موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهترین و محبوب ترین رشته ها برای تحصیل و کار در اسپانیا 2023 – 2024

بسیاری از دانشگاه های اسپانیا دارای رنکینگ و رتبه جهانی بالایی هستند که تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در اسپانیا می تواند آینده شغلی روشنی را برای شما رقم بزند. یکی از مزیت های تحصیل در اسپانیا پوشش دادن اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور می باشد. از اینرو شما می توانید به راحتی با توجه علاقه مندی تان از لیست بهترین رشته های تحصیلی در اسپانیا، رشته تحصیلی مورد علاقه تان را پیدا کنید و برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا اقدام کنید. اسپانیا به لحاظ سطح علمی دانشگاه‌ها و هزینه پایین تحصیل یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای اعزام دانشجو و اخذ پذیرش تحصیلی به حساب می‌آید. در این مقاله به معرفی لیست بهترین رشته‌ها برای تحصیل و کار در اسپانیا می‌پردازیم.

معرفی لیست بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی اسپانیا
لیست بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی اسپانیا

معرفی لیست بهترین و پرطرفدارترین رشته های تحصیلی اسپانیا

در سال های اخیر، مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی بسیار مورد استقبال دانشجویان بین المللی و بخصوص دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. در میان همه کشورهای اروپایی، اسپانیا به دلیل مزایای فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است. اسپانیا به لحاظ سطح علمی دانشگاه ها و هزینه پایین تحصیل، تحصیل در آب و هوای معتدل و خوب و … یکی از بهترین کشورهای اروپایی به حساب می آید که دانشگاه های آن لیست بلندبالایی از رشته های پرطرفدار و محبوب در اسپانیا را پوشش می دهند.

بهترین رشته های فنی و مهندسی در اسپانیا
بهترین رشته های فنی و مهندسی در اسپانیا

بهترین رشته های فنی و مهندسی در اسپانیا

رشته های فنی و مهندسی جز رشته ها و مشاغلی با درآمد بالا هستند که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زیادی شوق تحصیل در این رشته ها بخصوص در دانشگاه‌های معتبر اسپانیا را دارند. بسیاری از رشته های فنی و مهندسی در میان بهترین رشته برای تحصیل در اسپانیا قرار دارند. لذا دانشجوی علاقه مند به تحصیل در بهترین رشته در اسپانیا می تواند پس از بررسی بهترین رشته های فنی و مهندسی در اسپانیا اطلاعات خود را ارتقا دهد و سپس یکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در اسپانیا را انتخاب کند. در جدول زیر می توانید با برخی از رشته های پر طرفدار فنی و مهندسی در اسپانیا آشنا شوید.

لیست رشته های پرطرفدار فنی و مهندسی در اسپانیا:

پرطرفدارترین رشته های فنی و مهندسی در اسپانیا
مهندسی عمران در اسپانیا مهندسی برق در اسپانیا مهندسی مکانیک در اسپانیا مهندسی شیمی در اسپانیا
مهندسی مخابرات در اسپانیا مهندسی معماری در اسپانیا مهندسی پزشکی در اسپانیا مهندسی فناوری اطلاعات در اسپانیا
مهندسی انرژی در اسپانیا مهندسی کامپیوتر در اسپانیا مهندسی صنایع در اسپانیا مهندسی کشاورزی در اسپانیا

 

بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته های فنی و مهندسی

طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در رشته های فنی و مهندسی دانشگاه های اسپانیا هستند. دلیل این محبوبیت رنکینگ بالای دانشگاه های این کشور و پوشش دادن لیست وسیعی از محبوب ترین رشته های فنی مهندسی در اسپانیا می باشد. رویکرد دانشگاه های اسپانیا در رشته های مهندسی به این صورت برنامه ریزی شده است که دوره تحصیلی مهندسی فقط شامل دروس آکادمیک نباشد و کار تحقیقاتی تمرین های عملی را نیز شامل شود. اگر شما موفق به دریافت مدرک فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های اسپانیا شوید، امکان اشتغال و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا به شما داده خواهد شد. نمونه هایی از بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته های فنی و مهندسی را در زیر آورده ایم.

– دانشگاه فنی کاتولونیا
– دانشگاه کادیز
– دانشگاه پلی تکنیک مادرید
– دانشگاه ساراگوسا
– دانشگاه سانتیگو د کمپوستا

 

لیست بهترین رشته های علوم پزشکی در اسپانیا
لیست بهترین رشته های علوم پزشکی در اسپانیا

بهترین رشته های علوم پزشکی در اسپانیا

اسپانیا پیشنهاد بسیار خوبی برای دانشجویانی است که می خواهند با پرداخت هزینه متوسط، تحصیلات پزشکی خود را در خارج از کشور بگذرانند. رشته پزشکی از رشته های پر درآمد در همه جای دنیا است. تحصیل پزشکی در اسپانیا برای افرادی که به زبان اسپانیایی مسلط هستند به مراتب آسان تر خواهد بود. با این حال اسپانیا، کالج های پزشکی بسیار خوبی دارد که در سراسر جهان بسیار معتبر هستند. بدون شک تحصیل در رشته های پزشکی در اسپانیا یک فرصت عالی است، زیرا این کشور یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود.
اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین رشته های علوم پزشکی در اسپانیا را دارید می توانید در یکی از رشته های زیر در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور، اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایید.

لیست بهترین رشته های علوم پزشکی در اسپانیا

پرستاری
پزشکی
داروسازی
دندانپزشکی
بینایی سنجی (اپتومتری)
فیزیوتراپی

دانشگاه های برتر اسپانیا در رشته های علوم پزشکی

– دانشگاه پزشکی بارسلونا
– دانشگاه خودمختار بارسلونا
– دانشگاه خودمختار مادرید
– دانشگاه کمپلوتنسه مادرید
– دانشگاه پزشکی ناوارا

مجموعه فرداد دانش پاسارگاد سابقه ای درخشان در زمینه اعزام دانشجو به اسپانیا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و رشته علوم پزشکی دارد.

فرداد دانش پاسارگاد
فرداد دانش پاسارگاد

بهترین رشته های مدیریت در اسپانیا

اگر به تحصیل رشته مدیریت در اسپانیا علاقه دارید و به دنبال بهترین رشته های مدیریت در اسپانیا هستید باید بدانید که رشته MBA و یا همان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و کسب و کار، بهترین گرایش مدیریت برای مهاجرت محسوب می‌شود. از دیگر گرایش های رشته مدیریت میتوانیم به مدیریت گردشگری و مهمانداری اشاره کنیم.

دانشگاه های برتر اسپانیا در رشته های مدیریت

دانشگاه های اسپانیا در رشته مدیریت شامل دانشگاه بارسلونا، دانشگاه مادرید، دانشگاه والنسیا، دانشگاه سالامانکا، دانشگاه سویل، دانشگاه پمپئوفابرا هست. سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل رشته های مدیریت به کشور اسپانیا سفر می کنند و فارغ التحصیلان پس از اخذ مدرک تحصیلی، فرصت های شغلی زیادی دارند و می توانند در سراسر دنیا مشغول به کار شوند.
پزشکی، محبوب ترین رشته تحصیلی در اسپانیا در 2023
تحصیل گروه پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و … ) در اسپانیا به عنوان یک امتیاز خاص برای دانشجویان بومی و بین المللی دانشگاه های اسپانیا می شود. زیرا کالج ها و دانشگاه های اسپانیا در رشته پزشکی دارای رتبه و اعتبار بالای جهانی هستند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند به راحتی موقعیت های شغلی بالایی در هر کشور بدست آورند. علاوه بر اعتبار دانشگاه های این کشور، تحصیل رایگان و ارزان از دیگر مزیت های تحصیل پزشکی در اسپانیا می باشد. طول دوره ی تحصیل پزشکی در اسپانیا تقریبا 6 سال می باشد که با توجه به سختی ها و چالش های کنکور برای قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی بهترین و عاقلانه ترین راه تحصیل در رشته پزشکی اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی رشته های گروه پزشکی در اسپانیا می باشد.

سخن پایانی

هنگامی که به مسئله تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی در خارج از کشور پرداخته می‌شود دانشگاه‌های اسپانیا جزو گزینه‌های اول می باشد، زیرا اسپانیا یکی از کشورهای عالی و مقرون به صرفه برای تحصیل محسوب می‌شود.
کشور اسپانیا سابقه‌ی طولانی در زمینه‌ی تحصیلات تکمیلی دارد و سیستم آموزش عالی آن تحت نظارت مستقیم فرآیند بولونیاست. از میان 76 دانشگاه این کشور، 45 دانشگاه تحت نظارت دولت و هزینه‌های تحصیل در اسپانیا بسیار کم است. در رتبه‌بندی جهانی QS، تعداد 25 دانشگاه اسپانیایی در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفتند و نام سیزده دانشگاه، در میان 500 دانشگاه برتر جهان می‌درخشد.
طیف گسترده‌ای از رشته‌ های تحصیلی در اسپانیا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بر اساس علاقه و آینده‌ی شغلی برای هر کدام از این رشته‌ها درخواست دهند. در این مقاله، به بررسی برخی رشته‌های تحصیلی و میزان درآمد تخمینی فارغ‌التحصیلان آن پرداختیم تا شما بتوانید با نگاهی آینده‌نگر درباره رشته های تحصیلی در اسپانیا تصمیم‌گیری کنید

سوالات متداول

1- آیا مدرک پزشکی اسپانیا در ایران و وزارت بهداشت ایران اعتبار دارد؟
بله، اعتبار مدرک پزشکی اسپانیا برای کانادا و آمریکا و حتی ایران نیز بر اساس دانشگاه‌های معتبری که در این کشور وجود دارد قابل‌قبول است.
2- طول دوره تحصیل پزشکی در اسپانیا چند سال است؟
طول دوره پزشکی اسپانیا تقریبا ۶ سال است.
3- آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا وجود دارد؟
اسپانیا جزو کشورهای ارزان اروپا محسوب می‌شود و اکثر دانشجویان بین ‌المللی متقاضی تحصیل در این کشور هستند. به‌ عبارتی هزینه تحصیل شما ۲۰ درصد کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و همچنین امکان کسب بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در اسپانیا وجود دارد.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
هستی
هستی
9 ماه قبل

تحصیل به زبان اسپانیایی شهریه کمتری داره یا با زبان انگلیسی فرقی نمیکنه؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  هستی

هستی عزیز قطعا تحصیل به زبان اسپانیایی شهریه خیلی کمتری داره اما به طور کلی تحصیل به زبان انگلیسی هم شهریه بالایی نداره.

محمد رضا احمدی
محمد رضا احمدی
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر جاهایی از مقاله شما خوندم که نوشته بودین کالج پزشکی دقیقا منظورتون چی هست یعنی دانشگاه با کالج پزشکی متفاوت هست؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

سلام وقت شما هم بخیر، محمد رضا عزیز منظور از کالج این هست که اگر شما مدرک زبان نداشته باشید و بخواین در یک رشته ای تحصیل کنید یا مثلا همون پزشکی که خودتون نوشتین، قبل از ورود به دانشگاه در دوره کالج شرکت می کنید با زبان آشنا می شید و بعدش برای دانشگاه اقدام می کنید.

امیرحسین
امیرحسین
6 ماه قبل

سلام ببخشید من دیپلم هنرستان یعنی فنی و حرفه ای نظام جدید دارم ، می توانم برای پزشکی دانشگاه اسپانیا اقدام کنم ?!

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  امیرحسین

سلام امیرحسین عزیز
برای تحصیل در رشته های پزشکی حتما باید دیپلم ریاضی یا علوم تجربی داشته باشی

Yasamin Hosseini
Yasamin Hosseini
1 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
من میخوام برای ارشد دارو اقدام کنم
درحال حاضر در دانشگاه نیرایست مقطع کارشناسی تحصیل میکنم و به زبان انگلیسی مسلط ام

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  Yasamin Hosseini

سلام و درود وقت شما هم بخیر ونیکی
لطفا با کارشناسان موسسه تماس بگیرید یا فرم های درخواست مشاوره موجود در سایت رو پر کنید
شماره تماس:
02152367000

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx