Search
Close this search box.
موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور
Picture of فرداددانش پاسارگاد

فرداددانش پاسارگاد

موسسه معتبر اعزام دانشجو به خارج از کشور

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

لیست بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه 2024

دانشجویانی که به دنبال تحصیل رشته داروسازی هستند، در دانشگاه های برتر داروسازی روسیه، مسیر تحصیلی آسان، باکیفیت و مقرون به صرفه را پیش رو خواهند داشت. مهاجرت تحصیلی به روسیه به دلیل مزایای متعددی که دارد، مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. مزایایی مانند دانشگاه های برتر با رتبه های جهانی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های پایین زندگی و تحصیل مقرون به صرفه و تنوع فرهنگی. علاوه بر رشته داروسازی، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. دانشگاه های روسیه در این رشته ها سابقه درخشانی دارند و بسیاری از فارغ التحصیلان آنها در بهترین مراکز درمانی جهان مشغول به کار هستند. به همین دلیل است که می گوییم روسیه یکی از بهترین کشورها برای تحصیل داروسازی خارج از کشور است.

در این مقاله ابتدا بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه و رتبه جهانی آنها در سیستم QS را به شما معرفی خواهیم کرد. پس از آن نیز اطلاعات کاملی در مورد شرایط پذیرش، هزینه تحصیل و سایر موارد مربوط به تحصیل داروسازی در هر یک از این دانشگاه ها به شما ارائه خواهیم کرد. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه و تحصیل در رشته داروسازی را دارید، امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین دانشگاه را برای تحصیل داروسازی در روسیه انتخاب کنید.

زمان مطالعه: 7 تا 9 دقیقه

پذیرش آسان و قطعی رشته های پزشکی
پذیرش آسان و قطعی رشته های پزشکی

تحصیل رشته های گروه علوم پزشکی در روسیه

روسیه به عنوان یکی از قطب های علمی جهان، همواره پذیرای دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا بوده است. تحصیل در رشته های گروه علوم پزشکی در روسیه، به واسطه کیفیت بالای آموزشی، هزینه های مقرون به صرفه و مدارک معتبر، از محبوبیت بالایی برخوردار است. دانشگاه های پزشکی روسیه در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، با بهره مندی از اساتید مجرب و تجهیزات پیشرفته، امکان تحصیل با کیفیت بالا را برای دانشجویان فراهم می کنند.

علاوه بر روسیه، کشورهای دیگری مانند آلمان، ایتالیا، بلاروس و اسپانیا نیز در زمینه تحصیل رشته های علوم پزشکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی به شمار می آیند. هر کدام از این کشورها مزایا و شرایط خاص خود را دارند که انتخاب کشور مناسب را به اولویت ها و شرایط هر فرد بستگی می دهد. برای مثال، تحصیل در آلمان به دلیل کیفیت آموزشی بالا و امکان اشتغال بعد از فارغ التحصیلی، تحصیل در ایتالیا به دلیل قدمت و اعتبار دانشگاه ها، تحصیل در بلاروس به دلیل هزینه های مقرون به صرفه و تحصیل در اسپانیا به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت؛ آب و هوای مطبوع و زبان اسپانیایی که در بسیاری از کشورهای دنیا کاربرد دارد، مورد توجه متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی قرار گرفته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته داروسازی در خارج از کشور، می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید:

تحصیل داروسازی در خارج از کشور
تحصیل داروسازی در خارج از کشور

مزایای تحصیل داروسازی در روسیه

رشته داروسازی ، یکی از پرطرفدارترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به روسیه است. تحصیل این رشته در روسیه مزایای متعددی را به همراه دارد؛ از جمله هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، کیفیت بالای آموزش، عدم نیاز به مدرک زبان، عدم نیاز به ارائه تمکن مالی، اعتبار جهانی مدارک دانشگاهی و امکان تحصیل به زبان انگلیسی. 

شرایط عمومی تحصیل داروسازی در روسیه

شرایط عمومی تحصیل رشته داروسازی در روسیه:

  • شرایط سنی: داشتن حداقل 17 سال سن؛
  • مدرک تحصیلی: ارائه دیپلم متوسطه با معدل حداقل 14؛
  • آزمون ورودی: آزمون ورودی در روسیه یا به صورت یک مصاحبه شفاهی است یا یک آزمون آنلاین از دروس پایه و زبان (روسی یا انگلیسی). در برخی از دانشگاه های روسیه امکان پذیرش بدون آزمون نیز وجود دارد.
  • مدرک زبان: در روسیه معمولا نیازی به ارائه مدرک زبان مانند آیلتس و تافل نیست.
  • هزینه تحصیل: میانگین شهریه دانشگاه های دولتی روسیه برای رشته داروسازی، 5000 دلار در سال است.

وضعیت بازار کار رشته داروسازی در روسیه 2023-2024

لیست و رتبه برترین دانشگاه های داروسازی روسیه 2024

روسیه به عنوان یکی از برترین مقاصد جهان برای تحصیل رشته های گروه پزشکی، دارای برخی از بهترین دانشگاه های داروسازی جهان است. در زیر می توانید لیست برترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل داروسازی و رتبه آنها در سیستم QS در سال 2024 را مشاهده کنید. در بخش های بعدی مقاله، برخی از این دانشگاه ها را با جزئیات بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد.

اسم دانشگاه رتبه جهانی QS در رشته داروسازی 2024
دانشگاه دولتی مسکو – لومونوسف 101-150
دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو 101-150
دانشگاه فدرال کازان 301-350
دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک 301-350
دانشگاه پیراگوا مسکو 301-350

برخی از دانشگاه های معرفی شده در بالا، رشته های پزشکی و دندانپزشکی را نیز ارائه می دهند. با این حال، اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در روسیه را دارید، پیشنهاد می کنیم مقالات مخصوص به این رشته را مطالعه کنید. مانند؛ “لیست بهترین دانشگاه های دندانپزشکی روسیه” و “شرایط و مراحل اخذ پذیرش دانشگاه های دندانپزشکی روسیه 2023 – 2024“.

دانشگاه لومونوسف از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه
دانشگاه لومونوسف از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه

دانشگاه لومونوسف، یکی از برترین دانشگاه های داروسازی روسیه 2024

تصویر از محیط دانشگاه

دانشگاه دولتی لومونوسف یکی از دانشگاه های برتر رشته داروسازی روسیه و یکی از مقاصد اصلی دانشجویان رشته های گروه پزشکی است. رشته داروسازی در این دانشگاه به زبان روسی ارائه می شود. پذیرش این رشته در سال 2024 توسط سه مصاحبه آنلاین صورت می گیرد. یک مصاحبه برای بررسی دانش متقاضیان در زمینه درس شیمی و دو مصاحبه به زبان روسی. اگر متقاضی به زبان روسی در حد نیاز دوره آموزشی تسلط نداشته باشد، باید در دوره مقدماتی یا پادفک شرکت کند. هزینه دوره پادفک در این دانشگاه 6000 دلار است. این دانشگاه به دانشجویان بین المللی خود خوابگاه ارائه می دهد که هزینه آن 14.000 روبل روسیه در ماه است.

دانشگاه سچینوا از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه
دانشگاه سچینوا از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه

دانشگاه سچینوا یکی از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه

اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو یا دانشگاه پزشکی سچینوا، یکی از قدیمی ترین و بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه و جهان است. این دانشگاه یکی از بزرگ ترین پردیس های چند منظوره اروپای شرقی است و یک پارک زیست پزشکی دارد که فرصت کار بر روی تحقیقات علمی در بالاترین سطح ممکن را برای دانشجویان فراهم می کند. دانشجویان این دانشگاه می توانند دوره های رزیدنتی خود را در تعدادی از بهترین دانشگاه های جهان که در همکاری مستقیم با دانشگاه سچینوا هستند پشت سر بگذارند.

رشته داروسازی در این دانشگاه یک دوره 5 ساله است که به زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود. برای سال تحصیلی 2024 شهریه این رشته در سال اول 500000 روبل است. شهریه این رشته در سال های بعد کمی افزایش پیدا می کند و در سال آخر به 622000 روبل می رسد.

آزمون ورودی داروسازی در این دانشگاه یک امتحان آنلاین از درس شیمی است. برای قبولی در آزمون نیز حداقل نمره مورد نیاز 45 از 100 است.

 دانشگاه فدرال کازان
دانشگاه فدرال کازان

دانشگاه فدرال کازان یکی از برترین دانشگاه های داروسازی روسیه

دانشگاه فدرال کازان در سال 1804 تاسیس شد و اکنون بیش از 52000 دانشجو دارد که نزدیک به 11500 نفر از آنان دانشجویان بین المللی از 101 کشور مختلف هستند. این دانشگاه دارای 4 پردیس است که پردیس اصلی و مرکزی آن در شهر کازان قرار دارد.

رتبه های جهانی کسب شده توسط دانشگاه فدرال کازان در سیستم QS

  • مهندسی نفت – 40
  • داروسازی – 301-350
  • ریاضیات – 301-350
  • مهندسی شیمی – 301-350
  • فیزیک و نجوم – 351-400
  • علوم زیستی – 351-400
  • علوم اجتماعی و مدیریت – 401-450
  • شیمی – 401-450
  • مهندسی و فناوری – 401-450
  • پزشکی – 551-600
  • علوم کامپیوتر – 551-600

رشته داروسازی در این دانشگاه یک دوره 5 ساله تمام وقت است که در دو پردیس های کازان و Jizzakh (در کشور ازبکستان) تدریس می شود. آزمون ورودی این رشته از دروس زبان روسی و زیست شناسی گرفته می شود. هر درس دارای 100 نمره است که برای قبولی حداقل کسب نمره 40 نیاز است. شهریه این رشته برای تحصیل در پردیس کازان، 242520 روبل روسیه است. فارغ التحصیلان رشته داروسازی این دانشگاه می توانند در حوزه های داروسازی، تحقیقات دارویی، بررسی و تایید دارو و آموزش، فعالیت کنند.

دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
دانشگاه دولتی نووسیبیرسک

آشنایی با دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک برای تحصیل داروسازی در روسیه

دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک که در شهری به همین اسم قرار دارد، در سال 1935 تاسیس شد. دانشکده داروسازی دانشگاه پزشکی دولتی نووسیبیرسک در سال 2001 تاسیس شد. با اینکه دانشکده داروسازی نسبتاً تازه تاسیس است، رشته داروسازی را در بالاترین سطح آموزشی ارائه می دهد. رشته داروسازی با دو ساختار در دانشگاه نووسیبریسک ارائه می شود:

  • دوره تحصیلات حرفه ای متوسطه: مدت تحصیل: 2 سال و 10 ماه – اسم مدرک: مسئول داروخانه – شهریه: 123500 روبل روسیه.
  • آموزش عالی حرفه ای: مدت تحصیل: 5 سال برای دانشجویان تمام وقت یا 5،5 سال برای دانشجویان پاره وقت – اسم مدرک: داروساز – شهریه: 240150 روبل روسیه.

فارغ التحصیلان دانشکده داروسازی می توانند برای پذیرش در رشته های مدیریت و حسابداری داروسازی، فناوری دارویی، شیمی دارویی و فارماکوژنیک اپلای کنند و به تحصیل خود ادامه دهند. 

دانشگاه پیراگوا روسیه از دانشگاه های داروسازی روسیه
دانشگاه پیراگوا روسیه از دانشگاه های داروسازی روسیه

دانشگاه پیراگوا، یکی از معتبرترین دانشگاه های داروسازی روسیه

دانشگاه پزشکی ملی تحقیقاتی روسیه پیروگوف (پیراگوا) یکی از قدیمی ترین دانشکده های پزشکی روسیه است که در سراسر جهان شناخته شده است. در سال 2016، این دانشگاه 110 سالگی خود را جشن گرفت. دانشگاه پیراگوا اولین دانشگاه روسیه بود که امکان تحصیل رشته پزشکی را برای زنان فراهم کرد. اولین دپارتمان پزشکی اطفال جهان نیز در این دانشگاه تأسیس شد و از آن به عنوان الگوی برای ایجاد چنین دپارتمانی در سایر دانشگاه های جهان استفاده شد.

رشته داروسازی در این دانشگاه یک دوره 5 ساله است که به زبان روسی ارائه می شود. برای ورود به این رشته تنها به مدرک دیپلم نیاز دارید و روش پذیرش نیز بر اساس آزمون ورودی از دروس زیست و زبان روسی است.

سوالات متداول در مورد بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه 

آیا امکان تحصیل داروسازی در روسیه به زبان انگلیسی وجود دارد؟

بله. دانشگاه های مختلف روسیه، از جمله دانشگاه سچینوا، این رشته را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

طول دوره داروسازی در روسیه چقدر است؟

طول دوره تحصیل داروسازی در روسیه 5 سال است که باید در این مدت 300 واحد درسی را با موفقیت پاس کنید.

آیا پس از تحصیل داروسازی در روسیه می توانم در ایران کار کنم؟

بله. اگر دانشگاه شما در زمان شروع به تحصیل، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت باشد، می توانید پس از فارغ التحصیلی مدرک خود را در ایران معادل سازی کنید.

سخن آخر

دانشگاه های معرفی شده در این مقاله، برخی از بهترین دانشگاه های داروسازی روسیه و جهان هستند. تحصیل در این دانشگاه ها می تواند فرصتی فوق العاده برای رسیدن به درجات بالای علمی و شغلی باشد. رشته داروسازی در سراسر جهان از وضعیت کاری خوبی برخوردار است و این موضوع می تواند یکی از دلایل اصلی انتخاب این رشته برای ادامه تحصیل باشد. اگر به رشته داروسازی علاقه مند هستید، برای آشنایی بیشتر با وضعیت بازار کار آن می توانید مقاله وضعیت بازار کار رشته داروسازی در روسیه” را مطالعه کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

این محتوا توسط تیم تولید محتوا و با همکاری و نظارت کارشناسان مهاجرت به روسیه موسسه فرداد دانش پاسارگاد تهیه و منتشر شده است. در موسسه فرداد دانش پاسارگاد، امور اجرایی شما برای مهاجرت به روسیه، توسط کارشناسانی انجام می شود که خود تحصیل کرده رشته های گروه پزشکی روسیه هستند و تمامی این مسیرها را به شخصه طی کرده اند. علاوه بر این، در روسیه کارشناسان ما در کنار شما هستند و تا زمانی که به صورت کامل در این کشور مستقر شوید و حتی پس از آن نیز راهنمای شما خواهند بود.

منابع:

Msu.ru
Sechenov.ru
Kpfu.ru
Nsu.ru
Pirogov-university.com

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهیدx
پیمایش به بالا