نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

 

برای تماس مستقیم با موسسه اینجا کلیک کنید.

 

اگر بخواهیم از نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد صحبت کنیم، مسلما نمی‌شود به یکی، دو مورد بسنده کرد.

عموما بیشتر آن‌هایی که رویای مهاجرت و تحصیل در خارج از کشور را دارند، از سال‌ها قبل برای این مورد برنامه‌ریزی کرده‌اند. این مقاله برای کمک به این گروه آماده شده است. ما اینجا از نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور‌های مقصد خواهیم گفت.

‌دلیل انتخاب زبان رسمی کشورهای مقصد برای تحصیل در رشته های پزشکی

دانشجویان مشغول به تحصیل در هر کشور، با تسلط به زبان رسمی آن کشور، تحصیل راحت‌تری را تجربه می‌کنند. درواقع آن‌هایی که زبان کشور میزبان را بلد هستند، خاطرجمع‌تر مهاجرت می‌کنند. دانشجویان پزشکی بواسطه دروس کلینیکال و عملی، مدام با بیمار سروکار دارند و درنتیجه مسلط بودن آن‌ها به زبان رسمی کشور میزبان امری بسیار مهم و ضروری است. بی شک تسلط به زبان رسمی کشور کمک میکند دانشجو ارتباط بهتر و موثرتری با بیمار برقرار کند و درنهایت درست ترین تشخیص و تجویز را داشته باشد.در رشته های پزشکی دارا بودن تجربه بسیار مهم است و این تجربه مفید فقط از طریق ارتباط مستقیم با بیمار کسب میشود.به عنوان مثال تصور کنید که شما در مقام پزشک باید بتوانید با سوالات متعدد از شرح حال بیمارخودمطلع شوید یا از پرستار بیمار رزومه کامل را دریافت کنید که این موضوع نیازمند تسلط کامل شما به زبان بومی آن کشور است .در نظر داشته باشید شما کلاس‌های تئوری را به زبان انگلیسی پشت سر میگذارید اما دروس عملی و بیمارستانی به این صورت نیست و نیاز به برقراری ارتباط مستقیم بین دانشجو و بیمار دارد.

 

نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

اهمیت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشورهای مقصد

مسلما دانشگاه‌هایی که رشته های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند مورد توجه بیشتری ازطرف متقاضیان مهاجرت هستند. برفرض مثال؛ روسیه علاوه بر زبان رسمی، شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم آورده‌ اما مطمئنا کلاس‌هایی که به‌ زبان روسی برگزار می‌شود از کیفیت بالاتری برخوردار است.

دلیل کیفیت بالای کلاس‌های روسی زبان این است که درواقع وقتی اساتید یک کشور مسلط به زبان رسمی کشور خود هستند، به طبع بیان و تسلط بهتری نسبت به دروس تدریسی خود دارند. به زبان راحت‌تر؛ اگر استاد حق مطلب را تمام و کمال ادا کند، نتیجه مطلوب تر است تا اینکه یک طرف و یا حتی دو طرف این رابطه استاد و شاگردی، در یاد دهی و یادگیری به انرژی بیشتری احتیاج پیدا کنند . گاها حتی ممکن است حق مطلب ادا نشود؛ زیراکه پزشکی یک رشته خیلی مهم و مملو از حساسیت‌های شغلی و تحصیلی است.

شاید مهمترین حسن تحصیل به زبان رسمی کشور مقصد نیز در همین است. مورد مهم بعدی دررابطه با اهمیت تحصیل به زبان رسمی کشور مقصد، مربوط به زندگی راحت‌تر در آن جامعه و معاشرت  آسان تر با مردم‌ آن سرزمین است. وقتی شما  به زبان کشوری که در آن ساکن شده‌اید، مسلط هستید، مسلما دغدغه‌های کمتری دارید وقطعا با آسودگی بیشتری می‌توانید روی هدف خود متمرکز شوید.

نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

در نظر داشته باشید اگر شما کشوری جهت ادامه تحصیل انتخاب کنید که زبان رسمی آن انگلیسی نباشد در اینصورت شما جهت گذراندن دروس تئوری و عملی نیازمند به دو زبان یعنی انگلیسی برای دروس تئوری و زبان بومی جهت دروس بیمارستانی خواهید بود اما با انتخاب زبان رسمی کشور مقصد برای تحصیل،  دیگر مجبور به یادگیری دو زبان نخواهید بود.
0
لطفا بازخورد خود را اینجا بگذاریدx

.

دلیل علاقمندی متقاضیان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور

رشته ‌پزشکی به دلیل اینکه یک رشته با آینده شغلی ایده آل و موقعیت اجتماعی بالا در جامعه ما است، عموما آرزوی اکثر بچه‌ها پوشیدن لباس سفید و اشتغال به طبابت است.

از گذشته تا به امروز رشته پزشکی مورد توجه همه بوده است پزشک بودن آرزویی است که اکثر ما از کودکی داشته‌ایم.

دلیل علاقمندی متقاضیان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور، علاوه بر رویا و آرزوی دوره کودکیمان، به سخت و پیچیده بودن پروسه ورود به دانشگاه‌های داخلی نیز مربوط است.

دانش‌آموزان رشته تجربی در ایران، بعد از اتمام دوره  دبیرستان، رقابت سخت و تنگاتنگی را برای ورود به دانشگاه‌، تجربه می‌کنند.

حجم متقاضیان ورود به دانشگاه‌های داخلی بالا است و متاسفانه بیشتر دانش‌آموزان مستعد و علاقمند در این رقابت تنگاتنگ از ادامه مسیر جا می‌مانند.

با این وجود دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور با شرایط مناسب، مسیر تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را برای تحصیل چنین دانشجویانی، هموار کرده‌اند. دانشگاه‌هایی شناخته شده و معتبر که در امر جذب دانشجویان خارجی،موفق عمل می‌کنند.

 

نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

هزینه‌های تحصیل رشته  های پزشکی در خارج از کشور

هر کشور تعرفه مشخصی برای شهریه دانشجویان  بین المللی دارد.این تعرفه باتوجه به شرایط تحصیلی دانشگاه، شرایط زندگی در آن کشوربا هم متفاوت است. دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشورکه  مورد تایید وزارت بهداشت ایران   هستند و از رتبه علمی بالایی برخوردارند، یا حتی دانشگاه‌های ستاره دار که در رنکینگ جهانی از جایگاه خوبی برخوردارند که  توسط اکثر دانشجویان انتخاب می‌شوند؛ ارزش هزینه کردن را دارند. این هزینه در مقابل تحصیلات عالیه و آینده شغلی تضمین شده، ناچیز است. هزینه‌ای که آینده شغلی روشنی را برای شما میسازد در واقع شما بی شک یک سرمایه گذاری مطمئن انجام میدهید.

به زبان ساده‌تر؛ اگر تحصیل پزشکی در خارج از کشور ارزش علمی و عملی نداشت، چگونه ممکن بود  درصد بالایی از متقاضیان مهاجرت تحصیلی، جذب رشته پزشکی شوند!؟

مسلما این حجم از استقبال، نشان از کیفیت بالای کلاس‌های برگزارشده و آینده شغلی دانشجویان دارد.

 

نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

آیا دانشجویان پزشکی خارج از کشور بعد از فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند وارد بازار کار داخلی  شوند؟

بله، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی و تایید مدرک خود توسط وزارت بهداشت، می‌توانند پروانه طبابت را دریافت کنند. حتی می‌توانند در هر جایی از سراسر جهان به فعالیت خود ادامه دهند.

پزشکان فارغ‌التحصیل در دوره‌های عمومی‌ می‌توانند دانشگاه و یا هر کشور دیگری را نیز برای دوره‌های تخصص و فوق تخصص انتخاب و مشغول به تحصیل شوند.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب تحصیل در رشته پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد شاید در ابتدا امری سخت و چالش برانگیز باشد اما به دلایلی که در این مقاله به آنها اشاره شد، یک تصمیم هوشمندانه و ثمر بخش است.

تیم باتجربه فرداد دانش پاسارگاد آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی، تحصیلی و مهاجرتی به شماست.

 

نکات مثبت تحصیل پزشکی به زبان رسمی کشور مقصد

 

همچنین برای دانستن جزئیات بیشتر درباره این موضوع میتوانید به مقالات ما مراجعه کنید.

برای درخواست مشاوره تخصصی رایگان اینجا کلیک کنید.

برای تماس مستقیم با موسسه اینجا کلیک کنید.

 

4.6 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
احمد
احمد
1 سال قبل

بسیار عالی

رها
رها
1 سال قبل

مرسی از توضیحات کامل و خوبتون

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx