آشنایی با معتبرترین دانشگاه های ایتالیا در رشته معماری 2023 – 2024

در این مقاله قصد داریم بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته معماری را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر علاقه­ مند به تحصیل رشته معماری هستید، ایتالیا با داشتن تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان و هزینه پایین تحصیل، می تواند یکی از بهترین مقاصد ممکن برای مهاجرت تحصیلی رشته معماری باشد. عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، کیفیت بالای آموزش، بورسیه های تحصیلی مختلف و تاریخ و فرهنگ این کشور، همگی دلایلی بر انتخاب ایتالیا برای ادامه تحصیل هستند. اگر به تحصیل در رشته معماری در ایتالیا علاقه مند هستید، این مقاله یک راهنمای عالی برای شما خواهد بود.

برترین دانشگاه های معماری ایتالیا
برترین دانشگاه های معماری ایتالیا

برترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته معماری

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

Politecnico di Milano در سال 1863 تأسیس شد و برترین دانشگاه ایتالیا برای تحصیل رشته معماری و دیگر رشته های مهندسی است. این دانشگاه توانست در سال 2023، در میان بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته معماری، رتبه 10 جهان را کسب کند. پردیس های دانشگاه در میلان و پیاچنزا قرار دارند، اما آموزش های رشته معماری در پردیس میلان انجام می شود. طول کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک 3 ساله و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است.

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا
دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک تورین، گرایش های طراحی معماری، برنامه ریزی شهری، معماری پایدار شهرسازی و طراحی داخلی در معماری ارائه می شود. دو دانشگاه پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین، رشته معماری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا
دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک تورین Politecnico di Torino در سال 1859 تأسیس شد و به دلیل تمرکز زیاد بر رشته های مهندسی  از جمله معماری و عمران شناخته شده است. این دانشگاه که در شهر تورین قرار دارد در سال 2023 توانست در رشته معماری رتبه 28 جهان را کسب کند. طول دوره کارشناسی معماری در این دانشگاه 3 سال و کارشناسی ارشد 2 سال است و ورود به مقطع لیسانس رشته معماری نیز نیاز به شرکت در آزمون ورودی دارد.

هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز برای دانشجویان بین المللی متفاوت است و به رشته انتخابی و تعداد واحد بستگی دارد. مدرک کارشناسی ارشد معماری ارائه شده توسط دانشگاه جنبه های مختلف طراحی معماری، برنامه ریزی شهری و مرمت بناهای قدیمی را پوشش می دهد. گرایش های معماری برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تورین شامل طراحی معماری، بازسازی شهری و فناوری های معماری می باشد. شرایط ورود برای مقطع کارشناسی شامل مدرک دیپلم 12 ساله، مدرک زبان و قبولی در آزمون ورودی می شود.

دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا

دانشگاه ساپینزا رم سومین دانشگاه برتر ایتالیا برای تحصیل رشته معماری است. این دانشگاه در سال 1303 تأسیس شده است و سابقه ای درخشان در آموزش مهندسان و معماران برجسته ایتالیا و جهان دارد. با بیش از 700 سال سابقه و بیش از 120000 دانشجو، دانشگاه ساپینزا بزرگ ترین دانشگاه اروپا است. دانشکده معماری دانشگاه ساپینزا رم، به دلیل برتری علمی و کمک های فراوان به پیشرفت رشته معماری مشهور است. این دانشگاه توانست در سال 2023، در رتبه 51 تا 100 جهان برای تحصیل رشته معماری قرار بگیرد.

دانشگاه Iuav در ونیز ایتالیا

دانشگاهIuav  در سال 1926 تأسیس شد و در ونیز قرار دارد. این دانشگاه به مطالعات معماری، طراحی و برنامه ریزی شهری اختصاص دارد و در این زمینه شهرت جهانی دارد. دانشگاهIuav  توانست در سیستم QS رتبه 51 تا 100 جهان را کسب کند و به یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته معماری تبدیل شود.

شهریه پرداختی برای هر دانشجو بستگی به شرایط فردی او خواهد داشت اما ماکزیمم شهریه رشته های مهندسی در سال 2023 در این دانشگاه 2943 یورو در سال است که باید در سه قسط پرداخت شود.

دانشگاه فدریکو دوم ناپل ایتالیا
دانشگاه فدریکو دوم ناپل ایتالیا

دانشگاه فدریکو دوم نپال ایتالیا

دانشگاه فدریکو دوم در سال 1224 تأسیس شد و در شهر نپال ایتالیا قرار دارد. دانشکده معماری این دانشگاه دارای سابقه ای درخشان در آموزش معماری است. بر اساس آمار منتشر شده توسط سیستم QS، این دانشگاه در سال 2023 در رشته معماری توانست رتبه 101 تا 150 جهان را کسب کند.

برای تحصیل در این دانشگاه، ارائه مدرک زبان B2 ایتالیایی الزامی است و پذیرش دانشجویان بر اساس آزمون ورودی انجام می شود. ددلاین درخواست برای برنامه لیسانس معماری در این دانشگاه معمولا اواخر ماه می است، اما توصیه می کنیم که برای اطلاع دقیق از ددلاین ها وب سایت رسمی دانشگاه را بررسی کنید.

دانشگاه بولونیا ایتالیا

به احتمال زیاد متوجه شده اید که برخی از قدیمی ترین و مهم ترین دانشگاه های جهان در ایتالیا قرار دارند؛ اما از همه مهم تر و قدیمی تر، دانشگاه بولونیا است که در سال 1088 تأسیس شد. تصمیمات مهم زیادی در این دانشگاه اتخاذ شده که تاثیری بین المللی داشه اند، از جمله پیمان بولونیا که استانداردهای سیستم آموزشی یکپارچه و بین المللی را به جهان هدیه داد.

دانشگاه بولونیا توانست در سال 2023، رتبه 101 تا 150 برترین دانشگاه جهان برای تحصیل رشته معماری را کسب کند. در این دانشگاه رشته معماری 3 سال زمان می برد و شهریه آن از 3300 یورو در سال شروع می شود. با این حال شهریه پرداختی در دانشگاه بولونیا به ملیت، وضعیت اقتصادی و بورسیه دریافتی هر دانشجو بستگی خواهد داشت.

دیگر دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل رشته معماری

علاوه بر دانشگاه های معرفی شده در بالا، دانشگاه های زیر، دیگر مراکز برتر ایتالیا برای تحصیل رشته معماری هستند.

  • دانشگاه فلورانس
  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه پادووا

ارزان ترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته معماری

در زیر لیست ارزان ترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته معماری آورده شده. علاوه بر شهریه مناسب، در این دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی مختلف نیز ارائه می شود که می توانید برای دریافت آنها اقدام کنید. برای اطلاع از میزان دقیق شهریه ها باید سایت هر دانشگاه را بررسی کنید، اما در مقایسه با دیگر دانشگاه های ایتالیا، دانشگاه های زیر شهریه کمتری دریافت می کنند.

  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه جنوا
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه فلورانس

سوالات متداول

طول تحصیل رشته معماری در ایتالیا چگونه است؟

در ایتالیا طول تحصیل کارشناسی رشته معماری سه سال و کارشناسی ارشد آن دو سال است.

آیا رشته معماری در ایتالیا به زبان انگلیسی هم ارائه می شود؟

بله. بسیاری از دانشگاه های ایتالیا رشته معماری را به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می دهند از جمله دانشگاه پلی تکنیک تورین و میلان.

آیا می توانم در زمان تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی کار کنم؟

بله، دانشجویان بین المللی مجاز به کار پاره وقت در حین تحصیل در ایتالیا هستند. ساعات مجاز برای کار دانشجویی 20 ساعت در هفته است.

آیا فرصت کارآموزی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

بله، بسیاری از دانشگاه ها با شرکت های معماری محلی قرارداد همکاری دارند و فرصت های کارآموزی را به دانشجویان ارائه می دهند.

آیا خوابگاه دانشجویی توسط دانشگاه ها ارائه می شود؟

بسیاری از دانشگاه ها خوابگاه دانشجویی ارائه می دهند اما رقابت برای پذیرش بسیار شدید است. در ایتالیا امکان اجاره مسکن خصوصی نیز برای دانشجویان در دسترس است.

آیا می توانم پس از اتمام تحصیل، برای مجوز کار در ایتالیا اقدام کنم؟

بله، ایتالیا یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی ارائه می دهد که به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد پس از فارغ التحصیلی برای مدت معینی در ایتالیا بمانند و کار کنند. معمولا تاریخ اعتبار این مجوز یک ساله است.

سخن آخر

امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر در زمینه تحصیل در ایتالیا سوالی دارید، همواره می توانید با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید. با در اختیار داشتن بیش از یک دهه تجربه در زمینه امور مهاجرتی، ما می توانیم پاسخگوی تمام سوالات شما باشیم و شما را به بهترین شکل ممکن به مقصد برسانیم. پس تلفن را بردارید و با مشاوران ما تماس بگیرید.

 

2.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
اشکان
اشکان
8 ماه قبل

سلام روز خوش برای ایتالیا بورس استانی هم میشه اقدام کرد؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  اشکان

بله اشکان عزیز. امکان دریافت بورس استانی برای متقاضیان فراهم هست که مقدار بورس استان به استان متفاوته

برزگر
برزگر
8 ماه قبل

ببخشید میخواستم ببینم که من باید امتحان ورودی برای ورود به دانشگاه بدم؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  برزگر

بله دوست عزیز برای ورود به دانشگاه های ایتالیا در هر رشته ای شما باید در آزمون ورودی اون دانشگاه شرکت کنید

رویا
رویا
3 ماه قبل

سلام لطفا بفرمایین آیا امتحان ورودی رشته معماری دانشگاه تورین به صورت آنلاینه؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  رویا

سلام رویا عزیز،در حال حاضر آزمون های دانشگاه تورین حضوری شده است

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx