Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دانشگاه ناوارا اسپانیا

دانشگاه ناوارا اسپانیا (Universidad de Navarra) با رتبه 249 جهان، یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل در خارج از کشور و تحصیل پزشکی در اسپانیا است. این دانشگاه ، توانست در سیستم QS در سال 2024، رتبه 6 برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا و رتبه 201 تا 250 برترین دانشگاه های پزشکی جهان را کسب کند. این دانشگاه خصوصی است و برخلاف دانشگاه های دولتی اسپانیا که شهریه های بسیار مناسبی دارند؛ هزینه تحصیل در آن بیشتر است. در این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های تحصیلی مختلف ارائه می شود. از رشته پزشکی، پرستاری گرفته تا رشته های مهندسی، حقوق و معماری.

دانشگاه ناوارا دارای 7 پردیس است که در کشورهای اسپانیا، آلمان، برزیل و آمریکا قرار دارند. پردیس اصلی دانشگاه در شهر پامپلونا، مرکز ایالت ناوارا قرار دارد. علاوه بر این یک بیمارستان آموزشی و یک مرکز تحقیقاتی پیشرفته (فعال در حوزه های اعصاب، قلب و عروق، ژن درمانی و کبد شناسی) زیر نظر این دانشگاه فعالیت می کنند و از آن ها برای آموزش دانشجویان گروه پزشکی استفاده می شود. با ما همراه باشید تا دانشگاه ناوارا اسپانیا را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

 زمان مطالعه: 9 تا 11 دقیقه

دانشگاه ناوارا
دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا در یک نگاه

  • سال تاسیس: 1952
  • تعداد استاد: 1224
  • تعداد دانشجویان: بیش از 12800 نفر
  • 4 پردیس
  • 18 دانشکده در 4 کشور
  • دانشجویان بین المللی: 27.8%
  • دارای دو موزه در پردیس اصلی دانشگاه
  • دانشگاه 37 جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان

تاریخچه دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا که در ابتدا Studio General de Navarra  نام گذاری شده بود، در 17 اکتبر سال 1952 توسط Saint Josemaría Escrivá تاسیس شد. این موسسه در ابتدا به عنوان یک دانشکده حقوق با 48 دانشجو و هشت استاد، فعالیت خود را شروع کرد. پس از ایجاد دانشکده حقوق به عنوان پایه های موسسه، دانشکده پزشکی و پرستاری در سال 1954، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی در سال 1955، مدرسه بازرگانی و کسب و کار IESE و دانشکده روزنامه نگاری در سال 1958، به دانشگاه اضافه شدند. موسسه Estudio General de Navarra در سال 1960 عنوان دانشگاه را به طور رسمی کسب کرد.

در سال 1961، دانشکده زبان های مدرن دانشگاه تاسیس شد و کار خود را با آموزش زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی، آغاز کرد و در زمانی کوتاه تعداد دانشجویان آن از 300 نفر عبور کرد. دانشکده بعدی که به دانشگاه اضافه شد، دانشکده تکنولوژی بود که در سال 1969 تاسیس شد. پس از آن نیز دانشکده علوم اطلاعات در سال 1971 و دانشکده اقتصاد و تجارت در سال 1987 به بدنه دانشگاه اضافه شدند.

رتبه دانشگاه ناوارا اسپانیا 2024

در رتبه بندی سیستم QS برای سال 2024، دانشگاه ناوارا توانست رتبه 249 جهان را کسب کند و در میان 300 دانشگاه برتر جهان برای تحصیل قرار بگیرد. سیستم شانگهای و THE نیز به ترتیب دانشگاه ناوارا را در رتبه 501 تا 600 و 301 تا 350 جهان قرار دادند. در جدول زیر می توانید رتبه های این دانشگاه در رشته های مختلف را مشاهده کنید.

رتبه جهانی دانشگاه در سال 2024 بر اساس رشته
سیستم QS سیستم Shanghai
تجارت و مدیریت 27 امور مالی 101-150
حسابداری و امور مالی 53 مدیریت 101-150
فلسفه 100-51 داروسازی و علوم دارویی 151-200
پرستاری 100-51 اقتصاد 151-200
حقوق 150-101 علوم زیستی 201-300
روان شناسی 250-201 پزشکی بالینی 201-300
پزشکی 250-201 پرستاری 201-300
داروسازی و علوم دارویی 300-251 فناوری پزشکی 201-300
پردیس Pamplona دانشگاه ناوارا
پردیس Pamplona دانشگاه ناوارا

پردیس های دانشگاه ناوارا اسپانیا

دانشگاه بین المللی ناوارا دارای 7 پردیس است که در 4 کشور اسپانیا، آلمان، آمریکا و برزیل قرار دارند. پردیس های اسپانیا در شهرهای پامپلونا، مادرید، بارسلونا و سن سباستین و پردیس های بین المللی در شهرهای سائوپائلو، نیویورک و مونیخ قرار دارند. 

پردیس Pamplona

پردیس اصلی دانشگاه، پردیس پامپلونا است. این پردیس در زمینی به اندازه 113 هکتار قرار دارد و بزرگ ترین پارک و فضای سبز شهر است. بیش از 4190 درخت از 173 گونه مختلف، انواع گونه‌های درختچه و یک مسیر گیاه‌شناسی در این پردیس وجود دارد. در سال تحصیلی 2019، یک مسیر 5 کیلومتری دایره ای مخصوص ورزش دو در این پردیس افتتاح شد. در این پردیس 14 دانشکده وجود دارد که بیش از 50 رشته تحصیلی را ارائه می دهند. در این دانشکده ها 9 رشته نیز به صورت دو زبانه ارائه می شوند. علاوه بر فعالیت های آموزشی، در این پردیس تحقیقات علمی زیادی در راستای خدمت به جامعه انجام می شود. کلینیک دانشگاه، موزه دانشگاه ناوارا و موزه علوم دانشگاه نیز در این پردیس قرار دارند. 

پردیس SAN SEBASTIÁN

دانشگاه ناوارا از سال 1961 که دانشکده مهندسی خود را افتتاح کرد، یک پردیس در شهر سن سباستین داشت. دانشکده فنی مهندسی TECNUN اکنون در این شهر دو سایت دارد. قدیمی ترین سایت آن در محوطه دانشگاه در منطقه Ibaeta قرار دارد و از ساختمان های آزمایشگاهی، ساختمان اساتید و یک ساختمان چند منظوره تشکیل شده است. سایت دیگر دانشکده در پارک فناوری Miramón قرار دارد و شامل کلاس های درس و آزمایشگاه های تحقیقاتی در زمینه برق، الکترونیک و ارتباطات می شود.

دانشکده TECNUN، 11 رشته مقطع کارشناسی، 1 مدرک دوگانه، 4 رشته کارشناسی ارشد و 1 رشته دکترا را ارائه می دهد. علاوه بر این، مرکز مطالعات و تحقیقات فنی Gipuzkoa نیز در پردیس سن سباستین قرار دارد. دانشجویان دانشکده مهندسی با محققان این مرکز در راستای توسعه پروژه های علمی خود همکاری می کند.

پردیس مادرید

پردیس مادرید دانشگاه ناوارا به مساحت 60000 متر مربع، محل قرار گیری کلینیک دانشگاه ناوارا، ساختمان فارغ التحصیلان و یک باغ بزرگ است. ساختمان فارغ التحصیلان محل ارائه رشته های کارشناسی ارشد و دوره های کوتاه مدت است. این ساختمان همچنین محل اصلی اجتماع و ملاقات فارغ التحصیلان دانشگاه است.

پردیس های بین المللی مدرسه کسب و کار IESE

مدرسه بازرگانی و کسب و کار IESE در سال 1958 در بارسلونا آغاز به کار کرد. این مدرسه اکنون در شهرهای مادرید، نیویورک، مونیخ و سائوپائولو دارای پردیس است و برنامه های درسی خود را به دانشجویان سه قاره ارائه می دهد. در بیش از شصت سال فعالیت، این موسسه محل تحصیل بیش از 50000 دانشجو بوده است. 5 پردیس این مدرسه عبارت اند از:

    • پردیس بارسلون: پردیس بارسلون مدرسه IESE در شمال شهر قرار گرفته و با مساحت 30000 متر مربع، یکی از مدرن ترین پردیس های دانشگاهی در اروپا است.
    • پردیس نیویورک: این پردیس در منطقه منهتن از شهر نیویورک قرار دارد که مرکز تجاری شهر نیز به حساب می آید. ساختمان پردیس در فاصله چند قدمی تالار کارنگی، مرکز لینکلن و پارک مرکزی قرار دارد.
    • پردیس برزیل: پردیس برزیل در سال 2000 افتتاح شد و فعالیت خود را آغاز کرد. این مدرسه در منطقه Bela Vista شهر سائوپائولو قرار دارد.
  • پردیس مادرید: مادرید پایتخت اسپانیا و مرکز تجاری اصلی این کشور است و اختصاص یک پردیس به این شهر کاری بسیار هوشمندانه بود. این پردیس در محوطه ای به مساحت 19000 متر مربع قرار دارد و توسط باغ هایی زیبا احاطه شده است.
  • پردیس مونیخ: پردیس آلمان مدرسه  IESE در شهر مونیخ قرار دارد. این مرکز یک محیط آموزشی منحصر به فرد است که در آن دانشجویان می توانند روابط بین المللی قوی تشکیل دهند و از تجربیات اساتید برتر بهره ببرند.

دانشکده های دانشگاه ناوارا اسپانیا

دانشگاه ناوارا دارای 18 دانشکده است که به صورت زیر در میان پردیس های این دانشگاه تقسیم شده اند.

دانشکده های پردیس پامپلونا

  • دانشکده معماری
  • دانشکده حقوق 
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده داروسازی و تغذیه
  • آموزش و روان شناسی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده ارتباطات
  • اقتصاد و تجارت
  • دانشکده فلسفه و ادبیات
  • دانشکده قانون شرع
  • مدرسه فلسفی کلیسایی
  • دانشکده مدیریت کاربردی ISSA
  • دانشکده الهیات
دانشکده پردیس SAN SEBASTIÁN

  • دانشکده مهندسی. Tecnun
دانشکده های پردیس مادرید

  • مدرسه کسب و کار IESE
  • مدرسه کسب و کار مد ISEM
پردیس بارسلونا، نیویورک، مونیخ و سائو پائولو

  • در تمام این پردیس ها یک شعبه از مدرسه کسب و کار  IESEقرار دارد.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا، پذیرش مقطع کارشناسی را بر اساس نتایج آزمون ورودی و مدارک دوره دبیرستان انجام می دهد. آزمون ورودی نیز به صورت آنلاین و حضوری انجام می شود. آزمون ورودی و نیازمندی های زبان برای پذیرش در هر دانشکده و رشته متفاوت است. طول دوره کارشناسی در دانشگاه ناوارا معمولا 4 سال است؛ اما در برخی از رشته های خاص، مانند معماری، داروسازی، پزشکی و رشته های دوگانه، طول دوره تحصیلی بین 5 تا 6 سال است. با رفتن به این صفحه، می توانید اطلاعات کامل (مدارک لازم، ددلاین ها؛ مباحث آزمون ورودی و مدارک زبان مورد نیاز) برای ثبت نام و اخذ پذیرش در هر یک از رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه ناوارا را پیدا کنید. 

رشته های کارشناسی در دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا، 92 رشته تحصیلی مختلف را در مقطع کارشناسی ارائه می دهد. رشته های پزشکی، پرستاری، داروسازی، روانشناسی، مهندسی کامپیوتر، معماری، حقوق، شیمی، طراحی، مد و فشن، مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک، از محبوب ترین رشته های ارائه شده در این دانشگاه هستند. برای مشاهده لیست کامل رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی، روی لینک زیر کلیک کنید.

لیست کامل رشته های کارشناسی در دانشگاه ناوارا

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه ناوارا

طول دوره کارشناسی ارشد با توجه به رشته متفاوت است و می تواند بین 1 تا 2 سال تحصیلی و 60 تا 130 واحد درسی باشد. به عنوان مثال مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد رشته فلسفه 2 سال و کارشناسی ارشد مدیریت 11 ماه است. پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، بر اساس ریز نمرات مدرک کارشناسی، رزومه کاری، مصاحبه و آزمون ورودی انجام می شود.

رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه ناوارا

در دانشگاه ناوارا 49 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. از محبوب ترین رشته های کارشناسی ارشد در این دانشگاه می توانیم به مطالعات پیشرفته پرستاری، معماری، حقوق خانواده، علوم داده، مهندسی صنعتی، مهندسی مخابرات و مدیریت اشاره کنیم.

لیست کامل رشته های کارشناسی در دانشگاه ناوارا

تحصیل دکتری در دانشگاه ناوارا

تحصیل گرایش های دکتری در دانشگاه ناوارا معمولا 3 تا 4 سال زمان می برد. در مقطع دکترا پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق پژوهشی، تحصیلی و کاری متقاضیان انجام می شود. دانشجویان باید با توجه به گرایش مورد نظر برای تحصیل، پروپوزال تحقیقاتی خود را ارائه دهند و از آن دفاع کنند. گرایش های مقطع دکتری دانشگاه ناوارا در 19 شاخه، از جمله علوم مدیریت، علوم پرستاری، ارتباطات، اقتصاد و تجارت، پزشکی و سلامت، معماری، فلسفه و غیره ارائه می شوند. با رفتن به این صفحه می توانید لیست کامل گرایش های مقطع دکتری و الزامات پذیرش در هر رشته را پیدا کنید.

مدرک زبان لازم برای تحصیل در دانشگاه ناوارا

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه ناوارا، باید مدارک زبان به دانشگاه ارائه دهند. با توجه به زبان آموزش رشته، دانشجویان باید مدرک زبان اسپانیایی یا مدرک زبان اسپانیایی و انگلیسی را به دانشگاه ارائه دهند.

مدرک زبان اسپانیایی: برای اخذ پذیرش در هر یک از رشته های تحصیلی دانشگاه، ارائه مدرک زبان اسپانیایی ضروری است؛ حتی اگر زبان آموزش انگلیسی باشد. به همین دلیل، متقاضیان باید تا قبل از 5 آوریل هر سال تحصیلی، سطح زبان اسپانیایی خود را توسط یکی از مدارک زیر تأیید کنند:

  • سطح B2 مدرک زبان ILCE 
  • سطح B2 مدرک زبان DELE

مدرک زبان انگلیسی: برای رشته هایی که به صورت دو زبانه تدریس می شوند، علاوه بر مدرک زبان اسپانیایی، ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز ضروری است. مدرک و نمره زبان انگلیسی قابل قبول برای هر رشته متفاوت است. اما معمولا یکی از مدارک زیر توسط دانشگاه قابل قبول است:

  • آزمون زبان کمبریج: FIRST CERTIFICATE
  • آزمون زبان کمبریج: LINGUASKILL level B2
  • مدرک زبان تافل: نمره 72 یا بالاتر
  • آزمون زبان آکسفورد: سطح B2
  • مدرک زبان آیلتس: امتیاز 5 یا بالاتر

برای اطلاع از مدارک زبان مورد نیاز رشته های کارشناسی، باید به بخش اطلاعات آزمون ورودی مخصوص رشته های کارشناسی در وب سایت دانشگاه مراجعه کنید. برای رشته های مقطع کارشناسی ارشد نیز کافی است به صفحه رشته های مقطع کارشناسی ارشد مراجعه کنید و وارد صفحه مخصوص رشته مورد نظرتان شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا یکی از دانشگاه های خصوصی اسپانیا است و به همین دلیل هزینه تحصیل در آن چندین برابر هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا است. 

برای آشنایی با هزینه تحصیل در این دانشگاه، جدول زیر برای شما آماده شده است. در این جدول می توانید شهریه برخی از رشته های محبوب که در دانشگاه ناوارا ارائه می شود را مشاهده کنید.

رشته های مقطع کارشناسی شهریه هر سال تحصیلی رشته های کارشناسی ارشد شهریه هر سال تحصیلی
مهندسی کامپیوتر و هوش مصنوعی 15000 یورو مهندسی صنایع 26100 یورو
مهندسی برق 15000 یورو تحقیقات دارویی 16500 یورو
طراحی 15975 یورو اقتصاد و امور مالی 16000 یورو
معماری 16350 یورو معماری 18900 یورو
حقوق 14250 یورو مهندسی داده های حجیم 18500 یورو
پزشکی 19000 یورو مدیریت مد و فشن 27800 یورو
پرستاری 13950 یورو پرستاری  11880 یورو

همانطور که از جدول بالا مشخص است، هزینه تحصیل در دانشگاه ناوارا، بسیار بیشتر از هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا است. پس اگر به فکر تحصیل در اسپانیا هستید و می خواهید در یک دانشگاه ارزان قیمت تحصیل کنید، گزینه های مقرون به صرفه تری نیز وجود دارد. در مقاله هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه های پزشکی اسپانیا، برخی از ارزان ترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل پزشکی را به شما معرفی کردیم. این مقاله می تواند یک منبع مناسب برای یافتن دانشگاه های ارزان اسپانیا باشد.

برای مشاهده شهریه تمام رشته های ارائه شده در دانشگاه ناوارا، می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

لیست کامل شهریه رشته های کارشناسی در دانشگاه ناوارا

لیست کامل شهریه رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه ناوارا

خوابگاه های دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا بیش از 18 خوابگاه در اسپانیا دارد. 5 خوابگاه مخصوص آقایان، 11 خوابگاه مخصوص بانوان و 2 خوابگاه مختلط. این خوابگاه ها در میان پردیس های پامپلونا، سن سباستین و مادرید تقسیم شده اند. برای مشاهده لیست کامل و شرایط ثبت نام در این خوابگاه ها، می توانید از این لینک استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه ناوارا ممکن است؟

معمولا اکثر رشته های این دانشگاه یا کاملا به زبان اسپانیایی ارائه می شوند یا به صورت مشترک به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی آموزش داده می شوند. از طرفی ارائه مدرک زبان اسپانیایی برای تحصیل در این دانشگاه اجباری است، حتی اگر در رشته ای پذیرش بگیرید که به زبان انگلیسی ارائه شده است.

شهریه تحصیل در دانشگاه ناوارا چقدر است؟

میانگین شهریه تحصیل در دانشگاه ناوارا بین 11 تا 16 هزار یورو در سال است.

کدام دانشگاه اسپانیا برای تحصیل به زبان انگلیسی مناسب است؟

دانشگاه پمپئو فابرا یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل به زبان انگلیسی است.

سخن آخر

دانشگاه ناوارا اسپانیا، یکی از برترین دانشگاه های اسپانیا است که طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می دهد. گرچه شهریه های تحصیل در این دانشگاه بالا است، اما سطح بالای آموزش و نرخ بالای اشتغال فارغ التحصیلان، برنامه های کارآموزی و برنامه های حمایتی دانشگاه برای فارغ التحصیلان، باعث می شود دانشجویان این دانشگاه بلافاصله پس از پایان تحصیلات، وارد بازار کار شوند. این موضوع یکی از دلایل اصلی محبوبیت این دانشگاه در میان دانشجویان بین المللی است. اگر در یکی از شهرهای تهران، شیراز، اصفهان یا مشهد زندگی می کنید و به دنبال یک موسسه مهاجرتی معتبر برای تحصیل در اسپانیا می گردید، موسسه فرداد دانش پاسارگاد آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

منبع: unav.edu

 

Top headers

  • Universidad de Navarra (University of Navarra)
  • Study at University of Navarra
  • University of Navarra Ranking 2024
  • University of Navarra Campuses
  • Faculties of University of Navarra in Spain 
  • Undergraduate Studies at the University of Navarra
  • Master’s Studies at the University of Navarra in Spain
  • Doctoral Programs at the University of Navarra
  • Language Requirements for Studying at the University of Navarra
  • Tuition Fees at the University of Navarra
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا