تحصیل رشته‌های مهندسی در روسیه – بخش یک

درب‌های دانشگاه‌های معتبر روسیه به روی دانشجویان آینده نگر از کشورهای خارجی باز است. مهندسی به دلیل توسعه صنعت و فن آوری‌های جدید، یک حرفه تخصصی در دنیای مدرن است. شغل‌های مهندسی در رشته‌های مختلف از جمله مهندسی برق و گرما، مهندسی مکانیک، الکترونیک، مهندسی برق، متالورژی، مهندسی IT، معدن، مهندسی عمران، مهندسی هواپیما و موشک، پزشکی و غیره در دسترس هستند. بسته به نوع تحصیلات عالی، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مهندسی می‌توانند به عنوان مهندسین مکانیک، تکنسین و یا مهندسین طراحی برای ایجاد، بهبود، آزمایش و یا نصب ماشین آلات مختلف در پروژه‌ها مشغول به کار شوند.

تحصیل در روسیه از سطح آموزشی بالایی برخوردار است که باعث شده متقاضیان را از سراسر جهان جذب کند. دانشجویان دانش تئوری عمیق و تجربه عملی زیادی را در رشته خود به دست می‌آورند. در میان دیگر مزایای تحصیل در روسیه می‌توان به هزینه‌های مقرون به صرفه، فرصت ثبت نام در یک برنامه آموزشی انگلیسی و برنامه‌های دو مدرکی اشاره کرد که به دانش آموزان این امکان را می‌دهد که یک مدرک تحصیلی از یک دانشگاه روسی و یک دانشگاه خارجی دریافت کنند. فرداد دانش به عنوان یک موسسه اعزام دانشجو به روسیه با تجربه و دارای سابقه می‌تواند در تمام مراحل به کمک شما آمده تا بهترین دانشگاه را بتوانید انتخاب کنید.

دانشگاه‌های دولتی روسیه طیف گسترده‌ای از حرفه‌های مهندسی را ارائه می‌دهند. لیستی که توسط وزارت آموزش و پرورش روسیه تأیید شده است، شامل ده‌ها رشته اصلی از قبیل: مهندسی هواپیما و مهندسی موشک تا مهندسی زیست شناسی می‌شود. برای انتخاب برنامه آموزشی مناسب و دانشگاه مورد نظر خود، از مشاوره کارشناسان با تجربه ما استفاده کنید.

 

برخی از ارائه دهندگان رشته‌های مهندسی در روسیه

  • موسسه فیزیک و فناوری مسکو، متخصصین ریاضی و فیزیک کاربردی، مهندسی نرم افزار، تجزیه و تحلیل سیستم و مدیریت، امنیت سایبری را آموزش می‌دهد. MIPT به طور مداوم در رده بندی‌های معتبر دانشگاه‌ها از قبیل QS ، ARWU و THE قرار می‌گیرد.
  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته‌ای MEPhI به دانشجویان بین المللی بیش از 100 رشته ارائه می‌دهد؛ محبوب‌ترین آنها رشته فیزیک هسته‌ای، بهره برداری از نیروگاه‌های هسته‌ای و برنامه ریزی سیستم‌ها است. MEPI یک پیشتاز در تربیت مهندسین انرژی هسته‌ای است.
  • دانشگاه ملی علوم و فناوری MISIS یکی از دانشگاه‌های پیشروی مهندسی در روسیه است که دارای تجربه فراوان در رشته‌های علوم مواد، متالورژی و معدن است. رشته‌های فناوری اطلاعات و فناوری نانو نیز در دسترس هستند.
  • دانشگاه پلی تکنیک تحقیقات ملی تامسک ارائه دهنده رشته‌های مهندسی در زمینه فناوری نانو، توسعه میدان‌های نفتی و گازی، مهندسی مکانیک، علوم مواد، مهندسی نرم افزار و غیره است.
  • دانشگاه پلی تکنیک سن پترزبورگ یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش عالی مهندسی در روسیه است. دانشجویان بین المللی اغلب رشته‌های مربوط به مهندسی برق، فناوری اطلاعات و مهندسی عمران را انتخاب می‌کنند.
  • دانشگاه سامرا یک مرکز علمی و آموزشی است که در ترتیب مهندسین صنعت هوافضا متخصص است. محبوب‌ترین رشته‌های مهندسی شامل مهندسی هواپیما، ساختارهای موشکی و فضانوردی هستند. سایر حوزه‌های تمرکز فنی شامل علوم رایانه و علوم کامپیوتر، مکانیک نظری و غیره است.
  • دانشگاه فدرال سیبری برای آموزش متخصصان در صنعت و مهندسی برق تاسیس شد. این موسسه در حال حاضر آموزش عالی در رشته‌های متالورژی، ژئوتکنولوژی، انرژی، بیوتکنولوژی، سیستم‌های ارتباطی، توسعه میدان‌های نفتی و گازی و غیره را ارائه می‌کند.
  • آموزش مهندسی در شرق دور روسیه دارای تاریخچه‌ای طولانی است. در سال 2018، دانشکده مهندسی دانشگاه فدرال خاور دور، صد سالگی خود را جشن گرفت. بیش از 80 رشته در لیست برنامه‌های آموزشی سطوح مختلف شامل توسعه میدان‌های نفتی و گازی، معدن، مهندسی مکانیک و رباتیک، کشتی سازی، برق و مهندسی برق و غیره وجود دارد.
  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک آموزش مهندسی در زمینه فناوری نانو، سیستم‌های لیزر، الکترونیک، بیوتکنولوژی‌های پزشکی و فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد. این دانشگاه در مرکز علمی Akademgorodok قرار دارد که فرصت‌های پژوهشی عالی را برای دانش آموزان فراهم می‌کند.
  • برنامه‌های مهندسی عمومی دانشگاه فدرال اورال عبارتند از: مهندسی مکانیک، متالورژی، فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و انرژی.
  • دانشگاه الکتروتکنیک سنت پترزبورگ “LETI” متخصص در آموزش حرفه‌ای در زمینه الکترونیک، رادیو و مهندسی برق، سیستم‌های کنترل، مهندسی تجهیزات و فن آوری اطلاعات است. این دانشگاه طی شش دهه گذشته بیش از 3500 مهندس را آموزش داده است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نوری
نوری
5 سال قبل

با سلام
آیا تحصیل در رشته مهندسی در روسیه شرط معدل دارد؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx