین مرادی
9 ماه قبل

آزمون mcat چه آزمونی هست؟

علی
علی
9 ماه قبل

شرایط کار در حین تحصیل در کانادا وجود دارد؟

فرزانه قربانی
فرزانه قربانی
9 ماه قبل

سلام برای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان میشه اقدام کرد؟ 

10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx