موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

راهنمای مهاجرت تحصیلی آسان به اسپانیا در سال 2023 – 2024

چرا اسپانیا مقصد ایده آلی برای مهاجرت تحصیلی است؟

اسپانیا یکی از ایده‌آل‌ترین و محبوب ترین کشورها برای تحصیل ایرانیان و مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آید. با گرفتن ویزا تحصیلی اسپانیا می توانید از مزایای تحصیل در اسپانیا بهره مند شوید. بالا بودن سطح رفاه و زندگی در اسپانیا، زندگی در کشوری با آب و هوای معتدل و بسیار مطبوع، فرهنگ غذایی جذاب و تجربه ی غذاهایی لذیذ و بیاد ماندنی، پایین بودن هزینه های زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، سیستم آموزشی با کیفیت، تنوع فرهنگی و آداب و رسوم غنی و مکان های گردشگری بی شمار، چندین دلیل از دلایل علاقه مندی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسپانیا است. از طرفی برای اخذ پذیرش تحصیل در اسپانیا لازم نیست مدرک زبان ارائه کنید.
اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا
اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا

اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا

با توجه به شرایط و موقعیت های خوب تحصیلی و کاری در اسپانیا دانشجویان زیادی علاقه مند به اطلاع از شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در اسپانیا 2023 هستند.
اعزام دانشجو به اسپانیا و تحصیل در اسپانیا مدارک و شرایط سخت و زیادی لازم ندارد بلکه هر دانشگاه یا موسسه آموزشی شرایط پذیرش خاص خود را دارد و مدارک خاص و مورد نیاز خود را از متقاضیان درخواست می کند. یکی از این شرایط قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد تقاضا می باشد که هر دانشگاه آزمون مختص به خود را دارد. اسپانیا به دلیل جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد دارای سبک زندگی شاد دانشجویی می باشد. آگاهی دادن به دانشجویان از این سبک زندگی قبل از اعزام دانشجو به اسپانیا یکی از اصلی ترین مطالب است، زیرا در صورت عدم آگاهی افراد از سبک زندگی کشور مقصدشان می تواند بعد از مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا تحصیلی بسیار چالش برانگیز شود.

شرایط اعزام دانشجوی پزشکی به اسپانیا

مطمئنا دسته ای از متقاضیان تحصیل در اسپانیا به عشق تحصیل پزشکی خواهان اپلای از دانشگاه های این کشور هستند. این دسته از متقاضیان بایستی بدانند که در اسپانیای فعلی حدود 19 دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که هر یک نیز در زمره برترین دانشگاه های این رشته در جهان محسوب می شوند. ضمنا تحصیل این رشته بیشتر بدان سبب مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار دارد که شهریه آن پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است. در مجموع برنامه های پزشکی در اسپانیا 6 سال طول کشیده و امکان تحصیل آن به زبان انگلیسی و اسپانیایی وجود دارد. از همین رو از شرایط پذیرش در پزشکی اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– قبولی در آزمون EBAU
– مدرک زبان در سطح B2
– مدرک دیپلم متوسطه + ریز نمرات

ویزای تحصیلی اسپانیا 2023

اگر قصد تحصیل یا ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات اسپانیا را دارید نیاز به دریافت ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی اسپانیا دارید. ویزای تحصیلی اسپانیا به دلیل مزایای تحصیل در این کشور یکی از پرطرفدارترین انواع ویزاهای تحصیلی می باشد. دارا بودن دانشگاه های متعددی با بورسیه تحصیلی ، تخفیف های چشم گیر برای استفاده از خدمات درمانی و … از مزایایی هستند که افراد زیادی داوطلب اخذ پذیرش تحصیلی در اسپانیا شده اند.
ویزای تحصیلی اسپانیا 2023
ویزای تحصیلی اسپانیا 2023

انواع ویزا تحصیلی اسپانیا

با توجه به هدف شما از مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، انواع ویزاهای تحصیلی اسپانیا وجود دارد که هر کدام با توجه به مدت زمان دوره تحصیلی و آموزشی شما مزایا و یا محدودیت خاص و متفاوتی دارند.
یکی از گام های دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا ارائه درخواست خود به سفارت یا کنسولگری اسپانیا می باشد.

انواع ویزا تحصیلی اسپانیا به شرح زیر می باشد:

اسپانیا چهار نوع ویزای مختلف برای دانشجویان صادر می‌کند که در هر کدام از آن‌ها مدت زمان اقامت متغیر است. در ادامه انواع ویزای تحصیلی اسپانیا را نام می‌بریم:
  • دانشجویانی که برای شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به اسپانیا سفر می‌کنند، ویزای تحصیلی برای کمتر از ۹۰ روز می‌گیرند.
  • دانشجویانی که دوره آموزشی آن‌ها بیش از دو ماه و کمتر از سه ماه طول می‌کشد، مجوز اقامت سه ماهه می‌گیرند.
  • دانشجویانی که در دوره‌های میان مدت ۳ تا ۶ ماهه شرکت می‌کنند، باید ویزای اقامت کوتاه مدت دریافت کنند.
  • دانشجویانی که یک دوره تحصیلی کامل در اسپانیا اقامت می‌کنند، باید ویزای تحصیلی بلند مدت دریافت کنند. مدت زمان اعتبار این ویزاها حداقل شش ماه است.
  • برخی از این ویزاها قابل تمدید هستند و برخی دیگر را نمی‌توان تمدید کرد. همه انواع ویزاهای تحصیلی برای بار اول باید در خاک ایران دریافت شوند، اما برای تمدید می‌توان اقدامات مورد نیاز را از خاک اسپانیا هم انجام داد.
بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری به اسپانیا
بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری به اسپانیا

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری به اسپانیا

برخی از رشته ها جز محبوب ترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا می باشند که آشنایی با این رشته ها کمک چشمگیری در موفقیت فرآیند مهاجرت تحصیلی شما خواهد کرد.
رشته ی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و کلا زیر مجموعه علوم پزشکی جز لیست برترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی و کاری به اسپانیا می باشند. رشته پزشکی در اسپانیا همچون ایران و دیگر کشورها یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین رشته ها در بین دانش آموزان و دانشجویان می باشد که دارای رقابت تنگاتنگی جهت اخذ پذیرش آن می باشد. تحصیل در رشته پزشکی در اسپانیا مزایایی دارد که محبوبیت این رشته را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اسپانیا دوچندان کرده است، از جمله مزایای تحصیل پزشکی در اسپانیا می توان به هزینه های پایین زندگی دانشجویی در اسپانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی اشاره کرد. از طرف دیگر مدرک پزشکی اکثر دانشگاه‌های اسپانیا مورد تایید مراکز بهداشتی و درمانی اتحادیه اروپا است. به این ترتیب متقاضی می‌تواند پس از اتمام تحصیلات، شغل حرفه‌ای خود را حتی در خارج از اسپانیا داشته باشد.
از دیگر رشته های محبوب در اسپانیا می توان رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، پزشکی و پرستاری، حقوق و وکالت، مدیریت و مدیریت کسب و کار، معماری، دیجیتال مارکتینگ، طراحی و دیزاین، روانشناسی، جامعه شناسی و حسابداری را به عنوان بهترین رشته ها برای تحصیل در اسپانیا نام برد.
بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی
بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی

بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی

با توجه به پرطرفدار بودن رشته دندانپزشکی و رتبه ی عالی دانشگاه های آن با رنکینگ های زیر 550 دانشجویان زیادی از سراسر دنیا متقاضی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می باشند. از این رو، آشنایی با بهترین دانشگاه های اسپانیا در رشته دندانپزشکی و شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می‌تواند کمک شایانی در انتخاب دانشگاه مناسب به شما باشد.
از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– معتبر بودن مدرک اکثریت دانشگاه های اسپانیا برای مراکز بهداشتی و درمانی اتحادیه اروپا و وزارت بهداشت ایران
– تحصیل رایگان و ارزان در رشته دندانپزشکی در اروپا در کشوری مدرن و با پیشرفته ترین تجهیزات
– کیفیت بالای سیستم آموزشی در اسپانیا
– امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در اسپانیا
– امکان دریافت ویزای تحصیلی شنگن برای دانشجویان در حال تحصیل در اسپانیا

لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

لیست بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا

نام دانشگاه ویژگی‌ها
دانشگاه بارسلونا دانشگاه دولتی بارسلونا در جایگاه ۵۱ تا ۱۰۰ دانشکده‌های پزشکی مطرح دنیا قرار دارد. شهریه رشته دندانپزشکی این دانشگاه ۳۶۰۰ یورو در سال است.
دانشگاه گرانادا دانشگاه گرانادا چهارمین دانشگاه بزرگ اسپانیاست که در شهر گرانادا قرار دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های دولتی اسپانیا برای تحصیل دندانپزشکی به شمار می‌رود.
دانشگاه والنسیا دانشگاه والنسیا دیگر دانشگاه معتبر برای تحصیل دندانپزشکی در کشور اسپانیا به شمار می‌رود. زبان تدریس دندانپزشکی در این دانشگاه اسپانیایی است و شهریه آن سالانه در حدود ۱۰۰۰ یورو است.
دانشگاه سویا دانشگاه سویا دیگر دانشگاه دولتی معتبر در اسپانیا برای تحصیل دندانپزشکی است که در شهر سویا واقع شده. این دانشگاه دارای ۱۹ دانشکده و رشته‌های متنوع است.

بهترین شهرهای دانشگاهی و دانشجویی اسپانیا

اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، با داشتن جاذبه‌های توریستی و گردشگری، وضعیت اقتصادی مناسب، بازار کار خوب، نرخ بیکاری پایین و دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و متعدد جزء کشورهایی به شمار می‌رود که هر ساله، تعداد بسیاری از ایرانیان به دنبال مهاجرت به آن هستند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به این کشور را می‌توان مهاجرت تحصیلی به حساب آورد. زمانی که افراد کشوری را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، باید به هنگام انتخاب شهر وسواس خاصی به خرج دهند؛ زیرا انتخاب شهر نا مناسب با نوع مهاجرت، می‌تواند به زندگی‌شان در کشور هدف آسیب بزند.
قطعا مادرید به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد ، شایسته است که در فهرست ما از بهترین شهرهای اسپانیا برای تحصیل قرار گیرد ، محبوبیت مادرید طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و مردم را به خود جذب می‌کند ، این شهر به دلایل مختلفی از جمله دانشگاه های خود معروف است و به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی در اسپانیا مطمئناً می ‌توانید طعم فرهنگ اسپانیایی را در آن بچشید و زبان اسپانیایی خود را تمرین کنید ، در حالی که یکی از بهترین آموزش های عالی را دریافت کرده و با مردم سراسر جهان ملاقات کنید.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و زندگی در یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی را دارید، با کارشناسان مجرب تیم فرداد دانش پاسارگاد تماس بگیرید.

بارسلونا پایتخت کاتالونیا است و مردم بارسلونا به زبان منحصر به فردی به نام کاتالانی صحبت می کنند. این شهر که عمدتاً توسط آنتونیو گائودی افسانه‌ای ساخته شده است، شهری است که به خاطر صحنه هنری بی‌نظیر خود و مملو از مناطق پر جنب‌ و جوش شبانه مشهور است. بارسلونا به عنوان یک مرکز گردشگری به حساب می آید، بنابراین به عنوان یک دانشجو می توانید ترکیب جالبی از فرهنگ ها را ببینید.
سویا شهری اسپانیایی است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده و به عنوان پایتخت بخش خودمختار اندلس شناخته می‌شود. شهر سویا اسپانیا که به عنوان چهارمین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از بهترین شهرهای دانشجویی اسپانیا شناخته می‌شود، یکی از مراکز مهم گردشگری، صنعت و بازرگانی و تحصیل در اسپانیا است. این شهر همچنین به دلیل داشتن تاریخی غنی، معماری باشکوه و فرهنگی منحصر به فرد دارای شهرت است. به طور کلی شهر سویا اسپانیا دارای اقلیمی مدیترانه‌ای به همراه تابستان‌های طولانی، گرم و خشک و زمستان‌های کوتاهِ بارانی است.

سخن پایانی

تحصیل در اسپانیا مورد تقاضای بسیاری از افراد می باشد . وجود دانشگاه های معتبر اسپانیا، امکان بردن همراه، امکان تحصیل در مقاطع مختلف، حق کار حین تحصیل، امکان تردد در کشورهای اروپایی با ویزای دانشجویی اسپانیا و ….. از شرایط و مزیت های پذیرش تحصیلی اسپانیا و تحصیل در اسپانیا می باشد.
امیدواریم تلاش موسسه فرداد دانش پاسارگاد باعث تحقق کسب پذیرش اسپانیا برای شما مخاطب عزیز گردد.

سوالات متداول

1- آیا تحصیل در اسپانیا رایگان است؟

بله امکان تحصیل رایگان در اسپانیا وجود دارد و فقط در مراکز آموزشی و دانشگاه های دولتی این کشور امکان‌پذیر است.

2- برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا چه مدارکی لازم است؟

8 مدرک الزامی جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسپانیا به صورت (ذیل) است:
  1. – گواهی دیپلم به همراه ریز نمرات
  2. – مدارک هویتی دانشجو
  3. – ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی (درصورت لزوم)
  4. – تکمیل فرم درخواست پذیرش دانشگاه های اسپانیا
  5. – انگیزه نامه تحصیلی
  6. – کسب نمره قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه های اسپانیا ( در صورت لزوم)
  7. – رزومه تحصیلی
  8. – رسید پرداخت هزینه های مربوط به ویزا و پذیرش تحصیلی
4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کیوان درویشی
کیوان درویشی
10 ماه قبل

مرسی از اطلاعاتی کامل تون بعد از اتمام دوره در اسپانیا باید کشور را ترک کرد؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

خواهش می کنم
کیوان عزیز، خیر شما بمدت یکسال اجازه اقامت دارید تا بتوانید جویای کار شوید، در صورتیکه موفق شدید کار پیدا کنید اقامت شما از تحصیلی به کاری تغییر پیدا میکند.

مینو باقری
مینو باقری
9 ماه قبل

سلام
تحصیل تو اسپانیا در رشته پزشکی چندسال هست وامکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود داره ؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  مینو باقری

سلام مینو عزیز
تحصیل در شاخه پزشکی در اسپانیه 6 سال هست و امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود داره

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx