آخرین لیست بهترین دانشگاه های معتبر و دولتی اسپانیا : + شرایط و مزایای تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا

اگر به دنبال تحصیل در خارج از کشور و در یک کشور زیبا و با فرهنگی غنی هستید، شاید اسپانیا گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی شما باشد. اسپانیا دارای دانشگاه های دولتی با کیفیت و ارزان قیمت است که در رشته های مختلف به شما خدمات آموزشی می دهند. این دانشگاه ها توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران تایید شده اند و در رنکینگ جهانی QS نیز رتبه خوبی دارند. شما می توانید در هر مقطع تحصیلی که مایل هستید، در این دانشگاه ها ثبت نام کنید و از فرصت های شغلی و اقامت دائم در کشور اسپانیا بهره مند شوید. برای آشنایی بیشتر با لیست بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا، ما در این مقاله به معرفی برخی از این دانشگاه ها می پردازیم.

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی آسان به اسپانیا را دارید تا پایان این مقاله همراه ما باشید، زیرا این مقاله به شما کمک می کند تا در مسیر تحصیل در اسپانيا بتوانید بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب برای پذیرش از دانشگاه های اسپانیا را داشته باشید.

تحصیل ارزان و رایگان در دانشگاه های دولتی اسپانیا
تحصیل ارزان و رایگان در دانشگاه های دولتی اسپانیا

چرا تحصیل در اسپانیا

سالانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در خارج از کشور و اخذ پذیرش تحصیلی اقدام می کنند که برخی از کشورها به دلیل شرایط ویژه ای که برای دانشجویان بین المللی فراهم میکنند تقاضای بیشتری دارند. از جمله تحصیل در آلمان به دلیل بورسیه های تحصیلی متنوع و امکان تحصیل رایگان، تحصیل در روسیه به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی و تحصیل در ایتالیا به دلیل بورسیه های استانی و … بسیار مورد توجه هستند.

در این بین، اسپانیا نیز به دلیل هزینه های پایین زندگی و تحصیل در اسپانیا، امکان تحصیل رایگان پزشکی در اسپانیا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، دانشگاه های با رتبه بالای جهانی و …  یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به خصوص برای تحصیل پزشکی در اسپانیا بسیار پرطرفدار می باشد.

لیست بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

در ادامه قصد داریم چند نمونه از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا که جز برترین دانشگاه های اسپانیا محسوب می شوند را به شما معرفی کنیم.

دانشگاه Complutense مادرید از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 
دانشگاه Complutense مادرید از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

دانشگاه Complutense  مادرید از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

این دانشگاه در سال 1508 تاسیس شده، در واقع یک آموزش عالی عمومی غیر انتفاعی است. این دانشگاه در شهر مادرید واقع شده است. این دانشگاه، دارای امکانات ورزشی، کتابخانه و اعزام دانشجو برای ادامه تحصیل در کشور های خارجی را دارد.

 ما در مقاله ای دیگر توضیحات کامل و جامعی مربوط به دانشگاه کمپلوتنسه مادرید را برایتان مطرح کرده ایم.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا
دانشگاه بارسلونا اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

دانشگاه بارسلونا از برترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های اسپانیا که بسیار هم معروف است دانشگاه بارسلونا ست. این دانشگاه در سال 1450 تاسیس شد که در کلان شهر بارسلون، کاتالونیا واقع شده است. دانشگاه بارسلونا، چندین امکان خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی از جمله، کتابخانه، مسکن، امکانات ورزشی، کمک های مالی و بورسیه به دانشجویان، تحصیل و اعزام دانشجو به خارج از کشور را به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشگاه بارسلونا از 100 بخش ساخته شده است که 15 بخش آن شامل دانشکده، دو مدرسه دانشگاهی، یک مدرسه مستقل و هشت مدرسه وابسته را دارد. 

دانشگاه بارسلونا از نظر سطح علمی در بالاترین رتبه ی دانشگاه های اسپانیا قرار دارد. برخی از دانشکده های بارسلونا عبارت اند از: 

زیست شناسی، شیمی، علوم زمین، اقتصاد و کسب و کار، هنرهای زیبا، داروسازی و علوم غذایی، جغرافیا و تاریخ و …

دانشگاه De Salamanca اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا
دانشگاه De Salamanca اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

دانشگاه De Salamanca ، یکی از بهترین دانشگاه های اسپانیا

یکی دیگر از دانشگاه های اسپانیا  De Salamanca است که در سال 1218 تاسیس شد. قدمت این دانشگاه حدود 802 سال است. این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان نگاهی به سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان می‌اندازد. این موسسه آموزش عالی و خدمات دانشگاهی و… را دارد. می‌توان از امکانات این دانشگاه به کتابخانه، خوابگاه، امکانات ورزشی، کمک های مالی و یا بورسیه تحصیل، دوره های آنلاین اشاره کرد. یکی از مزیت های این دانشگاه، ارائه خدمات اداری است. 

دانشگاه رامون لول اسپانیا
دانشگاه رامون لول اسپانیا

دانشگاه رامون لول از بهترین و معتبرترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

این دانشگاه در سال 1990 تاسیس شد. رامون لول اسم یکی از نویسنده های مشهور اسپانیا است که در قرن سیزدهم میلادی به نام ایشان دانشگاه نام گذاری شد. دانشگاه رامون لول دارای چندین کالج تخصصی در موضوعات مختلف است که در شهر بارسلون قرار دارد. برخی از کالج ها عبارت‌اند از:

  • فلسفه و علوم انسانی 
  • مهندسی و معماری 
  • مطالعات اجتماعی 
  • روابط بین الملل 
  • کسب و کار 
  • حقوق 
  • مدیریت 
  • جهانگردی 
  • طراحی 
  • و…
دانشگاه گرانادا اسپانیا
دانشگاه گرانادا اسپانیا

دانشگاه گرانادا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

چهارمین دانشگاه از بین برترین دانشگاه های دولتی اسپانیا، دانشگاه گرانادا نام دارد. این دانشگاه هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را در خود جای داده است. دانشگاه گرانادا فرصتی را برای آشنایی، ملاقات و برقراری ارتباط با افراد و فرهنگ های مختلف را فراهم می‌کند.

دانشگاه دووستو اسپانیا
دانشگاه دووستو اسپانیا

دانشگاه دووستو 

دانشگاه دووستو قدیمی ترین دانشگاه در اسپانیا است. این دانشگاه از لحاظ آکادمیک و تاریخی با اهمیت است، دانشگاه دووستو هرساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب خود می‌کند.

آلیکانته اسپانیا
آلیکانته اسپانیا

دانشگاه آلیکانته از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

دانشگاه آلیکانته یکی از دانشگاه های دولتی اسپانیا ست که در سال 1979 تاسیس و در شهر کوچک سان ویسنته دل راسپیک، والنسیا قرار دارد. پذیرش دانشگاه آلیکانته بر اساس آزمون های ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان است. از امکانات این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 کتابخانه، باشگاه، بورسیه تحصیلی، دوره آنلاین و فرصت های آموزشی 

دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا
دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا

دانشگاه پمپئو فابرا 

دانشگاه پمپئو یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی اسپانیا محسوب می‌شود که در سال 1990 تاسیس شد. در این دانشگاه بیش از 10000 دانشجو در رشته مختلف از جمله علوم اجتماعی، حقوق، زبان و هنر در حال تحصیل هستند. 

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در سال 1971 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی مهندسی از لیست بهترین دانشگاه های فنی مهندسی در اسپانیا است. دانشگاه پلی تکنیک در 65 رشته کارشناسی، 73 رشته تحصیلات تکمیلی، 49 رشته در دکترا و بیش از 30000 دانشجو دارد. رشته های ریاضیات و معماری اصلی ترین رشته های این دانشگاه است.

دانشگاه والنسیا اسپانیا
دانشگاه والنسیا اسپانیا

دانشگاه والنسیا 

دانشگاه والنسیا در کنار ساحل زیبای مدیترانه در سومین شهر بزرگ در اسپانیا واقع شده است. این دانشگاه در سال 1499 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده که به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور اسپانیا محسوب می‌شود. رقابت بر سر اخذ پذیرش تحصیلی در تمامی مقاطع از دانشگاه والنسیا اسپانیا بین دانشجویان بین المللی بسیار بالاست زیرا در این دانشگاه تدریس دروس به زبان اسپانیایی و انگلیسی امکان پذیر است.

دانشگاه پابلو دو اولاوید اسپانیا
دانشگاه پابلو دو اولاوید اسپانیا

دانشگاه پابلو دو اولاوید از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 

اگر قصد تحصیل ارزان و به نوعی رایگان در اسپانیا را دارید، ما به شما دانشگاه پابلو دو اولاوید اسپانیا را که یکی از معروف ترین دانشگاه های دولتی اسپانیا است پیشنهاد می دهیم. این دانشگاه در سال 1997 و در خارج از مرکز شهر سویل ساخته شد.

 دانشگاه پابلو بسیار بزرگ و گسترده است. از امکانات گسترده این دانشگاه، داشتن وای فای رایگان برای دانشجویان است. دانشگاه پابلو یک کتابخانه و زمین های ورزشی عظیم دارد که بسیار این دانشگاه را خاص کرده است.

زبان های آموزشی تحصیل در بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا چیست؟

در اکثر مناطق اسپانیا، زبان کاسیتا زبان اصلی افراد است. گرچه مانند ایران، افرادی که در روستاهای اسپانیا هستند، به زبان محلی نیز صحبت می‌کنند. این موضوع بیشتر در کاتالونیا جایی که بارسلون در آن واقع شده است حکم می‌کند. اساتید در دانشگاه های قدیمی بیشتر به زبان کاتالونیایی دروس را آموزش می‌دهند.

نحوه تحصیل در دانشگاه های دولتی اسپانیا به زبان انگلیسی 

اگر برنامه شما برای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور تحصیل به زبان انگلیسی ست، باید دانشگاه های غیر دولتی اسپانیا  را انتخاب کنید که کورس ها به زبان انگلیسی برگذار می‌شوند. باید به این مورد توجه داشته باشید که دانشگاه مورد نظر شما باید تمامی دروس را به زبان انگلیسی ارائه دهد. امکان دارد که دوره های تحصیلی شما بیش از یک ترم یا یک سال باشد.

سوالات پرتکرار

اگر برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی باشد، آیا باید به زبان اسپانیایی مسلط باشیم؟

اگرچه به قوانین دانشگاه بستگی دارد، در صورتی که برنامه شما کاملا اسپانیایی یا کاملا انگلیسی باشد، نیازی به اثبات مهارت زبان دیگر نخواهید داشت. اما برای زندگی در کشور اسپانیا که اغلب شهروندانش به زبان انگلیسی تسلط ندارند، بهتر است کمی اسپانیولی بدانید.

کدام شهرهای اسپانیا ارزان و کدامیک برای اقامت دانشجویان بین المللی گران است؟

برخی از گرانترین شهرهای اسپانیا شامل بارسلون ، مادرید و ساراگوسا هستند. از سوی دیگر برخی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای اسپانیا کوردوبا یا قُرطَبه، سانتیاگو دو کامپوستلا ، سالامانکا و آلیکانته هستند.

شرایط تحصیل در دانشگاه های برتر اسپانیا چگونه است؟

مدارک موردنیاز و شرایطی که برای تحصیل در دانشگاه های برتر اسپانیا باید فراهم کنید، بسته به دانشگاه شما، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است.

جایگاه دانشگاه های برتر اسپانیا در بین دانشگاه‌ های جهان چگونه است؟

۳۱ عدد از دانشگاه های برتر اسپانیا در بین ۱۵۰۰ دانشگاه جهان در رتبه‌بندی QS سال ۲۰۲۴ دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.

سخن آخر 

یکی از دغدغه هایی که باید هنگام مهاجرت و پذیرش تحصیلی داشته باشید جدا از اینکه در چه کالج یا دانشگاهی در حال تحصیل هستید، باید از دانش بروز و جدید بهره مند شوید. اگر انتخاب شما برای دانشگاه سخت است باید با محدود کردن گزینه های خود و تحقیقی درمورد سبک زندگی و هزینه های تحصیل و شرایط آب و هوایی بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. 

ممنون تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید. اگر سوالی یا پیشنهادی داشتید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید. 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx