صفر تا صد تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه 2023 – 2024

تحصیل در رشته های پزشکی بخصوص دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، فیزیوتراپی و… از بهترین گزینه ها برای تحصیل در خارج از کشور بخصوص روسیه می باشد.

تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه یکی از مقصدها با رقابت بالا برای دانشجویان سراسر جهان می باشد. یکی از علت های این میزان استقبال از تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه ارزان بودن تحصیل در روسیه و مرقون به صرفه بودن هزینه های زندگی در روسیه می باشد.

جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه، شما می توانید در یکی از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگا ه های پزشکی روسیه کنید. طول دوره رشته فیریوتراپی در دوره کارشناسی در روسیه 4 سال می باشد.

فیزیوتراپیست کیست؟

فیزیوتراپیست فردی است که به منظور کمک به افرادی که ناتوانی جسمی-حرکتی دارند اقدامات حمایتی را انجام می‌دهد. فیزیوتراپیست ها با دورهایی که دیده اند به بیمار خود کمک می‌کنند تا با انجام روش های موثر و جدید درد بیمار کاهش یابد و یا به بهبود عملکرد آن کمک می کنند.

در دانشگاه های روسیه وظایف فیزیوتراپیست به خوبی به دانشجویان آموزش داده می‌شود؛ بنابراین انتخاب رشته فیزیوتراپی در روسیه می تواند بهترین شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی را برای شما فراهم کند.

فیزیوتراپ ها این توانایی را دارند تا هرگونه محدودیت یا اختلال حرکتی را تشخیص دهند. فیزیوتراپ ها با استفاده ازا نوروفیزیولوژیکی و درمان های دستی به بیماران خود کمک می‌کنند تا سریع تر به فعالیت های روزمزه خود برسند.

موسسه فرداد دانش پاسارگاد دارای سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی
موسسه فرداد دانش پاسارگاد دارای سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی

مزایای تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه

  • انتخاب رشته علوم پزشکی و پزشکی در روسیه یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌آید. کشور روسیه در زمینه های پزشکی و مهندسی از سایر کشورهای دیگر جلوتر است.
  • هزینه تحصیل در روسیه بسیار پایین می باشد.
  • هزینه زندگی در روسیه بسیار مقرون به صرفه است.
  • دانشجویان بین المللی پس از مهاجرت به کشور روسیه می توانند با فرهنگ ها و ملل های مختلفی آشنا شوند و تجربیات ارزمندی کسب کنند.
  • تحصیل در دانشگاه های روسیه نیازی به داشتن مدرک آیلتس یا تافل ندارد. دانشجویان بعد از تمام شدن دوره پادفک روسیه می‌توانند به راحتی در این کشور پذیرش بگیرند.
  • اقامت در خوابگاه دانشجویی بسیار راحت و کم هزینه است.
  • استفاده از بورسیه های تحصیلی روسیه شرایط تحصیلی رایگان را برای شما فراهم می کند.

معایب تحصیل در کشور روسیه

مزایای روسیه باعث می‌شود که تعداد زیادی از دانشجویان به این کشور مهاجرت کنند. بیشتر چالش های کشور روسیه به شرایط زندگی و محیط این کشور اختصاص دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم :

  • نیاز به فراگیری زبان روسی برای برخی از رشته های تحصیلی و بهبود شرایط زندگی و کار
  • عدم حق همراه برای دانشجویان متاهل علاقه مند به تحصیل در روسیه
  • شرایط آب و هوایی نامناسب در این کشور

گرفتن پادفک روسیه چیست؟

برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه باید به زبان روسی مسلط باشید زیرا این رشته در دانشاه های روسیه به زبان روسی تدریس می شود. برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در روسیه یک دوره پادفک است که برای همه رشته های پزشکی یکسان می باشد. شما باید برای تحصیل در رشته های مختلف پزشکی این دوره را بگذرانید. این دوره ها به طور معمول ۱۰ ماه می باشند و در دره پادفک می توانید زبان روسی هم فراگیرید و یکی از شرط های لازم برای پذیرش رشته فیزیوتراپی دانشگاه های روسیه را پاس کرده باشید. متقاضیان باید قبل از ورود به دانشگاه های روسیه آزمون پادفک را بدهند، که در کشور اوکراین برگذار می‌شود و با عنوان پادفک اوکراین شناخته می‌شود.

شرایط تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه چگونه بوده است؟

تحصیل رشته فیزیوتراپی در میان محصلان بسیار محبوبیت پیدا کرده، طوری که بیشتر مهاجرین تحصیل فیزیوتراپی در کشور روسیه و ترکیه را به خاطر هزینه های کم و آزمون های راحت انتخاب می‌کنند.

دانشجویان فیزیوتراپ در کشور روسیه در حین تحصیل نحوه کار با مجموعه ها و دستگاه ها را به صورت عملی یاد می‌گیرند. رشته فیزیوتراپی هم به صورت عملی و هم به صورت تئوری تدریس می‌شود.

رشته فیزیوتراپی در کدام دانشگاه روسیه؟؟
رشته فیزیوتراپی در کدام دانشگاه روسیه؟؟

بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی

در ادامه رتبه QS برخی از بهترین دانشگاه های روسیه در رشته فیزیوتراپی را برایتان لیست کرده ایم .

  1. دانشگاه دوستی ملل روسیه (295)
  2. دانشگاه پزشکی مسکو (651-700)
  3. دانشگاه دوتی لومونوسوف مسکو (75)
  4. دانشکاه ایالتی سن پترزبورگ (270)
  5. دانشگاه فدرال کازن (322)

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه

تحصیل در شته فیزیوتراپی کشور روسیه، هزینه های بسیار پایینی دارد. در واقع هزینه تحصیل این کشور به هزینه های زندگی، مدت دوره تحصیل و دانشگاهی که در آن درس می‌خوانید بستگی دارد.

دانشجویان بین المللی مانند دانشجویان روسی می‌توانند، از امکانات بسیاری در این کشور برخوردار شوند؛ برخی از دانشگاه های این کشور برای تشویق دانشجویان ممتاز از تحفیف شهریه استفاده می‌کنند.

مدارک پذیرش تحصیل رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر برای تحصیل و بررسی شرایط لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در روسیه نوبت به آماده سازی مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه می رسد.

در زیر لیست مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه در رشته فیزیوتراپی را ذکر کرده ایم.

  • ارائه مدرک دیپلم به همراه پیش دانشگاهی
  • ارائه 6 قطعه عکس 4*3
  • ارائه مدرک تمکن مالی
  • ارائه گذرنامه معتبر

هزینه تحصیل در روسیه برای کسانی که اقامت اروپا دارند، نسبت به شهروندان کشور روسیه، کمتر است.

برترین شهرهای روسیه برای تحصیل

انتخاب مناسب ترین و بهترین برای زندگی و تحصیل در روسیه یکی از اولین سوالاتی ست که در فرآیند مهاجرت تحصیلی با آن مواجه می شوید.

مرکز اصلی آموزش در کشور روسیه در شهرهای مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، روستوف، ساراتوف و کمروو قرار دارد. در هر یک از شهرهای روسیه که تصمیم به تحصیل داشته باشید، فعالیت ها و مکان های زیبا و گردشگری را پیدا خواهید کرد. برخی از شهرهای روسیه بسیار بزرگ هستند و هیچ راهی برای شما وجود ندارد که در این کشور خسته شوید.

کار دانشجویی در کشور روسیه

از سال 2020 دانشجویان بین المللی قادر بودند به طور قانونی و بدون هیچ مجوز خاصی در این کشور کار کنند؛ اما به صورتی که کار کردن هیچ لطمه ای به تحصیل آنها وارد نکند.

امکان کار همزمان با تحصیل در روسیه  می‌تواند بسیاری از هزینه های دانشجویی را تامین کند. طی آماری که این اواخر به دست آمده است نشان می‌دهد که در طول 5 سال اول پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می‌توانند حقوق ماهانه از 900 تا 2000 دلار در روسیه دریافت کنند. برای کار کردن در روسیه کافی است شما به زبان روسی مسلط باشید.

سوالات پرتکرار در زمینه رشته فیزیوتراپی در روسیه

آیا برای ورود به دانشگاه های روسیه نیازی به شرکت در آزمون های ورودی هست؟

در برخی از رشته های پزشکی دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های قبل ورود به دانشگاه می باشند. لازم به ذکر است که شانس دانشجویان برای ورود به دانشگاه های روسیه به مراتب بالاتر از سایر کشورهای دنیا می باشد.

آیا امکان اخذ ویزای همراه برای تحصیل در روسیه وجود دارد؟

در حال حاضر و با توجه به قوانین موجود در کشور روسیه، ویزای همراه به دانشجویان بین المللی تعلق نمی گیرد.

آیا مدارک دانشگاهی روسیه معتبر و مورد تایید است؟

با توجه به سطح بالای علمی در دانشگاه های روسیه و سیستم منطبق با بلونیا، مدارک اخذ شده در این کشور، مورد تایید تمامی کشورهای دنیا می باشد.

آیا بعد از تحصیل در روسیه می توان انتقالی گرفت؟

در خصوص انتقالی متناسب با شرایط کشور هدف تعیین می گردد ولی لازم به ذکر است که این امر برای دانشجویان میسر می باشد.

تحصیل در روسیه چند سال طول میکشد ؟

با توجه به رشته مورد نظر شما متقاوت است اما اگر در قصد تحصیل در رشته فیزیوتراپی در مقطع کراشناسی را دارید می توانید با 4 سال تحصیل در دانشگاه های روسیه موفق به اخذ مدرک فیزیوتراپی از روسیه شوید.

سخن آخر

چنانچه قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی در روسیه را دارید و می خواهید مسیری امن و مطمئن برای پذیرش خود طی کنید با کارشناسان مجرب ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس حاص فرمایید.

ما در این مقاله سعی کردیم تا شرایط و مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در رشته فیزیوتراپی در کشور روسیه را برایتان توضیح دهیم.

برای کسب اطلاعات دقیق تر با مشاورین مجرب ما تماس برقرار کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ساناز حسینی پور
ساناز حسینی پور
8 ماه قبل

سلام ، وقت بخیر ، من رشته ام ریاضی هست اما قصد تحصیل در پزشکی دارم ، میخواستم ببینم امکانش هست؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین

سلام وقت شما هم بخیر و نیکی، بله امکان پذیر هست تمامی کشورها اکثرا رشته ریاضی و فیزیک هم‌ میپذیرن.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx