پرطرفدارترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به روسیه 2023 – 2024

به دنیای فرصت‌های آموزشی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال آموزش عالی و آشنایی با پرطرفدارترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی به روسیه در سال 2023 – 2024 هستند، خوش آمدید. دانشگاه‌های روسیه به دلیل کیفیت بالای آموزش و روش‌های آموزشی نوآورانه در سطح جهانی شناخته شده‌اند.

این کشور فریبنده دارای میراث فرهنگی غنی، سیستم آموزشی معتبر و شهریه‌های مقرون‌به‌صرفه است که آن را به انتخابی عالی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. انتخاب یک رشته تحصیلی خوب در روسیه نوید یک تجربه منحصربه‌فرد را می‌دهد که منجر به رشد علمی و شخصی شما خواهد شد. فراتر از کلاس درس، شما با تحصیل و زندگی در این کشور با فرهنگ روسی آشنا خواهید شد، مناظر خیره کننده را خواهید دید و ارتباطات عالی با اساتید و مردم محلی ایجاد خواهید کرد.

شاید به تنهایی تصور حضور در سرزمینی که نوابغی مانند لئو تولستوی، ماریا شاراپووا و یوری گاگارین را پرورش داده است، برایتان جالب و انگیزه کافی برای انتخاب یک رشته تحصیلی در روسیه باشد. موسسه فرداد دانش پاسارگاد که در لیست برترین و معتبرترین موسسات اعزام دانشجو ایرانی جای دارد، نظر شما را به ادامه مطلب جلب می‌کند.

محیط کلاس درس در دانشگاه های روسیه
محیط کلاس درس در دانشگاه های روسیه

آشنایی با روسیه و دانشگاه‌های این کشور

روسیه بیش از 600 دانشگاه دولتی دارد که به دانشجویان محلی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف خدمات ارائه می‌دهند. در بیش از 300 دانشکده رشته‌هایی مانند پزشکی، مهندسی و بازرگانی تدریس می‌شود، به همین خاطر دانشجویان بین‌المللی گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند.

رشته‌های تخصصی در مقطع لیسانس نقش اساسی در چشم‌انداز آموزشی روسیه دارند. آغاز به کار سیستم آموزش عالی بولونیا در سال 2003 نشان دهنده یک تغییر دگرگون کننده بود که باعث تسهیل آموزش و ورود دانشجویان بین‌المللی به دانشگاه‌های شد. در دانشگاه‌های روسیه دوره‌های کارشناسی چهار سال طول می‌کشد و موضوعات اساسی و تخصصی را در بر می‌گیرد. دانشگاه‌های روسیه برنامه درسی را متناسب با رشته انتخابی هر دانش آموز تنظیم می‌کنند که باعث تقویت یادگیری فردی می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت مدرک لیسانس به عنوان دروازه‌ای برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا عمل می‌کند.

اگر شما علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی، مهندسی، هنر یا مدیریت هستید، باید بدانید که روسیه یک کشور عالی برای تحصیل در چنین رشته‌هایی محسوب می‌شود. فضای دلپذیر، شهرهای متنوع و امکانات مدرن این کشور جذابیت تحصیل در کشور روسیه را نزد دانشجویان ایرانی بیشتر می‌کند.

تحصیل در روسیه به صورت رایگان یا مقرون‌به‌صرفه

تصمیم برای تحصیل در خارج از کشور یک تصمیم بسیار مهم است. این تصمیم حیاتی اغلب تحت تأثیر عواملی مانند مقرون‌به‌صرفه بودن دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی و کیفیت آموزش است. روسیه به دلیل ترکیبی از آموزش‌های مقرون‌به‌صرفه و روش‌های آموزشی برتر در سطح جهانی، اغلب به عنوان یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی ظاهر می‌شود.

تحصیل در روسیه نسبت به سایر کشورها برای دانشجویان بین المللی نسبتا ارزان است. دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌توانند از طریق روش‌های مختلف، مانند برنده شدن در المپیادهای سازماندهی شده توسط موسسات روسی یا دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی، در روسیه به صورت رایگان تحصیل کنند.

اگر بخواهید در مورد شرایط بورسیه تحصیلی روسیه بدانید باید بگوییم بورسیه‌های دولتی روسیه برای گروه‌های مختلفی از افراد از جمله دانشجویان بین‌المللی، روس‌های مقیم خارج از کشور و مهاجران در دسترس است.

این افراد می‌توانند تحت شرایط مشابه شهروندان روسیه درخواست خود را جهت دریافت بورسیه تحصیلی دولتی روسیه ارسال کنند. متقاضیان زمانی که امتحانات ورودی یا آزمون یکپارچه دولتی (EGE) را پشت سر بگذارند، واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

بورسیه دولتی شامل موارد زیر می‌شود:

  • شهریه رایگان برای کل دوره انتخاب شده
  • کمک هزینه در طول دوره تحصیل
  • خوابگاه (در صورت وجود)

با این حال، بورسیه دولتی هزینه‌های سفر، هزینه‌های زندگی یا بیمه‌نامه‌های داوطلبانه سلامت را پوشش نمی‌دهد. علاوه‌براین، دانشجویان بین‌المللی که دوره‌های کارآموزی را در برنامه‌های آموزش حرفه‌ای تکمیلی می‌گذرانند، ممکن است مسکن دریافت کنند، اما کمک هزینه تحصیلی دریافت نکنند.

فرآیند پذیرش و ویزای دانشجویان بین‌المللی در روسیه

بر خلاف بسیاری از کشورها با روش‌های پیچیده پذیرش دانشجویان بین‌المللی را دچار سردرگمی و استرس مضاعف می‌کنند و از دانشجویان انتظار دارند در امتحانات، مصاحبه‌ها و آزمون‌های زبان نمرات بالایی کسب کنند؛ روسیه یک فرآیند پذیرش ساده ارائه می‌دهد. برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی روسیه در تمامی رشته‌های تحصیلی، آزمون ورودی یا آزمون مهارت زبان انگلیسی (مانند آیلتس یا تافل) لازم نیست.

همچنین برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، اخذ ویزای دانشجویی فرآیندی چالش برانگیز و نامطمئن است. به همین خاطر کشور روسیه نزد دانشجویان بین‌المللی یک کشور عالی برای تحصیل شناخته می‌شود؛ زیرا با ارائه فرآیند درخواست ویزا بدون دردسر خود را از سایر کشورهای مهاجرپذیر متمایز می‌کند. یاری گرفتن از یک موسسه معتبر درزمینه اخذ پذیرش تحصیلی نیز بسیار کمک کننده خواهد بود.

تعهد روسیه به استقبال از دانشجویان بین‌المللی باعث می‌شود، مسیر اخذ ویزا و مهاجرت تحصیلی به روسیه به طور قابل توجهی در مقایسه با فرآیند اخذ ویزا در سایر کشورها راحت‌تر باشد.

رشته های پرطرفدار در روسیه
رشته های پرطرفدار در روسیه

پرطرفدارترین رشته‌ها در روسیه با معرفی بهترین دانشگاه‌ها

برای مهاجرت تحصیلی به روسیه چه مشتاق تحصیل در رشته مهندسی یا پزشکی باشد و چه به رشته‌های هنر یا فراتر از آن عشق می‌ورزید، باید بدانید که دانشگاه‌های روسیه مجموعه گسترده‌ای از رشته‌های مختلف در بیش از 50 حوزه آموزشی، از معماری و تاریخ گرفته تا انرژی هسته‌ای ارائه می‌دهند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. هنگام انتخاب رشته به مسیرهای شغلی بالقوه پس از تحصیل نیز توجه داشته باشید.

رشته‌های پزشکی:

  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری
  • داروخانه

رشته‌های مهندسی:

  • مهندسی رایانه
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی معماری
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی هوانوردی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نفت و گاز

رشته‌های علوم انسانی:

  • اقتصاد
  • مدیریت
  • مدیریت کسب و کار
  • MBA
  • اقتصاد بازرگانی

دانشگاه‌های روسیه آموزش بی‌نظیری را در بسیاری از رشته‌ها ارائه می‌دهند به همین دلیل حال که با پرطرفدارترین رشته‌ها در روسیه آشنا شدید، به معرفی بهترین دانشگاه‌ها در این کشور می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با علاقه خود بهترین رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • دانشگاه پلی تکنیک پتر کبیر سن پترزبورگ (SPbPU)
  • دانشگاه تحقیقات ملی – دانشکده عالی اقتصاد (HSE)
  • دانشگاه دولتی لومونوسوف مسکو
  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MIPT)
  • دانشگاه فدرال اورال

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک:

بیش از 120 رشته تحصیلی در این دانشگاه برای افرادی که به دنبال مهاجرت تحصیلی به روسیه هستند، وجود دارد. اگر بخواهیم به مهم‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه اشاره کنیم باید زیست شناسی، طراحی گرافیک، علوم کامپیوتر، زبان شناسی و غیره را نام ببریم.

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه فدرال شرق دور:

این دانشگاه ارائه دهنده دوره لیسانس رشته بیوتکنولوژی مولکولی به زبان انگلیسی است که برای علاقه‌مندان به میکروبیولوژی، زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی ایده‌آل است.

عکس از محیط دانشگاه فدرال کازان
عکس از محیط دانشگاه فدرال کازان

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه فدرال کازان:

رشته‌های متنوعی از جمله مطالعات منطقه‌ای روسیه که توسط این دانشگاه تدریس می‌شود به بررسی ویژگی‌های جغرافیایی، اجتماعی-سیاسی و اقتصادی مناطق روسیه می‌پردازد.

بهترین دانشگاه های روسیه، انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو:

در انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو رشته‌هایی مانند امنیت سیستم‌های کامپیوتری و فیزیک، ریاضیات و مهندسی تدریس می‌شود.

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشکده عالی اقتصاد دانشگاه تحقیقات ملی:

در این دانشگاه پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند، ارائه می‌شود. محبوب‌ترین رشته‌های این دانشگاه عبارت هستند از اقتصاد و مهندسی نرم افزار و غیره. این دانشگاه فارغ التحصیلان زیادی را برای  به دست آوردن فرصت‌های شغلی عالی آماده می‌کند.

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه ملی علم و فناوری  MISIS:

این دانشگاه ارائه دهنده رشته‌هایی مانند نقشه برداری معادن، اکتشافات زمین شناسی، ساخت و ساز، متالورژی و غیره است.

بهترین دانشگاه های روسیه، مرکز تحقیقات ملی دانشگاه ایالتی تومسک:

در این مرکز مهندسی نرم افزار به دانشجویان بین‌المللی و به طور کلی افرادی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند، تدریس می‌شود.

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی تومسک:

در این دانشگاه با رشته‌های تحصیلی با دوره‌های آموزشی تخصصی مانند نیروگاه‌های هسته‌ای، طراحی، بهره‌برداری و مهندسی و موارد دیگر آشنا خواهید شد و امکان تحصیل در چنین رشته‌های پرطرفدار در کشور روسیه را خواهید داشت.

عکس از دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
عکس از دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک:

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک، یک مرکز پیشرو برای آموزش و پژوهش با بیش از 250 رشته تحصیلی، از جمله روزنامه نگاری است.

بهترین دانشگاه های روسیه، اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو I.M. Sechenov:

این دانشگاه دارای شهرتی عظیم برای آموزش پزشکی است و برنامه‌های تخصصی متنوعی را ارائه می‌دهد.

بهترین دانشگاه های روسیه، “LETI”دانشگاه الکتروتکنیک سنت پترزبورگ:

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه را به دلیل مهارت فنی آن می‌شناسند. این دانشگاه روسی ارائه دهنده رشته مهندسی نرم افزار و مهندسی برق گرایش قدرت است.

بهترین دانشگاه های روسیه، دانشگاه فدرال سیبری:

برای تحصیل در کشور روسیه می‌توانید در دانشگاه فدرال سیبری رشته سیستم‌ها و شبکه‌های قدرت الکتریکی و سیاست خارجی را انتخاب و تجربه کسب کنید.

سخن پایانی

تحصیل در خارج از کشور یک تجربه متحول کننده است و برتری علمی روسیه، همراه با محیط حمایتی این کشور، آن را به یک انتخاب قانع کننده برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه به ویژه در رشته‌های پزشکی، مهندسی، یا علوم انسانی را دارید، دانشگاه‌های روسیه فرصت‌های استثنایی را برای پیشرفت علمی و شخصی شما ارائه می‌دهند. اگر مایل به تحقیق و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پرطرفدارترین رشته‌ها برای تحصیل در روسیه هستید، با ما تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که اهداف و آرزوهای آموزشی شما اولویت ما است و همین امروز با مشورت و راهنمایی‌های متخصصان ما در موسسه معتبر اعزام دانشجو فرداد دانش پاسارگاد، اولین قدم را در مسیر تحصیل بین‌المللی خود بردارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
ایمان خسروی
ایمان خسروی
7 ماه قبل

سلام برای روسیه پذیریش رشته پزشکی اسون تر هست یا دندانپزشکی؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  ایمان خسروی

سلام ایمان عزیز
معمولا پذيريش براي رشته پزشكي سخت تر از رشته دندانپزشكيه و طول دوره پزشكي ٦ساله و دندانپزشكي ٥ساله ست

هانیه
هانیه
7 ماه قبل

کدام رشته مهندسی در روسیه بیشتر مورد استقباله؟

مشاوره تحصیلی فرداد دانش
ادمین
پاسخ به  هانیه

رشته كامپيوتر، رشته مهندسی نفت، رشته تجهيزات پزشكي، مهندسي برق……

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx