مهاجرت تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی به بلاروس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی دو مورد از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی جهان هستند. پرستیژ بالا، درآمد فوق العاده و آینده ای درخشان که تحصیل در این رشته ها به ارمغان می آورد، تنها بخشی از دلایل محبوبیت این رشه ها در میان دانشجویان است. حال در نظر بگیرید که در یک کشور اروپایی مانند بلاروس، مشغول تحصیل پزشکی و دندانزشکی باشید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، فرصتی فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است که قصد ورود به اروپا را دارند.

بلاروس، کشوری اروپایی، پیشرفته و زیبا، شرایطی را فراهم کرده که دانشجویان بین المللی بتوانند به راحتی به تحصیل در این رشته ها بپردازند. بلاروس رشته های پزشکی و دندانپزشکی را با چنان کیفیتی ارائه می دهد که مدارک آنها توسط بزرگ ترین سازمان های بین المللی به رسمیت شناخته می شوند.

 

زمان مطالعه:4 تا 6 دقیقه

بلاروس
بلاروس

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

اگر دنبال راهی برای ورود آسان به اروپا، آمریکا و انگلیس هستید، تحصیل در بلاروس بهترین گزینه برای شماست. علاوه بر این، در زیر برخی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به بلاروس و تحصیل رشته های پزشکی در بلاروس  را ذکر کرده ایم:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • امنیت بالای کشور بلاروس
  • اعتبار جهانی مدارک دانشگاه های این کشور
دوره پادفک ، پیش نیاز تحصیل به زبان روسی در بلاروس
دوره پادفک ، پیش نیاز تحصیل به زبان روسی در بلاروس

شرایط تحصیل پزشکی در بلاروس

پزشکی عمومی در بلاروس به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود. طول دوره پزشکی در بلاروس 6 سال است و معمولا برای ورود به این رشته شرکت در یک آزمون ورودی یا مصاحبه علمی ضروری است. در بلاروس شروع پذیرش برای رشته پزشکی از جولای آغاز می شود و سال تحصیلی 2 ماه پس از آن یعنی در سپتامبر آغاز می شود.

چرا باید پادفک را برگزار کنیم؟
پادفک

برای تحصیل پزشکی در بلاروس، دانشجویان ایرانی باید در دوره های مقدماتی یا پادفک شرکت کنند و پس از آن وارد دانشگاه شوند. 6 سال تحصیل در رشته پزشکی را می توانیم به دو بخش سه ساله تقسیم کنیم. طی سه سال اول دانشجویان به یادگیری علوم پایه از قبیل آناتومی، زیست شناسی، فیزیک، بافت شناسی و غیره مشغول خواهند شد. طی سال چهارم تا ششم تحصیل، دانشجویان بیشتر وقت خود را در بیمارستان ها و کلینیک های زیر نظر دانشگاه خواهند بود و در مورد انواع بیماری های و روش های تشخیص و درمان آنها آموزش خواهند دید.

بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی، فرایند پذیرش در بلاروس پیچیده نیست و بر اساس شایستگی متقاضیان انجام می شود. تنها شرط این است که متقاضیان در دوره دبیرستان نمره قابل قبولی را در دروس زیست شناسی و شیمی کسب کرده باشند.

 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلاروس

دانشجویان بین المللی شانس این را دارند که برای تحصیل رشته دندانپزشکی در بلاروس به دو زبان روسی یا انگلیسی تحصیل کنند. کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند مستقیما وارد دانشگاه شوند اما برای تحصیل به زبان روسی، نیاز به شرکت در دوره پادفک وجود دارد.

دوره پادفک برای تحصیل به زبان روسی در دانشگاه های کشور روسیه و بلاروس مورد نیاز می باشد. در این مقاله می توانید با شرایط دوره پادفک آشنا شوید.

در بلاروس چندین دانشگاه جز برترین دانشگاه های دندانپزشکی بلاروس می باشند اما دو دانشگاه پیشرو در مینسک و ویتبسک جز برترین ها و معروف ترین ها هستند.

دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس و دانشگاه پزشکی ویتبسک، دو دانشگاه معتبر و اصلی این کشور برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی هستند. بیش از 700 دانشجو در دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس مشغول به تحصیل هستند زیرا BSMU بهترین شرایط آموزش نظری و عملی را برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم کرده است.

پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه در رشته دندانپزشکی، فارغ التحصیلان می توانند در هر نقطه از جهان مشغول به فعالیت شوند چرا که مدرک دندانپزشکی صادرشده توسط این دانشگاه، توسط WHO یا سازمان جهانی بهداشت به رسمیت شناخته می شود.

 

هزینه ی تحصیل در دانشگاه های پزشکی بلاروس

دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس، یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی است. در ادامه شهریه رشته های گروه پزشکی در این دانشگاه برای شما آورده شده است. هزینه تحصیل در دیگر دانشگاه های بلاروس نزدیک به همین قیمت است و شما می توانید لیست پایین را به عنوان یک میانگین برای هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، در نظر بگیرید.

هزینه تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان روسی

  • پزشکی عمومی 4600 دلار
  • دندانپزشکی 5000 دلار
  • طب پیشگیری 4600 دلار
  • داروسازی (آموزش تمام وقت) 4600 دلار
  • داروسازی (آموزش پاره وقت) 2400 دلار
  • دانشکده راهنمایی شغلی و آموزش پیش دانشگاهی (دوره های آمادگی) 2600 دلار

هزینه تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی

  • پزشکی عمومی 5500 دلار
  • دندانپزشکی 6100 دلار
  • داروخانه 5500 دلار
  • دانشکده راهنمایی شغلی و آموزش پیش دانشگاهی (دوره های آمادگی) 3100 دلار

آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی بلاروس

معمولا شرایط آزمون ورودی به دانشگاه بستگی دارد، اما در بلاروس برای تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی، آزمون ورودی دانشجویان خارجی معمولا در غالب یک مصاحبه برگزار می گردد. تمامی دانشجویان بین المللی برای ورود به دانشگاه باید در این مصاحبه شرکت کنند. مصاحبه ورودی به یکی از زبان های انگلیسی یا روسی و در زمینه دروس زیست شناسی و شیمی برگزار می شود. در صورتی که زبان تحصیل دوره انگلیسی باشد، سوالاتی که از متقاضیان پرسیده می شود نیز به زبان انگلیسی خواهد بود.

معمولا از هر درس 5 سوال پرسیده می شود و در پایان آزمون به شما نمره داده می شود. برای قبولی در آزمون ورودی، باید حداقل نمره 30 درصد از کل نمره را کسب کنید. در برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه دولتی ویتبسک، در زمینه پذیرش دانشجویان سخت گیری های بیشتری را اعمال می کنند و نمره قبولی در ازمون این دانشگاه ها حداقل 50 درصد از نمره هر درس است. علاوه بر مصاحبه، ممکن است نمره شما در دروس زیست و شیمی در دوره دبیرستان، در قبولی شما و کسب پذیرش تاثیر داشته باشد.

تحصیل آسان در بلاروس دروازه ی ورود به اروپا
تحصیل آسان در بلاروس دروازه ی ورود به اروپا

فرایند اپلای برای پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

به صورت کلی، برای کسب پذیرش از دانشگاه های بلاروس کافی است مراحل زیر را طی کنید، اما چنانچه قصد تحصیل در بلاروس و آشنایی کامل با تمام مراحل پذیرش تحصیلی بلاروس را دارید مقاله ی صفر تا صد فرآیند پذیرش و اپلای در بلاروس می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

  • ثبت نام در سایت دانشگاه؛
  • تکمیل فرم پذیرش؛
  • آماده سازی مدارک لازم برای اپلای؛
  • تکمیل فرم ثبت نام و آپلود مدارک در سامانه دانشگاه؛
  • دریافت جواب مرحله اول ثبت نام و شرکت در مصاحبه (در صورت قبولی)؛
  • درخواست برای ویزای بلاروس.

مدارک لازم برای اپلای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

  • پاسپورت؛
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات
  • رسید پرداخت هزینه های بررسی مدارک (فقط برای متقاضیان واجد شرایط)؛
  • پس از دریافت همه مدارک، زمان پردازش درخواست ها 2 هفته است.

نکته: تمامی مدارک لازم باید به زبان روسی ترجمه رسمی شوند و پس از آن اسکن شوند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی بلاروس

  • پاسپورت بین المللی معتبر؛
  • دعوتنامه رسمی تحصیلی توسط اداره مهاجرت بلاروس؛
  • یک قطعه عکس 4*3 تمام رخ، رنگی و با پس زمینه سفید؛
  • بیمه مسافرتی؛
  • تکمیل فرم درخواست ویزا.

شرایط کار پس از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس

برای دانشجویان بین المللی که به منظور تحصیل کشور و خانه خود را ترک می کنند، امکان اقامت و کار پس از تحصیل در کشور مقصدشان اهمیت زیادی دارد. در کشور بلاروس، دانشجویان در صورتی می توانند اقامت پس از تحصیل داشته باشند که اقامت خود را به اقامت کاری یا سرمایه گذاری تبدیل نمایند. دانشجویان می توانند با دریافت پیشنهاد کار از یک کارفرما در بلاروس برای اقامت کاری اقدام نمایند. پیشنهاد کاری که دانشجو دریافت می کند باید مورد تایید اداره مهاجرت کشور بلاروس باشد تا دانشجو بتواند از آن برای دریافت ویزای کاری بلاروس استفاده کند. در روش سرمایه گذاری نیز دانشجو با خرید ملک یا ثبت شرکت می تواند اقامت تحصیلی خود را به اقامت سرمایه گذاری تبدیل نماید.

شما می توانید پس از پایان تحصیلات در بلاروس، در صورت داشتن شرایطی خاص، اقامت دائم بلاروس را دریافت کنید. به این نوع اقامت، در بلاروس ویدناژیتلستوا گفته می شود. شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم بلاروس پس از فارغ التحصیلی، عبارت است از:

  • منبع درآمد (حساب بانکی نیز قابل قبول است).
  • اسکان دائم.
  • اگر در زمان درخواست برای این نوع اقامت هنوز دانشجو هستید، باید یک محل اقامت دائم (قرارداد اجاره دارای اعتبار) داشته باشید.
  • در صورت فارغ التحصیلی نیز نیاز است که استخدام شده باشید.

سوالات متداول

هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی چه میزان است؟

شما با هزینه 400 تا 500 دلار در ماه می توانید زندگی بسیار مناسب در بلاروس داشته باشید.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در بلاروس چه مدت است؟

طول دوره های دندانپزشکی در بلاروس پنج سال است.

زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس چیست؟

زبان های مورد استفاده در دانشگاه های بلاروس روسی و انگلیسی می باشد.

 

سخن آخر

ورود به دانشگاه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی کاری بسیار سخت، زمان بر و هزینه بر است. بدون شک افرادی را می شناسید که سالهای با ارزشی از عمر خود را فقط برای اینکه بتوانند به دانشگاه وارد شوند صرف کرده اند. اما برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلاروس، سختی برای ورود به دانشگاه وجود ندارد و شما به راحتی وارد دانشگاه می شوید و پس از ورود به دانشگاه است که باید خود را ثابت کنید تا بتوانید با موفقیت فارغ التحصیل شوید.

موسسه فرداد دانش پاسارگاد دارای سالها تجربه و تخصص در زمینه اعزام موفق دانشجو به بلاروس است. تعداد زیادی از دانشجویان اعزام شده توسط موسسه فرداد دانش، اکنون در کشورهای اروپایی در حال طبابت هستند و برخی نیز پس از بازشگت به ایران مدرک خود را تایید کردند و فعالیت پزشکی خود را شروع کردند. استفاده از تجربیات و تخصص کارشناسان ما، می تواند شما را از دیگر متقاضیان جدا کند و شانس شما برای ورود به رشته پزشکی یا دندانپزشکی را به شدت افزایش دهد. پس هم اکنون با ما تماس برقرار کنید و فرایند رسیدن به آنده رویایی خود را استارت بزنید.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx