سیستم آموزش در روسیه

اگر شما قصد دارید فرزند خود را در سیستم آموزش و پرورش روسیه ثبت نام کنید، در اینجا یک راهنما برای سیستم آموزشی تحصیل در روسیه در مقاطع مهد کودک، تحصیلات ابتدایی و متوسطه در روسیه آورده شده است. آموزش در روسیه توسط دولت سازماندهی و اداره می‌شود، که تضمین می‌کند که آموزش به صورت عمومی بوده و برای همه در دسترس است. اکثر مدارس دولتی هستند، اما مدارس خصوصی نیز در سالهای اخیر تاسیس شده‌اند.

آموزش در روسیه معمولا قبل از سن 6 سالگی با مدارس پیش دبستانی شروع می‌شود، اگرچه این مقطع اجباری نیست. بچه‌ها به طور معمول به مهد کودک یا دیگر مدارس پیش دبستانی می‌روند که بر فعالیت‌های فکری و فیزیکی تمرکز دارند. گام بعدی، مدرسه ابتدایی است که بخشی از برنامه آموزشی عمومی است.

مراحل آموزش عمومی در روسیه

آموزش عمومی در روسیه شامل سه مرحله است: آموزش ابتدایی، که به مدت چهار سال طول می‌کشد. آموزش عمومی مقدماتی برای پنج سال و آموزش متوسطه که دو تا سه سال طول می‌کشد. آموزش عمومی با هدف توسعه فکری، عاطفی، اخلاقی و فیزیکی فرد گسترش یافته است. هدف آن توسعه توانایی‌های فرد است که اجازه می‌دهد دانش آموز با زندگی در جامعه سازگاری یافته و همچنین به آنها کمک می‌کند انتخاب آگاهانه‌ای در مورد آموزش حرفه‌ای خود داشته باشند.

آموزش در روسیه بصورت عمومی به طور معمول شامل 34 هفته مطالعه در سال و 27 تا 36 ساعت مطالعه در هفته است. سال تحصیلی معمولا از 1 سپتامبر تا اوایل ژوئن ادامه می‌یابد. امتحانات مدرسه در ماه ژوئن برگزار می‌شود. زبان آموزش در تمام مؤسسات آموزشی معتبر دولتی، به استثنای دوره‌های پیش دبستانی، روسی است. شهروندان روسیه همچنین حق دریافت آموزش عمومی به زبان‌های مادری خود را دارند.

آموزش در روسیه بطور عمومی اجباری است. برنامه درسی مقدماتی برای برخی از زمینه‌های اجباری شامل زبان روسی، زبان‌های خارجی، ریاضیات، تاریخ، سیاست، علوم طبیعی و غیره می‌باشد. هر مدرسه برنامه درسی خاص خود را دارد، که بر اساس نیازهای آن ایالت طراحی شده است و ممکن است چند زمینه مطالعاتی اضافی نیز وجود داشته باشد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید برای گرفتن اطلاعات آنها با موسسات مشاوره تحصیل در خارج از کشور در تماس باشید. در مسکو همچنین مدارسی وجود دارند که در موضوعات خاصی مانند ریاضیات، موسیقی، هنر و ورزش تخصص دارند. این مدارس همچنین می‌توانند آموزش‌های اضافی برای کودکان را در کنار دوره‌های عمومی ارائه دهند.

پس از اتمام آموزش‌های مقدماتی و عمومی، دانش آموزان در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد. به آنها یک گواهینامه عمومی آموزش و پرورش اعطا می‌شود، Attestat ob Osnovom Obshchem Obrazovani ، که به دانش آموز حق شرکت در کلاس‌های دوره متوسطه عمومی، آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای و یا سطح غیر دانشگاهی آموزش عالی را می‌دهد.

پس از اتمام تحصیلات متوسطه عمومی، دانش آموزان باید در امتحانات نهایی دولتی شرکت کنند که پس از آن به آنها گواهینامه عمومی آموزش متوسطه، Attestat ob Sredem Obshchem Obrazovanii تعلق می‌گیرد. این گواهینامه پایان دوره مدرسه به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند: آموزش و پرورش در سطح حرفه‌ای یا سطح آموزشی غیر دانشگاهی و دانشگاهی.

به تازگی، نوع جدیدی از مدارس متوسطه به وجود آمده که تحت عنوان ژیمنازیوم و لیسیوم شناخته می‌شوند، که می‌تواند به دو صورت دولتی یا خصوصی باشد. مدت تحصیل ممکن است بیشتر از مدارس متوسطه عمومی باشد و برنامه‌های آموزشی ممکن است پیشرفته‌تر باشند.

در مجموع، تکمیل آموزش در روسیه بطور عمومی 11 سال طول می‌کشد. کودکان در سن 6 سالگی در مدارس ثبت نام می‌کنند و معمولا در سن 17 سالگی تحصیلات خود را تمام می‌کنند. اگر روسیه دارای یک مانع به اسم زبان است، تعدادی از مدارس بین المللی در مسکو وجود دارند که آموزش به زبان انگلیسی و یا به زبان‌های دیگر را ارائه می‌دهند. همواره می توانید برای اقدامات لازم و راهنمایی های بیشتر با موسسه اعزام دانشجو به روسیه تماس بگیرید.

1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx