کدام دانشگاه روسیه دندانپزشکی بخوانیم؟ + بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه

اگر به دنبال تحصیل در رشته دندانپزشکی یا پزشکی در روسیه هستید، شاید خوشحال شوید که بدانید که این کشور فرصت های زیادی برای شما دارد. تحصیل در روسیه هزینه کم و کیفیت بالایی دارد و شما می توانید مدرک خود را از دانشگاه های معتبر جهانی در این کشور بگیرید.

همچنین می توانید زبان روسی را در این کشور یاد بگیرید و با فرهنگ و طبیعت این کشور آشنا شوید. برای تحصیل در روسیه، باید به لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور توجه کنید. این لیست هر ساله به روز رسانی می شود.

برای تحصیل به زبان روسی، شما باید یک سال دوره مقدماتی زبان روسی را در دانشگاه های این کشور بگذرانید. در این مقاله همراه ما باشید تا با برخی از دانشگاه های معتبر در روسیه برای تحصیل دندانپزشکی آشنا شوید.

جدیدترین لیست بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در کشور روسیه

رشته های دندانپزشکی و پزشکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته های بین دانشجویان بین المللی هستند. تحصیل در این رشته ها در روسیه به شما این فرصت را می دهد که مهارت های عملی و حرفه ای خود را افزایش دهید و برای بازار کار آماده شوید.

در زیر چند نمونه از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی و پزشکی در روسیه را برای شما معرفی می کنیم:

عکس از دانشگاه پزشکی سن پترزبوگ روسیه
عکس از دانشگاه پزشکی سن پترزبوگ روسیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه: دانشگاه پزشکی سن پترزبورگ

این دانشگاه در شهر سن پترزبورگ قرار دارد و ۱۰۰۰ سال تاریخچه آموزش پزشکی و دندانپزشکی دارد. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی عمومی، پزشکی خانواده، پزشکی عصب شناسی، پزشکی قلب و عروق، پزشکی زنان و زایمان، پزشکی جراحی، پزشکی چشم، پزشکی گوش و حلق و بینی، پزشکی پوست و مو، پزشکی اطفال، پزشکی عفونت و دندانپزشک عمومي، دندانپزشكي جراحي، دندانپزشكي ترميمي، دندانپزكي كودكان، دندانپزكي زيبائي و ارتودنسي شهرت دارد. شما نياز به آزمون آيلتس نداريد، فقط كافي است سطح B2 زبان روسي را با گواهي نامه هاي معتبر مثل تافل نشان دهيد. هزينه تحصيل در اين دانشگاه حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو در سال است.

عکس از دانشگاه پزشکی دولتی اورال روسیه
عکس از دانشگاه پزشکی دولتی اورال روسیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه: دانشگاه دندانپزشکی دولتی اورال روسیه

دانشگاه دندانپزشکی دولتی اورال هفتمین رتبه را در بین بهترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان دارد که در سال 1930 تاسیس شده و در حال حاضر میزبان 6000 دانشجویان روسی و بین المللی است. هزینه تحصیل سالیانه در این دانشگاه 3450 دلار است.

عکس از دانشگاه پزشکی دولتی باشقیر روسیه
عکس از دانشگاه پزشکی دولتی باشقیر روسیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه: دانشگاه دندانپزشکی دولتی باشقیر روسیه

دانشگاه دولتی باشقیر در سال 1909 در شهر اوفا در روسیه تاسیس شده که در حال حاضر میزبان بیش از ده ها هزار دانشجویان روسی و بین المللی است. دانشگاه دندانپزشکی باشقیر در رتبه 781 در بین تمامی دانشگاه  های معتبر جهان قرار دارد که این دانشگاه از آموزش عالی نیز برخوردار است. هزینه تحصیل سالیانه در این دانشگاه 3500 دلار است.

عکس از دانشگاه پزشکی سیکتیوکار روسیه
عکس از دانشگاه پزشکی سیکتیوکار روسیه

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه: دانشگاه دندانپزشکی سیکتیوکار روسیه

دانشگاه سیکتیوکار در سال 1972 تاسیس شده که این دانشگاه در پایتخت کشور روسیه قرار دارد که یکی از بزرگترین موسسه های آموزش عالی است. این دانشگاه بیش از 9000 دانشجو دارد. هزینه تحصیل سالیانه در این کشور 20000 دلار است.

عکس از دانشگاه پزشکی فدرال کازان روسیه_1
عکس از دانشگاه پزشکی فدرال کازان روسیه_1

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه: دانشگاه دندانپزشکی فدرال کازن روسیه

این دانشگاه در شهر کازان قرار دارد و یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در روسیه است. این دانشگاه برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های پزشکی عمومی، پزشکی خانواده، پزشکی عصب شناسی، پزشکی قلب و عروق، پزشکی زنان و زایمان، پزشکی جراحی، پزشکی چشم، پزشکی گوش و حلق و بینی، پزشکی پوست و مو، پزشکی اطفال، پزشکی عفونت و دندانپزشک عمومي، دندانپزشكي جراحي، دندانپزشكي ترميمي، دندانپزكي كودكان، دندانپزكي زيبائي و ارتودنسي شهرت دارد.

هزینه سالیانه این دانشگاه 5500 دلار است.

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی در کشور روسیه

روسیه یکی از کشورهای محبوب برای دانشجویان بین المللی و اروپا است. اقامت تحصیلی یکی از بهترین راه ها برای تحصیل در این کشور است در ادامه به معرفی بهترین شهرها برای تحصیل در روسیه می‌پردازیم.

مسکو

سنت پترزبورگ

کازان

نووسیبیرسگ

نیژنی نووگورود

تومسک

یکاترینبورگ

امسک

بورسیه تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه

دانشجویان بین المللی می‌توانند همزمان به صورت آزاد و با هزینه های شخصی در کشور روسیه به صورت بورسیه در این کشور تحصیل کنند. تحصیل رایگان در این کشور در اکثر رشته نیز امکان پذیر است. در واقع شانس گرفتن بورسیه در برخی از رشته های تحصیلی و مقاطع نیز بیشتر است.

اولویت اخذ بورسیه با متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است. بورسیه تحصیل در رشته دندانپزشکی کمتر از مقاطع دیگر است.

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه به زبان انگلیسی چقدر است؟

از سال 2021 تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی نیز مورد تایید ایران شده که هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی در کشور روسیه حدود 7 هزار دلار در سال است.

شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه

شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی کشور روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار راحت تر است و با هزینه های شخصی، هیچ محدودیتی وجود نداشته و متقاضی در هر سنی می‌تواند در این رشته در کشور روسیه به ادامه تحصیل بپردازند. اما کسانی که تصمیم به تحصیل به صورت بورسیه دارند در اولویت هستند که سن زیر 30 سال، 35 سال در مقطع دکترا داشته باشند.

برای تحصیل در رشته دندانپزشکی چه مدارکی لازم است؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم یکی از مزیت های تحصیل در کشور روسیه هزینه مقرون به صرفه برای تحصیل و زندگی کردن است و دانشجویان بین المللی ملزم هستند که مدارک زیر را به دانشگاه مقصد ارائه دهند.

دیپلم تجربی(نمره بالا در دروس فیزیک، زیست شناسی و شیمی که باید بالای 50 درصد باشد)

تمامی ریزنمرات تحصیلی دوران دبیرستان

گذرنامه معتبر

کپی مدارک هویتی

فرم درخواست پذیرش از دانشگاه

سوالات پرتکرار

بهترین دانشگاه پزشکی کشور روسیه چه نام دارد؟

دانشگاه لومونوسوف مسکو یکی از بهترین دانشگاه پزشکی کشور روسیه است.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور روسیه چقدر است؟

هزینه دندانپزشکی در کشور روسیه حدود 10 الی 12 هزار دلار در سال است.

آیا بهترین دانشگاه های روسیه، خوابگاه های دانشجویی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند؟

بله، یکی از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های روسیه بهره مندی از خوابگاه های مجهز آن ها است.

بهترین دانشگاه های کشور روسیه چه امکاناتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند؟

کتابخانه های قدیمی، آزمایشگاه ها، لابراتورهای مجهز و باشگاه ورزشی تنها بخشی از امکانات دانشگاه های کشور روسیه هستند.

سخن آخر

اگر شما هم به دنبال تحصیل با هزینه مقرون به صرفه و با بهترین امکانات و تجهیزات دانشگاهی هستید تحصیل در کشور روسیه بهترین انتخاب برای شما است.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی کشور روسیه می‌تواند درهای جدیدی را بر رویتان باز کند و در آینده جایگاهی شایسته در سراسر دنیا داشته باشید.

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بوده اید. اگر سوالی یا پیشنهادی دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید و یا با مشاوران موسسه فرداددانش پاسارگاد در ارتباط باشید.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
زهره
زهره
7 ماه قبل

خیلی خوب بود و چقدر دانشگاه های متنوعی داره

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  زهره

زهره عزیز از همراهی شما سپاسگذاریم

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx