Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

دانشگاه بارسلونا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

دانشگاه بارسلونا (University of Barcelona) یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی و تحصیل در اسپانیا را دارید، این دانشگاه یکی از برترین انتخاب های ممکن است. دانشگاه بارسلونا در سال 1450 توسط پادشاه آراگون آلفونسو پنجم تأسیس شد و به عنوان یک مدرسه پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون با بیش از 5 قرن سابقه، این دانشگاه محل تحصیل بیش از 76000 دانشجو است. دانشگاه بارسلونا در طول تاریخ خود بارها تعطیل یا جا به جا شده، اما همواره توانسته موقعیت خود را به عنوان یک مرکز آموزشی پیشرو و برتر در اسپانیا حفظ کند. امروزه این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه برتر در سطح جهانی شناخته می شود و هر سال دانشجویان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

اگر به تحصیل پزشکی در اسپانیا علاقه دارید، این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا و جهان است. دانشگاه بارسلونا رشته های پزشکی، دندانپزشکی، روان شناسی، داروسازی را ارائه می دهد. کیفیت فوق العاده آموزش در این دانشگاه، باعث شده فارغ التحصیلان آن بتوانند در بهترین مراکز جهان مشغول به کار یا ادامه تحصیل شوند. موسسه فرداد دانش پاسارگاد یک موسسه مهاجرتی معتبر در تهران است و کارشناسان ما می توانند بهترین راهنمای شما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا باشند. با ما همراه باشید تا در این مقاله نگاهی جامع به دانشگاه بارسلونا داشته باشیم.

زمان مطالعه: 9 تا 11 دقیقه

دانشگاه بارسلونا
دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا در یک نگاه

  • تعداد دانشجو: بیش از 76000 نفر
  • تعداد دانشکده: 17 دانشکده
  • تعداد اساتید: بیش از 6200 نفر
  • تعداد رشته های کارشناسی: 74 رشته
  • تعداد رشته های کارشناسی دو مدرکه: 15 رشته
  • تعداد کارکنان بخش اداری: بیش از 2400 نفر
  • دارای 15 بیمارستان دانشگاهی

تحصیل در شهر بارسلونا

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا و محبوب ترین مقصد گردشگران در این کشور است. معماری چشمگیر، آب و هوای عالی و مناظر طبیعی زیبا، هزاران بازدیدکننده را در تمام طول سال به این شهر جذب می کند. اما پایتخت کاتالونیا فقط یک مقصد گردشگری نیست. این شهر با داشتن برخی از برترین دانشگاه های اسپانیا و جهان، به شما این شانس را می دهد تا به آموزش در بالاترین سطح ممکن دسترسی داشته باشید و عضو یک جامعه دانشجویی بین المللی شوید. این شهر مدیترانه ای در حال حاضر بیش از 200000 دانشجو و دانش آموز را در خود جای داده است و مردم آن، دانشجویان بین المللی را جزئی از بدنه شهر می دانند.

یکی دیگر از مزیت های تحصیل در بارسلونا، مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در این شهر است. برترین دانشگاه های این شهر، دولتی هستند و به همین دلیل رشته های تحصیلی محبوب مانند پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی را با شهریه های بسیار مناسب ارائه می دهند. علاوه بر دانشگاه بارسلونا، دانشگاه پومپئو فابرا، دانشگاه خودمختار بارسلونا و دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا، از برترین دانشگاه های این شهر هستند. همه این مراکز دارای اعتبار بین المللی هستند و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان آن ها بسیار بالا است. تحصیل در بارسلونا می تواند تضمین کننده کسب درجات علمی و حرفه ای بالا برای همه دانشجویان سخت کوش باشد.

رتبه بندی دانشگاه بارسلونا

در دو رنکینگ معتبر شانگهای و THE، دانشگاه باسلونا به عنوان برترین و بهترین دانشگاه اسپانیا معرفی شده است. رتبه جهانی این دانشگاه در این دو سیستم به ترتیب 300-201 و 152 جهان است. در سیستم QS این دانشگاه توانست پس از دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، مقام دومین دانشگاه برتر اسپانیا را کسب کند و در رتبه 165 برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرد. در جدول زیر رتبه جهانی این دانشگاه بر اساس رشته آورده شده.

رتبه جهانی دانشگاه بارسلونا در سال 2024 بر اساس رشته

سیستم QS سیستم Shanghai
پزشکی عمومی 48 پزشکی عمومی 45
داروسازی 62 سلامت عمومی 49
روان شناسی 65 علوم بیولوژیکی انسانی 51-57
دندانپزشکی 100-51 پرستاری 51-57
پرستاری 100-51 فیزیک 76-100
آناتومی و فیزیولوژی 100-51 داروسازی و علوم دارویی 76-100
فیزیک و ستاره شناسی 90 بوم شناسی 101-150
مهندسی شیمی 100 دندانپزشکی 201-300
علوم کامپیوتر 126 مهندسی شیمی 301-400
دانشگاه بارسلونا
دانشگاه بارسلونا

تحصیل کارشناسی در دانشگاه بارسلونا

در دانشگاه بارسلونا رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی اکثرا به صورت چندزبانه آموزش داده می شوند. زبان های مورد استفاده برای آموزش در این دانشگاه شامل زبان اسپانیایی، کاتالان و انگلیسی می شود. به همین دلیل دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش در این دانشگاه باید تسلط خود به چند زبان مختلف را نشان دهند. طول دوره کارشناسی در اکثر رشته های تحصیلی 4 سال است. اما برای رشته های گروه پزشکی و برخی از رشته های دوگانه، طول آموزش بین 5 تا 6 سال تحصیلی است. به عنوان مثال، رشته پزشکی به صورت یک دوره 6 ساله در این دانشگاه ارائه می شوند. در رشته پزشکی، زبان آموزش 79.7 درصد کاتالان، 15.1 درصد اسپانیایی و 5.2 درصد انگلیسی است. رشته دندانپزشکی و داروسازی از دیگر رشته های محبوب در این دانشگاه هستند و طول تحصیل برای هر دو رشته 5 سال است. رشته دندانپزشکی نیز مانند رشته پزشکی به زبان های کاتالان (84.2 درصد)، اسپانیایی (15.5 درصد) و انگلیسی (1.3 درصد) ارائه می شود.

در جدول زیر لیست برخی از رشته های کارشناسی محبوب در دانشگاه اسپانیا آورده شده. برای مشاهده لیست کامل رشته ها نیز می توانید از این لینک استفاده کنید.

رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی  زبان آموزش
مهندسی کامپیوتر کاتالان (67.5 درصد)، اسپانیایی (22.8 درصد)، انگلیسی (9.7 درصد)
مهندسی الکترونیک کاتالان (71.5 درصد)، اسپانیایی (23.7 درصد)، انگلیسی (4.8 درصد)
مهندسی شیمی کاتالان (75.8 درصد)، اسپانیایی (24.2 درصد)
روان شناسی کاتالان (56.6 درصد)، اسپانیایی (38.5 درصد)، انگلیسی (5 درصد)
فیزیوتراپی
پرستاری کاتالان (80.8 درصد)، اسپانیایی (18.7 درصد)، انگلیسی (0.5 درصد)
بیوشیمی کاتالان (70 درصد)، اسپانیایی (18.7 درصد)، انگلیسی (0.5 درصد)
باستان شناسی کاتالان (90.6 درصد)، اسپانیایی (9.4 درصد)
طراحی کاتالان (80 درصد)، اسپانیایی (20 درصد)

 

بیشتر بخوانیم: صفر تا صد شرایط تحصیل کارشناسی در اسپانیا

تحصیل ارزان و تقریبا رایگان در اسپانیا با ، تحصیل به زبان اسپانیایی در دانشگاه بارسلونا
تحصیل ارزان و تقریبا رایگان در اسپانیا با ، تحصیل به زبان اسپانیایی در دانشگاه بارسلونا

پذیرش رشته های کارشناسی در دانشگاه بارسلونا

ثبت نام رشته های کارشناسی در دانشگاه بارسلونا، در دو بخش انجام می شود. پیش ثبت نام که در ماه های ژوئن و سپتامبر انجام می شود و ثبت نام اصلی. 

برای شرکت در پیش ثبت نام ماه ژوئن، متقاضیان باید دو مدرک اصلی را داشته باشند:

  1. معادل سازی و تایید رسمی مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان.
  2. مدرک قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های اسپانیا (PAU یا EBAU) که توسط UNEDasiss برگزار می شود.

دقت کنید که آزمون ورودی که متقاضیان بین المللی در آن شرکت می کنند، باید شامل مباحث زیر شود:

  • زبان و ادبیات اسپانیایی؛
  • زبان خارجی (یکی از زبان های آلمانی، انگلیسی، فرانسوی یا ایتالیایی)؛
  • یکی از دروس تاریخ یا تاریخ فلسفه؛
  • یکی از موضوعات اجباری بر اساس رشته تحصیلی مورد نظر (تجزیه و تحلیل موسیقی، هنرهای نمایشی، علوم، طراحی هنری، زبان و فرهنگ لاتین، ریاضیات و ریاضیات کاربردی در علوم اجتماعی).

متقاضیان همچنین می توانند برای افزایش شانس پذیرش خود، در آزمون دو درس اختیاری نیز شرکت کنند. فقط این دروس را باید از لیست دروس قابل قبول در ایالت کاتالونیا انتخاب کنند.

فرمول محاسبه امتیاز لازم برای کسب اجازه ثبت نام در دانشگاه بارسلونا (بین 5 تا 10 امتیاز)

همه دانشجویان اجازه ثبت نام دانشگاه بارسلونا را ندارند. فقط دانشجویانی که در دوره دبیرستان توانسته اند عملکرد خوبی از خود نشان دهند و معدل آن ها در آزمون ورودی بیش از 4 باشد، می توانند برای ورود به این دانشگاه اقدام کنند. از فرمول زیر برای محاسبه امتیاز ثبت نام در دانشگاه بارسلونا استفاده می شود:

(0.4 * معدل نمره 4 درس اجباری در آزمون ورودی) + (0.6 * معدل مدرک دیپلم).

برای کسب امتیاز لازم که اجازه ثبت نام در دانشگاه بارسلونا را به شما می دهد، حاصل فرمول بالا باید بیش از 5 باشد.

محاسبه نمره قبولی و اخذ پذیرش در دانشگاه (حداکثر 14 امتیاز)

برای امتیازدهی دانشجویان و پذیرش نهایی آن ها در رشته های انتخاب شده، علاوه بر میانگین نمره آزمون ورودی 4 درس اجباری و معدل مدرک دیپلم، بهترین نمره کسب شده در آزمون یکی از دو درس اختیاری نیز تاثیر داده می شود. این نمره می تواند حداکثر 14 باشد. برای پذیرش در رشته های پزشکی، معمولا نمره کسب شده توسط متقاضیان باید بیش از 11 باشد.

برای آشنایی بیشتر با مراحل و شرایط اپلای در دانشگاه اسپانیا، می توانید از مقاله اپلای دانشگاه اسپانیا بازدید کنید.

شهریه رشته های کارشناسی دانشگاه بارسلونا

در دانشگاه  بارسلونا، شهریه هر واحد درسی در مقطع کارشناسی 18,46 € مشخص شده است. البته این شهریه برای دانشجویان اروپایی است و شهریه دانشجویان غیر اروپایی در این دانشگاه 90 یورو برای هر واحد مشخص شده است. با توجه به این موضوع، شهریه سالانه برای تحصیل دانشجویان غیر اروپایی در دانشگاه بارسلونا، برابر با 5400 یورو خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه بارسلونا اسپانیا
تحصیل در دانشگاه بارسلونا اسپانیا

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا 174 رشته کارشناسی ارشد را در 5 شاخه ارائه می دهد. این رشته ها توسط 30 دانشکده، موسسه و مدرسه ارائه می شوند.  طول دوره اکثر رشته های مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه 1 سال است؛ اما برخی از رشته ها نیز به صورت دو ساله ارائه می شوند. زبان آموزش نیز در اکثر رشته ها اسپانیایی و انگلیسی است؛ اما تعداد محدودی از رشته ها نیز به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه می شوند. میکروبیولوژی، پرستاری پیشرفته، مدیریت محتوای دیجیتالی، هوش مصنوعی و بینایی کامپیوتر، از محبوب ترین رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد هستند. برای مشاهده لیست کامل رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد، می توانید از این صفحه بازدید کنید.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی، مدارک لازم شامل مدرک کارشناسی مرتبط، مدرک زبان لازم دوره، رزومه تحصیلی و در صورت وجود رزومه کاری و شرکت در یک مصاحبه آنلاین می شود. 

شهریه رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه بارسلونا

برای تحصیل رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه بارسلونا شهریه مشخص شده برای دانشجویان غیراروپایی از شهریه دانشجویان اروپایی و اسپانیایی بیشتر است. در این مقطع شهریه بیشتر رشته ها 82 یا 95 یورو برای هر واحد تحصیلی است که با این حساب شهریه هر سال تحصیلی بین 4920 تا 5700 یورو می شود. البته در برخی رشته های خاص ممکن است شهریه به 99.90 یورو برای هر واحد نیز برسد. با رفتن به این صفحه و ورود به صفحه مخصوص هر رشته تحصیلی، می توانید از میزان دقیق شهریه آن رشته مطلع شوید. 

برای آشنایی با هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا، پیشنهاد می کنیم از مقاله هزینه ها و شرایط زندگی دانشجویی در اسپانیا  بازدید کنید.

تحصیل دکتری در دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا در مقطع دکتری، 47 گرایش مختلف را ارائه می دهد. اکثر این گرایش ها به صورت بین رشته ای هستند و به صورت مشترک توسط چندین دانشگاه در بارسلونا و دیگر مناطق اسپانیا ارائه می شوند. در واقع دانشجویان دکتری پس از پذیرش در دانشگاه بارسلونا، وارد یک تیم تحقیقاتی بزرگ تر از دانشجویان دکتری دانشگاه های مختلف اسپانیا و کاتالونیا می شوند. گرایش های ارائه شده در مقطع دکتری، زیرمجموعه یک یا چند شاخه از علوم مهندسی و معماری، علوم سلامت، علوم انسانی، علوم طبیعی یا علوم اجتماعی قرار می گیرند.

شرایط پذیرش در مقطع دکتری با توجه به هر رشته متفاوت است. برای اطلاع از نیازمندی های پذیرش مقطع دکتری در دانشگاه بارسلونا، به این صفحه بروید و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از آن از منوی Access and admission، گزینه Admission requirements را انتخاب کنید. در این صفحه می توانید تمام نیازمندی های پذیرش در رشته انتخابی را مشاهده کنید.

پردیس های دانشگاه بارسلونا

پردیس اصلی دانشگاه در شهر بارسلونا قرار دارد، اما ریشه های این دانشگاه در سراسر منطقه کاتالونیا پخش شده است. دانشگاه بارسلونا در واقع خود یک شهر دانشگاهی است که از 17 دانشکده و پردیس های مختلف تشکیل شده است. در مرکز شهر بارسلونا، پردیس‌های Diagonal و Mundet قرار دارند و دیگر پردیس های این دانشگاه در شهرهای نزدیک مانند بادالونا، سانتا کلما د گرامنت، L’Hospitalet de Llobregat و Sant Joan Despí قرار گرفته اند. دانشگاه بارسلونا در همکاری با 15 بیمارستان دانشگاهی و 10 مرکز تحقیقاتی در سراسر ایالت خودمختار کاتالونیا است که سیستم آموزشی این دانشگاه را تکمیل می کنند.

خوابگاه های دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا تنها دانشگاه ایالت کاتالونیا است که دارای خوابگاه اختصاصی خود است. خوابگاه اختصاصی این دانشگاه Penyafort-Montserrat نام دارد که دارای ظرفیت لازم برای پذیرش 380 دانشجو است. اتاق های این خوابگاه به صورت یک نفره یا چند نفره ارائه می شوند. مرکز اقامتی دانشگاه بارسلونا علاوه بر اسکان دانشجویان، در هفت روز هفته سرویس کامل غذا را نیز ارائه می دهد. در خوابگاه های دانشگاه فعالیت‌های متنوعی برای لذت بردن دانشجویان از زندگی دانشجویی در نظر گرفته شده است. انواع مراکز ورزشی، موسیقی، رقص، تئاتر، مراکز آموزش و تبادل زبان، مراکز مناظره و گفتگو و موارد دیگر، از جمله خدمات و فعالیت هایی است که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

در کنار خوابگاه Penyafort-Montserrat در پردیس Diagonal، خوابگاه Yugo Aleu قرار دارد که توسط یک شرکت خصوصی اداره می شود. Barcelona Centre Universitari نیز یکی دیگر از شرکت های خصوصی مورد تایید دانشگاه است که در زمینه اسکان دانشجویان در بارسلونا فعالیت می کند. علاوه بر مراکز معرفی شده، 12 خوابگاه خصوصی نیز توسط دانشگاه بارسلونا مورد تایید هستند. لیست کامل این مراکز را می توانید در این صفحه پیدا کنید.

سوالات متداول

چگونه می توانم برای ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه بارسلون اقدام کنم؟ 

دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا مراحل و شرایط خاصی دارد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با مراحل و شرایط این ویزا، مقاله ویزای تحصیلی اسپانیا را مطالعه کنید.

آیا در دانشگاه بارسلونا امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری. در مقطع کارشناسی، زبان اصلی تحصیل در اکثر رشته ها اسپانیایی و کاتالان است و تعداد محدودی از دروس به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

چه مدرک زبانی برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا پذیرفته می شود؟ 

برای تحصیل در دانشگاه بارسلونا ممکن است به چند مدرک زبان نیاز پیدا کنید. برای زبان اسپانیایی، مدرک زبان DELE و برای زبان انگلیسی، مدارک زبان کمبریج، تافل یا آیلتس پذیرفته می شوند.

هزینه زندگی در بارسلونا چقدر است؟

بارسلونا یکی از شهرهای گران اسپانیا است. برای زندگی در این شهر، بدون در نظر گرفتن هزینه اسکان، به 700 تا 800 یورو در ماه نیاز خواهید داشت.

گزینه های حمل و نقل عمومی در بارسلون چیست؟ 

بارسلون دارای سیستم حمل و نقل عمومی گسترده ای از جمله اتوبوس، مترو، تراموا و قطار است. دانشجویان می توانند از تخفیفات ویژه در دریافت کارت حمل و نقل استفاده کنند.

سخن آخر

دانشگاه بارسلونا به دلیل شهرت بین المللی، ارائه طیف گسترده ای از رشته ها، شهریه پایین تحصیل و ارائه یک محیط فرهنگی – آموزشی خارق العاده، یک انتخاب عالی برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین المللی است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های پزشکی جهان است و یک گزینه فوق العاده برای تحصیل پزشکی در اسپانیا است. امکانات تحقیقاتی گسترده دانشگاه و همکاری آن با مراکز مختلف علمی، پزشکی، صنعتی و تحقیقاتی، فرصت شبکه سازی و رشد و پیشرفت در همه زمینه ها را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. به همین دلیل نرخ اشتغال در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه بسیار بالا است. با این حال، تحصیل در دانشگاه بارسلونا چالش های مخصوص به خود را نیز دارد. از جمله نیاز به تسلط به زبان های کاتالان و اسپانیایی برای تحصیل در اکثر رشته ها. اگر به فکر تحصیل پزشکی یا رشته های مهندسی در اسپانیا هستید، دانشگاه های مختلفی وجود دارد که شرایط پذیرش و تحصیل در آن ها می تواند کمی آسان تر باشد. کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد می توانند بهترین و سریع ترین گزینه های ممکن را با توجه به شرایط شما در اختیارتان قرار دهند، کافی است تلفن را بردارید و با دفتر ما در تهران تماس برقرار کنید.

منبع: web.ub.edu/es

 

Top headers

  • Studying at the University of Barcelona
  • University of Barcelona Rankings
  • Undergraduate Programs at the University of Barcelona
  • Tuition Fees for Undergraduate Programs at the University of Barcelona
  • Graduate Programs at the University of Barcelona
  • Tuition Fees for Graduate Programs at the University of Barcelona
  • Doctoral Studies at the University of Barcelona
  • University of Barcelona Campuses
  • University of Barcelona Dormitories
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا