Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لیست بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان 2024

آلمان با داشتن برخی از برترین دانشگاه های پزشکی جهان، یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور اروپایی عضو پیمان شنگن است و تحصیل در تمام دانشگاه های دولتی آن رایگان است. تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان، همواره یکی از گران ترین رشته های تحصیلی بوده و اخذ پذیرش در آن نیز یک چالش بوده است. اکنون دانشجویان بین المللی این شانس را دارند تا پس از یک سال تحصیل در کالج های آلمان و موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور، به راحتی وارد بهترین دانشگاه های دندانپزشکی با رنکینگ جهانی شوند و به صورت رایگان تحصیل کنند. 

دانشگاه های دندانپزشکی آلمان برای آموزش دانشجویان خود از پیشرفته ترین و به روز ترین امکانات و تکنیک ها استفاده می کنند. کلینیک های دانشگاهی این کشور مجهز به مدرن ترین تجهیزات هستند و دانشجویان دندانپزشکی در آموزش های عملی، تجربیاتی با ارزش کسب می کنند. فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی از دانشگاه های آلمان، دارای سطح بالایی از دانش تئوری و مهارت عملی هستند و به راحتی وارد بازار کار می شوند. اگر در یکی از شهرهای شیراز، اصفهان، تهران یا تبریز در حال تحصیل هستید و به دنبال یک موسسه مهاجرتی معتبر برای تحصیل رشته دندانپزشکی در آلمان می گردید، موسسه فرداد دانش پاسارگاد آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. در مقاله “بهترین دانشگاه های آلمان” برترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته های مختلف را به شما معرفی کردیم. اکنون در این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی عمیق تر به بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانیم: تحصیل پزشکی در آلمان

زمان مطالعه: 8 تا 10 دقیقه

رتبه بندی بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان 2024

تقریبا 30 دانشگاه برتر برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود دارد که رتبه آنها در هر یک از سیستم های رتبه بندی متفاوت است. سیستم QS در سال 2024 تنها 4 دانشگاه را رتبه بندی کرد اما در سیستم شانگهای و Times Higher Education بیش از 20 دانشگاه دندانپزشکی این کشور رتبه بندی شده اند. هر سه سیستم به صورت جهانی معتبر هستند؛ اما در سیستم THE دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در یک دسته قرار دارند. از آنجا که ممکن است یک دانشگاه رشته پزشکی را ارائه بدهد اما رشته دندانپزشکی را نداشته باشد، رتبه بندی سیستم THE در این مقاله وارد نشده. در جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه فرداد دانش پاسارگاد برای شما آماده شده، می توانید رتبه جهانی برترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان در دو سیستم QS و شانگهای را مشاهده کنید. در ادامه مقاله شما را با برخی از این دانشگاه ها آشنا خواهیم کرد.

سیستم QS

اسم دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه فرایبورگ 51-80
دانشگاه گوته فرانکفورت 51-80
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 51-80
دانشگاه بن 51-80
سیستم شانگهای
اسم دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه آزاد برلین (موسسه شاریته) 36
دانشگاه هومبولت برلین 38
دانشگاه هایدلبرگ 76-100
دانشگاه بن 76-100
دانشگاه فرایبورگ 76-100
دانشگاه کیل 76-100
دانشگاه رگنسبورگ 76-100
دانشگاه گوته فرانکفورت 101-150
دانشگاه ارلانگن-نورنبرگ 101-150
دانشگاه گرایفسوالد 101-150
دانشگاه هامبورگ 101-150
دانشگاه ینا 101-150
دانشگاه مونیخ 101-150
دانشگاه وورتسبورگ 101-150
دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف 151-200
دانشکده پزشکی Charite آلمان
دانشکده پزشکی Charite آلمان

دانشکده پزشکی Charite – بهترین دانشگاه دندانپزشکی آلمان

دانشکده پزشکی Charite (Charité – Universitätsmedizin Berlin) در برلین، پایتخت آلمان قرار دارد و در میان دانشجویان داخلی و بین المللی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. این دانشکده از ترکیب دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد برلین و دانشکده پزشکی دانشگاه هومبولت ایجاد شد و دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی این دو دانشگاه در این موسسه آموزش می بینند. دانشکده پزشکی Charite دارای بهترین بیمارستان دانشگاهی آلمان و یکی از بزرگ ترین بیمارستان های دانشگاهی اروپا است. رتبه 36 و 38 برترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان که توسط دانشگاه برلین و هومبولت کسب شده، به لطف سطح بالای آموزش دندانپزشکی در این موسسه است. بیش از نیمی از محققین آلمانی که موفق به کسب جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی شده اند، با این دانشگاه در ارتباط بوده اند.

طول دوره رشته دندانپزشکی در موسسه Charite، 10 ترم یا 5 سال تحصیلی است. در 5 ترم اول آموزش پیش بالینی انجام می شود و در 5 ترم دوم آموزش های بالینی. در انتهای بخش اول آموزش، یک آزمون از دانشجویان گرفته می شود و دانشجویانی که در این آزمون قبول شوند می توانند آموزش بالینی را آغاز کنند. در زمان آموزش بالینی دانشجویان به صورت فعال و با نظارت اساتید، به درمان بیماران می پردازند. در انتهای 5 سال نیز دانشجویان باید در یک آزمون ایالتی شرکت کنند تا جواز فعالیت به عنوان یک دندانپزشک در آلمان را کسب کنند.

دانشکده پزشکی Charite دارای 4 پردیس بزرگ و بیش از 100 دپارتمان و موسسه است. این دانشکده اکنون بیش از 300 سال در زمینه آموزش پزشکان و دندانپزشکان قدمت دارد. بیمارستان ها و کلینیک های زیادی زیر نظر این موسسه فعالیت می کنند و تعداد زیادی از دانشجویان موسسه، در همین مراکز استخدام می شوند. ایمونولوژی، جراحی و پزشکی هسته ای، از جمله موضوعات تحقیقاتی هستند که در این دانشگاه مورد تاکید ویژه قرار دارند.

بیشتر بخوانیم: صفر تا صد هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان
دانشگاه هایدلبرگ آلمان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی آلمان برای تحصیل رشته دندانپزشکی است. این دانشگاه که در سال 1386 به دستور پاپ اوربان ششم تاسیس شد، قدیمی ترین دانشگاه آلمان و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان است. در دانشگاه هایدلبرگ 12 دانشکده وجود دارد که بیش از 100 رشته تحصیلی را ارائه می دهند. دانشجویان بین المللی از 130 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و تقریبا 20 درصد از جمعیت دانشجویی دانشگاه را تشکیل می دهند. اکثر رشته های مقطع کارشناسی به خصوص رشته های گروه پزشکی، به زبان آلمانی آموزش داده می شوند. در کارنامه درخشان این دانشگاه، 33 برنده جایزه نوبل وجود دارد. 

در دانشگاه هایدلبرگ، دانشجویان رشته دندانپزشکی در زمینه شناسایی و درمان اختلالات دندان، فک و دهان آموزش می بینند. دانشجویان رشته دندانپزشکی علاوه بر کسب دانش تئوری در علوم طبیعی و پزشکی، اصول اولیه تشخیص و درمان بیماری های دندان، پروتزهای دندانی، ارتودنسی دهان و جراحی فک و صورت را نیز یاد می گیرند. از آنجا که این دانشگاه در ایالت Baden-Württemberg قرار دارد، دانشجویان بین المللی باید برای تحصیل در این دانشگاه شهریه پرداخت کنند. گرچه این شهریه همچنان ارزان تر از شهریه بسیاری از دانشگاه های دندانپزشکی اروپا است. شهریه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ، فقط 1500 یورو برای هر ترم تحصیلی است. 

دانشگاه فرایبورگ آلمان
دانشگاه فرایبورگ آلمان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه فرایبورگ، از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان 

دانشگاه فرایبورگ (University of Freiburg) یکی دیگر از دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل رشته دندانپزشکی است. این موسسه نیز مانند دانشگاه هایدلبرگ در ایالت بادن-وورتمبرگ قرار دارد و هزینه تحصیل در آن برای دانشجویان غیر اروپایی، 1500 یورو برای هر ترم است. از آنجا که تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست و ظرفیت پذیرش شهروندان غیر اروپایی در این دانشگاه فقط 5 درصد از کل ظرفیت پذیرش است؛ این دانشگاه گزینه خوبی برای دانشجویان ایرانی نیست.

دانشگاه بن آلمان
دانشگاه بن آلمان

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه بن

دانشگاه بن (University of Bonn) یکی دیگر از برترین موسسات آموزش پزشکی در آلمان است. این دانشگاه دولتی در شهر بن قرار دارد و توسط فردریک ویلیام سوم در سال 1818 تاسیس شد. دانشگاه بن، 13 مرکز تحقیقاتی، 31444 دانشجو، 4500 دانشجوی بین المللی، 226 رشته دانشگاهی، 692 استاد و 58 کتابخانه دارد. رشته دندانپزشکی در این دانشگاه در طول 11 ترم و به زبان آلمانی ارائه می شود.

بیماری های دهان و دندان می توانند به سایر نواحی بدن مرتبط باشند و این نکته باید در زمان در زمان در نظر گرفته شود. به همین دلیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه بن، به بیماری های حوزه دهان و دندان یک نگاه کلی دارد و به دانشجویان آموزش می دهد که به بیماران به عنوان یک مجموعه نگاه کنند. با توجه به این موضوع، دانشگاه بن برخی از دروس رشته پزشکی عمومی را نیز به دانشجویان رشته دندانپزشکی ارائه می دهد. در این دانشگاه علاوه بر دروس استاندارد رشته دندانپزشکی، به دانشجویان در طول دوره پیش بالینی، دروس آناتومی، بیوشیمی و فیزیولوژی، و در طول آموزش بالینی، دروس پزشکی داخلی، گوش، حلق و بینی، پوست و داروشناسی، آموزش داده می شود.

تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه آلمان - دانشگاه کیل آلمان
تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه آلمان – دانشگاه کیل آلمان

دانشگاه کیل، یکی از برترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان

دانشگاه کیل (Kiel University) که به آن CAU نیز گفته می شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر کیل است. این دانشگاه در سال 1665 توسط کریستین آلبرت، تأسیس شد و امروزه بیش از 27000 دانشجو دارد. دانشگاه کیل بزرگترین، قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه در ایالت شلزویگ-هولشتاین به شمار می رود. اساتید، فارغ التحصیلان و محققان دانشگاه کیل تا کنون موفق به اخذ 12 جایزه نوبل شده اند. این دانشگاه در سیستم شانگهای توانسته رتبه 76 تا 100 بهترین دانشگاه های دندانپزشکی جهان را کسب کند و به مقصدی خارق العاده برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان تبدیل شود.

تمامی رشته های مقطع کارشناسی در این دانشگاه به زبان آلمانی آموزش داده می شوند و رشته دندانپزشکی نیز در این گروه قرار می گیرد. این دانشگاه پزشکی، یکی از بهترین مراکز برای تحصیل رایگان در آلمان است. طول دوره دندانپزشکی در این دانشگاه 5 سال است. پس از پایان دوره نیز آزمون ایالتی دندانپزشکی برگزار می شود که معمولا 6 ماه زمان می برد. پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه کیل، فقط در ترم زمستان انجام می شود.

سوالات متداول

آیا تحصیل دندانپزشکی در آلمان کاملا رایگان است؟

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان رایگان است. اما هزینه های دیگر مانند خورد و خوراک؛ اسکان یا هزینه ثبت نام در هر ترم (بین 200 تا 300 یورو)، بر عهده دانشجو می باشد.

بهترین راه اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در آلمان چیست؟

یک سال شرکت در کالج های آلمان؛ بهترین روش برای ورود به دانشگاه های این کشور و تحصیل رشته های پزشکی یا دندانپزشکی است.

آیا در زمان تحصیل دندانپزشکی در آلمان اجازه کار داریم؟

بله. دانشجویان بین المللی می توانند در زمان تحصیل در آلمان به صورت پاره وقت کار کنند. مدت زمان مجاز کار در زمان تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی، 20 ساعت در هفته است.

سخن آخر

با ورود به بهترین دانشگاه های دندانپزشکی آلمان، شانس این را دارید که زیر نظر برخی از برترین اساتید این حوزه، در مراکزی که مجهز به آخرین فناوری ها هستند، آموزش ببینید. در آلمان تاکید زیادی بر آموزش عملی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که فارغ التحصیلان به خوبی می توانند چالش های دنیای واقعی و بازار کار را پشت سر بگذارند. آموزش رایگان نیز یکی دیگر از مزیت های اصلی تحصیل در آلمان است. با این حال چالش هایی نیز برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود دارد، مانند تمکن مالی، مدرک زبان آلمانی و آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی. 

آنچه باعث می شود دانشجویان تلاش کنند و تمام چالش های اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را پشت سر بگذارند، آینده شغلی روشن فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان است. بر اساس آمارهای اخیر، نرخ اشتغال برای فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان به طور قابل توجهی بالا است، به طوری که بیش از 90٪ در طی 6 ماه پس از فارغ التحصیلی، در یکی از مشاغل مربوط به رشته دندانپزشکی مشغول به کار می شوند. سیستم مراقبت های بهداشتی قوی کشور و افزایش تقاضا برای خدمات دندانپزشکی نیاز مداوم به متخصصان واجد شرایط را تضمین می کند. فارغ التحصیلان می توانند در محیط های مختلف، از جمله مراکز خصوصی، بیمارستان های دولتی و موسسات تحقیقاتی، فرصت های شغلی مناسب خود را پیدا کنند. اگر به تحصیل دندانپزشکی در آلمان علاقه مند هستید، کافی است با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید. 

Top headers

List of the Best Dental Schools in Germany 2024

Ranking of the Best Dental Schools in Germany 2024

Charite Medical School: Top Dental University in Germany

Study Dentistry at Heidelberg University

Study Dentistry at the University of Freiburg

Study Dentistry at the University of Bonn

List of the Best Dental Schools in Italy

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا