Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

شرايط اخذ بورسيه تحصيلي اسپانيا 2024

تحصیل در اسپانیا به عنوان یک کشور پیشرفته که به داشتن موسسات آموزشی عالی برتر مشهور است، می تواند درهای پیشرفت در حوزه آکادمیک و حرفه ای را بر روی دانشجویان باز کند. به طور کلی اسپانیا از نظر شهریه دانشگاه های دولتی، یکی از کشورهای ارزان اروپا به حساب می آید. اما برای یک دانشجوی بین المللی، علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه های مختلف زندگی مانند اسکان و خورد و خوراک نیز وجود دارد. به طور کلی تحصیل در خارج از کشور هزینه بر است و به همین جهت دانشجویان به بورسیه تحصیلی اسپانیا و دیگر کشورها جهت کاهش هزینه های زندگی و تحصیل خود امیدوار هستند.

در اکثر کشورها، بورسیه های مختلف با سطح پوشش مختلف وجود دارد. به عنوان مثال، اکثر بورسیه های تحصیلی روسیه فقط بخشی از شهریه را پوشش می دهند و بورسیه های فول فاند روسیه معمولا علاوه بر هزینه دانشگاه، هزینه های زندگی دانشجو را نیز پوشش می دهند. در اسپانیا هم شرایط و انواع بورسیه ها به همین صورت است و موسسات و دانشگاه های مختلفی بورسیه ارئه می دهند که شامل دولت، دانشگاه ها، موسسات بین المللی و موسسات خصوصی می شود. در این مقاله شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسپانیا و برخی از بورسیه های محبوب در این کشور را به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم: انواع بورسیه های تحصیلی بلاروس

زمان مطالعه: 6 تا 8 دقیقه

شرايط اخذ بورسيه تحصيلي اسپانيا
شرايط اخذ بورسيه تحصيلي اسپانيا

شرايط اخذ بورسيه تحصيلي اسپانيا 2024

شرط اولیه برای دریافت بورسیه تحصیلی در اسپانیا، کسب نامه پذیرش و تکمیل ثبت نام در یکی از دانشگاه های اسپانیا است. پس از آن باید با جست و جو در اینترنت یا سایت دانشگاه، لیست بورسیه هایی که واجد شرایط دریافت آنها هستید را پیدا کنید. ددلاین بورسیه های انتخاب شده را بررسی کنید و شرایط لازم برای دریافت هر بورسیه را به صورت جداگانه بررسی کنید.

 اکثر بورسیه های تحصیلی اسپانیا بر اساس نیازهای مالی یا عملکرد تحصیلی متقاضیان اعطا می شوند. معدل بالا و موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه از لازمه های اصلی برای موفقیت در کسب بورسیه تحصیلی اسپانیا است. برای کسب بورسیه هایی که مبنی بر نیاز مالی هستند، معمولا از متقاضیان درخواست می شود که مدارک مالی خود و خانواده خود را ارائه دهند.

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا
مراحل دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

مراحل دریافت بورسیه تحصیلی اسپانیا

  • تکمیل ثبت نام در دانشگاه؛
  • پیدا کردن بورسیه های مناسب؛
  • مشخص کردن تاریخ شروع و پایان ثبت نام هر بورسیه تحصیلی؛
  • نوشتن یک کاورلتر، انگیزه نامه یا SOP متقاعد کننده؛
  • آماده سازی، تکمیل و ارسال مدارک لازم.

سعی کنید در اولین فرصت مدارک لازم را آماده کرده و اپلای برای بورسیه مورد نظر را انجام دهید. ظرفیت بورسیه های تحصیلی زود تمام می شود و اپلای زودتر می تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد.

آشنایی با بورسیه های محبوب در اسپانیا 

در این بخش برخی از بورسیه های محبوب و مهم اسپانیا را به شما معرفی خواهیم کرد. این بورسیه ها توسط مراکز مختلف مانند موسسات دولتی، خصوصی و دانشگاه ها ارائه می شوند و هر یک شرایط مخصوص به خود را دارند.

بورسیه های دولتی اسپانیا 2024

بهترین و محبوب ترین بورسیه تحصیلی در اسپانیا، بورسیه دولتی اسپانیا است که در تعداد زیادی از دانشگاه های دولتی اسپانیا ارائه می شود. دولت اسپانیا این بورسیه را از طریق وزارت آموزش و پرورش به دانشجویان بومی و بین المللی ارائه می دهد. این بورسیه ها می توانند توسط دانشجویان در هر سطح از آموزش عالی (لیسانس، کارشناسی ارشد و برنامه های دکترا) دریافت شوند. هدف از این بورسیه، حمایت از دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی و کمک به ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در اسپانیا است. 

مزایای بورسیه های تحصیلی دولتی اسپانیا

بورسیه های دولتی اسپانیا کامل ترین بورسیه های ارائه شده در این کشور هستند و مزایای زیادی را به همراه دارد، از جمله:

  • معافیت یا تخفیف در شهریه؛
  • کمک هزینه ماهانه؛
  • پرداخت هزینه بیمه؛
  • پرداخت هزینه اسکان؛
  • کمک هزینه پروژه های تحقیقاتی؛
  • کمک هزینه وعده های غذایی؛
  • پوشش هزینه های سفر.

بورسیه دانشگاه UIC بارسلون 2024

دانشگاه بین المللی کاتالان در بارسلون (International University of Catalonia) یک دانشگاه خصوصی است که بورسیه تحصیلی خود را با عنوان International Excellence Scholarships به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان ارائه می دهد. دانشجویان از هر ملیتی می توانند برای بورسیه بین المللی UIC درخواست دهند. این بورسیه بین 20 تا 80 درصد شهریه (میزان بورسیه برای هر رشته متفاوت است) هر سال تحصیلی را پوشش می دهد و برای رشته های زیر ارائه می شود:

ارتباطات سمعی و بصری، روزنامه نگاری، تبلیغات و روابط عمومی، مدیریت و مدیریت بازرگانی، حقوق، معماری، پرستاری، فیزیوتراپی، زیست پزشکی، مهندسی زیستی، روانشناسی و آموزش. 

بیشتر بخوانیم: کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

بورسیه دانشگاه اروپایی آتلانتیک

دانشگاه اروپایی آتلانتیک (Universidad Europea del Atlántico) به حداکثر 20 دانشجوی مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد. این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است و شهریه دوره های تحصیلی آن بین 9000 تا 11000 یورو در سال است. این بورسیه بر اساس شایستگی و دستاوردهای تحصیلی به دانشجویان برتر ارائه می شود و به طور کامل شهریه دانشجو را پوشش می دهد.

دانشگاه گرانادا اسپانیا
دانشگاه گرانادا اسپانیا

بورسیه دانشگاه گرانادا 2024

دانشگاه گرانادا در راستای حمایت از دانشجویان بین المللی خود که به کمک مالی نیازمند هستتند، بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهد. اکثر بورسیه های تحصیلی این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس هستند. شرایط و مدارک لازم نیز برای دریافت این بورسیه ها متفاوت است. برخی از بورسیه ها شهریه کامل دانشجو را پوشش می دهند و برخی نیز به صورت کمک هزینه های نقدی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه ها کافی است به سایت دانشگاه گرانادا مراجعه کنید.

لیست کامل بورسیه های تحصیلی دانشگاه گرانادا:

  • TALENT HUB
  • RAMON Y CAJAL
  • JUAN DE LA CIERVA
  • EURAXESS. Researchers in Motion
  • HORIZON 2020
  • MARIE SLODOWOSKA CURIE ACTIONS
  • ERC. EUROPEAN RESEARCH COUNCIL
  • ERASMUS MUNDUS
  • COIMBRA GROUP SCHOLARSHIPS
  • MAEC-AECID Development Cooperation Scholarships
  • FULBRIGHT
  • JEAN MONNET ACTIVITIES
  • THE FUNDACIÓN CAROLINA

بورسیه تحصیلی موسسه اقتصاد بارسلون (IEB)

موسسه اقتصاد بارسلون یا  IEB به دانشجویان رشته اقتصاد در مقطع دکترا بورسیه ارائه می دهد. این بورسیه برای 3 سال ارائه می شود اما امکان تمدید برای یک سال دیگر نیز وجود دارد. مبلغ سالانه بورسیه 17.220 یورو است و هزینه های سفر به اسپانیا و شهریه مقطع دکترا را پوشش می دهد.

بورسیه تحصیلی کارشناسی سینماتوگرافی ESCAC

ESCAC یکی از مشهورترین مدارس فیلم و سینما در اسپانیا است. این موسسه 10 بورسیه تحصیلی کامل و 10 بورسیه تحصیلی جزئی را به دانشجویان بین المللی که می خواهند رشته های مقطع کارشناسی در حوزه فناوری فیلم را در این دانشگاه دنبال کنند، ارائه می دهد. این بورسیه ها شهریه تحصیل را بدون احتساب مالیات و هزینه های اداری پوشش می دهند.

بورسیه کارشناسی ارشد موسسه علوم اعصاب آلیکانته

موسسه علوم اعصاب آلیکانته 5 بورسیه بین المللی به دانشجویان  مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم اعصاب اعطا می کند. این بورسیه برای دانشجویان همه کشورها در دسترس است و علاوه بر شهریه ماهانه مبلغ 500 یورو به دانشجویان ارائه می دهد.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه های تحصیلی اسپانیا

  • مدارک هویتی مانند پاسپورت؛
  • تکمیل فرم ثبت نام بورسیه؛
  • نتایج آزمون ورودی دانشگاه (در صورت نیاز)؛
  • انگیزه نامه یا SOP؛
  • 2 توصیه نامه؛
  • رزومه تحصیلی؛
  • آخرین مدرک تحصیلی؛
  • ریز نمرات آموزشی؛
  • ارائه برنامه مطالعاتی (متقاضیان مدرک کارشناسی ارشد)؛
  • ارائه پروپوزال تحقیقاتی (متقاضیان مدرک دکتری)؛
  • مدارک آزمون های مورد نیاز مانند آیلتس، تافل یا GRE؛
  • مدارک مالی (در صورت نیاز).

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

شهریه در اسپانیا بر اساس واحد درسی محاسبه می شود و در برخی از دانشگاه ها شهریه برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی بیشتر است. شهریه دانشگاه های دولتی اسپانیا برای رشته های کارشناسی بین 1000 تا 7000 یورو در سال متفاوت است و برای تحصیل کارشناسی ارشد در اسپانیا شهریه می تواند به 9000 یورو در سال نیز برسد. شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی است و به طور متوسط بین 10000 تا 20000 یورو در سال است. 

کشورهای اروپایی فرصت های زیادی برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند، از جمله امکان دستیابی به تحصیل ارزان یا حتی رایگان. تحصیل در آلمان یکی از برترین گزینه های ممکن برای دستیابی به تحصیل رایگان است. تحصیل در تمام دانشگاه های دولتی این کشور رایگان است و دانشجویان فقط باید هزینه های متفرقه تحصیل و زندگی را فراهم کنند. با وجود رایگان بودن تحصیل در آلمان، بورسیه های مختلفی در این کشور ارائه می شود که به دانشجویان کمک می کنند هزینه های زندگی را نیز پوشش دهند. مانند بورسیه های دانشگاه های آلمان و بورسیه های فول فاند که توسط دولت و موسسات مختلف ارائه می شوند.

سوالات متداول

نرخ پذیرش در کالج های اسپانیا چقدر است؟

نرخ پذیرش در کالج های اسپانیا به طور متوسط بالای 80% است.

در کاورلتری که برای درخواست بورسیه اسپانیا آماده می کنیم چه مطالبی رو باید وارد کنیم؟

از کاورلتر برای نشان دادن و برجسته کردن مهارت ها، تجربیات و دلیل مناسب بودن شما برای دریافت بورسیه تحصیلی استفاده کنید. علاوه بر موارد گفته شده، می توانید در کاورلتر نیاز مالی، برتری و دستاوردهای تحصیلی و اهداف خود را توضیح دهید.

آیا تحصیل در اسپانیا رایگان است؟

خیر. تحصیل در اسپانیا رایگان نیست اما هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور مقرون به صرفه است.

سخن آخر

تعداد بورسیه های تحصیلی در اسپانیا زیاد نیست اما با تحقیق و تلاش کافی امکان کسب این بورسیه ها وجود دارد. این بورسیه ها برای دانشجویان در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شوند و رشته های تحصیلی مختلفی از جمله رشته های مهندسی، اقتصاد، مالی، ریاضیات و آمار را پوشش می دهند. از معافیت های جزئی در شهریه گرفته تا بورسیه های فول فاند، این فرصت وجود دارد تا دانشجویان بین المللی به تحصیل ارزان در اسپانیا دست پیدا کنند. بورسیه های اسپانیا نشان دهنده تعهد این کشور برای ایجاد یک چشم انداز دانشگاهی فراگیر در سطح جهانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در اسپانیا و یا مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و آلمان، می توانید با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد در تماس باشید.

 

Main Headers:

Requirements for Obtaining a Scholarship in Spain 2024

Introduction to Popular Scholarships in Spain

Spain Government Scholarships 2024

UIC Barcelona University Scholarship

University of Granada Scholarship 2024

Documents Required for Obtaining Scholarships in Spain

Cost of Tuition at Spanish Universities

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا