Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به روزترين و جديدترين ليست بهترين دانشگاه هاي هنر اسپانيا 2024

برای پیشرفت در رشته هنر و تحصیل در خارج از کشور، کشورهای اروپایی جز اصلی ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در این رشته می باشند. تحصیل هنر در ایتالیا و اسپانیا  دو کشور پرچم دار در زمینه تحصیل هنر در خارج از کشور می باشند که اسپانیا به دلیل میراث هنری غنی که دارد جز گزینه های اول دانشجویانی ست که قصد تحصیل رشته هنر در خارج از کشور را دارند. این کشور به زیبایی بازتاب دهنده طیف متنوعی از سبک های هنری خاص است که عمیقاً در فرهنگ آن ریشه دوانده اند. اگر از علاقه مندان به هنر هستید و می خواهید در یکی از رشته های شاخه هنر تحصیل کنید، در این مقاله برخی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد. با تحصیل رشته هنر در اسپانیا، می توانید در یک محیط هنری پر جنب و جوش مهارت های خود را توسعه دهید.

تحصیل در اسپانیا، به خصوص تحصیل “پرطرفدارترین رشته های هنری در اسپانیا” می تواند تجربه ای عالی باشد. با وجود مزایایی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، جای تعجب نیست که سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان برای ورود به دانشگاه های این کشور با یکدیگر رقابت می کنند. در مقاله “اپلای دانشگاه های اسپانیا، شما را با شرایط و مراحل اخذ پذیرش در این کشور آشنا کردیم. اکنون قصد داریم شما را با جدید ترین رتبه بندی بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا و میانگین هزینه های تحصیل رشته هنر در اسپانیا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم: بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته های هنری                  بهترین رشته های هنری در ایتالیا

زمان مطالعه: 7 تا 9 دقیقه

تحصیل هنر در اسپانیا
تحصیل هنر در اسپانیا

رتبه بندی بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا 2024

سیستم رتبه بندی تایمز (Times higher education) و QS، رتبه برترین دانشگاه های هنر برای سال 2024 را اعلام کرده اند. 32 دانشگاه برتر اسپانیا که رشته های هنر و علوم انسانی و طراحی را ارائه می دهند در این رتبه بندی قرار دارند. علاوه بر دانشگاه های دولتی، کالج ها و مراکز خصوصی زیادی در اسپانیا وجود دارد که رشته های هنر را در بالاترین سطح ارائه می دهند. در زیر لیست 10 دانشگاه برتر اسپانیا و رتبه جهانی آنها در شاخه هنر و علوم انسانی برای شما آورده شده است. در بخش های بعدی مقاله نیز برخی از برترین دانشکده های هنر اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد. 

# اسم دانشگاه رتبه در سیستم THE رتبه در سیستم QS
1 دانشگاه خودمختار بارسلون 72 109
2 دانشگاه بارسلونا 87 94
3 دانشگاه Complutense مادرید 95 101-150
4 دانشگاه پمپئو فابرا 126-150 201-240
5 دانشگاه خودمختار مادرید 176-200 148
6 دانشگاه سالامانکا 176-200 178
7 دانشگاه ناوارا 201-250 182
8 دانشگاه باسک 301-400 392
9 دانشگاه سانتیاگو د کامپوستلا 301-400 350-400
10 دانشگاه سویل 301-400 207

 

اگر هنوز رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مقاله “رتبه بندی دانشگاه های برتر اسپانیا” را مطالعه کنید تا با محبوب ترین و برترین دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف آشنا شوید. اگر هم به تحصیل رشته های مهندسی در اسپانیا علاقه دارید، می توانید مقاله “دانشگاه های برتر اسپانیا در رشته های مهندسی” را مطالعه کنید.

دانشکده هنرهای زیبای مادرید، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا
دانشکده هنرهای زیبای مادرید، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا

آشنایی با دانشکده هنرهای زیبای مادرید، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا

میانگین هزینه ها: 1200 یورو در سال

زبان آموزش: اسپانیایی – انگلیسی

میزان پذیرش: 77%

فارغ التحصیلان مشهور: کلارا کامپو آمور رودریگز، آدولفو سوارز گونزالس و ژولیان گالگو سرانو

مادرید و بارسلونا دو پایتخت اصلی تحصیل هنر در اسپانیا هستند و یکی از برترین مراکز آموزش هنر در مادرید، دانشکده هنرهای زیبای مادرید است. این دانشکده که خود بخشی از دانشگاه Complutense مادرید است، به عنوان مرکزی برای رشد خلاقیت و نوآوری، ارائه برنامه درسی جامع و داشتن اساتید برجسته شناخته می شود و هر سال هنرمندان را از سراسر جهان به خود جذب می کند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر فراگیری تکنیک های سنتی، با هنرهای مدرن و معاصر نیز آشنا می شوند و پس از فارغ التحصیلی شانس اشتغال بالایی دارند. 

رشته های شاخه هنرهای زیبا و علوم انسانی در دانشکده هنرهای زیبای مادرید:

  • هنرهای زیبا؛
  • طراح؛
  • موسیقی شناسی؛
  • تاریخ هنر؛
  • باستان شناسی؛
  • حفاظت و احیای میراث فرهنگی؛
  • زبان شناسی کلاسیک؛
  • فلسفه؛
  • مطالعات اسپانیایی-آلمانی؛
  • تاریخ؛
  • ترجمه و …
مدرسه هنرهای زیبای سالامانکا
مدرسه هنرهای زیبای سالامانکا

مدرسه هنرهای زیبای سالامانکا 

میانگین هزینه ها: 1400 یورو در سال

زبان آموزش: اسپانیایی

فارغ التحصیلان برجسته: میگل د سروانتس، هرنان کورتس و الکساندر پین

مدرسه هنرهای زیبای سالامانکا (دانشکده هنر دانشگاه سالامانکا) در شهر تاریخی سالامانکا واقع شده و یکی از بهترین مراکز آموزش هنر در اسپانیا است. این مدرسه به حفظ و بزرگداشت سنت ها و تاریخ هنر اسپانیا متعهد است و دانشجویان خود را با تمرکز بر تکنیک های کلاسیک و تاریخی هنر، آموزش می دهد. دانشجویان این دانشگاه فرصت مطالعه و بازآفرینی شاهکارهای دوره های مختلف هنری را دارند که به آنها اجازه می دهد دانشی عمیقی از تکامل هنر کسب کنند. 

در این دانشگاه رشته های هنرهای زیبا، تاریخ هنر، زبان آلمانی، فرانسه، انگلیسی، ایتالیایی، پرتغالی، زبان شناسی کلاسیک، تاریخ و علوم موسیقی، رشته زبان، ادبیات و فرهنگ عاشقانه، ترجمه و تفسیر و غیره ارائه می شوند.

دانشکده هنرهای زیبای سانتیاگو د کامپوستلا، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا
دانشکده هنرهای زیبای سانتیاگو د کامپوستلا، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا

دانشکده هنرهای زیبای سانتیاگو د کامپوستلا یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا

میانگین شهریه: 1100 یورو در سال

آزمون های مورد نیاز: آزمون ورودی دانشگاه

دانشکده هنرهای زیبای سانتیاگو د کامپوستلا، یکی از بهترین دانشکده های اسپانیا برای تحصیل رشته های شاخه هنر و علوم انسانی است. این دانشکده در شهر تاریخی سانتیاگو د کامپوستلا واقع شده؛ شهری که تحصیل در آن می تواند الهام بخش دانشجویان برای رشد و پیشرفت باشد. در این دانشکده رشته های زبان شناسی، مدیریت فرهنگی، زبان و ادبیات انگلیسی، تاریخ، تاریخ هنر، فلسفه و غیره ارائه می شود.

کالج هنرهای زیبای گرانادا، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا
کالج هنرهای زیبای گرانادا، یکی از بهترین دانشگاه های هنر اسپانیا

کالج هنرهای زیبای گرانادا

میانگین هزینه ها: 757 یورو در سال

زبان آموزش: اسپانیایی

سایر شاخه ها: علوم، فناوری، مهندسی و معماری، و علوم اجتماعی و حقوق

فارغ التحصیلان مشهور: فردریک فورسیث، کارولینا بسکانسا و ماریا خوزه ریندا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های هنر و علوم انسانی در اسپانیا، کالج هنرهای زیبای دانشگاه گرانادا است. این دانشگاه توجه ویژه ای به هنر و معماری اسلامی دارد که حضور آن در منطقه تاریخی گرانادا به وضوح قابل مشاهده است. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، این فرصت را دارند تا الگوهای هندسی پیچیده، کاشی کاری های خارق العاده، و خوشنویسی های نفیس را که مشخصه هنر اسلامی هستند را کشف و بررسی کنند. 

علاوه بر رشته های تاریخ هنر، هنرهای زیبا و تاریخ و علوم موسیقی، رشته های باستان شناسی، مطالعات زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، زبان و ادبیات مدرن، ترجمه و تفسیر (عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی) و فلسفه نیز در این دانشگاه ارائه می شود.    

تحصیل موسیقی در اسپانیا
تحصیل موسیقی در اسپانیا

رشته های مختلف شاخه هنر در اسپانیا

 

در اسپانیا به رشته های زیادی از شاخه هنر دسترسی دارید که ممکن است در دو گروه هنر و علوم انسانی و گروه مهندسی ارائه شوند. مانند رشته های هنرهای زیبا، موسیقی، رقص، مجسمه سازی، طراحی هنری، چاپ، معماری، رسانه های دیجیتال، طراحی و نقاشی، انیمیشن کامپیوتری، عکاسی و تولید فیلم. رشته های شاخه هنر در اسپانیا به شما فرصت دسترسی به آموزش های تخصصی را می دهند و هم زمان شما را برای پیشرفت در حوزه های کاری مختلف آماده می کنند. برای آشنایی بیشتر با رشته های مختلف شاخه هنر در اسپانیا، می توانید مقاله “ پرطرفدارترین رشته های هنری در اسپانیا ” را مطالعه کنید. 

مدت زمان تحصیل هنر در اسپانیا چقدر است؟

با توجه به گستره وسیع این رشته، مدت زمان مدرک هنر بستگی به مقطعی دارد که برای تحصیل انتخاب می کنید. تحصیل هنر در مقطع کارشناسی حدود سه تا چهار سال مطالعه تمام وقت زمان می برد. اگر تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دارید، در کمترین حالت ممکن تحصیل شما یک سال زمان خواهد برد.

تحصیل هنر در ایتالیا 2024

ایتالیا به داشتن جامعه هنری پر جنب و جوش و بین المللی مشهور است. این کشور یکی از مهم ترین مراکز هنری و فرهنگی جهان است به همین دلیل مکانی عالی برای تحصیل در هر یک از رشته های گروه هنر است. مدارس هنری زیادی در ایتالیا وجود دارد که طیف وسیعی از برنامه ها را ارائه می دهند، از هنرهای سنتی گرفته تا رشته های معاصر. تحصیل در ایتالیا جذابیت زیادی برای دانشجویان بین المللی دارد چرا که در این کشور هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه است. در وب سایت موسسه فرداد دانش پاسارگاد، مقالات زیادی را پیدا خواهید کرد که در آن ها به موضوع تحصیل هنر در ایتالیا پرداخته ایم. مانند مقاله “راهنمای کامل تحصیل رشته های هنری در ایتالیا” که در آن دلایل انتخاب این کشور زیبا برای ادامه تحصیل در رشته های هنر را به شما معرفی کردیم. برای آشنایی با دانشگاه های هنر در ایتالیا نیز می توانید مقاله “ بهترین و برترین دانشگاه های ایتالیا در رشته های هنری” را مطالعه کنید. 

هزینه تحصیل هنر در اسپانیا در سال 2024 چقدر است؟

شهریه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند می تواند بار سنگینی داشته باشد. اگر شهریه دانشگاه های دولتی اسپانیا را با شهریه سایر کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده و انگلستان مقایسه کنیم، می بینیم که هزینه ها و شرایط زندگی در اسپانیا به شدت مقرون به صرفه است. هزینه های تحصیل با توجه به مقطع تحصیلی و رشته، متفاوت است. با این حال رشته هنر در اسپانیا، معمولا در دسته رشته های ارزان قیمت قرار می گیرد.

در دانشگاه های دولتی، شهریه رشته های هنری از ۷۰۰ یورو در سال شروع می شود و تا ۳۳۰۰ یورو در سال می رسد. در دانشگاه های خصوصی شهریه برای دانشجویان بین المللی گران تر است ولی برای رشته هنر معمولاً از مبلغ 18000 یورو در سال تجاوز نمی کند.

آینده شغلی رشته هنر در اسپانیا

اگر به این فکر می کنید که با مدرک هنر چه کاری می توانید انجام دهید، باید بگوییم که گزینه های زیادی پیش روی شما وجود دارد. چرا که مدرک رشته هنر مسیرهای شغلی مختلفی را در بر می گیرد. از جمله:

  • آموزش هنر؛
  • طراح هنری؛
  • طراح بازی؛
  • طراح گرافیک؛
  • تصویرگر؛
  • عکاس؛
  • انیماتور؛
  • مدیر نمایشگاه؛
  • معمار و …

دستمزد شما به عنوان یک فارغ التحصیل هنر در اسپانیا به حرفه ای که برای دنبال کردن انتخاب می کنید بستگی دارد. اگر تصمیم دارید به عنوان معلم هنر کار کنید، می توانید حقوقی بین 1050 تا 3700 یورو در ماه داشته باشد. اگر تصمیم دارید به عنوان یک معمار در اسپانیا کار کنید، می توانید بین 1600 تا 5300 یورو در ماه درآمد کسب کنید. طراحان گرافیک نیز حدود 25000 یورو در سال درآمد دارند.

سوالات متداول

بهترین شهر اسپانیا برای هنرمندان کدام شهر است؟

مادرید به عنوان بهترین شهر برای هنرمندان شناخته می شود. موزه های هنر مشهور، گالری های مختلف و نمایشگاه های بزرگ باعث جذابیت این شهر در میان هنرمندان می شوند.

بهترین دانشگاه هنر اسپانیا کدام دانشگاه است؟

کالج هنر و طراحی دانشگاه اسپانیا BAU، بهترین دانشکده هنر اسپانیا است. 

کدام دانشگاه ارزان ترین گزینه برای تحصیل رشته هنر در اسپانیا است؟

کالج هنر دانشگاه گرانادا، کالج هنر مالاگا و مدرسه هنر سویا از ارزان ترین گزینه های ممکن برای تحصیل رشته هنرهای زیبا در اسپانیا هستند.

سخن آخر

تحصیل هنر در اسپانیا موقعیتی عالی برای قدم گذاشتن در کشوری باستانی است. کشوری که هر گوشه از آن، تاریخ، فرهنگ و حتی زبان منحصر به فرد خود را دارند. موزه ها و گالری های بزرگ و خاص این کشور به شما اجازه می دهد تاریخ و هنر قرن های گذشته را در کنار آثار مدرن تجربه کنید. بدون شک چنین محیطی باعث شکوفا شدن خلاقیت هر هنرمندی می شود. اگر تحصیل در اسپانیا برای شما جذاب است، می توانید با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید و با دریافت مشاوره، بهترین دانشگاه ممکن را برای مهاجرت انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا