فهرست ارزانترین دانشگاه‌ها در روسیه

تحصیل در روسیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا ارزان‌تر است. دانش آموزان از همه کشورها می‌توانند در رشته‌های مختلف در روسیه تحصیل کنند. هزینه تحصیل در روسیه بستگی به موقعیت موسسه، رشته تحصیلی و همچنین سطح عملکرد دانش آموزان دارد.

 

چگونه ارزانترین دانشگاه را شناسایی کنیم؟

این کار خیلی ساده‌ای نیست. دانشگاه‌های زیادی در روسیه وجود دارند که دانشجویان بین المللی را قبول می‌کنند و قیمت‌ها می‌توانند به طور گسترده‌ای حتی در یک دانشگاه متفاوت باشند. هزینه تقریبی قیمت دانشگاه‌های پایتخت (اطلاعات مربوط به سال تحصیلی 2016/2017):

  • MSMU از 187000 روبل روسیه (روانشناسی بالینی)، 230،000 روبل روسیه (روانشناسی کودکان)
  • دانشگاه RUDN قیمت‌ها از 100،000 روبل روسیه (رشته‌های کشاورزی، مهندسی و مطالعات زمین شناسی) شروع می‌شود
  • SPbPU ، یک سال تحصیلی حدود 185000 روبل و بیشتر هزینه خواهد داشت. مقرون به صرفه‌ترین رشته‌های تحصیلی شامل مطالعات فرهنگی، سیاسی، تاریخی هستند

بنابراین، برای پیدا کردن دانشگاه‌های ارزان قیمت در روسیه برای دانشجویان بین المللی، باید این موضوع را به دقت بررسی کنید. هزینه برنامه‌ها در همه جا متفاوت است، شما باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کرده و شرایط و قیمت‌های مربوط به آن را مقایسه کنید. برای این کار از مشاوران ما استفاده کنید، شما می‌توانید به دفتر ما مراجعه کنید و با مشاوره تحصیل در خارج از کشور که توسط کارشناسان ما ارائه می‌شود درک بهتری از شرایط بدست آورید.

در مورد هزینه زندگی، در پایتخت‌ها، همه چیز گران‌تر است، اما دانش آموزان امکانات بیشتری دارند. اگر می‌خواهید. ارزانترین دانشگاه را پیدا کنید، فهرستی از موسسات آموزشی در تومسک، نیژی نووگراد، سامارا، کراسنویارسک و چلیابینسک را بررسی کنید. قیمت‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای در این شهرها پایین‌تر هستند و رشته‌های تحصیلی و استانداردهای تدریس در آنها بالا است. برای مثال، ترم پاییزی سال 2017/2018 در دانشگاه فدرال سیبری برای بیشتر رشته‌ها از 35000 تا 62000 روبل متغیر بوده است. با توجه به اینکه SibFU در بین دانشگاه‌های برتر روسیه قرار دارد، این یک گزینه مناسب برای متقاضیان خواهد بود.

 

راه‌های دیگر برای صرفه جویی در هزینه

تحصیل در روسیه می‌تواند مقرون به صرفه باشد، اما کاملا رایگان نیست. اول از همه، این شامل هزینه‌های اجتناب ناپذیر (مسکن، حمل و نقل، وعده‌های غذایی، ارتباطات) است. نمی‌توانید به طور کامل از آنها اجتناب کنید، اما امکان بهینه سازی آنها وجود دارد. شما همچنین باید هزینه‌های ماهانه برای ارتباطات تلفن همراه و اینترنت، بیمه‌های درمانی، فعالیت‌های سرگرمی و ورزشی را نیز در نظر بگیرید.

 

نکاتی برای دانش آموزان مستعد:

  • از مزایا و تخفیف‌های ارائه شده به دانشجویان استفاده کنید.
  • هزینه‌ای را صرف اجاره آپارتمان نکنید. در اکثر دانشگاه‌ها خوابگاه دانشجویی با همه امکاناتی که هر دانش آموز به آن نیاز دارد وجود دارد. هزینه زندگی در اینجا حداقل است.

شما می‌توانید ارزان‌ترین برنامه دانشگاهی و تحصیلی را با جستجو انتخاب کنید. سیستم فیلتر به شما اجازه می‌دهد تا فرم مورد نظر (تمام وقت، پاره وقت، خارج از منزل و از راه دور)، زبان ترجیحی آموزش (روسی، انگلیسی، آلمانی، و غیره) و شهرستان محل تحصیل خود را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید از هزینه‌های غیر ضروری اجتناب کنید و مطمئن شوید که تحصیل در روسیه برایتان مقرون به صرفه خواهد بود.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
zahra
zahra
4 سال قبل

باسلام …

برای بورسیه شدن در دانشگاه سماشکو یا پاولوف حداقل معدل باید چند باشد؟!

سعید
سعید
4 سال قبل

سلام…

هزینه دندانپزشکی در دانشگاه کازان چقدر می‌باشد؟

وحید
وحید
3 سال قبل

با سلام و دورود

شهریه رشته داروسازی در دانشگاه کازان، پاولوف، شاماسکو چنده؟

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx