نکات ضروری قبل از مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی امری ساده و روتین نیست و همواره یک تصمیم سخت و پر از اضطراب بوده است. همانطور که قبل از انجام هر کاری، تحقیق لازم را در مورد آن انجام می دهید، در مورد مسئله ای به مهمی مهاجرت تحصیلی، باید وسواس بیشتری به خرج بدهید و بسیار نکته بین باشید. هرچه آمادگی بیشتری داشته باشید اضطراب شما کمتر خواهد بود و از مسیر لذت بیشتری خواهید برد.

مطمئنم برای رسیدن به این جایی که هستید بسیار تلاش کرده اید و سختی های زیادی را تحمل کرده اید، پس باید تا جایی که می توانید در مورد مسائلی که ممکن است پیش بیاید اطلاعات کسب کنید و خود را از قبل برای آنها آماده کنید. مطمئن باشید این کار آرامش خاطر زیادی به شما خواهد داد و می تواند از پیش آمدن اتفاقات ناگوار زیادی جلوگیری کند. در این مقاله سعی خواهیم کرد به شما نکاتی را بگوییم که دانستن آنها برای شما لازم و ضروری است، پس با فرداد دانش پاسارگاد همراه باشید.

 

اطمینان از به همراه داشتن مدارک لازم

شما باید یک لیست از مدارک لازم و ضروری تهیه کنید. وقتی در مورد به همراه داشتن مدارک لازم صحبت می کنیم، منظور هم مدارکی است که قبل از ورود به کشور مقصد نیاز خواهید داشت، هم مدارکی که در خود کشور مقصد مورد نیازتان خواهد بود، مانند مدارک مورد نیاز دانشگاه. از طرفی اگر لیست کامل مدارکی که باید با خود داشته باشید را ندانید و بعد از رسیدن به مقصد متوجه نبود یک سری مدارک شوید، ممکن است مشکلات زیادی برای شما پیش بیاید و فراهم کردن آنها تواند زمان و هزینه زیادی را از شما بگیرد، پس بهتر است لیست کامل مدارک مورد نیاز را تهیه کنید و قبل از پرواز، از به همراه داشتن همه آنها اطمینان پیدا کنید.

 

مشاوره با دیگران

مشورت با کسانی که قبلا مسیر مهاجرت تحصیلی را رفته اند و یا کمک گرفتن از موسساتی که در راستای مشاوره و تحصیل خارج از کشور فعالیت می کنند، می تواند راهنمای بسیار بزرگی برای شما باشد. پس با دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند و یا اکنون در حال تحصیل هستند صحبت و مشورت کنید و به تجارب آنها گوش دهید. این ‌کار به شما فرصتی می دهد تا سؤالات خاص خود را مطرح کنید و هرگونه استرس و ترسی که ممکن است داشته باشید را کاهش دهد. مطمئن باشید که تجربه و دانشی که آنها دارند می تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

 

تسلط بر زبان کشور مقصد

اگر قرار است دوره تحصیل شما به زبان اصلی کشور مورد نظر برگزار شود، پس باید به زبان آن کشور تسلط پیدا کنید. اما ممکن است در کشوری که قصد تحصیل دارید زبان تحصیل شما انگلیسی باشد ولی زبان اصلی آن کشور زبان دیگری باشد، در این صورت به شما پیشنهاد می کنم که بازهم زبان اصلی کشور مقصد را یاد بگیرید و یا حداقل خود را با آن آشنا کنید.

حتی دانستن ابتدایی ترین جملات به زبان محلی، می تواند تاثیر بسیار بزرگی در زندگی شما در آن کشور داشته باشد. پس در کلاس های مختلف شرکت کنید و از برنامه های مختلف و پادکست ها استفاده کنید تا خود را با زبان آن کشور آشنا کنید. دانستن زبان مردم کشوری که در آن زندگی می کنید، نه تنها زندگی شما را آسان تر خواهد کرد، بلکه باعث می شود در پیدا کردن کار و یا برقراری ارتباط با دیگران نیز موفق تر عمل کنید. به عهنوان اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید، باید مدرک ربان لازم برای تحصیل در روسیه را بدانید.

 

بررسی هزینه ها

تحصیل در خارج از کشور می تواند گران و هزینه بر باشد. قبل از هر کاری باید تخمین بزنید که به چه سرمایه ای در طول زمان تحصیل خود در خارج از کشور نیاز خواهید داشت، پس در اولین قدم یک لیست از هزینه های تحصیل و زندگی خود فراهم کنید. سایت های بسیار زیادی مانند numbeo.com وجود دارند که می توانند در به دست آوردن هزینه های ممکن به شما کمک کنند. اگر فکر می کنید نیاز است که در کشور مقصد در کنار تحصیل مشغول به کار شوید، در مورد امکان کار کردن و میانگین حقوق تحقیق کنید. معمولا اکثر کشور های دنیا به دانشجویان اجازه کار دانشجویی می دهند که می تواند کمک بزرگی در مدیریت هزینه ها باشد.

 

تبدیل و نگهداری پول

حتما سعی کنید از قبل مقداری از ارز کشور مقصد را با خود داشته باشید تا در زمان رسیدن نیاز نباشد به دنبال صرافی بگردید. از طرفی ممکن است کارمزد تبدیل ارز در فرودگاه زیاد باشد پس بهتر است این کار را در کشور خود انجام دهید. همه پول خود را در یک مکان نگه ندارید چرا که حادثه خبر نمی کند. حتما مراقب جیب بر ها باشید چرا که در همه جای دنیا وجود دارند. هر چقدر که از اهمیت نگهداری درست و مراقبت از پولتان به شما بگوییم کم گفته ایم. یک کارت اعتباری هم امنیت دارد و هم انجام بسیاری از امور را برای شما آسان خواهد کرد، پس حتما پس از رسیدن، در یک بانک مناسب و معتبر حساب باز کنید و یک کارت اعتباری برای خود فراهم کنید.

مهاجرت تحصیلی

معاینات پزشکی و واکسیناسیون

قبل از سفر با مراجعه به پزشک خود مطمئن شوید که در سلامت کامل هستید. به دکتر خود بگویید که قصد سفر به کجا را دارید و ببینید آیا او توصیه های خاصی در مورد کشور مقصد دارد یا خیر. مهم است که همه واکسن های خود را تزریق کرده باشید.

اگر از داروی خاصی استفاده می کنید حتما نسخه آن را با خود داشته باشید و پس از رسیدن به کشور مقصد با شرکت بیمه خود در مورد گرفتن آن صحبت کنید و راهنمایی های لازم را از آنها دریافت کنید. اگر قرار است دارویی به همراه خود داشته باشید، حتما چک کنید که نسخه آن را دارید و آن دارو در لیست دارو های غیر مجاز در کشور مقصد نباشد و به همراه داشتن آن در فرودگاه مجاز و قانونی است. اگر داروی شما در لیست دارو های ممنوعه بود نسخه آن را به همراه خود داشته باشید تا بعد از رسیدن بتوانید آن را فراهم کنید.

 

قوانین را بدانید و به آنها عمل کنید

اطمینان حاصل کنید که قوانین کشور میزبان خود را به طور کامل می دانید. با قوانین مربوط به فعالیت های مشترک مانند رانندگی یا مواردی دیگر آشنا شوید. حتی یک اشتباه جزئی می تواند مشکل بزرگی برای یک خارجی که با قوانین محلی آشنا نیست ایجاد کند.

 

آب و هوا و لباس

در مورد آب و هوای کشور مقصد و میانگین دمای آنجا تحقیق کنید و با توجه به یافته هایتان لباس مناسب را انتخاب کنید. بهتر است سعی کنید که متناسب با آب و هوای کشور مقصد در فصول مختلف، لباس های مناسب به همراه داشته باشید تا از بوجود آمدن هزینه های جدید پیشگیری کنید.

 

چمدان خود را درست ببندید!

در قدم اول اطمینان پیدا کنید که مدارک مهم مانند بلیط هواپیما، گذرنامه و کارت های اعتباری را جایی گذاشته اید که هم امنیت لازم را دارند و هم در دسترس هستند. گمرک هر کشور قواعد و قوانین خاص خود را دارد که این قوانین به شدت و سخت گیرانه اجرا می شوند. پس حتما بررسی کنید که اقلام ممنوعه در چمدان خود نداشته باشید. لیست این اقلام را می توانید با یک جست و جو در اینترنت پیدا کنید.

 

نکاتن ضروری قبل از مهاجرت

 

شماره های اضطراری

قبل از شروع سفر خود نحوه تماس با پلیس، اداره آتش نشانی و سایر خدمات اضطراری موجود در کشور میزبان را یاد بگیرید و شماره های مورد نظر را در گوشی خود ذخیره کنید و در یک دفترچه، یادداشت کنید. شماره تماس های اضطراری خود را در گوشی فعال کنید تا اگر اتفاقی برای شما بیفتد دیگران بتوانند با افراد مورد نیاز ارتباط برقرار کنند.

بیمه

بیمه مسافرتی به هنگام سفر امری حیاتی است و به هنگام بیماری یا بروز مسائل جدی پزشکی یک سرمایه گذاری ارزشمند به حساب می آید. اگر در حال حاضر بیمه درمانی دارید، لطفا بررسی کنید که آیا مراقبت های پزشکی در خارج از کشور را پوشش می دهد یا خیر. برای تحصیل در بعضی از کشورها داشتن بیمه درمانی بین المللی واجب است و شما باید قبل از گرفتن ویزای خود امورات مربوط به بیمه را انجام دهید و در زمان مراجعه به سفارت، مدارک آن را به همراه داشته باشید. پس با توجه به کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید در مورد این موضوع تحقیق کنید و اقدامات لازم را انجام دهید.

درباره  مزایای تحصیل بین المللی  بیشتر بخوانید.

 

در مورد غذا و نوشیدنی ها تحقیق کنید

یکی از لذت های سفر امتحان کردن غذا و نوشیدنی های مشهور کشور مقصد است. قبل از امتحان کردن دست پخت ها و نوشیدنی های محلی، در مورد آنها تحقیق کنید و از مواد تشکیل دهنده غذا و عوارض احتمالی آنها مطلع شوید. در مرحله بعد می توانید یک لیست از این غذاها درست کنید و یکی یکی آنها را امتحان کنید. اگر دارای آلرژی به مواد غذایی خاصی هستید، باید در انتخاب غذایی که می خورید بیشتر دقت کنید و در مورد غذاهای مرسوم آن کشور بیشتر تحقیق کنید. در صورت نیاز داروی ضد حساسیت خود و یا نسخه آن را به همراه داشته باشید.

 

بدانید که نمی توانید برای همه چیز برنامه ریزی کنید

می دانم که امکان برنامه ریزی برای همه چیز وجود ندارد، اما بهتر است قبل از سفر سعی کنید در همه ی زمینه ها اطلاعات کافی کسب کنید. ذهن خود را در مورد ماجراجویی های آینده باز نگه دارید. برنامه ریزی برای اتفاقات آینده می تواند خوشایند باشد اما مواجه شدن با اتفاقاتی که برای آنها برنامه ریزی نکرده اید نیز می تواند یک چالش سرگرم کننده باشد.

 

 

سخن آخر Pgdanesh

هرکاری قواعد و اصول خاص خود را دارد و می دانیم که برای موفق بودن باید بر اساس این قواعد و اصول جلو برویم. در مقاله سعی کردم بر روی اهمیت آماده بودن برای سفر پیش رویتان تاکید کنم و شما را با قواعد و اصولی که باید بدانید آشنا کنم. امیدوارم با خواندن این مقاله آرامش خاطر بیشتری کسب کرده باشید و بهتر بتوانید خود را برای سفر پیش رو آماده کنید. تیم فرداد دانش پاسارگاد همواره در کنار شما بوده و هست، پس اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید حتما با ما تماس بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
متین
متین
3 سال قبل

سلام
به تیم حرفه ای
امیدوارم حالتون خوب باشه من چند وقتی هست که قصد تحصیل در خارج رو دارم و میخواستم مشاوره حرفه ای داشته باشم امکانش هست شماره تماستون رو به بنده بدین من با مجموعه شما تماس بگیریم؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx