Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ویزا تحصیلی اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا، یکی از ساده ترین راه ها برای مهاجرت به اسپانیا است. دانشجویان غیر اروپایی، برای کسب اجازه ورود به منظور تحصیل در اسپانیا، باید دارای ویزا تحصیلی اسپانیا باشند. یکی از مزیت های اصلی داشتن این ویزا، کسب اجازه کار پاره وقت در اسپانیا به مدت 20 ساعت در هفته است. ویزای دانشجویی اسپانیا انواع مختلفی دارد (کوتاه مدت و بلند مدت). ویزای کوتاه مدت برای متقاضیانی صادر می شود که قصد تحصیل در اسپانیا برای مدتی کمتر از 90 روز یا بین 90 تا 180 روز را دارند. ویزای بلند مدت نیز برای دانشجویانی صادر می شود که طول دوره تحصیلی آن ها بیش از 6 ماه است؛ مانند تحصیل کارشناسی در اسپانیا یا کارشناسی ارشد در اسپانیا

کسب این ویزا بدون داشتن نامه پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا کالج های اسپانیا ممکن نیست. پس قبل از شروع درخواست برای دریافت این ویزا، دانشجویان باید مراحل اپلای دانشگاه های اسپانیا را به پایان رسانده باشند. با داشتن ویزای دانشجویی اسپانیا، متقاضیان می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، بدون نیاز به ترک اسپانیا، ویزای خود را برای یک سال دیگر تمدید کنند. فارغ التحصیلان می توانند در این یک سال به جست و جوی شغل یا دوره های کارآموزی بپردازند. با ما همراه باشید تا با شرایط و نیازمندی های اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا آشنا شوید.

بیشتر بخوانیم: راهنمای مهاجرت تحصیلی آسان به اسپانیا

زمان مطالعه: 6 تا 8 دقیقه

مهاجرت تحصیلی اسپانیا
مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

اسپانیا دارای بیش از 72 دانشگاه دولتی و خصوصی است که امکان تحصیل برای دانشجویان بین المللی را فراهم کرده اند. 24 دانشگاه اسپانیا در سیستم رتبه بندی QS رتبه های زیر 1000 را کسب کرده اند و این موضوع نشان دهنده کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور است. با مطالعه مقاله رتبه بندي دانشگاه هاي اسپانيا می توانید با برترین دانشگاه های اسپانیا در سال 2024 آشنا شوید. علاوه بر دانشگاه های با کیفیت، شهریه های بسیار پایین دانشگاه های اسپانیا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا، وجود کالج های زبان برای ورود آسان به دانشگاه و بورسیه های تحصیلی اسپانیا، برترین دلایل جذابیت اسپانیا در میان دانشجویان بین المللی هستند. 

اسپانیا برای جذب دانشجویان بین المللی، تلاش های فراوانی انجام داده، از جمله افزایش دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی. با وجود پایین بودن شهریه دانشگاه های این کشور، دولت اسپانیا برای سال تحصیلی 2024 بیش از 850000 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته است. برای آشنایی بیشتر با بورسیه های اسپانیا و شرایط دریافت آن ها می توانید از مقاله “شرايط اخذ بورسيه تحصيلي اسپانيا” بازدید کنید. در اسپانیا حتی شهریه های رشته های گروه پزشکی نیز مقرون به صرفه است. در مقاله “هزينه و شهريه تحصيل در دانشگاه هاي پزشكي اسپانيا“، برخی از ارزان ترین و بهترین دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته های پزشکی را به شما معرفی کردیم.

سیستم آموزش عالی در اسپانیا مطابق با استانداردهای سیستم بولونیا و دیگر کشورهای اروپایی است. بر اساس این سیستم مقاطع آموزش عالی در اسپانیا به سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تقسیم می شوند. تمام مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شوند. طول دوره های تحصیل آموزش عالی در اسپانیا به صورت زیر است:

  • دوره کارشناسی: 4 سال – 240 واحد درسی؛
  • دوره کارشناسی ارشد: 1 تا 2 سال – بین 60 تا 120 واحد درسی؛
  • دوره دکترا: 3 تا 5 سال – 60 واحد در هر سال تحصیلی؛
انواع ویزا تحصیلی اسپانیا

انواع ویزای تحصیلی اسپانیا

ویزای تحصیلی اسپانیا با توجه مدت زمان دوره تحصیلی متقاضی، به سه دسته تقسیم می شود. ویزای تحصیلی شنگن نوع C، ویزای تحصیلی کوتاه مدت و ویزای تحصیلی بلند مدت.

ویزای تحصیلی شنگن نوع C از انواع ویزا تحصیلی اسپانیا

این ویزا در واقع ویزای کوتاه مدت تحصیلی است به منظور شرکت در دوره هایی که طول آن ها کمتر از 90 روز است صادر می شود. متقاضیانی که به منظور گردشگری، ملاقات با اعضای خانواده، تجارت، موارد پزشکی، حمل و نقل فرودگاهی، اهداف فرهنگی، تحصیل و ورزش، قصد سفر به اسپانیا را دارند، می توانند برای ویزای شنگن نوع C اقدام کنند. تاریخ اعتبار این ویزا حداکثر 90 روز است.

هزینه ویزای تحصیلی شنگن نوع C برای افراد بالای 12 سال 80 یورو، افراد بین 6 تا 12 سال 40 یورو و برای کودکان کمتر از 6 سال رایگان است. 

یکی از انواع ویزا تحصیلی اسپانیا، ویزای تحصیلی کوتاه مدت نوع D

ویزای تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا یا ویزای 180 روزه نوع D به دانشجویان امکان شرکت در دوره های تحصیلی کوتاه مدت اسپانیا را می دهد. برای کسب این ویزا، طول دوره تحصیلی مد نظر باید حداقل بیش از 90 روز و حداکثر 180 روز (بین 3 تا 6 ماه) باشد. این ویزای دانشجویی فرایند درخواست پیچیده تری دارد و قابل تمدید نیست.

ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا

ویزای تحصیلی بلند مدت، برای اقامت بیش از 90 روز به منظور تحصیل، کارآموزی یا کار داوطلبانه در اسپانیا صادر می شود. خانواده (همسر و فرزندان زیر سن قانونی) دانشجویانی که این ویزا را دریافت می کنند، می توانند برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند. دقت کنید که ویزای همراه صادر شده برای اعضای خانواده دانشجو، به آنها اجازه کار در اسپانیا را نخواهد داد.

زمان لازم برای صدور ویزای تحصیلی بلند مدت معمولا یک ماه است؛ اما در صورت درخواست مصاحبه یا نیاز به ارائه مدارک تکمیلی، این مدت قابل تمدید است. دقت کنید که باید قبل از شروع ترم تحصیلی زمان کافی برای بررسی درخواست ویزای شما وجود داشته باشد، پس درخواست خود را باید در سریع ترین زمان ممکن به سفارت ارسال کنید.

 اگر مدت اقامت تحصیلی بیش از 6 ماه نباشد، ویزا برای کل مدت اقامت معتبر خواهد بود و پس از ورود به اسپانیا، نیازی به دریافت کارت شناسایی خارجی نیست. اما اگر مدت اقامت تحصیلی بیش از 6 ماه باشد، ویزا برای 90 روز معتبر خواهد بود و دانشجو باید ظرف مدت 1 ماه پس از ورود به اسپانیا، به اداره اتباع خارجی یا ایستگاه پلیس استانی مراجعه کرده و برای دریافت کارت شناسایی افراد خارجی اقدام کند.

هزینه ویزای تحصیلی بلند مدت 80 یورو است.

بیشتر بخوانیم: به روزترين و جديدترين ليست بهترين دانشگاه هاي هنر اسپانيا

ویزا اسپانیا
ویزا اسپانیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا؛
  • اسکن پاسپورت؛
  • ترجمه تایید شده مدارک تحصیلی؛
  • عکس 4*3؛
  • رسید پرداخت هزینه ویزا؛
  • مدارک تحصیلی قبلی؛
  • ارائه مدارک تمکن مالی به مبلغ 600 یورو در ماه برای یک سال تحصیلی (7200 یورو)؛
  • داشتن بیمه درمانی از یک شرکت بیمه معتبر در اسپانیا؛
  • متقاضی نباید شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا باشد؛
  • گواهی عدم سوء پیشینه در 5 سال گذشته؛
  • نامه اخذ پذیرش در مرکز آموزشی معتبر در اسپانیا؛
  • بلیط های پرواز رفت و برگشت به کشور مبدا (برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت).

مراحل اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا

دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا، معمولا شامل مراحل زیر می شود:

1- در مرحله اول باید لیست مدارک لازم را از سایت سفارت اسپانیا دانلود کرده و تمام اسناد لازم را تهیه کنید.

2- در مرحله بعد باید برای رزرو وقت سفارت اقدام کنید. بخش کنسولی و خدمات ویزای اسپانیا اخیرا به شرکت BLS واگذار شده و امور مربوط به ویزای بلند مدت را باید از طریق این بخش پیگیری کنید.

3- مراجعه به سفارت یا دفتر شرکت BLS و ارائه مدارک لازم.

4- درخواست ویزا: مدت زمان انتظار برای دریافت ویزای شنگن اسپانیا ممکن است 6-8 هفته طول بکشد، پس از قبل این بازه را در نظر بگیرید.

مدارک تحصیلی لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

در کنار درخواست ویزا و مدارک لازم، آخرین مدارک تحصیلی خود را نیز باید به سفارت ارائه دهید. این مدارک برای دانشجویان مقاطع مختلف، به صورت زیر است.

  • ریزنمرات و مدرک دیپلم یا پایه دوازدهم (اگر برای دوره کارشناسی اقدام می کنید)؛
  • ریز نمرات و مدرک کارشناسی (اگر برای کارشناسی ارشد درخواست می دهید)؛
  • ریز نمرات و مدرک کارشناسی ارشد (اگر متقاضی دکتری هستید)؛
  • تمام مدارک تحصیلی باید به اسپانیایی ترجمه شده باشند.

الزامات بیمه درمانی برای ویزای دانشجویی

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، یکی از پیش نیازهای اصلی برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا، داشتن بیمه درمانی است. بیمه درمانی باید دارای معیارهای خاصی باشد و استاندارد نبودن بیمه درمانی می تواند منجر به رد درخواست ویزای دانشجویی شود. بیمه درمانی انتخابی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • به صورت کامل هزینه های درمان را در پوشش دهد و به صورت پرداخت مشارکتی نباشد؛
  • بیمه درمانی باید بدون دوره انتظار باشد؛
  • بیمه درمانی باید دانشجو را در سراسر کشور اسپانیا پوشش دهد؛
  • طول مدت اعتبار بیمه باید یک سال با امکان تمدید خودکار باشد؛
  • حداقل اعتبار تحت پوشش بیمه باید 30000 یورو باشد؛
  • بیمه درمانی باید مواردی مانند بستری شدن در بیمارستان، انتقال به بیمارستان، مداخلات مختلف و بازگشت به کشور در صورت فوت را پوشش دهد.

مدارک و شرایط تمدید ویزای دانشجویی اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا به صورت یک ساله صادر می شود و دانشجو باید قبل از پایان اعتبار ویزا، برای تمدید آن اقدام کند. برای تمدید ویزای دانشجویی اسپانیا، متقاضی باید شرایط و مدارک زیر را دارا باشد:

  • تکمیل ثبت نام در دانشگاه برای سال یا ترم آینده؛
  • تکمیل موفقیت آمیز سال تحصیلی قبلی که ویزای دانشجویی برای آن اخذ شده بود؛
  • تمدید مدارک بیمه درمانی؛
  • اثبات تمکن مالی مستمر برای سال تحصیلی آینده.

اگر فکر می کنید که برای اخذ ویزای دانشجویی اسپانیا نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، همواره می توانید با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس بگیرید.

سفارت اسپانیا در ایران

سفارت اسپانیا در شهر تهران قرار دارد و سفیر این کشور در ایران جناب آنخل لوسادا فرناندز هستند. ساعت کاری بخش کنسولگری برای مراجعه حضوری، بین ساعت های 09:00 صبح تا 12:30 ظهر است. ساعت کاری بخش کنسولگری به صورت تلفنی نیز بین ساعت های 14:30 تا 16:30 است.

سفارت اسپانیا در ایران، در شهر تهران، خیابان دروس، بلوار شهرزاد، خیابان شادی، خیابان اسدی، پلاک ۱۰ قرار دارد. بخش کنسولی و خدمات ویزای اسپانیا اخیرا به شرکت BLS واگذار شده و امور مربوط به ویزا را باید از طریق این بخش پیگیری کنید. شرکت BLS نیز در خیابان شریعتی، روبروی ظفر، مجتمع نگین ظفر، طبقه 9 واحد 220 قرار دارد.

سوالات متداول

تمکن مالی مورد نیاز برای ویزای تحصیلی اسپانیا چقدر است؟

600 یورو در ماه که باید برای یک سال تحصیلی ارائه شود. یعنی سالی 7200 یورو.

هزینه درخواست ویزای اسپانیا چقدر است؟

هزینه ویزای تحصیلی بلند مدت اسپانیا 80 یورو است.

آیا تحصیل در اسپانیا رایگان است؟

خیر. تحصیل در اسپانیا رایگان نیست اما هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور مقرون به صرفه است.

سخن آخر

اسپانیا یکی از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیلات دانشگاهی با کیفیت بالا و با قیمت بسیار مناسب هستند. این کشور اروپایی، علاوه بر جذب دانشجو، یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی جهان نیز است و زندگی و تحصیل در این کشور می تواند یک تجربه رویایی باشد.در این مقاله سعی کردیم بیشتر نکات مهم در زمینه اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا را به شما عزیزان ارائه دهیم. اما اگر باز هم در زمینه تحصیل در خارج از کشور، تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا، پذیرش تحصیلی اسپانیا و ویزای تحصیلی این کشور سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات، سوال خود را بپرسید، یا به صورت تلفنی با کارشناسان ما در موسسه فرداد دانش پاسارگاد تماس برقرار کنید.

 

Top headers:

  • Spani Student Visa
  • Studying in Spain
  • Types of Spanish Student Visas
  • Short-Term Study Visa Type D
  • Documents and Requirements for Obtaining a Spanish Student Visa
  • Health Insurance Requirements for Student Visas
  • Necessary Documents for Extending a Spanish Student Visa
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا