بهترین و معتبر ترین دانشگاه های داروسازی بلاروس

تحصیل در رشته های علوم پزشکی، بخصوص تحصیل داروسازی در خارج از کشور امروزه به یکی از پرطرفدارترین و پولسازترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. اگر به فکر تحصیل در رشته داروسازی هستید و می خواهید به سرعت، بدون مدرک زبان و بدون تمکن مالی وارد دانشگاه شوید و در کشوری تحصیل کنید که هزینه های زندگی و تحصیل در آن بسیار مقرون به صرفه باشد، یکی از گزینه های پیش روی شما تحصیل داروسازی در کشور بلاروس است. از این رو، آشنایی و شناخت بهترین و معتبر ترین دانشگاه های داروسازی بلاروس تضمین کننده داشتن تحصیل و مدرکی معتبر برای شما می باشد.
در بلاروس 4 دانشگاه دولتی پزشکی وجود دارد که در آنها رشته داروسازی به دو زبان روسی و انگلیسی تدریس می شود. برای ورود به رشته داروسازی در دانشگاه های بلاروس، به جز مدرک شناسایی و تحصیلی، فقط نیاز است به مدت 10 ماه در دوره پادفک شرکت کنید.
مدارک صادر شده توسط دانشگاه های پزشکی و داروسازی بلاروس در سراسر جهان معتبر هستند و فارغ التحصیلان می توانند در هر کجای جهان که می خواهند به کار مشغول شوند یا برای ادامه تحصیل اقدام کنند.
چنانچه قصد تحصیل در یک کشور اروپایی را دارید، می توانید علاوه بر کشور بلاروس برای تحصیل داروسازی در اسپانیا و تحصیل داروسازی در روسیه نیز اقدام کنید. ما در ادامه شما را با 4 دانشگاه برتر بلاروس برای تحصیل داروسازی آشنا خواهیم کرد.
زمان مطالعه: 4 تا 6 دقیقه

تحصیل داروسازی در خارج از کشور
تحصیل داروسازی در خارج از کشور

بهترین و معتبر ترین دانشگاه های داروسازی بلاروس

در این بخش شما را با 4 دانشگاه از بهترین و معتبرترین دانشگاه های داروسازی بلاروس آشنا خواهیم کرد که گزینه های بسیار مناسب و معتبری برای مهاجرت تحصیلی به بلاروس و تحصیل پزشکی در خارج از کشور می باشند.

دانشگاه پزشکی و داروسازی بلاروس (BSMU) در مینسک
دانشگاه پزشکی و داروسازی بلاروس (BSMU) در مینسک

دانشگاه پزشکی و داروسازی بلاروس (BSMU) در مینسک

برای تحصیل رشته داروسازی در بلاروس، بهترین انتخاب ممکن دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس است که در مینسک (پایتخت بلاروس) قرار دارد و معتبر ترین و قوی ترین دانشگاه پزشکی بلاروس می باشد. این دانشگاه در سال 1930 تاسیس شد و قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه پزشکی بلاروس نیز به شمار می رود. دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس عضو سازمان جهانی آموزش پزشکی است و توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و شورای پزشکی هند (MCI) به رسمیت شناخته شده است.
BSMU، یک موسسه پزشکی بین المللی است و دارای روابط بین المللی با دیگر دانشگاه های بزرگ جهان است. از این رو دانشجویان این دانشگاه شانس برقراری روابط بین المللی با دیگر مراکز معتبر آموزشی و پژوهشی را دارا هستند. در دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس، رشته داروسازی در کنار رشته پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پرستاری و دیگر رشته ها ارائه می شود.
طول دوره رشته داروسازی در این دانشگاه 5 سال است و در طول دوره دانشجویان در زمینه های مختلفی مانند شیمی دارو، گیاه شناسی دارویی، توسعه داروهای جدید، ایمنی در داروسازی، تضمین کیفیت، اقتصاد، عملکرد صنعت داروسازی، مدیریت دارویی و غیره آموزش می بینند.
دانشجویان این رشته می توانند پس از فارغ التحصیلی به عنوان دکتر داروساز، متخصص و شیمیدان دارویی، تکنسین صنایع داروسازی، تکنسین آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی فعالیت کنند.
مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه پزشکی دولتی بلاروس یکی از بهترین دانشگاه های داروسازی بلاروس

  • گذرنامه
  • اصل و کپی گواهی تحصیلات متوسطه
  • گواهی فارغ التحصیلی از دانشکده آموزش مقدماتی (پادفک)
  • 4 عکس 3*4

شهریه تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس، برای آموزش به زبان روسی 4600 دلار و برای آموزش به زبان انگلیسی 5500 دلار در سال است.

دانشگاه پزشکی ویتبسک
دانشگاه پزشکی ویتبسک

دانشگاه پزشکی ویتبسک (VSMU)

در شهر زیبای ویتبسک، یکی دیگر از بهترین و معتبرترین دانشگاه های داروسازی بلاروس، دانشگاه دولتی ویتبسک یا VSMU قرار دارد که به امکانات مدرن آموزشی و پژوهشی مجهز است و از روش‌های آموزشی نوآورانه برای آموزش دانشجویان خود استفاده می کند. این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه های پزشکی از جمله پزشکی عمومی، داروسازی، جراحی و بهداشت عمومی را ارائه می دهد. طول دوره تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه ویتبسک 5 سال و زبان آموزش روسی و یا ترکیبی از زبان روسی و انگلیسی است. هزینه تحصیل داروسازی در این دانشگاه 3700 دلار در سال برای آموزش به زبان روسی و 3850 دلار در سال برای آموزش به زبان انگلیسی است.
حدود 150 نفر از کادر آموزشی آکادمیک در محیط دانشکده مشغول به کار هستند که 20 درصد آنها دارای مدرک دکترای علوم و 55 درصد کاندیدای دکترای علوم هستند. پتانسیل بالای حرفه ای و علمی کادر آموزشی دانشگاه، امکان استفاده از فناوری های آموزشی مدرن را فراهم می کند.

تحصیل رایگان داروسازی
تحصیل رایگان داروسازی

آموزش مقدماتی یا دوره پادفک برای تحصیل رشته داروسازی

برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی، شرکت در دوره های مقدماتی یا پادفک الزامی است. این موضوع به دلیل حساسیت و اهمیت بالای این رشته ها است. برای تحصیل در این رشته ها دانشجو باید تسلط بالایی روی زبان تدریس و زبان اصلی مردم آن کشور داشته باشد تا بتواند به خوبی با اساتید یا بیماران ارتباط برقرار کند.
علاوه بر آموزش زبان، در این دوره دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک نیز آموزش داده می شود. و دانشجویان به صورت کامل برای ورود به دانشگاه آماده می شوند. طول دوره مقدماتی 8 تا 10 ماه است و پس از آن گواهینامه تکمیل دوره به دانشجویان اعطا می شود که به آنها این اجازه را می دهد تا بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی، بتوانند برای تحصیل وارد دانشگاه های کشورهای مشترک المنافع یا CIS (مانند بلاروس، روسیه، ارمنستان، تاجیکستان و غیره) شوند.

سوالات متداول

چالش های اصلی دانشجویان ایرانی برای تحصیل در بلاروس چیست؟
انطباق با آب و هوا، تفاوت های فرهنگی و موانع زبانی می تواند چالش های اولیه باشد. با این حال، سیستم های حمایتی و رفتار دوستانه مردم بلاروس می تواند به شما در غلبه بر این موانع کمک کند.
آیا برای دانشجویان ایرانی بورسیه وجود دارد؟
برخی از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی بورسیه ارائه می دهند، اگرچه رقابت برای دریافت این بورسیه ها شدید است و بستگی به شرایط دانشجو نیز دارد.
آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به مدرک زبان دارم؟
این موضوع بستگی به دانشگاه دارد اما معمولا اگر بتوانید سطح زبان خود را ثابت کنید، نیازی به ارائه مدرک زبان نباشد.
آیا در بلاروس آزادی دینی وجود دارد؟
بله. آزادی مذهبی در بلاروس تضمین شده است و در برخی شهرها مسجد نیز وجود دارد. در شهرهای بزرگ امکان پیدا کردن غذای حلال نیز وجود دارد.
آیا بلاروس برای دانشجویان ایرانی امن است؟
بله. خوشبختانه بلاروس نرخ جرم و جنایت پایینی دارد و به طور کلی کشوری امن محسوب می شود. مردم آن نیز به مهمان نوازی و طبیعت گرمشان معروف هستند.

سخن آخر

انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی به هیچ عنوان موضوع ساده ای نیست. به خصوص برای رشته های گروه پزشکی که چالش های ورود به آنها دو چندان است. در این مقاله بهترین دانشگاه های بلاروس برای تحصیل داروسازی را به شما معرفی کردیم تا شاید بتوانید تصمیمی بهتر اتخاذ کنید. اگر همچنان نیاز به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر داشتید، کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.
مطمئن باشید به همراه داشتن مشاوری حرفه‌ای و با تجربه در کنارتان، می تواند عبور از سختی های مسیر مهاجرت را آسان کند و تجربه مهاجرت تحصیلی را به خاطره ای خوب تبدیل کند. به خصوص کارشناسان موسسه فرداد دانش که حتی پس از مهاجرت نیز در کنار شما خواهند ماند و از شما حمایت خواهند کرد.
این محتوا توسط تیم تولید محتوا و با همکاری و نظارت کارشناسان مهاجرت به بلاروس موسسه فرداد دانش پاسارگاد تهیه و منتشر شده است. در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، امور اجرایی شما برای مهاجرت به بلاروس، توسط کارشناسانی انجام می شود که خود تحصیل کرده رشته های گروه پزشکی بلاروس هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx