معرفی دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا 2024 (معرفی و بورسیه)

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا (Universitat Politècnica de Catalunya) یا UPC، یک موسسه دولتی تحقیقاتی و آموزش عالی در زمینه های مهندسی، معماری، علوم و فناوری و یکی از دانشگاه های فنی پیشرو در اروپا و یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اسپانیا است.

 هر ساله بیش از 6000 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از 294 دانشجوی دکترا وارد دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا می شوند. UPC نرخ اشتغال فارغ التحصیلان بالایی دارد. 95٪ از فارغ التحصیلان آن در حال کار هستند و 88٪ در کمتر از سه ماه وارد بازار کار می شوند. این دانشگاه یکی از 10 دانشگاه برتر اسپانیا است که در سیستم های رتبه بندی جهانی نیز بسیار خوش درخشیده است.

دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا از محدود دانشگاه های دولتی اسپانیا است که برای اخذ پذیرش از این دانشگاه بین دانشجویان بین المللی رقابت سنگینی وجود دارد. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در مقطع کارشناسی ارشد، نزدیک به 41 رشته مختلف را به صورت کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه تقریبا مناسب و به صرفه است و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز بورسیه های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. در ادامه مقاله با شرایط تحصیل در این دانشگاه و برخی از بورسیه های آن آشنا خواهید شد.

 

مدت زمان مطالعه: 5 تا 7 دقیقه

 

آمار و ارقام و معرفی دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

  • سال تاسیس: 1971
  • دانشجویان: 30347
  • کارکنان آموزشی و پژوهشی: 3629
  • کارکنان اداری و خدماتی: 1989
  • مدرک کارشناسی: 65
  • مدرک کارشناسی ارشد: 84
  • مدرک دکترا: 45
  • مدارس: 18
  • برنامه های یادگیری مادام العمر: 240
  • ثبت اختراع در سال گذشته: 13
  • بودجه در سال 2023 : 348 میلیون یورو
  • درآمد بخش تحقیق و توسعه: 80.9 میلیون یورو
  • فارغ التحصیلان: 87535
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا

رتبه های بین المللی دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در سال 2024

در زیر رتبه های کسب شده توسط دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در دو سیستم معتبر جهانی QS و شانگهای آورده شده است. رتبه های زیر نشان دهنده سطح علمی بالای دانشگاه است. این دانشگاه توانسته در چندین رشته مهندسی، رتبه اول اسپانیا را کسب کند و در چند رشته دیگر نیز میان 3 دانشگاه برتر اسپانیا قرار بگیرد.

سیستم رتبه بندی QS

          رتبه

رشته
رتبه در اسپانیا رتبه در اروپا رتبه در جهان
هنر و طراحی 1 تا 3 42 تا 62 101 تا 150
علوم مواد 1 تا 3 35 تا 54 101 تا 150
ریاضیات 2 38 100
آمار 1 19 تا 32 51 تا 100
علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی 1 27 82
مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و ساز 2 33 81
مهندسی معدن 2 11 تا 15 51 تا 70
مهندسی و تکنولوژی 2 25 65
مهندسی مخابرات و الکترونیک 1 23 58
مهندسی عمران و سازه 1 9 35
معماری 1 9 22

 

سیستم رتبه بندی شانگهای

          رتبه

رشته
رتبه در اسپانیا رتبه در اروپا رتبه در جهان
اتوماسیون و کنترل  3 38 تا 49 151 تا 200
نانوتکنولوژی و علم نانو 2 تا 3 24 تا 37 151 تا 200
مهندسی متالوژی 2 44 تا 56 151 تا 200
مهندسی مخابرات 1 تا 2 39 تا 52 151 تا 200
مهندسی الکتریک و الکترونیک 2 تا 3 27 تا 47 101 تا 150
تکنولوژی و علوم حمل و نقل 1 تا 2 19 تا 34 101 تا 150
منابع آبی 1 32 تا 48 101 تا 150
مهندسی عمران 2 17 تا 20 76 تا 100
ریاضیات 1 تا 2 31 تا 46 76 تا 100

 

رشته های پرطرفدار در دانشگاه کاتالونیا اسپانیا
رشته های پرطرفدار در دانشگاه کاتالونیا اسپانیا

رشته های ارائه شده در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا در سال 2024

در زیر لینک مستقیم به صفحه رشته های ارائه شده در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا برای شما آورده شده که با بازدید از آنها می توانید رشته مورد نظر خود را پیدا کرده و با شرایط مخصوص برای کسب پذیرش در هر رشته آشنا شوید.

مهجرت تحصیلی رایگان به اسپانیا
مهجرت تحصیلی رایگان به اسپانیا

هزینه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

دولت کاتالونیا هر سال در روزنامه رسمی خود، شهریه و هزینه خدمات دانشگاهی ایالت کاتالونیا را اعلام می کند و تمامی دانشگاه های دولتی این ایالت اسپانیا باید شهریه های خود را بر اساس این حکم مشخص کنند. در برخی از دانشگاه های اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی، قانون دیگری نیز در زمینه شهریه وجود دارد. بر اساس این قانون، شهریه هر واحد درسی در زمان اخذ درس برای بار اول، کمتر از شهریه همان واحد برای تکرار درس در صورت مردودی است. این کار به نوعی یک محرک برای دانشجویان است تا سعی کنند تمام درس های خود را در همان بار اول پاس کنند.

در این دانشگاه شهریه دانشجویان غیر اروپایی تقریبا 2 برابر دانشجویان اروپایی است.

تحصیل کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

چنانچه قصد تحصیل کارشناسی در اسپانیا و در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا را دارید، میانگین شهریه برای دانشجویان غیر اروپایی در مقطع کارشناسی برای هر واحد تحصیلی بین 37 تا 40 یورو است. با این حساب شهریه هر ترم بین 1110 تا 1200 یورو است. برای اخذ پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا می توانید از کارشناسان ما در مجموعه مهاجرتی فرداد دانش، با بیش از 10 دهه تجربه در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور کمک بگیرید.

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

اخذ پذیرش کارشناسی ارشد از دانشگاه های اسپانیا یکی از پرطرفدارترین مقاطع برای تحصیل در اسپانیا ست.  در مقطع کارشناسی ارشد تعداد واحد های رشته های تحصیلی مختلف با یکدیگر متفاوت است اما می توانیم همه آنها را در سه دسته اصلی قرار دهیم. رشته های 60 واحده (یک سال تحصیلی)، 90 واحده (1.5 سال تحصیلی) و 120 واحده (2 سال تحصیلی).

شهریه دانشجویان غیر اروپایی برای رشته های 60 واحده بین  3100 تا 4700 یورو در سال، برای رشته های 90 واحده بین 4500 تا 6700 یورو در سال و برای رشته های 120 واحده بین 6000 تا 9000 یورو در سال است.

تحصیل دکترا در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا

اپلای دکترا در اسپانیا می تواند مسیر شغلی و تحصیلی شما را بسیار دگرگون و روشن کند. هزینه های تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا، علاوه بر واحد های درسی، موارد دیگری را نیز شامل می شود. در این مقطع شهریه هر واحد درسی 27.67 یورو است و از دیگر هزینه های تحصیل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آموزش پایان نامه: 401 یورو در هر سال که باید هر سال نیز تکرار شود
  • مدیریت سوابق تحصیلی: 69.80 یورو در هر سال تحصیلی
  • صدور گواهینامه های تحصیلی: 27.27 یورو
  • صدور گواهینامه مطالعات پیشرفته: 78.55 یورو
  • صدور مدرک دکترا: 218.15
  • صدور مدرک دکترای معادل برای کشورهای خارجی: 218.15 یورو

روش پرداخت شهریه در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا شهریه را می توان به دو صورت پرداخت کرد. ترم به ترم و سالانه. در صورت پرداخت شهریه به صورت ترمی، 60% شهریه در زمان ثبت نام و 40 درصد در اواسط ماه دسامبر (در ترم اول سال) یا اواسط ماه اپریل (در ترم دوم سال) پرداخت می شود. 

در پرداخت شهریه به صورت سالانه 40% از شهریه باید در زمان ثبت نام پرداخت شود، 60 درصد باقی مانده نیز به دو بخش تقسیم می شود که 30 % از آن باید در اواسط دسامبر و 30 درصد در 1 مارس پرداخت شود.

اخذ بورسیه تحصیلی
اخذ بورسیه تحصیلی

بورسیه های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

از آنجا که دانشگاه UPC یکی از معتبرترین دانشگاه های دولتی اسپانیا است، هزینه های تحصیل در آن از قبل شامل یارانه دولتی شده است و تا حد ممکن کاهش پیدا کرده است. در نتیجه برای دوره کارشناسی هیچ بورسیه تحصیلی توسط خود دانشگاه ارائه نمی شود. گرچه دانشجویان هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می توانند برای دریافت کمک هزینه تحصیلی MECD که توسط وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا ارئه می شود ثبت نام کنند.

بورسیه تحصیلی EQUITAT یکی از بورسیه هایی ست که  توسط دولت کاتالونیا برای تحصیل در دانشگاه  پلی تکنیک کاتالونیا به برخی از دانشجویان ارائه می دهد که دانشجویان این دانشگاه می توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

دانشگاه UPC همواره یکی از شرکت کنندگان فعال در برنامه های مختلف اتحادیه اروپا است و قراردادهای متعددی را با سازمان های ارائه دهنده بورسیه های تحصیلات تکمیلی منعقد کرده است. پس حتی در صورتی که خود دانشگاه بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه ندهد، سازمان های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که این کار را می کنند. مانند بورسیه های تحصیلی آموزش و پرورش اسپانیا و با بورسیه های سازمان اراسموس.

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا

خوابگاه های دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول ساختمان هایی هستند که مخصوص پذیرش دانشجویان UPC و اساتید مهمان این دانشگاه هستند. این ساختمان ها دارای اتاق هایی کاملا، مبله با ظرفیت یک یا دو نفر هستند و برای این که دانشجویان احساس زندگی در خانه را داشته باشند، تمام خدمات لازم در اختیارشان قرار داده می شود.

دسته دوم نیز آپارتمان هایی هستند که خدمات و امکاناتشان مشترک است و احساس استقلال بیشتری به دانشجویان می دهند. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا دارای 10 خوابگاه است که در پنج شهر مختلف قرار دارند. پنج خوابگاه در بارسلونا، یک خوابگاه در هر یک از شهرهای بیلانبا ای لا خلترو، کاستیدفلدس و سانت کوگات دل بایس و دو خوابگاه در شهر تراسا. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اسکان دانشجویان، می توانید از صفحه مخصوص به خوابگاه های دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا بازدید کنید.

سوالات متداول

آیا برای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا بورسیه تحصیلی وجود دارد؟

بله. خود دانشگاه بورسیه ای ارائه نمی دهد اما برای تحصیل در این دانشگاه چند بورسیه دولتی و خصوصی وجود دارد.

آیا در دانشگاه دوره های زبان اسپانیایی برگزار می شود؟

بله، در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا، دوره های زبان اسپانیایی و کاتالان برگزار می شود.

آیا ورود به این دانشگاه نیازمند شرکت در آزمون ورودی است؟

خیر. برای پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا، نیازی به شرکت در آزمون ورودی وجود ندارد.

سخن آخر

یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی اروپا و جهان، یکی از 3 دانشگاه برتر اسپانیا در رشته های مهندسی، نرخ اشتغال 95درصدی فارغ التحصیلان، شهریه های بسیار مناسب و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، همگی از دلایل اصلی جذابیت دانشگاه  پلی تکنیک کاتالونیا در میان دانشجویان بین المللی است.

شما نیز می توانید در دانشگاه   پلی تکنیک کاتالونیا اسپانیا تحصیل کنید و به رویاهای خود رنگ واقعیت ببخشید، فقط کافی است با کارشناسان حرفه ای و با تجربه موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید. کارشناسانی که به صورت تخصصی در زمینه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا فعالیت می کنند و می توانند در این مسیر به راحتی شما را هدایت کنند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx