بهترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا در رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی در ایتالیا دارای تاریخی بسیار غنی است که قدمت آن به روم باستان باز می گردد. امروزه، ایتالیا خانه برخی از بهترین دانشکده های دندانپزشکی در جهان است که آموزش با کیفیت بالا را با هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ارائه می دهند.

اگر به تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا علاقه مند هستید، فاکتورهای مختلفی مانند رتبه دانشگاه، زبان تحصیل و در دسترس بودن بورسیه ها را باید در نظر بگیرید. در این مقاله بهترین و معتبرترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل دندانپزشکی در سال 2023-2024 را به شما معرفی خواهیم کرد.

دانشگاه بولونیا ایتالیا
دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه جهان است که در سال 1088 میلادی تأسیس شد. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشکده های دندانپزشکی در ایتالیا و جهان است و به طور مداوم در بین 100 دانشکده برتر جهان قرار دارد. در سال 2023 دانشگاه بولونیا توانست رتبه 154 برترین دانشگاه های جهان را کسب کند.

دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه بولونیا، رشته دندانپزشکی را به صورت شش ساله ارائه می دهد که در انتها مدرک دکتری دندان (DDS)  به دانشجویان ارائه می شود. این رشته در دانشگاه بولونیا به زبان ایتالیایی تدریس می شود.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بولونیا علاوه بر شهرت علمی خود، خانه تعدادی از مراکز تحقیقاتی معتبر جهانی نیز می باشد. این مراکز تحقیقات پیشرفته ای را در زمینه های مختلف از جمله سرطان دهان، ایمپلنت های دندانی و ارتودنسی انجام می دهند.

دانشگاه میلان ایتالیا
دانشگاه میلان ایتالیا

دانشگاه میلان

دانشگاه میلان، یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ایتالیا است که رشته دندانپزشکی را به صورت شش ساله به دانشجویان خود ارائه می دهد. دانشگاه میلان در سال 2023 رتبه 276 برترین دانشگاه های جهان را کسب کرد. اسم دیگر رشته دندانپزشکی در دانشگاه میلان ادنتولوژی (Odontology) است. شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه میلان، 4060 یورو در سال است.

برنامه درسی رشته دندانپزشکی، طیف گسترده ای از موضوعات از جمله آناتومی دندان، فیزیولوژی، بیوشیمی، آسیب شناسی، رادیولوژی، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی دهان، ارتودنسی، پریودنتولوژی و پروتز را پوشش می دهد.

دانشجویان رشته دندانپزشکی در سال های آخر تحصیل خود آموزش های بالینی عملی دریافت می کنند که به آنها امکان می دهد تجربه عملی در درمان بیماران را کسب کنند. رشته دندانپزشکی در دانشگاه میلان عمدتا به زبان ایتالیایی تدریس می شود و دانشجویان بین المللی برای ثبت نام نیاز به ارائه مدرک زبان ایتالیایی دارند.

رشته دندانپزشکی توسط اعضای هیئت علمی با تجربه تدریس می شود و دانشگاه امکانات مدرن از جمله کلینیک ها و آزمایشگاه های دندانپزشکی مجهز را ارائه می دهد. پس از اتمام موفقیت آمیز دوره تحصیلی، فارغ التحصیلان واجد شرایط درخواست مجوز حرفه ای برای انجام دندانپزشکی در ایتالیا هستند.

دانشگاه ساپینزا رم
دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم با رتبه جهانی 134، رشته دندانپزشکی را به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در این دانشگاه نیز طول دوره رشته دندانپزشکی 6 سال است که در پایان بیش از 5000 ساعت آموزش، مدرک دندانپزشکی به فارغ التحصیلان ارائه می شود.

در صورت علاقه به تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی، باید در آزمون ورودی دانشگاه ساپینزا که آزمون آیمت است شرکت کنید. برای تحصیل به زبان ایتالیایی نیز آزمون آلفا تست برگذار می شود. دیگر نیازمندی های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ساپینزا شامل مدرک دیپلم و مدرک زبان می شود.

شهریه رشته دندانپزشکی در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی 2924 یورو در سال است.

دانشگاه سیه نا ایتالیا
دانشگاه سیه نا ایتالیا

دانشگاه سیه نا

دانشگاه سیه نا یکی دیگر از محدود دانشگاه های ایتالیا است که رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می دهد. در دانشگاه سیه نا دوره دندانپزشکی با نام دندانپزشکی و پروتزهای دندانی (Dentistry and Dental Prosthodontics) ارائه می شود.

دندانپزشکی در دانشگاه سیه نا 6 سال زمان می برد و به صورت پیوسته ارائه می شود. برنامه درسی دوره، بر اساس توصیه ADEE (انجمن آموزش دندانپزشکی اروپا) و وزارت آموزش ایتالیا تعیین می شود. در طول دوره به دانشجویان موضوعات علوم پایه پزشکی و همچنین موضوعات مرتبط با دندانپزشکی آموزش داده می شود.

در دانشکده دندانپزشکی سیه نا، سال آخر برای آموزش بالینی در نظر گرفته شده است که در آن دانشجویان باید دانش خود را به صورت عملی به کار بگیرند و در کلینیک های دندانپزشکی زیر نظر دانشگاه کار کنند.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی و پروتزهای دندانی در دانشگاه سیه نا 4496 یورو است.

شرایط ورود به دوره های دندانپزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه ساپینزای رم و دانشگاه سینا سختگیرانه و بر اساس آزمون آیمت است. این آزمون دانش داوطلبان را در دروس زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، دانش عمومی و استدلال منطقی ارزیابی می کند.

دانشگاه پادووا ایتالیا

دانشگاه پادووا

دانشگاه پادووا نیز یکی از با پرستیژترین دانشگاه های ایتالیا است. این دانشگاه در سال 2023 توانست در سیستم QS رتبه 219 جهان را به خود اختصاص دهد. دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه نیز یکی بهترین مراکز موجود در جهان برای تحصیل دندانپزشکی است.

رشته دندانپزشکی در دانشگاه پادووا به صورت شش ساله و به زبان ایتالیایی ارائه می شود. برای ورود به رشته دندانپزشکی در این دانشگاه نیز نیاز به شرکت در آزمون ورودی وجود دارد.

برای سال تحصیلی 2023 – 2024، شهریه رشته دندانپزشکی در دانشگاه پادووا برای دانشجویان غیر اروپایی از 3075 یورو در سال شروع خواهد شد.

سوالات متداول

آیا در ایتالیا تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله. در ایتالیا سه دانشگاه رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه سیه نا و دانشگاه یونی کامیلوس. فقز دقت کنید که قبول شدن در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی، به دلیل ظرفیت پایین پذیرش، بسیار سخت است و به شما پیشنهاد می کنیم تحصیل به زبان ایتالیایی رو هدف خودتون قرار بدید.

آیا برای تحصیل دندانپزشکی به زبان ایتالیایی هم باید در آزمون آیمت شرکت کنم؟

خیر. برای تحصیل دندانپزشکی به زبان ایتالیایی، آزمون آلفا تست برگذار می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون ورودی هر دانشگاه، پیشنهاد می کنیم سایت دانشگاه را بررسی کنید.

سخن آخر

دانشگاه های معرفی شده تنها تعدادی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای دندانپزشکی در سال 2023 هستند. علاوه بر دانشگاه های دولتی معرفی شده، دانشگاه های خصوصی نیز رشته دندانپزشکی را در ایتالیا ارائه می دهند. گرچه شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی ایتالیا است.

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا هستید، حتما برای دریافت مشاوره رایگان و بررسی شرایط خود، با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اسمان محمدزاده
اسمان محمدزاده
8 ماه قبل

سلام
برای امتحان الفا تست شرایط سنی وحود داره؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

سلام دوست عزیز
حداقل سن برای آزمون وجود نداره به همين دليل تمامی افرادی كه مقطع ديپلم و يا پيش دانشگاهي ويا ليسانس را به اتمام رسونده باشن مجاز به شركت در آزمون هستن

برای اطلاعات بیشتر می تونید به این صفحه مراجعه کنید : https://pgdanesh.com/study-in-italy/

محمد امین قشلاقی
محمد امین قشلاقی
8 ماه قبل

سلام مرسی از مقاله خوبتون
میشه برای نمره ازمون الفا تست اعتراض داد؟؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

سلام محمد امین عزیز. سپاس از نظرتون

بله،مثل هر آزمون ديگه ای فرصت اعتراض به نمره وجود داره كه دانشجويان در فرصت تعيين شده فرم مربوطه را پر كرده و با توضيحات كامل نسبت به نمره خود اعتراض كنند نكته مهم اينكه چون اين آزمون توسط هر دانشگاه جداگانه طراحي و برگزار ميشه زمان اعتراض نسبت به آن متفاوته و معمولا ١ تا ٣ هفته زمان اعتراض براي دانشجويان هست

ایدا محبی
ایدا محبی
8 ماه قبل

حداقل نمره ایلتس برای شرکت در ازمون اانگلسی رشته های پزشکی رو مخواستم ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  ایدا محبی

آیدا عزیز
حداقل نمره لازم برای ايلتس ٦ هست

Zohre
Zohre
4 ماه قبل

ببخشید من زبان انگلیسی در حد متوسط بلدم و ایتالیایی هیچی بلد نیستم و از الان داشتم برای ازمون آیلتس میخوندم که مدرک زبان داشته باشم الان به پیشنهاد شما بگیرم زبان ایتالیایی بخونم و برای دانشگاههای که دندون پزشکی به زبان ایتالیایی تدریس میشه درخواست بدم یا همون انگلیسی بخونم و مدرک آیلتس و آیمت رو بگیرم؟؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  Zohre

زهره عزیز در ایتالیا دانشگاه هایی که دندان پزشکی به زبان انگلیسی ارائه میدهند در حال حاضر دو دانشگاه هست و دو دانشگاه تعداد خیلی خیلی کم دانشجو پذیرش میکنند اگر میخواهید شانس قبول شدن شما زیاد باشد حتما به زبان ایتالیایی درخواست بدهید و در آزمون آلفاتست شرکت کنید
جهت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما در ارتباط باشید
از همراهی شما سپاسگزاریم.
02152367000

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx