شرایط و مراحل اخذ پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه 2023 – 2024

آیا تا به حال خود را در یک روپوش سفید به عنوان دندانپزشک تصور کرده‌اید؟ دندانپزشکی تاثیر مثبتی بر سلامت دهان و دندان افراد یک جامعه می‌گذارد و اهمیت نقش آن بر همگان همچون روز روشن است.

بنابراین، اگر آماده‌اید اولین قدم را در مسیر زیبا‌تر کردن لبخند و سلامت دهان و دندان افراد مختلف بردارید، در این مقاله همراه ما باشید؛ زیرا می‌خواهیم در این مقاله از موسسه فرداد دانش پاسارگاد در مورد شرایط و مراحل اخذ پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه در سال 2023 – 2024 اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

مراحل اخذ پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه

در گام اول دانشجویان بین‌المللی باید برای تحصیل در روسیه در سال 2024 دانشگاه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. در این کشور با 741 دانشگاه در 82 منطقه کشور از کالینینگراد تا ولادی وستوک، روبرو خواهید شد، پس می‌توانید به بررسی گزینه‌های متعدد برای ثبت نام و شروع تحصیل خود بپردازید.

در این مرحله نیاز است به تحقیق در مورد بودجه و بورس تحصیلی دندانپزشکی بپردازید و اطلاعات لازم را کسب کنید. برای انتخاب بهتر باید معیارهای خود را مشخص کنید، مانند رشته تحصیلی مورد نظر، دانشگاه، فرمت تدریس و مطالعه و زبان آموزشی. هرچه در این مرحله بیشتر تلاش کنید، برای یافتن مسیر آموزشی عالی‌تر موفق‌تر خواهید بود و می‌توانید تحصیل آسان در روسیه را تجربه کنید.

در گام دوم نیز دانشجویان باید مدارک درخواستی مورد نیاز را با توجه به نوع دانشگاه و رشته مورد درخواست جمع‌آوری و آماده کنند. برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه باید مدارکی جهت اخذ پذیرش و دعوتنامه از دانشگاه ارائه دهید. به یاد داشته باشید مدارک شما باید ترجمه شوند، همچنین برای اخذ ویزا به دریافت دعوتنامه از دانشگاه نیاز دارید. در چنین شرایطی سفارت روسیه به شما ویزای تحصیلی می‌دهد. مهم‌ترین مدارک عبارت هستند از:

  • مدرک دیپلم
  • ریز نمرات دیپلم
  • اصل پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • تکمیل فرم مخصوص ثبت نام

در گام سوم باید در امتحانات، مصاحبه یا مسابقات دانشگاهی امتیازات لازم را کسب کنند.

و در گام آخر دانشجویان می‌بایست دعوت نامه پذیرش برای تحصیل در دانشگاه موردنظرشان در روسیه را دریافت کنند و درخواست ویزای دانشجویی را ارسال نمایند. فرداد دانش پاسارگارد مفتخر است که جز معتبرترین موسسات اعزام دانشجو در ایران محسوب می‌شود. ما به عنوان موسسه معتبر درزمینه اخذ پذیرش تحصیلی در فرآیند پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه در کنار شما هستیم.

مدارک لازم برای پدیرش دانشگاه های پزشکی روسیه
مدارک لازم برای پدیرش دانشگاه های پزشکی روسیه

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه

مدارک مورد نیاز هریک از دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه ممکن است متفاوت باشد. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق، بهتر است با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. اما به طور کلی مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه عبارت هستند از:

فرم درخواست:

این فرم در وبسایت همه دانشگاه‌ها موجود است و تکمیل این فرم یک نیاز اساسی محسوب می‌شود.

کپی پاسپورت:

لازم است یک کپی از پاسپورت شما که برای ورود به روسیه از آن استفاده می‌کنید را تهیه نمایید.

گواهی تحصیلی:

با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظرتان (به عنوان مثال، کارشناسی ارشد)، باید مدارک مرتبط با سطح تحصیلات قبلی خود، مانند گواهی مدرک لیسانس ارائه دهید.

گواهی پزشکی:

گواهی‌های پزشکی ضروری است که تایید می‌کند شما در سلامت کامل هستید و هیچ شرایط پزشکی یا منعی برای تحصیل ندارید. علاوه بر این، گواهی عدم ابتلا به عفونت HIV نیز مورد نیاز است.

زمان ارسال درخواست تحصیل در روسیه

سال تحصیلی روسیه به دو ترم تقسیم می‌شود: سپتامبر تا ژانویه و فوریه تا ژوئن.

اگر قصد دارید تحصیل خود را در ماه سپتامبر شروع کنید، باید اقدامات لازم را از ژانویه تا جولای انجام دهید. همچنین برای تحصیل در ماه فوریه، باید بین سپتامبر و ژانویه درخواست خود را ارسال کنید. امتحانات ترم اول در ماه ژانویه برگزار می‌شود، اما برگزاری امتحانات ترم دوم در ماه ژوئن خواهد بود. در سراسر تقویم تحصیلی، به دانشجویان دو فرجه زمانی داده می‌شود: یکی در ژانویه تا فوریه و دیگری در ژوئیه تا آگوست.

عکس سه دانشگاه برتر دندانپزشکی روسیه (دانشگاه دولتی ورونژ، دانشگاه پزشکی TVER، دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف)
عکس سه دانشگاه برتر دندانپزشکی روسیه (دانشگاه دولتی ورونژ، دانشگاه پزشکی TVER، دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف)

مقایسه سه دانشگاه برتر دندانپزشکی روسیه

در این قسمت از مقاله به معرفی شباهت‌ها و تفاوت‌های کلی سه دانشگاه برتر دندانپزشکی روسیه، دانشگاه پزشکی دولتی ورونژ، دانشگاه پزشکی دولتی Tver و دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف می‌پردازیم تا انتخاب بهتری برای ارسال درخواست پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه داشته باشید.

لازم به ذکر است که این مقایسه فقط بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت‌ها و محتواهای بلاگ انگلیسی زبان است و ممکن است هنگام حضور و تحصیل در هر سه دانشگاه متوجه شباهت‌ها و تفاوت‌های دیگری شوید.

مقایسه سه دانشگاه برتر دندانپزشکی روسیه، شباهت‌ها

دانشکده دندانپزشکی

همه دانشگاه‌ها دارای دانشکده خاصی هستند که به آموزش دندانپزشکی اختصاص دارد.

کادر آموزشی

هر دانشگاه دارای کادر آموزشی با صلاحیت عالی است و از اساتید، دانشیاران و دکترای علوم حرفه‌ای و متخصص بهره‌ می‌برد.

امکانات و منابع

هر سه دانشگاه‌ امکاناتی از جمله کلینیک‌های دندانپزشکی، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته دارند که این امر منجر به آموزش عملی و کسب تجربه بیشتر می‌شود.

تحقیقات

هر سه دانشگاه به تحقیقات دندانپزشکی با تمرکز بر حوزه‌های مختلف مانند فناوری نانو، بیماری‌های پریودنتال، آسیب‌شناسی دندان و دندانپزشکی پیشگیرانه می‌پردازد.

همکاری بین المللی

هر سه دانشگاهی که از آن نام بردیم با سایر موسسات، اعم از ملی و بین‌المللی همکاری دارد و به طور کلی به همکاری‌های پژوهشی و علمی اهمیت می‌دهند.

مزیت‌های رقابتی

دانشگاه پزشکی دولتی ورونژ، دانشگاه پزشکی دولتی Tver و دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف بر مزیت‌های رقابتی خود مانند کارکنان آموزشی با مهارت بالا، یادگیری تمرین محور و امکانات توسعه یافته تاکید می‌کنند.

کمک به دانشجویان

این دانشگاه‌های برتر روسیه به در حالت‌های گوناگون از دانشجویان حمایت می‌کنند، اگر بخواهیم به مهم‌ترین حمایت این دانشگاه‌ها اشاره کنیم؛ می‌توانیم تامین اسکان، تأکید بر کار فردی و پشتیبانی آموزشی را نام ببریم.

مقایسه سه دانشگاه برتر دندانپزشکی روسیه، تفاوت‌ها:

رتبه بندی

رتبه بندی دانشگاه‌ها متفاوت است. به عنوان مثال، دانشگاه پزشکی دولتی Voronezh در سال 2016 در بین دانشگاه‌های روسیه رتبه 6 را کسب کرده است، دانشگاه پزشکی دولتی Tver بر اساس رتبه بندی سال 2017 در رتبه 5 در بین دانشگاه‌های پزشکی قرار گرفته است و رتبه خاصی برای دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف ذکر نشده است.

دستاوردها و جوایز

هر سه دانشگاه‌ دستاوردها و جوایز خاص خود را کسب کرده‌اند. به عنوان مثال، دانشگاه پزشکی دولتی ورونژ دارای گواهی‌های مختلفی است. یکی از افتخارات دانشگاه پزشکی ایالتی Tver پرورش و آموزش نسل‌هایی از دندانپزشکان آموزش دیده و ماهر است و دانشگاه پزشکی دولتی ساراتوف نیز بر اعتباربخشی حرفه‌ای-عمومی تأکید دارد.

تخصص برنامه‌ها و رشته تحصیلی

در حالی که هر سه دانشگاه رشته‌ها و برنامه‌های دندانپزشکی را ارائه می‌دهند، اما باید بدانید که تخصص‌های مختلفی مانند درمان دندان، جراحی دندان، ارتودنسی و دندانپزشکی کودکان آن را نسبت به یکدیگر متفاوت و برجسته می‌کند.

رویکردهای آموزشی

وقتی به مقایسه این سه دانشگاه می‌پردازیم متوجه می‌شویم که هر دانشگاه روش‌های آموزشی منحصربه‌فردی مانند سخنرانی‌های مبتنی بر مسئله، مطالعات موردی، کلاس‌های کارشناسی ارشد و استفاده از سیستم‌های آموزشی الکترونیکی را ارائه می‌دهند.

شرکای استراتژیک

هر دانشگاه به همکاری با موسسات و گروه‌های خاصی می‌پردازند.

پروژه‌های بین المللی

پروژه‌ها و برنامه‌های بین المللی هر سه دانشگاه متمایز هستند. به‌عنوان‌مثال، دانشگاه پزشکی ایالت Tver به یک پروژه تحقیقاتی خاص در مورد درمان بافت دندان اشاره می‌پردازد.

سوالات متداول در مورد پذیرش دانشگاه‌های دندانپزشکی روسیه

چرا در روسیه دندانپزشکی بخوانیم؟

بسیاری از رشته‌های دانشگاهی مانند دندان پزشکی دانشجویان را به دانش پایه‌ای مجهز می‌کند که در این رشته‌های تحصیلی پرطرفدار به پیدایش و پیشرفت بیماری‌های دندانی، روش‌های پیشگیری موثر، تشخیص و درمان پرداخته می‌شود. این رشته‌ها فقط تئوری نیستند و بر تجربه عملی در کلینیک‌های دانشگاه و موسسات پزشکی تاکید دارند. با تحصیل در چنین رشته‌هایی دانشجویان به رادیولوژی سه بعدی، ایمپلنتولوژی و روش‌های پیچیده دندانپزشکی پروتز می‌پردازند و در مورد آن‌ها اطلاعات کسب می‌کنند.

آیا محدودیت سنی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه وجود دارد؟

قوانین روسیه هیچ محدودیت سنی برای دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیلات عالی در روسیه را دارند، تعیین نمی‌کند. شرایط اولیه برای ثبت‌نام دانشگاه روسیه، طی کردن تحصیلات متوسطه عمومی یا حرفه‌ای و ارائه مدارک مستند در این زمینه است.

مدارک شما برای آن که مورد پذیرش قرار بگیرند باید استانداردهای خاصی را داشته باشند. مدارک مورد نیاز به دانشگاه و برنامه‌ای که قصد دارید در آن ثبت نام کنید، بستگی دارد. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه می‌توانید با نمایندگان دانشگاه تماس بگیرید.

چرا تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه سنت پترزبورگ خوب است؟

بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی روسیه از اساتید و متخصصان سراسر جهان دعوت می‌کند تا یافته‌های جدید خود را با دانشجویان به اشتراک بگذارند. دانشگاه سنت پترزبورگ با موسسات معتبری در سراسر جهان از جمله دانشگاه ییل (ایالات متحده آمریکا)، دانشگاه تامپر (فنلاند)، موسسه کارولینسکا (سوئد) و دانشگاه دویسبورگ-اسن (آلمان) در ارتباط است که این امر برای دانشجویان بین‌المللی فرصتی عالی فراهم می‌کند. دانشگاه سنت پترزبورگ به تدریس رشته دندان‌پزشکی می‌پردازد و خود را با خواسته‌های پویا رشته پزشکی همسو می‌کند و از دانشجویان یک دندانپزشک حرفه‌ای و موفق می‌سازد و به جامعه ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی:

قدم گذاشتن در مسیر دندانپزشک شدن نیازمند فداکاری و پشتکار است و شما می‌بایست این آمادگی را در خود ایجاد کنید. اگرچه دندانپزشک شدن امری سخت است، اما شما با اشتیاق و اراده‌ای که دارید می‌توانید به موفقیت دست یابید. فرداد دانش پاسارگاد یکی از برترین موسسه معتبر اعزام دانشجو راهنمای شما برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx