تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه 2023 – 2024 (چگونه بی دردسر دندانپزشک شویم؟)

وقتی صحبت از ادامه تحصیل می‌شود، روسیه همچون یک الماس گرانبها نزد دانشجویان بین‌المللی می‌درخشد؛ چراکه این کشور از لحاظ آکادمیک بسیار پیشرفت کرده است؛ رشته‌های تحصیلی متنوعی در بهترین دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌شوند و در عین حال شهریه‌ای مقرون به صرفه دارد.

جالب است بدانید روسیه بورسیه های تحصیلی فراوانی نیز ارائه می‌دهد و شما با تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه نه تنها بدون دردسر خاصی دنداپزشک می‌شوید، بلکه از مزایای فراوانی نیز بهره‌مند خواهید شد.

سد کنکور و رویای دندانپزشک شدن
سد کنکور و رویای دندانپزشک شدن

دردسرهای دندانپزشک شدن

آیا شما هم با ما هم عقیده هستید که تعداد محدود پذیرش در دانشکده‌های دندانپزشکی با تعداد زیاد متقاضیان تحصیل در این رشته همخوانی ندارد؟ آیا سال‌ها برای رسیدن به هدف خود یعنی دندانپزشک شدن تلاش کرده‌اید اما بازهم با ناامیدی برای مطالعه کتاب‌های تکراری کنکور برنامه‌ریزی می‌کنید؟ آیا از سیستم پذیرش رقابتی دانشگاه‌های داخلی و سپری شدن عمر ارزشمند خود پشت سدی به نام کنکور خسته شده‌اید؟

یک حقیقت غیر قابل انکار این است که دانشجویان دندانپزشکی باید دارای نمرات استثنایی، پیشینه علمی قوی و کسب رتبه عالی در کنکور دندانپزشکی باشند تا بتوانند رویای دندانپزشک شدن خود را محقق سازند.

اما نگران نباشید زیرا ما به شما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد که یک موسسه معتبر درزمینه اخذ پذیرش تحصیلی است، کمک می‌کنیم تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه را تجربه کنید.

 

7 عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه

در ادامه عواملی که باعث می‌شود تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه را تجربه کنید؛ بیان می‌کنیم. زیرا ما به دغدغه‌های شما اهمیت می‌دهیم و درصدد آن هستیم که بتوانید با اطلاعات و دانش کافی برای تحصیل در این کشور تصمیم بگیرید، حتی در زمینه پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی در کنار شما هستیم.

1.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: تحصیل مقرون‌به صرفه

یکی از مواردی که باعث تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه می‌شود، مقرون‌به صرفه بودن دانشگاه‌های آن است. اگرچه روسیه، کشوری وسیع و متنوع است که اروپای شرقی و شمال آسیا را در بر می‌گیرد، اما به عنوان مقصدی خاص برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال آموزش با کیفیت با هزینه‌ای مقرون به صرفه هستند، تبدیل شده است. هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به طور کلی پایین است و به جرات می‌توان گفت هزینه‌های تحصیل در این کشور به شکل قابل توجهی کمتر از تحصیل در کشورهای دیگر است.

2.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: وجود دانشگاه‌های پیشرو در جهان

روسیه با پیشی گرفتن از کشورهایی مانند کانادا، ژاپن، اسرائیل و ایالات متحده، دارای تحصیلکرده‌ترین جمعیت در سطح جهان است. دانشگاه‌های روسیه به دلیل آموزش با کیفیت خود مشهور هستند. مدرک دانشگاهی روسیه در سراسر جهان بسیار مورد احترام است و آن را به یک دارایی ارزشمند برای آینده شغلی شما تبدیل می کند. دانشگاه‌های روسیه دارای موقعیت‌های معتبری در سطح جهانی هستند، به ویژه در زمینه‌هایی مانند پزشکی و مهندسی حرفی برای گفتن دارند.

3.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: وجود محیط چند فرهنگی

همه ما می‌دانیم که آشنایی با فرهنگ جدید تا چه حد دردسرساز است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در روسیه به دنبال تحصیلی آسان در رشته دندانپزشکی هستند و قصد دارند در محیط چند فرهنگی به ادامه تحصیل بپردازند و تجارب ارزشمندی کسب کنند.

فرهنگ دوستانه روسیه یکی از عواملی است که همواره دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. پس اگر می‌خواهید تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه را تجربه کنید، باید بدانید که بهترین کشور را در این زمینه انتخاب کرده‌اید. تحصیل در روسیه به معنای پیوستن به جامعه متنوعی از دانشجویان از سراسر جهان است، پس فرصت‌های فراوانی را برای پیدا کردن دوستانی از فرهنگ‌های مختلف خواهید داشت.

4.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: عدم نیاز به مدرک آیلتس یا تافل

یکی دیگر از مواردی که شرایط تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه را برای دانشجویان ایرانی فراهم می‌کند، ضروری نبودن ارائه مدرک آیلتس یا تافل در دانشگاه‌های روسیه است. اکثر این دانشگاه‌ها به نمرات آیلتس یا تافل به عنوان یک شرط یا امتحان ورودی نیاز ندارند. همچنین اگر نگران موانع و مشکلات مربوط به زبان روسی هستید، نگران نباشید. در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌های روسیه دوره‌ها و رشته‌های تحصیلی را به زبان انگلیسی، به ویژه در سطح کارشناسی ارشد، ارائه می‌دهند.

5.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: دسترسی به اسکانی راحت

آیا عدم دسترسی به اسکان راحت در کشورهای خارجی شما را از ادامه تحصیل در این کشورها منع می‌کند؟ نگران نباشید، بسیاری از دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه محل اقامت راحتی در محوطه دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کنند. آن‌ها به نیازهای دانشجویان توجه دارند و تضمین کننده مکانی مناسب و امن برای زندگی دانشجویان هستند.

6.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: بورسیه‌های تحصیلی عالی

روسیه برنامه‌های بورسیه تحصیلی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی با سوابق تحصیلی استثنایی ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها می‌توانند تا حد زیادی به تامین مالی و مدیریت هزینه‌های تحصیل و زندگی شما کمک کنند و حتی بخشی از هزینه‌های حمل و نقل شما را پوشش دهند. چه در حال ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی چه کارشناسی ارشد باشید، احتمالا یک برنامه بورسیه تحصیلی متناسب با نیازها و شرایط خود پیدا خواهید کرد.

7.     عامل موثر برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه: هزینه‌های پایین زندگی

هزینه‌های زندگی در روسیه، از جمله غذا، اجاره، پوشاک و فعالیت‌های فرهنگی، معقول و همتراز با میانگین اروپا است، این امر به تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه منجر می‌شود. زیرا شما به عنوان دانشجوی رشته دندانپزشکی در روسیه می‌توانید با ارائه کارت دانشجویی خود از تخفیفاتی عالی در موسسات مختلف برخوردار شوید و دغدغه‌های مالی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید.

عکس از دندانپزشکی روسی
عکس از دندانپزشکی روسی

لیست بهترین دانشگاه‌های روسیه و هزینه‌های آن

در این قسمت از مقاله نگاهی دقیق‌تر به برخی از دانشگاه‌های روسیه می‌اندازیم و حداقل نمراتی که برای ورود به این دانشگاه‌ها باید داشته باشید را ذکر می‌کنیم.

این دانشگاه‌های روسیه به تدریس رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی می‌پردازند و شرایطی عالی برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه برای شما فراهم می‌کنند. هنگام برنامه‌ریزی برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه به هزینه‌های مختلف هر دانشگاه، اسکان، بیمه و… توجه داشته باشید؛ اصلی‌ترین این هزینه‌ها عبارت هستند از:

هزینه دانشگاه: این هزینه مربوط به شهریه سالانه برای رشته دندانپزشکی شما است و در هریک از دانشگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

هزینه اقامت: این نوع هزینه به صورت ماهانه و برای اقامت در خوابگاه یا سایر گزینه‌های مسکن نزدیک دانشگاه است.

هزینه بیمه: منظور از هزینه بیمه، بیمه درمانی برای پوشش هزینه‌های پزشکی در طول اقامت شما در روسیه است که پرداخت آن امری ضروری محسوب می‌شود.

میانگین هزینه‌های ماهانه: این نوع هزینه شامل هزینه‌های زندگی روزانه شما مانند غذا، حمل‌ونقل و نیازهای شخصی شما می‌شود.

حداقل نمره دیپلم: برخی از دانشگاه‌ها شرایط تحصیلی خاصی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه اعلام می‌کنند که به تفکیک برای هر دانشگاه این مورد را هم علاوه‌بر هزینه‌ها ذکر کرده‌ایم.

1.     دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 5000 دلار
  • هزینه اقامت در طی ماه: 60 دلار
  • بیمه: 180 دلار
  • میانگین هزینه‌های ماهانه: 400 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 80

2.     دانشگاه دوستی مردم روسیه

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 8000 دلار
  • هزینه اقامت در طی ماه: 120 دلار
  • بیمه: 220 دلار
  • میانگین هزینه‌های ماهانه: 400 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 75

3.     دانشگاه فدرال کازان

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 3600 دلار
  • هزینه اقامت در طی ماه: 10 دلار
  • بیمه: 160 دلار
  • میانگین هزینه های ماهانه: 250 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 75

4.     دانشگاه دولتی پزشکی نیژنی نووگورود

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 3800 دلار
  • هزینه اقامت در طی ماه: 40 دلار
  • بیمه: 150 دلار
  • میانگین هزینه‌های ماهانه: 250 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 65

5.     دانشگاه پزشکی دولتی کازان

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 5450 دلار
  • هزینه اقامت در طی ماه: 30 دلار
  • بیمه: 160 دلار
  • میانگین هزینه‌های ماهانه: 250 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 75

6.     I.M. Sechenov اولین دانشگاه دولتی مسکو

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 8500 دلار
  • اقامت در هر طی ماه: 125 دلار
  • بیمه: 220 دلار
  • میانگین هزینه‌های ماهانه: 400 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 85

7.     اولین دانشگاه پزشکی دولتی پاولوف سن پترزبورگ

  • هزینه دانشگاه در طی سال: 4500 دلار
  • هزینه اقامت در طی ماه: 60 دلار
  • بیمه: 220 دلار
  • میانگین هزینه‌های ماهانه: 400 دلار
  • حداقل نمره دیپلم: 80

قبل از تصمیم‌گیری برای ورود به دانشگاه جهت تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه مطمئن شوید که در مورد هر دانشگاه به طور کامل تحقیق کرده‌اید و با مزایا و معایب آن‌ها آشنا هستید.

جمع‌بندی:

اگر هدف شما تحصیل آسان دندانپزشکی در روسیه هست باید بدانید که زندگی در روسیه شما را در قلب اروپا قرار می دهد و از تجربیات فرهنگی منحصربه‌فردی بهره خواهید برد. شما به عنوان یک دانشجو بین‌المللی می‌توانید سفرهای آخر هفته خوبی به شهرهای پاریس، پراگ، رم یا کپنهاگ داشته باشید. انتخاب روسیه به عنوان مقصدی برای تحصیلات عالی، دنیایی از فرصت‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. روسیه با آموزش در سطح جهانی و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه، گزینه‌ای جذاب برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل با کیفیت فراتر از مرزهای کشورهای خود هستند.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پریا ولدی
پریا ولدی
7 ماه قبل

سلام روز خوش میتونیم کالج به زبان روسی بخونیم اما دانشگاه به زبان انگلیسی؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  پریا ولدی

سلام پریا عزیز
بله شما امکان تحصیل به زبان انگلیسی بعد از گذراندن کالج به زبان روسی دارید

محرم علی یاری
محرم علی یاری
7 ماه قبل

سلام و عرض ادب شرایط کار در روسیه به چه صورت هست؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

سلام دوست عزیز
بله هفته ای 20 ساعت مجاز به کار هستید و حداقل دستمزد در یک ماه حدود 17866 روبل هست

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx