موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لیست بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا 2023 – 2024

از الان که در دبیرستان و در حال تحصیل در رشته تجربی، ریاضی و یا انسانی هستید رویای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را در سر دارید ؟

اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید باید در انتخاب رشته در دبیرستان و همچنین دانشگاه خود دقت بسیاری داشته باشید.

آمارها نشان می دهند که جمعیت مهاجران ایرانی به خارج از کشور در دنیا حدود 820 هزار نفر بوده، که این افراد با روش ها و به دلایل مختلف، برخی به دلیل تحصیل، برخی تحصیلی، ازدواج و … مهاجرت کرده اند.

رشته تجربی فقط محدود به پزشکی نیست اما یکی از پرطرفدارترین رشته ها برای ادامه ی تحصیل برای افرادی که در رشته تجربی تحصیل کرده اند، رشته پزشکی می باشد که دارای متقاضیان زیادی برای اپلای و مهاجرت تحصیلی در این رشته دارد.

در ادامه فهرستی برای شما آماده کرده ایم که بهترین رشته های تجربی در کانادا بر اساس عوامل مختلف و میزان درآمد و فرصت های شغلی نشان داده می‌شود.

تحصیل پزشکی، پرطرفدارترین رشته در مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی، پرطرفدارترین رشته در مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی رشته جراحی در کانادا

بهترین شاخه از تجربی در کانادا جراحی است. به همین علت درآمد بسیار بالایی دارد. جراحان، آسیب های موجود در استخوان ها، بافت ها یا ارگان ها را درمان می‌کنند. متوسط درآمد سالیانه جراحان در کانادا 257687 دلار است. برخی از مشاغل مرتبط با جراحی مثل جراحی مغز، اعصاب، کاردیولوژی و جراحی ارتوپدی درآمد های بیشتری نیز دارند.

تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا

یکی از پرطرفدارترین رشته ها برای تحصیل در کانادا رشته دندانپزشکی است. تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا مانند سایر کشورها، بدلیل شرایط کاری و مالی ایده آلی که دارد بسیار پرتقاضاست.

کار دندان پزشک ها، حفظ سلامت دهان و دندان است. با توجه به تخصصشان حوزه هایی مثل دندان، لثه و دهان در برمی‌گیرند. دندان پزشک ها با توجه به تخصصی که دارند کار جراحی دهان و دندان هم نیز انجام می‌دهند.

متوسط درآمد سالیانه دندانپزشک ها در کانادا حدود 176763 دلار است به همین علت بسیاری از دانشجویان این رشته را انتخاب می‌کنند.

رشته دام پزشکی در کانادا

همانطور که می‌دانید دامپزشک ها وظیفه درمان و یا تشخیص بیماری های حیوانات را بر عهده دارند. دامپزشک ها چک آپ روزانه حیوانات را انجام می‌دهند، یا در صورت نیاز جراحی می‌کنند.

شغل دامپزشکی به تشخیص طیف وسیعی از بیماری های حیوانات خانگی گرفته تا دام و طیور، که هر کدام از بیماری ها تخصص خودشان را دارند.

میانگین درآمد سالیانه دامپزشک ها حدود 94720 دلار است.

رشته پرستار رسمی در کانادا

یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کشور کانادا پرستار رسمی نیز شناخته می‌شود، که هر ساله شغل پرستار رسمی را در فهرست مشاغل پر تقاضا در کانادا مشاهده می‌کنید.

پرستاران در تمامی حوزه های درمانی به بیماران خود کمک و مراقبت می‌کنند. پرستار های رسمی در مطب دکتر ها، بیمارستان ها، کلینیک ها، مدارس، اورژانس، خانه سالمندان و بسیاری از اماکن دیگر کار می‌کنند و نقش مهمی در ادامه زندگی افراد دارند.

برای اینکه بتوانید به عنوان پرستار در این کشور کار کنید باید به مدت 4 سال در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه کانادایی یا یک موسسه خارجی معتبر و پذیرفته شده تحصیل کنید. تخصص هایی که پرستاران می‌توانند در زمینه کاریشان انتخاب کنند: جراحی، مامایی، روان درمانگری، اطفال، خدمات اجتماعی، سلامت کاری، اورژانس، بازپروری، تومور شناسی و…

پرستاران رسمی میانیگن درآمد سالیانه برابر با 73890 دلار که برابر است با 37.89 دلار در ساعت، البته پرستاران با سابقه سالیانه 83626 دلار نیز دریافت می‌کنند.

رشته متخصص امور اداری پزشکی در کانادا

تعیین زمان جلسات درمانی، گزارش های درمانی، بیمه درمانی و بررسی تاریخ آن ها تنها گوشه ای از وظایف امور اداری پزشکی است.

از دیگر مشاغل مربوط می‌توان به دستیار پزشکی، منشی پزشکی، دستیار امور پزشکی و… اشاره کرد.

میزان حقوق متخصص امور اداری پزشکی در ایالات و مناطق مختلف کانادا متفاوت است اما به طور کلی 44021 دلار در سال یا 22.57 دلار در ساعت است. بالاترین جایگاه شغلی در این زمینه تا 53170 دلار در سال هم نیز دریافت می‌کنند.

قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا داری؟
قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا داری؟

رشته فیزیوتراپ در کانادا

کسانی که می‌خواهند به عنوان فیزیوتراپ در این کشور مشغول به کار شوند باید بتوانند دروس سطحی کارشناسی ارشد را بگذرانند.

محیط های مختلفی برای کار به عنوان فیزیوتراپ مناسب است. از جمله بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی، مراکز خدمات اجتماعی، خانه سالمندان و مدارس. میانگین درآمد سالیانه فیزیوتراپ ها در کانادا بین 35000 الی 48500 دلار در سال متغیر است.

رشته درمانگر در کانادا

حداقل دوران تحصیل به عنوان درمانگر در کشور کانادا 4 سال است که بعد از فارغ التحصیل شدن مدرک کارشناسی را دریافت می‌کنند. باید افراد 1000 ساعت کارورزی نیر بگذرانند. پس گذراندن کارورزی می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل خود ادامه دهند و مشغول به کار شوند.

کار درمانگر ها 78025 دلار در سال درآمد دارند و کمترین آن از 71058 دلار در سال شروع می‌شود.

رشته پزشک داروساز در کانادا

یکی دیگر از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت تحصیلی و کاری داروسازی است. پزشک داروساز نسخه ای که پزشک تجویز کرده را می‌سازد، و همچنین به بیماران مشاوره می‌دهد و از عوارض جانبی داروها آگاه می‌کند.

متوسط حقوق سالیانه پزشک داروساز در کانادا 101620 دلار است که یکی از پردرآمد ترین رشته های تجربی در کانادا معرفی شده است. بیشترین درآمد سالیانه داروساز ها 110171 دلار می‌باشد.

رشته تکنسین داروخانه در کانادا

تکنسین ها معمولا در داروخانه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و یا مراکز درمانی کار می‌کنند. تکنسین ها وظایف متعددی داشته اند. به عنوان مثال ثبت سابقه بیماران، آماده کردن داروها، کمک به بیماران و امور دارویی و…

تکنسین های داروخانه حداقل باید تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده باشند. متوسط حقوق سالیانه تکنسین داروخانه 51136 در سال بوده، اما این مقدار به 60079 نیز در سال هم می‌رسد.

رشته مامایی در کانادا

یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا رشته مامایی است.

یک زن باردار در طول بارداری و همچنین هنگام زایمان برای مراقبت های اولیه نوزاد نیاز به یک ماما دارد. افراد می‌توانند بعد از مهاجرت به کانادا، در دوره کلاس مامایی شرکت کنند و مدرک آن را کسب کنند اما در این حالت نمی‌توانید در همه بیمارستان ها استخدام شوید. متوسط حقوق ماما در کانادا 86572 دلار در سال یا 44.40 دلار در ساعت است که افراد با تجربه کمتر از 79322 دلار در سال شروع می‌شود.

رشته رادیولوژی در کانادا

رادیولوژی یک رشته نسبتا جدید و پرطرفدار از رشته های خوب تجربی برای مهاجرت است. این شغل امروزه یکی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت در رشته تجربی به کشور کانادا تبدیل شده است.

برای مهاجرت به کانادا به عنوان رادیولوژیست باید به زبان کشور مقصد خود تسلط کامل را داشته باشید.

حداقل درآمد سالیانه رادیولوژیست در کانادا  180.000 دلار است.

رشته های پیراپزشکی برای مهاجرت

رشته های پیراپزشکی ، ارزش بیشتری برای خارجیان به خصوص کشور کانادا دارد.

عمده کشورهای پیشرفته جهان به پرستار و پیراپزشک نیاز دارد و به حدی که می‌توانند تعداد زیادی از پرستاران ایرانی را پذیرش کنند.

پرتکرارترین سوالات در مورد رشته های تجربی در کانادا

به چه مدارکی برای مهاجرت در رشته تجربی نیاز داریم؟

مدرک زبان، انگیزه نامه، ترجمه مدارک تحصیلی، ریزنمرات، گواهی سلامت ذهنی و جسمی، عکس استاندارد، پذیرش از دانشگاه و جاب آفر، پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، شرایط مالی مناسب و مساعد، ارائه اظهار نامه بانکی

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت چه رشته هایی است؟

رشته مامایی، فیزیوتراپی، رادیولوژی، مامایی، پرستاری، دندان پزشکی و…

سخن آخر

تصمیم افراد برای مهاجرت یکی از سخت ترین تصمیماتی است که هر فردی می‌تواند بگیرد. به همین علت باید اطلاعات کافی را داشته باشید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم که چنانچه قصد مهاجرت به کانادا در رشته های تجربی را دارید بتوانید با شناخت بیشتر و دیدی بازتر به انتخاب رشته بپردازید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا آشنایی و شناخت دانشگاه های تجربی معتبر در کانادا می باشد. ما در مقالات دیگر به معرفی بهترین و معتبرترین دانشگاه های پزشکی کانادا پرداخته ایم که با مطالعه این مقاله می توانید مسیر روشن تری برای مهاجرت تحصیلی تان طی کنید.

چنانچه سوال یا پیشنهادی در زمینه لیست بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا 2023 – 2024 داشتید با ما در قسمت نظرات درمیان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Hossein
Hossein
1 ماه قبل

درود، متشکرم از مقاله کم نظیرتان، بنده یک پرسش داشتم : آیا کسی که در رشته هوشبری درس می‌خواند، می‌تواند بورسیه کانادا را بگیرد؟ یا باید از ابتدا در کانادا تحصیل میکرده؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  Hossein

درود بر شما ،بله قابل انجام هست به رزومه متقاضی خیلی بستگی دارد
مثلا در مقطع کارشناسی ارشد میتونید اقدام کنید
از همراهی شما سپاسگزاریم.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx