Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لیست کامل شهريه تحصيل در دانشگاه هاي پزشكي اسپانيا

دلایل زیادی برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و تحصیل پزشکی در اسپانیا وجود دارد. دلایلی مانند دسترسی به آموزش با کیفیت، طبیعت دلنواز، تاریخ منحصر به فرد، هزینه تحصیل مقرون به صرفه و یک جامعه دانشجویی بین المللی. رشته پزشکی در اکثر دانشگاه های اسپانیا به زبان اسپانیایی تدریس می شود. دانشجویانی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارند ممکن است تحصیل و زندگی در اسپانیا را دشوار بدانند، به همین دلیل تعداد زیادی کالج زبان در اسپانیا وجود دارد و دانشجویان بین المللی قبل از ورود به دانشگاه، یک سال در کالج به تحصیل زبان زیبای اسپانیایی مشغول می شوند.

دانشگاه های پزشکی اسپانیا به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در این میان 20 دانشگاه این کشور در میان بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل پزشکی رتبه بندی می شوند. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی با 370 یورو در سال شروع می شود و تا 8000 یورو در سال نیز می رسد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های خصوصی اسپانیا نیز معمولا بین 10000 تا 20000 یورو در سال است. در ادامه مقاله شما را با هزینه تحصیل پزشکی در برخی از برترین دانشگاه های دولتی اسپانیا آشنا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانیم: صفر تا صد مهاجرت کادر درمان به اسپانیا

زمان مطالعه: 8 تا 10 دقیقه

بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا
بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا

بهترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا

# نام فارسی دانشگاه نام انگلیسی/اسپانیایی دانشگاه رتبه جهانی QS در رشته پزشکی
1 دانشگاه بارسلونا Universitat de Barcelona  48
2 دانشگاه Complutense مادرید Complutense University of Madrid  121
3 دانشگاه خودمختار بارسلونا Universitat Autònoma de Barcelona  141
4 دانشگاه خودمختار مادرید Universidad Autónoma de Madrid  144
5 دانشگاه والنسیا Universitat de Valencia  250-201
6 دانشگاه ناوارا University of Navarra  250-201
7 دانشگاه سویا Universidad de Sevilla  300-251
8 دانشگاه پمپئو فابرا (بارسلونا) Universitat Pompeu Fabra (Barcelona)  300-251
9 دانشگاه گرانادا University of Granada  350-301
10 دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا Universidade de Santiago de Compostela  450-401
11 دانشگاه سالامانکا University of Salamanca  450-401
12 دانشگاه مورسیا University of Murcia  500-451
13 دانشگاه باسک University of the Basque Country  500-451
14 دانشگاه اویدو Universidad de Oviedo  600-551
15 دانشگاه ساراگوسا Universidad de Zaragoza  600-551
16 دانشگاه کوردوبا Universidad de Córdoba  650-601
17 گروه آموزشی CEU CEU Educational Group  700-651
18 دانشگاه آلکالا Universidad de Alcalá  700-651
19 دانشگاه رویرا ویرجیلی Universitat Rovira i Virgili  700-651
20 دانشگاه آلیکانته University of Alicante  700-651

 

ساختار رشته پزشکی در اسپانیا

طول دوره تحصیل پزشکی در اسپانیا شش سال است. دو سال اول بر آموزش های پیش بالینی تمرکز دارد و دروس مبانی علوم پزشکی، زیست شناسی، فیزیک، آناتومی پایه، فیزیولوژی، فرایندهای طبیعی و غیرطبیعی و غیره آموزش داده می شود. پس از گذراندن این دوره، دانشجویان تحت نظر پزشکان، تحصیلات بالینی خود را آغاز خواهند کرد. پس از شش سال دانشجویان مدرک پزشکی عمومی خود را دریافت خواهند کرد و می توانند برای آموزش بیشتر و کسب تخصص در اسپانیا یا هر کشور دیگری اقدام کنند.

به طور کلی اکثر دانشگاه های دولتی اسپانیا رشته پزشکی را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند و در تعداد محدودی از دانشگاه ها امکان تحصیل به صورت دو زبانه یا کاملا به زبان انگلیسی وجود دارد. با این حال حتی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در اسپانیا، دانشجویان باید کمی زبان اسپانیایی بدانند. تعداد برنامه های پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی بیشتر است.

بیشتر بخوانیم: تحصیل پزشکی در اسپانیا بدون مدرک زبان

تحصیل پزشکی در اسپانیا
تحصیل پزشکی در اسپانیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه های اسپانیا

ساختار شهریه در دانشگاه های اسپانیا یا ثابت است و یا متغیر (در اکثر دانشگاه ها ساختار شهریه متغیر است). در صورت ثابت بودن شهریه، دانشگاه یک مقدار مشخص برای هر واحد درسی مشخص می کند و دانشجو تا پایان دوره تحصیلی برای هر واحد درسی آن مبلغ را پرداخت می کند. شهریه متغیر به این گونه است که با هربار اخذ یک واحد درسی و عدم قبولی در آن، شهریه آن درس در ترم بعد که دانشجو آن را اخذ می کند، افزایش پیدا خواهد کرد. 

به عنوان مثال فرض کنید ساختار شهریه در یک دانشگاه به صورت زیر است:

  • شهریه اولین ثبت نام: 18 یورو
  • شهریه دومین ثبت نام: 45 یورو
  • شهریه سومین ثبت نام: 116 یورو

اگر شهریه هر واحد درسی برای اولین ثبت نام 18 یورو باشد و تعداد واحد درس آناتومی 6 باشد، شهریه این درس برای اولین باری که شما آن را اخذ می کنید 108 یورو خواهد بود. اما اگر دانشجو موفق نشود این درس را پاس کند و در ترم بعد دوباره آن را اخذ کند، شهریه جدید این درس به تنهایی 270 یورو خواهد بود. اگر دانشجو باز هم موفق به قبولی در درس نشود، در ترم بعد شهریه آن 696 یورو خواهد بود. در ادامه شما را با شهریه رشته پزشکی در برخی از برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا آشنا خواهیم کرد.

تمامی اطلاعات زیر توسط تیم تولید محتوای موسسه فرداد دانش پاسارگاد به طور مستقیم از وب سایت دانشگاه های پزشکی اسپانیا استخراج شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع مجاز نیست.

دانشگاه بارسلونا اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا
دانشگاه بارسلونا اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه بارسلونا

دانشگاه بارسلونا توانسته در سال 2024 رتبه 48 جهان را در میان برترین دانشگاه های پزشکی جهان کسب کند و به یکی از برترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته پزشکی تبدیل شود. رشته پزشکی در دانشگاه بارسلونا از 360 واحد درسی تشکیل شده است و شهریه هر واحد درسی حداقل 18.46 یورو است. پس دانشجویان با احتساب 60 واحد درسی در سال، شهریه 1107 یورو را پرداخت خواهند کرد. دقت کنید که در صورت برداشتن دوباره یک واحد درسی، شهریه آن درس بیشتر خواهد بود.

دانشگاه Complutense مادرید از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا 
دانشگاه Complutense مادرید از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه Complutense مادرید

در دانشگاه Complutense مادرید شهریه رشته ها در 3 دسته مختلف قرار می گیرد که گروه 1 بیشترین شهریه و گروه 3 کمترین شهریه را دارند. رشته پزشکی در کنار دیگر رشته های این گروه مانند داروسازی، دامپزشکی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی در گروه 1 قرار دارند. شهریه هر واحد درسی برای این گروه برای اولین ثبت نام (انتخاب درس برای اولین بار) 20.68 یورو، برای دومین ثبت نام، 48.03 یورو و برای سومین ثبت نام 136.44 یورو است. با این حساب، شهریه رشته پزشکی در دانشگاه Complutense مادرید برای هر سال تحصیلی در کمترین حالت 1240 یورو است.

عکس از محیط دانشگاه خودمختار بارسلونا
عکس از محیط دانشگاه خودمختار بارسلونا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه خودمختار بارسلونا

در دانشگاه خودمختار بارسلونا، شهریه یک ترم رشته پزشکی در کمترین حالت ممکن برای یک دانشجو غیر اروپایی به صورت زیر است:

  • هزینه واحد های درسی: 553.80 یورو
  • خدمات اداری: 140.92 یورو
  • بیمه اجباری دانشگاه: 1.12 یورو
  • هزینه امور اداری دانشجو: 69.80
  • خدمات خاص و پشتیبانی درسی: 70.00
  • کل هزینه ترم: 694.72

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه خودمختار مادرید

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه خودمختار مادرید در مقایسه با دیگر دانشگاه های پزشکی این کشور کمی بیشتر است. این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا است، توانسته رتبه 144 جهان را در میان برترین دانشگاه های پزشکی جهان کسب کند و هر سال در رشته پزشکی 260 دانشجو جدید می پذیرد. تعداد واحد رشته پزشکی در این دانشگاه 360 واحد است که باید طی 6 سال تحصیلی تمام شوند. شهریه رشته پزشکی در این دانشگاه برای دانشجویان غیر اروپایی 8186 یورو در سال برای ثبت نام اول است.

دانشگاه والنسیا اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا
دانشگاه والنسیا اسپانیا از بهترین دانشگاه های دولتی اسپانیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه والنسیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه والنسیا برای دانشجویان غیر اروپایی و اروپایی یکسان است و مقدار آن 18 یورو برای هر واحد درسی است. با وجه به این نرخ، شهریه هر سال تحصیلی برای دانشجویان رشته پزشکی 1080 یورو خواهد بود.

عکس از دانشگاه پزشکی ناوارا اسپانیا
عکس از دانشگاه پزشکی ناوارا اسپانیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه ناوارا

دانشگاه ناوارا یکی از دانشگاه های گران قیمت اسپانیا برای تحصیل رشته پزشکی است. شهریه رشته پزشکی در این دانشگاه برای هر واحد درسی 316.67 یورو است، یعنی شهریه 19000 یورویی برای هر سال تحصیلی.

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه سویا

دانشگاه سویا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا است که تاسیس آن به سال 1502 میلادی بر می گردد. این دانشگاه موفق شد در سال 2024 رتبه 251 تا 300 جهان را در رشته پزشکی کسب کنند. شهریه رشته پزشکی در این دانشگاه برای هر واحد درسی برای تمامی دانشجویان 12.62 یورو است. یعنی فقط 757 یورو در سال. این شهریه، دانشگاه سویا را به یکی از ارزان ترین دانشگاه های پزشکی جهان تبدیل کرده است.

دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا
دانشگاه پمپئو فابرا اسپانیا

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه پمپئو فابرا

دانشگاه پمپئو فابرا یکی دیگر از دانشگاه های دولتی اسپانیا است که شهریه دریافتی از دانشجویان غیر اروپایی چند برابر شهریه دانشجویان اروپایی است. در این دانشگاه شهریه سالانه رشته پزشکی برای دانشجویان اروپایی 1248 یورو و برای دانشجویان غیر اروپایی 8500 یورو است.

شهریه رشته پزشکی در دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا

دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا یا USC، یک دانشگاه دولتی است که پردیس اصلی آن در شهری به همین اسم قرار دارد. این دانشگاه یک پردیس دیگر نیز دارد که در شهر لوگوی اسپانیا قرار دارد. این دانشگاه نیز یکی از ارزان ترین دانشگاه های پزشکی اسپانیا است. در این دانشگاه شهریه رشته پزشکی برای دانشجویان غیر اروپایی 17.41 یورو برای هر واحد درسی یا 1089.20 یورو برای هر سال تحصیلی است.

هزینه رشته پزشکی در دانشگاه های برتر اسپانیا
هزینه رشته پزشکی در دانشگاه های برتر اسپانیا

هزینه رشته پزشکی در دیگر دانشگاه های برتر اسپانیا

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، در سیستم مالی دانشگاه های اسپانیا، شهریه تحصیلی برای واحد های درسی مشخص می شود و شهریه هر ترم یا سال تحصیلی عددی ثابت نیست. به همین دلیل در جدول زیر برای هر دانشگاه دو عدد شهریه مشاهده می کنید. عدد اول که خارج از پرانتز قرار دارد، در واقع مبلغ شهریه برای هر واحد درسی است و عدد درون پرانتز شهریه دانشگاه برای یک سال تحصیلی است. از آنجا که هر دانشجو باید در یک سال تحصیلی 60 واحد درسی را پاس کند، برای محاسبه شهریه یک سال تحصیلی، می توانید شهریه هر واحد را در عدد 60 ضرب کنید که در این صورت همان اعداد داخل پرانتز به دست می آیند. فقط دقت کنید اگر دانشجو درسی را حذف کند یا نتواند در دفعه اول آن را پاس کند، در انتخاب واحد بعدی شهریه آن درس بیشتر خواهد بود.

نام دانشگاه شهریه رشته پزشکی 
دانشگاه سالامانکا 20.38 یورو (1222 یورو در سال)
دانشگاه مورسیا 20.14 یورو (1208 یورو در سال)
دانشگاه باسک 18.92 یورو (1135 یورو در سال)
دانشگاه اویدو 64.04 یورو (3842 یورو در سال)
دانشگاه کوردوبا 2187 یورو در سال
گروه آموزشی CEU 7000 یورو در سال
دانشگاه آلکالا 20.68 یورو (1240 یورو در سال)
دانشگاه رویرا ویرجیلی 17.69 یورو (1061 یورو در سال)
دانشگاه آلیکانته 18 یورو (1080 یورو در سال)

هزینه زندگی در اسپانیا 

در زمان تحصیل پزشکی در اسپانیا، مهم است که هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی اسپانیا یکی از کشورهای مقرون به صرفه اروپا به شمار می رود؛ با این حال زندگی در شهرهایی مانند مادرید، بارسلونا یا والنسیا که از کلان شهرهای اصلی اسپانیا هستند، می تواند هزینه بر باشد.

در زمان تحصیل پزشکی در اسپانیا، می توانید انتظار داشته باشید که بین 600 تا 1200 یورو در ماه برای مسکن، غذا، حمل و نقل و سرگرمی، هزینه کنید. بخش عمده این هزینه مربوط به اسکان شما خواهد بود و بدون هزینه اسکان معمولا ماهانه 400 یورو برای زندگی شما کافی خواهد بود. برای مواد غذایی معمولا بین 100 تا 200 یورو در ماه هزینه خواهید کرد و در صورت امکان سعی کنید خودتان آشپزی کنید چرا که در کاهش هزینه های زندگی تاثیر زیادی دارد. 

هزینه اسکان نیز بستگی به نوع محل اقامت دارد. هزینه خوابگاه یا یک اتاق در یک آپارتمان مشترک حدود 300 تا 600 یورو در ماه خواهد بود. میانگین هزینه اجاره یک آپارتمان یک اتاقه نیز بین 500 تا 1500 یورو در ماه است.

بیشتر بخوانیم : هزینه ها و شرایط زندگی دانشجویی در اسپانیا

سوالات متداول

رشته پزشکی در اسپانیا به چه زبان هایی ارائه می شود؟

بسته به دانشگاه، این رشته به زبان های اسپانیایی، انگلیسی، کاتالان یا دو زبانه (انگلیسی – اسپانیایی) ارائه می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا چیست؟

شرایط لازم اصلی برای تحصیل پزشکی در اسپانیا شامل مدرک دیپلم با معدل خوب، قبولی در آزمون ورودی و مهارت های زبان اسپانیایی یا انگلیسی و ارائه تمکن مالی می شود.

ساختار رشته پزشکی در اسپانیا چگونه است؟

ساختار رشته پزشکی در اسپانیا به دو بخش تقسیم می شود. دوره پایه با تمرکز بر موضوعات تئوری دارد و بخش بالینی تمرکز بر آموزش عملی.

هزینه زندگی در اسپانیا چقدر است؟

هزینه زندگی بسته به شهر بین 700 یورو تا 1200 یورو در ماه است.

چگونه برای تحصیل پزشکی در اسپانیا اقدام کنم؟

پذیرش رشته های پزشکی در دانشگاه های اسپانیا، از طریق وب سایت دانشگاه ها و به صورت آنلاین انجام می شود. اگر با زبان اسپانیایی آشنا نیستید، ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد صفر تا صد امور مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را انجام می دهیم و کارشناسان با تجربه ما می توانند راهنمای شما باشند. 

سخن آخر

در این مقاله جامع ترین لیست شهریه دانشگاه های پزشکی اسپانیا را به شما عزیزان تقدیم کردیم. اگر شهریه های دانشگاه های اسپانیا را با دیگر کشورهای اروپا و جهان مقایسه کنید، متوجه می شوید که تحصیل در این کشور بسیار به صرفه است. با وجود پایین بودن شهریه، دانشگاه های پزشکی این کشور از برترین دانشگاه های جهان هستند و تحصیل در آن ها می تواند درهای زیادی را به روی دانشجویان باز کند. کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد متخصص اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی اسپانیا هستند و به کمک ما می توانید در سریع ترین زمان ممکن به رویای تحصیل پزشکی در یکی از بهترین کشورهای جهان دست پیدا کنید. پس زمان را از دست ندهید و برای دریافت مشاوره رایگان در سریع ترین زمان ممکن با کارشناسان ما تماس برقرار کنید.

Top Headers:

  • Comprehensive List of Tuition Fees for Medical Universities in Spain
  • Best Medical Universities in Spain
  • Medical Tuition Fees at the University of Barcelona
  • Medical Tuition Fees at Complutense University of Madrid
  • Medical Tuition Fees at Autonomous University of Madrid
  • Medical Tuition Fees at Autonomous University of Barcelona
  • Medical Tuition Fees at the University of Valencia
  • Medical Tuition Fees at the University of Navarra
  • Medical Tuition Fees at the University of Seville
  • Medical Tuition Fees at Pompeu Fabra University
  • Cost of Living in Spain
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا