Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لیست جامع بهترین دانشگاه های روسیه 2024

معتبر ترین و بهترین دانشگاه ها در روسیه کدام اند؟ اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید، احتمالا این سوال را از خود پرسیده اید. هر سه سیستم برتر در زمینه رتبه بندی دانشگاه های جهان، لیست دانشگاه های برتر برای سال 2024 را منتشر کرده اند. در این مقاله قصد داریم بر اساس نتایج منتشر شده توسط سه سیستم QS، THE و شانگهای، بهترین دانشگاه های روسیه و رتبه جهانی آنها در رشته های مختلف را به شما معرفی کنیم. دانشگاه های روسیه پزشکی را در بالاترین سطح ممکن ارائه می دهند و این کشور یکی از مقاصد اصلی جهان برای تحصیل پزشکی، تحصیل دندانپزشکی و تحصیل داروسازی است. 

کشور روسیه دارای یک سیستم آموزش عالی تثبیت شده است که قدمت آن به قرن هجدهم باز می گردد. این کشور خانه صدها دانشگاه و موسسه آموزش عالی برتر است که به بیش از 5 میلیون دانشجو آموزش عالی را ارائه می دهند. سیستم آموزشی در روسیه تاکید زیادی بر ترکیب علم و فناوری دارد و بسیاری از دانشگاه های این کشور در این زمینه های مختلف علمی و صنعتی به برتری های فراوان رسیده اند. کیفیت آموزش در روسیه به طور کلی بالا است و بسیاری از دانشگاه های روسیه، در رشته های تحصیلی خاص در بین برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. اکثر موسسات آموزش عالی با بودجه دولتی تامین می شوند و هزینه های تحصیل برای دانشجویان داخلی و بین المللی مقرون به صرفه است. در سال های اخیر نیز دولت اقدامات متعددی را برای بهبود کیفیت آموزش و افزایش دسترسی گروه های کم درآمد به آموزش عالی انجام داده، از جمله ارائه بورسیه های تحصیلی روسیه به افراد با شرایط مختلف است.

زمان مطالعه: 8 تا 10 دقیقه

برخی از دانشگاه های روسیه
برخی از دانشگاه های روسیه

رتبه جهانی 10 تا از بهترین دانشگاه های روسیه 2024

دانشگاه های برتر روسیه که در جدول زیر مشاهده می کنید، طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را ارائه می دهند. در روسیه امکان تحصیل محبوب ترین و برترین رشته های تحصیلی وجود دارد، از رشته های گروه پزشکی گرفته تا رشته های مهندسی، هنر، علوم انسانی و علوم طبیعی. به کمک لیست زیر، شما می توانید حداقل یک دانشگاه برتر برای تحصیل هر رشته تحصیلی که وجود دارد پیدا کنید.

# سیستم QS رتبه جهانی سیستم Shanghai رتبه جهانی سیستم THE رتبه جهانی
1 دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 87 دانشگاه دولتی مسکو 101-150 دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 95
2 دانشگاه دولتی سن پترزبورگ 315 دانشگاه دولتی سن پترزبورگ 401-500 موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) 201-250
3 دانشگاه فنی باومن مسکو 319 موسسه فیزیک و فناوری مسکو  (MIPT)  501-600 دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ 351-400
4 دانشگاه RUDN 342 دانشگاه HSE 701-800 دانشگاه فنی باومن مسکو 401-500
5 دانشگاه فدرال کازان (منطقه ولگا) 396 دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 701-800 دانشگاه HSE 401-500
6 دانشگاه HSE 399 موسسه علم و فناوری Skolkovo 701-800 دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI 401-500
7 موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) 415 دانشگاه فدرال اورال 701-800 انشگاه دولتی تومسک 501-600
8 دانشگاه دولتی تومسک 418 دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI 901-1000 دانشگاه ITMO 601-800
9 دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 421 دانشگاه سچینوا 901-1000 دانشگاه ملی علم و صنعت (MISiS) 601-800
10 دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI 461 دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 601-800
تحصیل آسان پزشکی در روسیه
تحصیل آسان پزشکی در روسیه

لیست برترین دانشگاه های پزشکی روسیه 2024

روسیه به عنوان یکی از مقاصد اصلی دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور شناخته می شود. دانشگاه های روسیه پزشکی و رشته های دیگر گروه پزشکی را با هزینه های مناسب و شرایط پذیرش فوق العاده ارائه می دهند. دانشگاه های برتر، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، آزمون ورودی آسان و امکان اخذ ویزای تحصیلی بدون ارائه تمکن مالی، از جمله دلایل محبوبیت روسیه برای تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی هستند.

در زیر می توانید لیستی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه و رتبه آنها در سیستم QS را مشاهده کنید. 

  • دانشگاه پزشکی سچینوا، رتبه 150
  • دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو، رتبه 201-250
  • دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیراگوا، 301-350
  • دانشگاه رودن، 301-350
  • دانشگاه پاولوف، 351-400
  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ، رتبه 401-450
  • دانشگاه فدرال کازان (منطقه ولگا)، رتبه 551-600
  • دانشگاه پزشکی مچینکوف، رتبه 601-650
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک، رتبه 601-650
  • دانشگاه پزشکی کازان، رتبه 651-700
فرداد دانش پاسارگاد، موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج
فرداد دانش پاسارگاد، موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج

اگر قصد دارید پس از تحصیل رشته های پزشکی در روسیه به ایران بازگردید، بهتر است در یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل کنید. برای آشنایی با این دانشگاه ها، می توانید مقاله لیست بهترین دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت را مطالعه کنید. در کنار روسیه، بلاروس نیز در سال های اخیر به دلیل داشتن دانشگاه های برتر، هزینه پایین زندگی و تحصیل و شرایط مناسب پذیرش، به یکی دیگر از برترین مقاصد دانشجویان رشته های پزشکی تبدیل شده است. برای آشنایی با دانشگاه های برتر این کشور، پیشنهاد می کنیم مقاله لیست بهترین و معتبرترین دانشگاه های بلاروس را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل پزشکی در روسیه 2024

طول دوره پزشکی در روسیه 6 سال و دندانپزشکی 5 سال است. در صورت نیاز به شرکت در دوره پادفک، باید یک سال نیز به این دوره زمان اختصاص دهید. هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی روسیه، به صورت میانگین بین 3500 تا 7000 دلار در سال است. معمولا شهریه رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند بیشتر از شهریه همان رشته به زبان روسی است. برای اطلاع دقیق از شهریه های این رشته، بهتر است سایت هر دانشگاه را بررسی کنید.

برای تحصیل پزشکی به زبان روسی و هزینه های کم، علاوه بر روسیه، کشور بلاروس نیز گزینه بسیار جذابی است. بلاروس یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای زندگی است. برای آشنایی بیشتر با تحصیل پزشکی در این کشور، می توانید از مقاله ” تحصیل پزشکی در بلاروس” بازدید کنید.

دانشگاه کازان روسیه
دانشگاه کازان روسیه

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه کازان روسیه 2024

دانشگاه فدرال کازان یکی از بهترین دانشگاه های روسیه است که به دلیل تعامل فعال خود با سازمان های آموزشی در سراسر جهان شناخته شده است. KFU یک مرکز زیست پزشکی با آزمایشگاه های تخصصی، یک مجموعه مخصوص به کاربردی سازی علوم پزشکی، یک موسسه پزشکی بنیادی و یک مرکز زیست شناسی را اداره می کند. دانشگاه کازان روسیه پزشکی و دیگر رشته های این گروه را با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می دهد و فارغ التحصیلان این دانشگاه در رشته خود سطح بالایی از مهارت را کسب می کنند. رشته پزشکی، دندانپزشکی، زیست پزشکی مولکولی، مهندسی زیست پزشکی، داروسازی و ژنومیک از محبوب ترین رشته های ارائه شده در دانشگاه پزشکی کازان روسیه هستند.

در جدول زیر می توانید لیست کامل هزینه تحصیل پزشکی و برخی دیگر از رشته های ارائه شده در این دانشگاه را مشاهده کنید. لیست زیر برای سال تحصیلی 2023-2024 است. در ژوئن سال 2024 نیز شهریه های سال تحصیلی 2024-2025 ارائه خواهد شد که پس از ارائه در همین صفحه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دپارتمان رشته مدرک طول دوره شهریه سالانه برای پذیرش در سال 2023-2024
دپارتمان پزشکی بنیادی و زیست شناسی پزشکی عمومی مدرک تخصص 6 سال 493740 روبل
دپارتمان پزشکی بنیادی و زیست شناسی دندانپزشکی مدرک تخصص 5 سال 493740 روبل
دپارتمان مدیریت، اقتصاد و دارایی مدیریت اقتصاد. تجارت بین الملل کارشناسی 4 سال 276060 روبل
دپارتمان فناوری اطلاعات و سیستم های هوشمند مهندسی نرم افزار (توسعه محصول دیجیتال) کارشناسی 4 سال 220200 روبل
دپارتمان زمین شناسی و فناوری های نفت مهندسی نفت کارشناسی ارشد 2 سال 334560 روبل
دپارتمان زمین شناسی و فناوری های نفت زمین شناسی (تحلیل داده های پیچیده در علوم زمین) کارشناسی ارشد 2 سال 334560 روبل
دپارتمان حقوق حقوق (وکالت در تجارت بین الملل) کارشناسی ارشد 2 سال 270000 روبل
دپارتمان مدیریت، اقتصاد و امور مالی مدیریت (مدیریت عمومی و استراتژیک) کارشناسی ارشد 2 سال 309660 روبل
دپارتمان فناوری اطلاعات و سیستم های هوشمند مهندسی نرم افزار، توسعه محصول کارشناسی ارشد 2 سال 220200 روبل
تحصیل دندانپزشکی در روسیه
تحصیل دندانپزشکی در روسیه

لیست دانشگاه های برتر دندانپزشکی روسیه 2024-2025

در زیر لیست بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه را مشاهده می کنید؛ دانشگاه هایی که همگی از برترین دانشگاه های جهان هستند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از این لیست 8 دانشگاه اول، برای تحصیل دندانپزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. در نتیجه پس از فارغ التحصیلی، می توانید مدرک خود را برای کار و یا ادامه تحصیل در ایران در ایران معادل سازی کنید.

  • دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی مسکو(یوداکیموا)
  • دانشگاه فدرال کازان
  • دانشگاه لومونوسوف مسکو
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ
  • دانشگاه تحقیقات ملی پیراگوا
  • دانشگاه ملی سنت پترزبورگ
  • دانشگاه تومسک
  • دانشگاه دوستی ملل یا رودن
  • دانشگاه سیچنوا

دانشگاه پاولوف یکی از دانشگاه های محبوب روسیه برای تحصیل رشته پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و دوره های رزیدنتی است. برای اَشنایی بیشتر با شرایط تحصیل در این دانشگاه، پیشنهاد می کنیم از سایت دانشگاه پاولوف روسیه بازدید کنید.

روسیه، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی خارج از کشور
روسیه، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی خارج از کشور

لیست برترین دانشگاه های داروسازی روسیه 2024

رشته داروسازی یکی از رشته های گروه پزشکی است که علاوه بر دانش پزشکی، نیاز به دانش فنی و آزمایشگاهی بالایی دارد. به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های پیشرفته که دارای جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی هستند، می تواند تاثیر زیادی روی موفقیت شما به عنوان یک دکتر داروساز داشته باشد. در روسیه، اکثر دانشگاه هایی که رشته داروسازی را ارائه می دهند، دانشجویان را با جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات آشنا می کنند و به همین دلیل این کشور مقصد مناسبی برای تحصیل داروسازی است. در زیر می توانید لیست برترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته داروسازی را مشاهده کنید:

در مقاله “لیست بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه، علاوه بر ارائه لیست برترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل داروسازی، برخی از دانشگاه های داروسازی روسیه را با جزئیات بیشتر به شما معرفی کردیم. پس اگر به تحصیل این رشته در روسیه علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم از این مقاله دیدن کنید. برای اطلاع از بازار کار این رشته در روسیه نیز، می توانید از مقاله “وضعیت بازار کار رشته داروسازی در روسیه” بازدید کنید.

لیست برترین دانشگاه های روسیه در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر 2024

رشته های شاخه کامپیوتر همواره در میان برترین و محبوب ترین رشته های تحصیلی هستند. روسیه به عنوان کشوری پیشرفته، محلی فوق العاده برای تحصیل این رشته است. در لیست زیر می توانید بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته های شاخه کامپیوتر را پیدا کنید. اگر به تحصیل رشته علوم داده و هوش مصنوعی علاقه دارید، دانشگاه ITMO در این رشته رتبه 51 تا 70 جهان را در اختیار دارد.

سیستم QS رتبه سیستم Shanghai رتبه جهانی سیستم THE رتبه جهانی
دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 78 دانشگاه ITMO 401-500 دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو 95
دانشگاه ITMO 110 موسسه علم و فناوری Skolkovo 401-500 موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) 201-250
موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT) 136 دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ 351-400
دانشگاه HSE 162 دانشگاه فنی باومن مسکو 401-500
دانشگاه فنی باومن مسکو 184 دانشگاه HSE 401-500
دانشگاه دولتی سن پترزبورگ 251-300 دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI 401-500
دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 251-300 دانشگاه دولتی تومسک 501-600
دانشگاه RUDN 301-350 دانشگاه ITMO 601-800
دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhI 301-350 دانشگاه ملی علم و صنعت (MISiS) 601-800
دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ 301-350 دانشگاه دولتی نووسیبیرسک 601-800

اگر به تحصیل رشته های فنی مهندسی در روسیه علاقه دارید و می خواهید با دانشگاه های این کشور بیشتر آشنا شوید، مطالعه مقاله بهترین دانشگاه های روسیه برای رشته های مهندسی می تواند مفید باشد.

سوالات متداول

بهترین دانشگاه روسیه برای تحصیل رشته مهندسی عمران کدام دانشگاه است؟

دانشگاه لومونوسوف مسکو و دانشگاه HSE، دو دانشگاه برتر روسیه برای تحصیل رشته مهندسی عمران هستند.

بهترین دانشگاه روسیه برای تحصیل رشته دندانپزشکی کدام دانشگاه است؟

دانشگاه سچینوا و لومونوسوف از برترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل رشته دندانپزشکی هستند.

سخن آخر

تاریخچه آکادمیک روسیه بسیار قوی است و بسیاری از دانشگاه های این کشور همواره در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند. برای دانشجویان بین المللی، این دانشگاه ها فرصتی بی نظیر برای تجربه فرهنگ غنی و آموزش در سطح جهانی با هزینه مقرون به صرفه را فراهم می کنند. هنگام تحقیق در مورد تحصیل در روسیه، مهم است که در ابتدا اولویت رشته و شهر مورد نظر برای تحصیل در روسیه را مشخص کنید. مشخص کردن این موارد به شما کمک می کند تا سریع تر دانشگاه خود را انتخاب کنید.

این محتوا توسط تیم تولید محتوا و با همکاری و نظارت کارشناسان مهاجرت به روسیه مؤسسه فرداد دانش پاسارگاد تهیه و منتشر شده است و می توانید از صحت مطالب ارائه شده اطمینان خاطر داشته باشید. اگر به دنبال یک موسسه معتبر اعزام دانشجو در شهرهای تهران، تبریز یا شیراز هستید، می توانید به صورت حضوری به دفاتر نمایندگی ما در این شهرها مراجعه کنید. اگر در شهرهای مشهد، اصفهان، اهواز، و یا هر شهر دیگری از ایران بزرگ هستید، می توانید به صورت غیر حضوری با کارشناسان ما جلسات مشاوره داشته باشید. 

 

Top headers:

list of the top universities in Russi 2024

Top 10 Russian universities world ranking 2024

List of the best medical universities in Russia

Medical universities fee in Russia 2024

Medicine course cost at Kazan University

List of Dental schools in Russia 2024-2025

Best Universities for Computer Science in Russia 2024

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا